Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xxxEllen87xxx, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik krijg af en toe druk op mijn schaambeen. Bij onze zoon zijden ze dat het indalen was. Maar is dat niet vroeg voor een tweede....

2. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Volgens de termijn email die ik van het LUMC krijg is dit het moment waarop babies beginnen met indalen wat pijnlijke steken in je vagina kan geven.
    Wat ik ervaar is een kramp ik mijn onderbuik. Waarbij ik echt mijzelf moet concentreren en zuchten.
    Je zou je zwangerschap met die pijnlijke dingen moeten beginnen. Dan wil je graag voelen dat je zwanger bent. Een hoop dingen worden intussen al ongemakkelijk. Laat het laatste stukje gewoon een eitje zijn :D

Oilell en Maan14 vinden dit leuk.
  3. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Klinkt vervelend. De buik word er niet hard bij? Ik ben net als waggel eend naar de winkel gegaan. Voel me echt gigantische. Ben bij elk pijntje bang dat het weer te vroeg begint zo stom.

Wel een aftel kalender voor onze zoon gemaakt hij is er helemaal blij mee elke week mag hij een sticker plakken.

PlainJane en Nora92 vinden dit leuk.
  4. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Harde buik een beetje denk ik ja. Hij voelt strak. Al is een harde buik zonder die pijnlijke kramp strakker. Dan is er echt een bal in mijn buik.
    Zou het dan toch indalingskrampen zijn? o_O
    Ik waggelen ook al. En als ik lopend naar de supermarkt ga wordt mijn man boos. Ik kom dan ook altijd met een harde buik thuis. Net even te ver. Ik loved lopen. Nu moet ik steeds even stoppen.

Ik vind je aftellen kalender een leuk idee maar ben bang dat mijn dochter van 8 me vast pint op een datum en boos wordt als de baby er dan nog niet is hahaha. Ik zou niet weten wat ik als streefdatum neer zou moeten zetten.
    Mocht de groei uit de hand lopen en krijg ik een geplande keizersnede dan maak ik er wel een voor haar :D

Maan14 en PlainJane vinden dit leuk.
  5. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ik vond het een leuk idee van @Maan14 die aftel kalender! Ik ga er ook eentje maken. :)
    Ik denk dat je je dochter best uit kan leggen dat het mogelijk is dat de baby eerder of later komt. Of je geeft week 38/42 een ander kleurtje, zodat ze weet dat hij in die weken kan komen. En als hij nog iets eerder komt is het alleen maar een leuke verrassing :D

Maan14 en Dinpin vinden dit leuk.
  6. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Uitbroeden doe je nooit alleen ❤

Bijgevoegde bestanden:

Oilell, Tan89, Maan14 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Zeker niet! :)

Bijgevoegde bestanden:

Dinpin, Oilell, Tan89 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Altijd gezellig samen. Het wordt wel wat krap op de bank...

Bijgevoegde bestanden:

Dinpin, Oilell, Tan89 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Een van de katten van mijn ouders is normaal echt mijn maat. Sinds ik zwanger ben is hij gepiekeerd en wil die niks meer van mij weten.

De honden snappen het helemaal niet als ik zeg er zit een baby in de buik kijken ze me aan met een blik van neeeeee niet nog een.

Ik heb de kalender zo gemaakt dat er 2 rondjes zijn voor de 41 en 42 weken

Dinpin, PlainJane en Nora92 vinden dit leuk.
  10. MKR

MKR Actief lid

14 jul 2019
    337
    531
    93
    Vrouw
    Wat leuk en lief al die katten.
    Heb hier ook een kat.. maar sinds een aantal weken niet meer zo aanhankelijk als voorheen. Kwam altijd bij mij liggen.
    Zal dit met de zwangerschap te maken hebben?

Nora92 vindt dit leuk.
  11. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ahh wat een ukkie! Is het een kitten? Of gewoon een kleintje :D

12. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Kan best hoor! Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik een hondje (chihuahua, woont nu bij m’n ouders, want blijkt dat hij niet tegen kleine kinderen kan :() en die was eerst nooit van het op schoot kroelen. Totdat ik zwanger was. Tot de laatste week heeft hij op “de bult”, zoals ik mijn buik toen noemde, gelegen. Niet er tegenaan, maar echt er bovenop. Daarvoor en daarna nooit (meer) gedaan. Dus het kan met dieren alle kanten op denk ik!

Nora92 vindt dit leuk.
  13. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Wat lief al die katten!! Wij hebben een hond maar die trekt zich er niks van aan :p

Nora92 vindt dit leuk.
  14. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Hier een hond en die week gisteravond niet van mijn zijde.

Heb op aanraden van jullie toch naar huisarts gebeld voor dat maagzuur. Belde mij vanochtend terug. Ik dacht ik krijg te horen: je krijgt wel of niet medicatie ervoor. Maar hij wil dat ik langskom om mijn bloeddruk te checken en urine op ketonen. Maagpijn kan ook duiden op hoge bloeddruk/zwangerschapsvergiftiging. Mijn verstand zegt: neejoh, het heeft duidelijk te maken met voedsel die maagpijn. Want als ik niks eet dan heb ik geen last. Dus ik weet zeker dat het gewoon het maagzuur is. Maar toch ben ik nu wat gespannen.... Ook omdat vorige zwangerschappen altijd eindigden met inleiding met 39 weken vanwege hypertensie... Maar nu pas 31 weken natuurlijk! Ik weet haast zeker dat er niks aan de hand is maar ahhhh die bloeddruk raakt toch altijd een gevoelige snaar! Hij ging ook vragen naar of de baby goed groeide enz enz... Eh de laatste echo was 11 weken geleden? Dus geen idee! De normale controles zijn goed geweest. Toch bang dat als er zo iets afwijkende iets hij me mss wel doorstuurt. Heb daar echt geen zin in!

Naja fingers crossed dat het allemaal keurig is! Hij zei dat als het gewoon maagzuur is dat hij dan wel medicatie kan voorschrijven!

15. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hihi nee ze is gewoon pocket size! Heb haar toen ook extra lang in het nest gelaten omdat ze zo minuscuul was. Maar ze is nooit echt groot geworden. Ze is nu 3 dus verwacht niet dat ze nog groter wordt. :p wel heel wat anders dan de Noorse boskat kater die we hebben.

Dinpin vindt dit leuk.
  16. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Heel veel succes!

Amoxiclav vindt dit leuk.
  17. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Lees net dat het advies is om scholen terug open te gaan doen. Gewoon aangepast en speciaal in gewoone vorm.

Onze zoon zit op speciaal onderwijs.

18. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Uitgerekend 16 t/m 30 juni

10 juni

MKR - 27 -1e kindje

14 juni

PlainJane - 31 jaar - 2e kindje

17 juni

Nora92 - 27 jaar - 1e kindje

20 juni

Tan89 - 30 jaar - 2e kindje

21 juni

xxxsimoneee - 24 jaar - 2e kindje
    Sjallie - 28/29 jaar - 1e kindje
    Dinpin - 35 jaar - 2e kindje

22 juni

Mel88 - 31 jaar - 2e kindje
    Vame - 30 jaar - 3e kindje

25 juni

Maan14 - 26 jaar 2e kindje

27 juni

Amoxiclav - 27 jaar - 2e kindje

29 juni

Oilell - 29 - eerste kindje
    Roosxxx - 27 jaar - 1e kindje

30 juni

Ilona0 - 37 jaar - 2e kindje

♡♡ Geboren ♡♡♡♡

27/02/2020 Marley Alaïa, 21+5 weken⭐ Geneeke

(5) jongen (7) meisje (2) verrassing (0)onbekend

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    Afspraken:

22-4: Tan89 - 22 weken prik
    22-4: Sjallie - controle vk
    22-4: Roosxxx - 30 weken echo
    24-4: Oilell - vk controle
    28-4: PlainJane - VK controle
    29-4: Nora92 - VK controle
    30-4: Sjallie - medische echo ziekenhuis
    30-4: Vame - 32 weken GUO (echo) bij gyn
    4-5: Tan89 - VK controle
    5-5: Vame - VK controle
    6-5: Nora92 - 34 weken groeiecho GUO
    7-5: MKR- 35 weken echo
    7-5: Dinpin - 33 weken controle
    12-5: Amoxiclav - echo
    19-5: Dinpin - Groeiecho
    26-5: Tan89 - liggingsecho VK
    10-6: Amoxiclav- echo op 36 weken
    22-6: Amoxiclav - controle echo

19. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Groeiecho was goed. Perfect op het gemiddelde en met haar bolletje netjes naar beneden.

Dus 1: kind ligt niet voor op groei (zoals verloskundige dacht bij afspraak vorige week)
    En 2: ze ligt al netjes de goede kant op en niet in stuit (zoals de verloskundige dacht te voelen vorige week)

Wat kunnen ze je dat eigenlijk zenuwachtig maken met een beetje aan je buik voelen. o_O

Bijgevoegde bestanden:

Tan89, Amoxiclav, Oilell en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Wat een fijn nieuws!

Nou dat voelen van de VK vertrouw ik ook niet meer. Afgelopen keer voordat ik naar het ziekenhuis ging had ze ook gevoeld en hij lag met z’n hoofd naar beneden, later in het ZH op echo in stuit..

@Nora92 Ahh nou echt een schatje hoor! Hier naast die op de foto nog een rode kater, kruising met een Maine Coon, die is ook niet echt heel klein. Noorse boskatten vind ik ook prachtig!

@Maan14 En wat zei de dokter??

Dinpin en Nora92 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina