Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xxxEllen87xxx, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Medicatie kan alleen glucobay zijn. Om de suiker te reguleren. Je moet het eigenlijk zo zien.

Ik eet iets mijn lichaam geeft het signaal insuline aan te maken.. Maar zodra hij begin met aan maken is het eten al weer 'weg' en komt niet al het suiker in mijn lijf waar dat mijn lichaam wel insuline voor heeft aangemaakt. Waar door ik dus in een hypo raak.

Alleen is het gekke dat nu mijn waardes steeds op de onder grens zitten. Want als het nu stabiliseert met glucobay kan ik contenu in een hypo komen. Deze maakt hem namelijk net wat lager vaak.

Maar hoop daar maandag meer over te horen.

2. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Kopen jullie pyjama's? 8 jaar geleden ging Quinn volgens mij zeker de eerste tijd dacht ik in de gewone kleertjes naar bed.
    De pyjamaatjes die ik vind zijn vaak van die één delige en dat is echt niet handig in de nacht met verschonen. Hebben de recentere moeders hier tips voor? Of heeft iemand het al van de kraamzorg of dergelijke gehoord?
    In mijn babyspullen vond ik pas pyjama's in maat 62/68.

PlainJane vindt dit leuk.
  3. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb wel van die boxpakjes, verder één pyjamaatje maar die is pas in maatje 68.
    Maar heb ook een inbakerdoek en zo'n slaapzak. Ga even kijken wat ze het fijnste vindt en ik ook... Als de nachten wel heel heet zijn dan lijkt mij blote beentjes in een slaapzak wel lekker of gewoon in rompertje.

4. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @Dinpin ja. Vind het zelf fijner als het babytje smorgens en savonds een vers outfitje aan heefr. Dus voor de nacht inderdaad een pyjamatje

5. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hier wel een paar soort pyamatjes maar zouden ook goed door kunnen als schattige newborn pakjes. Bij onze zoon volgens mijn ook altijd alleen comfy kleertjes aangedaan voor het slapen.

Hier de kraamzorg intake afgelopen week gehad telefonisch.

6. Roosxxx

Roosxxx Actief lid

25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Zo ik ben weer bij gelezen!

Wij hebben wel pyjama's, ik vind het niet zo fris een kleintje snachts in de kleertjes van overdag te leggen. Dus hier zowel pyjama's als boxpakjes van zeeman die als pyjama gaan dienen.

Maan14 en PlainJane vinden dit leuk.
  7. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    30 weken dansje! Poeh dat klinkt ineens heel erg dichtbij 40..

Ik heb geen pyjama voor de eerste tijd. We gaan sowieso een (hopelijk) warme periode tegemoet, dus ik houd het bij romper, kleding, inbaker doek/zak, lakentje en deken. Voor de eerste periode heb ik enkel zachte kleding, geen spijker stof oid, dus daar kan hij makkelijk in slapen.

Diegene die gaan inbakeren, doen jullie dit met een daarvoor gemaakte slaapzak of gaan jullie zelf aan de slag met een doek?
    Ik denk dat ik ga voor de Ergobaby Swaddler.

Dinpin, Maan14 en Nora92 vinden dit leuk.
  8. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hier raden kraamzorg inbakeren af. Gaven aan dat als de kraamverzorgster denkt dat dit nodig is, we altijd nog een inbaker doek kunnen bestellen. En het nadelig kan zijn voor de borstvoeding. Omdat je kind niet alle singalen af kan geven.

Ik dacht namelijk laat me een puckababy kopen voor de zekerheid. Maar kreeg dus dat te horen.

Dinpin vindt dit leuk.
  9. Maan14

Maan14 Niet meer actief

De aan komende week word het heel de week 'warm'

Hier al bijna 4 weken binnen opgesloten alleen elke week voor de B12 spuit er uit en voor gynaecoloog afspraken. Ook 1 of 2 x even een rondje gedaan met onze zoon.

Voor de gene met al kindjes,

Mogen deze met familie kindjes spelen waarvan je weet dat ze niet in contact geweest zijn met anderen, niet buiten spelen met anderen kindjes naar de winkel of naar anderen familie toe etc? Dus ook al 3 weken 'binnen' zitten.

10. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @Maan14 nee bij ons mag het helaas niet :( enkel eigen gezin (wel België). Gelukkig is het mooi weer

Maan14 vindt dit leuk.
  11. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Mijn dochter speelt bij mij met één vriendinnetje en bij haar vader ook. Dus het contact is minimaal. Wel afgesproken dat mochten er klachten zijn bij hun thuis of andersom, dit naar de andere gecommuniceerd wordt. En als ze buiten spelen, gaan ze weg van waar ze zijn als er grotere groepen kindjes aan komen (ja, dit gebeurd. Véél ook.).

Ik heb nog steeds geen intake kraamzorg gehad, dus ik ga morgen even bellen!

Maan14 vindt dit leuk.
  12. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Gek vandaag was mijn uitgerekende dag. Lief sterretje bedankt voor het stralende zonnetje :)

Oilell, MKR, Dinpin en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Maan14

Maan14 Niet meer actief

❤️

Amoxiclav vindt dit leuk.
  14. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Quinn speelt af en toe met haar nichtje, en nu is ze aan het buitenspelen met buurjongetje en meisje (6 en 8 jaar) op het speelveld tegenover ons huis.

Ik heb het idee dat de muren ook echt op haar af beginnen te komen. Laat haar maar lekker buiten spelen.

PlainJane en Maan14 vinden dit leuk.
  15. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    29 weken wohoo!​

Amoxiclav, PlainJane en Maan14 vinden dit leuk.
  16. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Zo hier ook al een tijdje niks van me laten horen! Heb wel braaf alles meegelezen hoor, maar de puf om te reageren is er gewoon niet..
    Heb nu sinds 3 weken ongeveer slaappillen gekregen om te kunnen slapen! Heb zoveel pijn dat inslapen niet tot nauwelijks lukt! Probeer soms nog zonder medicatie in slaap te komen, maar helaas dat gaat vaker niet goed dan wel! Heb naast rugpijn bekkeninstabiliteit bij gekregen dus dat is heerlijk! Mijn rechterkant ‘staat’ scheef.. :(
    Had gehoopt nog te kunnen genieten van mijn zwangerschap en straks mijn verlof! Maar goed we maken er ondanks alles maar het beste van!!

Hoe trekt iedereen het binnen zitten? Ik mis mijn collega’s, maar het thuis werken gaat ook wel aardig en is echt beter voor mijn klachten! Ik werk nog maar halve dagen, vorige week is mijn vervangster begonnen ook gek via videobellen overdracht doen!

Ik las ook klachten over te lage suiker? @Maan14 Wat vervelend! Hopelijk snel weer iets stabieler!

Hier is de babykamer zo goed als af :D Super trots erop!

Bijgevoegde bestanden:

Dinpin, Amoxiclav, PlainJane en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wat een super leuk kamertje!!

Wat vervelend dat je zo een pijn heb!

Ik word morgen gebeld over de suikers. Vandaag ook weer heel de dag onder de 4.0

Onze zoon is vanmiddag even naar mijn oom en tanten. Zij houden zich ook echt aan de rivm regels en mijn neefje en nichtje miste hem ook. Zo hebben wij even rust gehad.

Tan89 vindt dit leuk.
  18. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.237
    4.462
    113
    Vrouw
    Merk dat mijn nesteldrang nu enorm op begint te spelen. Doordat ik elke dag iets inlever aan de misselijkheid probeer ik alles er nog even door te drukken (wat natuurlijk averechts werkt). Vandaag de laatste dingen aan de babykamer gedaan, plankjes aan de muur. Alleen de lamp moet nog even opgehangen worden.

@Tan89 wat een lief kamertje!

Wij hebben gewoon zachte kleertjes voor in bed.

Morgen 28 weken dansje!

Tan89 vindt dit leuk.
  19. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Heel erg leuk die kamer!

Wat vervelend dat je zo veel pijn hebt! Hoop dat je alsnog een beetje kan genieten.

Tan89 vindt dit leuk.
  20. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Hier mama geworden in 2016 en 2018. Eerste weken sliepen ze hier in gewone kleertjes inderdaad (die ook superzacht zijn), geen speciale pyjama's. Je wisselt ze al zo vaak van outfit omdat ze spugen of een spuitluier hebben, die extra verschoning vind ik dan alleen maar sneu. Het is niet dat ze het leuk vinden dat omkleden.

Pas toen ze wat ouder werden ging ik ze echt in pyjama's kleden (vanaf maar 62/68 denk ik?). Ook zodat we een bed-tijd-ritueel creërden met een soort van "bedtijd". En dat heb je daarvoor toch nog niet echt, want die baby's zijn avonds ook nog wakker natuurlijk in het begin.

Dinpin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina