@Dinpin Fijn nieuws! En idd ik vraag me ook af hoe ze zoiets voelen. Alhoewel mijn verloskundige precies hetzelfde zei op de woensdag als de echo liet zien op maandag. Terwijl ik niets had gezegd. Ze was spot on...
Ben deze namiddag gaan wandelen met mijn dochtertje en ik merk dat mijn uithouding toch niet meer zo goed is. Kreeg ook constant semi harde buiken en elke stap voelde onaangenaam. Toch gek he want maar weken geleden lukt het wel nog
Oké heb er even over nagedacht. Maar ga toch vraag. Het is misschien een belachelijke en gênante vraag. Haha. Maar... hebben jullie tips voor fijn ondergoed voor na de bevalling? Bepaald merk of winkel waar ik ze moet halen? Ik draag namelijk ondergoed wat na de bevalling niet erg handig is.. En voedingsbeha is dat handig om nu al te kopen? Of later omdat je borsten misschien nog gaan groeien?
@MKR die van de zeeman zouden goed zijn maar de dag na de bevalling droeg ik een boxershort van mijn vriend, en erna gewoon ondergoed ging prima hoor. BV bhs heb ik nu nog niet gehaald. Mijn cup is niet zoveel veranderd sinds laatste zwangerschap (hooguit 1 maat) en mijn bhs van vorige keer zijn helemaal kapot. Denk vlak voor de bevalling eens rond te kijken voor nieuwe
Mij werden de fix broekjes van tena aangeraden. Klonk heel naar, maar 't ziet er uit als een boxer. Ze zijn ook niet duur. https://www.hulpmiddelonline.nl/tena-fix-stretchbroekjes.html
@Oilell die zou ik niet kopen eerlijk gezegd. Zijn zo precies rekkerbroekjes waar je zelf nog iets moet inleggen. Worden vaak gebruikt bij ouderen in rusthuis
Ik heb 10 mama slips van de h&m en draag nu eigenlijk al niks anders meer. Heb de compleet zwarte. Zit heerlijk en daar passen de maandverbanden in. Verder heb ik 1 slaap voeding bh bij de baby planet gekocht en 2 bij de h&m besteld. Zitten goed! Droeg de eerste 20 weken van de zwangerschap geen bh maar toen begonnen de Niagara falls... Melk lekken tot aan mijn enkels. dus toen moest ik toch maar aan de bh. Bhs is 25 euro voor 2 stuks en de onderbroeken zijn 15 euro voor 5.
Oh ideaal! Denk dat ik daar ook even een setje van bestel idd. Zaten heerlijk na mijn curratage en voordeel is, je kan het gewoon weggooien aan het einde vd dag als alles onder het bloed en prut zit.
Jaaa lopen is zwaar hè! Ik doe het omdat het moet van de fysio maar pfff. Met die bloedarmoede is het bijna niet veilig zonder rollator whaha. Maar toch door het 3-4 keer per week te doen kan ik nu bijna 40 minuten volhouden! Dat was 7 weken geleden nog maar 3 minuten.
Word er nog niks gedaan aan de bloed armoede of ben je met tabletten gestart? Bloedarmoede moet oficheel tijdens de zwangerschsp namelijk behandeld worden omdat je anders in de problemen kan raken na de kz of bevalling.
Ik draag mijn noppies voedings bh. 75 G genoeg steun. Moet er wel nog een bij bestellen. En kwa ondergoed hipsters/boxers die wijder vallen dus zonder snijdende randen.
Jaa ze hebben mij nu naast de ijzertabletten ook nog floradix aangeraden. Hopelijk helpt dat voldoende. Het was al in het begin een probleem maar er was geen mogelijkheid om het binnen te houden. Heb wel meer tekorten nog door die weken ondervoeding en overgeven. Heeft echt een aanslag op mijn lichaam en voorraad gedaan.
Waarom niet meteen een infuse als ik vragen mag? Hoef je ook niet zelf binnen te houden. Ik vind het ideaal even naar het ziekenhuis half uur Inlopen en daar na spoelen en het probleem is opgelost. Mischien alsnog een tip mocht het niet snel beter gaan. Ik heb deze week mijn laatste B12 spuit van de in totaal 10 weken elke week 1 waar van 8 weken aan een stuk de anderen twee met 12 weken. Hier veel buikpijn maar geen weeig gevoel. Druk op het schaambeen en een soort kramperig gevoel. Beetje zoals indalings gebeuren. Weet ook niet meer goed hoe het bij onze zoon voel.
Omdat ze altijd eerst kiezen voor oraal en daarna pas iv.. Maar hopelijk is dit gewoon voldoende nu ik het weer binnen kan houden. Maar heeft even een paar weken nodig. Vitamine B12 was bij gelukkig goed. Vooral tekort aan rode bloedcellen, ijzer en vitamine D is hardnekkig. Qua buikpijn heb ik nog helemaal nergens last van, nog geen één harde buik gehad, kramp, bekken klacht of last van schaambot gehad. Ze lag vorige echo al wel stukje ingedaald maar voel er niks van... Dus blijkbaar had ik dat moeten voelen? Echt vervelend dat je zoveel buikpijn hebt! Hopelijk wordt dat snel beter.
@MKR Vind ik helemaal geen rare vraag hoor! Als het goed is zit er iets in je kraampakket? Van die rekbare broekjes met een soort visgraat structuur. Die zijn ideaal voor de eerste dag(en). Daarna ondergoed wat lekker zit en waar je geen last van hebt, dus iets wat niet schuurt of te strak zit. Ik had al snel in de zwangerschap 2 voedingsbh’s aangeschaft van de Hunkemöller. Op de groei nog wel, maar ze vallen er inmiddels bijna uit. @Nora92 Wat fijn dat je al zo’n tijd kan lopen! Ik had verwacht dat ik ook lichtelijk ijzer te kort had, maar de test zei van niet. Ik ben na 10 min wandelen gesloopt. Indalen hoef je niet perse te voelen hoor! Misschien als je wat verder bent dat je het wel gaat merken als ze meer in gaat dalen. En zo niet, dan zal je lichaam er misschien niet zo sterk op reageren. Elk lichaam is tenslotte anders. @Maan14 En heb je baat gehad bij de B12? Wat naar die buikpijn elke keer, wat zegt je VK er over? Zit jullie buik/lijf ook zo in de weg? Pff ik had er gisteren echt last van. Opstaan, schoenen aan doen, op de bank zitten, het is allemaal ineens een hele opgave geworden. Gelukkig wel wat meer beweging in m’n buik, maar ik vraag me constant af hoe hij nu ligt. Hoop dat ze daar met een paar weken wel weer naar gaan kijken.
Vraagje! Wat doen jullie met kraamvisite straks? Kraamvisite wordt in principe afgerade vanwege corona toch? Wij vinden dat wel prima, behalve de oma/opa's. Dat vinden we wel jammer. Ook omdat mijn moeder vaak helpt met de kids. Het zou echt superfijn zijn als oma wel kan helpen op het moment dat mijn vriend aan het werk gaat. Ze zou dan vooral de oudste kinderen doen.... En de oudste kids gaan ook gewoon naar de kinderopvang tegen die tijd weer. Elk helpend handje kan ik wel gebruiken. Anders helemaal alleen met 2 peuters en een baby na 3 weken al. Wat zouden jullie doen?
Als het niet anders kan dan zou ik je moeder laten helpen. Hier merk ik ook dat de regels thuis wat aan het versoepelen zijn, zo zagen wij mijn ouders de eerste weken niet en nu zitten we (op gepaste afstand) bij elkaar in de tuin. Al weet ik niet hoe ik er in zou staan als ik straks een pasgeboren baby heb. Nu zijn kinderen, volgens het RIVM, minder vatbaar dan volwassenen, maar ik zou ook niet zelf ziek willen worden tijdens mijn kraamperiode. Dus ik vind het lastig en denk er nog veel over na.
Ja de eerste weken wil ik dit ook vermijden. Je wilt zelf echt niet ziek worden in je kraamtijd. Maar ik zat meer te denken vanaf wanneer doe je het wel weer. Is dat als de baby 4 weken oud is? Is dat als de baby 6 weken oud is? Of 8 weken?
Ik denk dat je wat dat aan gaat op je eigen gevoel af moet gaan. 4/6/8 weken na je bevalling, dat duurt nog even en je weet niet hoe de situatie in ons land is tegen die tijd. Misschien zijn alle regels dan wel komen te vervallen of in ieder geval versoepeld. Misschien ook niet. Dan zou ik kijken naar hoe je moeder er in staat, heeft zij veel contact met anderen, hoe serieus neemt ze de regels, enz. Misschien een beetje kinderachtig om zo naar je moeder te kijken, maar het is op dat moment voor je eigen bestwil. Ik vind het ook heel jammer als we nog steeds hetzelfde er bij zitten als nu tegen de tijd dat de kleine er is, maar dan is het heel spijtig voor de opa’s en oma’s dat ze hun kleinkind niet vast kunnen houden, maar de gezondheid van ons allemaal gaat op dat moment voor.
@PlainJane Jaa ik vind wandelen ook echt slopend. Ben blij met het resultaat tot nu toe maar denk dat 30-40 minuten nu ook wel zo'n beetje het topje van de berg is. Kan het niet veel meer uitbreiden zonder echt last van spieren te krijgen. En jaa die buik is echt wel een dingetje haha. Ik heb nu sinds een paar weken instap schoenen. Besteld bij van Haren van Sketchers. Ben mijzelf eeuwig dankbaar daarvoor haha. Lekkere traagschuim zolen zitten er in en je hoeft dus niet meer veters te strikken. misschien een tip? @Vame Ja wij hebben voor nu bedacht om het qua kraamvisite even tot het laatste moment af te wachten. We gaan het ook niet corona gerelateerd in het geboortekaartje zetten. Mocht het wel zoals nu blijven dan komt er de eerste week niemand tot de kraamverzorgende weg is. De week daarna heb ik met mijn moeder afgesproken dat zij dan komt helpen. Ze leeft de regels nu al heel streng na maar dan gaat ze vanaf de geboorte echt even nergens heen om de kans zo klein mogelijk te maken op besmetting. Dan een beetje afhankelijk van het weer willen we dan kraamvisite in de tuin ontvangen op afstand en dus weinig mensen per keer. Mensen kunnen hier achterom zonder door huis te hoeven en heb grote openslaande deuren achter dus op die manier dan toch wat visite kunnen ontvangen. Zet ik wel hapjes en drankjes buiten neer met behulp van vriend en moeder die dan dus wel bij mij in de buurt komen. Stiekem hoop ik nog ergens dat er tegen die tijd weer iets meer mag. Want het liefste zou ik mijn moeder bij de bevalling willen hebben...