Even een vraag, hoe klinkt voor jullie de naam Mette? Het is hier in Friesland een hele normale naam voor een meisje. Maar vraag me af hoe het klinkt als je uit de rest van Nederland komt/België. Stel we zouden onze dochter zo noemen, krijgt ze dan rare gezichten buiten Friesland?
Ik zou mij daar niet zo veel van aantrekken als ik jou was. Als het voor jullie de naam is, dan moet je daar voor gaan. Ikzelf heb een Franse naam, moet hem minimaal drie keer herhalen voordat deze juist uit woord gesproken en spellen als mensen hem op moeten schrijven, maarrrr ik ben er blij mee hoor! Ik vind Mette ook een mooie naam. Hier in het zuidwesten heb ik er nog nooit van gehoord. Het is vaak een leuk begin van een gesprek als iemand jouw naam niet herkent en je uit moet leggen waar je naam vandaan komt.
Leuke naam hoor. Je moet gewoon een naam kiezen die je zelf graag wil. Onze zoon heeft ook een korte krachtige naam die niet veel voorkomt. Krijgen altijd leuke reacties.
Gisteren weer bij de VK geweest en ze denkt dat hij weer gedraaid is en in hoofdligging ligt, maar ze weet het niet zeker. Over drie weken krijg ik weer een echo om te kijken hoe hij ligt, mocht hij in stuit liggen dan gaan ze hem draaien in het ziekenhuis. Ik vind het al gevoelig als de VK aan mijn buik zit om te voelen hoe hij ligt. Dat gaat niet heel zachtaardig, maar het voelt vervelender dan dat het er uit ziet. Dus een versie staat niet echt bovenaan mijn verlanglijstje.. Meer meiden hier die last hebben van zo’n gevoelige buik?? Op de vraag of de partner behulpzaam is kan ik volmondig ja zeggen. Met het praktische gedeelte dan. Spullen in elkaar zetten, sjouwen, enz. Hij mag wat mij betreft wel iets meer helpen in het huishouden (zelfs stofzuigen wordt nu echt heel vervelend voor m’n rug), maar ik voel me bezwaard om dat te vragen als hij de hele week gewerkt heeft. Ik mopper er wel over, maar uit hemzelf komt er wat dat aan gaat weinig, helaas. Ik heb ook een aantal keer gevraagd of hij écht klaar is voor de komst van deze baby, want als ik soms dingen vertel over hoe en wat kijkt hij me aan alsof hij water ziet branden haha Ik zou het fijn vinden als hij zich mentaal ook wat meer voorbereid door er iets over te lezen bijvoorbeeld, maar dat vindt hij niet nodig. Ach, we gaan het zien..!
Ik kom uit Utrecht en ken deze naam niet als meisjesnaam. Het is hier dus wel een beetje een aparte naam. Maar als dat jullie naam is, dan maakt dat niet uit toch? Ik had laatst een poll gedaan over de jongensnaam Gijs. Volgens mij kent heel NL deze naam wel, maar ook daar heeft de helft bepaalde associaties bij. Het gaat om jou, of jij de naam fantastisch vind!! De rest heeft toch wel een mening.
Gijs vind ik een leuke naam! Het is hier in het noorden niet een naam die vaak meer gegeven wordt. Maar ken wel mannen die Gijs heten van leeftijd 40-65 zeg maar.
Dankjewel voor jullie lieve berichten en mening. Ja ik dacht opeens, Mette klinkt hier heel normaal maar wil niet dat ze als volwassen vrouw er geen kant mee op kan.. Het is van oorsprong volgens mij een friese/duitse/Deense naam. Ik ken wel meiden die zo heten hier. Maar ja ik vind hem erg leuk! Verder staat Jinte ook nog hoog op het lijstje voor mij en als tweede naam zijn we er denk ik wel uit.. Lijkt me zo fijn om de naam te hebben!
@Nora92 Mette word hier laatste jaren ook vaker weer gegeven aan een meisje. Is een oudere naam niet? Kan prima!!
Onze zoon krijgt een Engelse naam, net zoals onze dochter. Maar geen geknutsel en gefoefel aan de naam. Gewoon een klassieke naam
Zo terug van de vk. Controle was alles goed. Wel even extra controle over twee weken om bloed te prikken. Kijken of de bloedarmoede is afgenomen want ze willen mijn waarden niet op het randje hebben in combinatie met de slechte conditie. Er was helaas nog weinig bekend over de situatie. Er zijn vandaag nog vergaderingen met het bestuur van de ziekenhuizen.. Ze hopen over paar weken meer informatie te hebben voor me. Vind het moeilijk om een keuze te maken tussen poliklinisch en thuis op het moment. Vanwege mijn conditie wordt pijnstilling aangeraden zodat ik minder snel uitgeput raak maar vanwege al dit gedoe gaat mijn voorkeur toch iets meer uit naar thuis met eigen vk. Keuzes... Maar meisje doet het goed! Ligt alweer dieper in het bekken en volgende week laatste groei echo. Oh ja 33 weken dansje. (vind dit plaatje wat er bij staat altijd zo gek haha. Alsof die baby uit een rietje aan het drinken is)
Misschien is het ook een beetje omdat ik ook een vrouw ben... qua keuzes voor kleertjes en lakentjes en alles wat we moeten aanschaffen etc. kiezen we altijd samen, maar het regelen doe ik vaak wel. Maar dat doe ik normaal gesproken ook haha. En ik betrek haar ook in het geboortekaartje ontwerp etc. Ze geeft ook wel echt aan of ze iets wel of niet mooi vindt en komt ook met ideeën. En ik denk dat ik haar ook wel een pedicure had gegeven als ze niet zwanger was geweest, we hadden gewoon een spa avondje thuis omdat het niet buiten de deur kan nu haha. Ach, ik weet het niet... ik heb haar nog niet horen klagen haha.. @Nora92 ik vind zowel Mette als Jinte een hele mooie naam. Zeker bij Mette is mijn eerste associatie misschien wel, oh dat is een naam die waarschijnlijk vooral in het noorden voor komt, maar dat is toch juist positief denk ik. En inderdaad, gaat er om wat voor gevoel jullie er zelf bij hebben. Maar ook al komt de naam in het zuiden niet echt voor, wil niet zeggen dat het geen mooie naam is. Over je keuze tussen poliklinisch of thuis, is dat puur nu in twijfel vanwege corona? Wij hebben goed navraag gedaan bij de vk en om ons heen en wat items gezien waarin professionals vertellen over deze keuze en iedereen geeft aan dat het niet minder veilig is om nu in het ziekenhuis te bevallen vanwege corona. Omdat alles super goed gescheiden blijft en de zorg op die afdeling eigenlijk hetzelfde is als normaal (het is ook niet dat medewerkers van daar ineens gaan helpen op de corona afdeling). Ik heb daar ook wel een positief gevoel bij. Daarbij komt dat de corona zieken in het ziekenhuis nu afneemt en misschien ziet het er in juni alweer anders uit. Wij hebben besloten om gewoon bij ons eerste plan te blijven om poli klinisch te bevallen. We hebben ook een medische indicatie hiervoor gekregen, dus het lijkt ons verstandig om dat gewoon aan te houden. Maar ik denk wat betreft bevalling: jij bent degene die moet bevallen en jij voelt het beste aan wat voor jou goed is. Wij hebben morgen een medische echo om te kijken of de suiker effect heeft op het kindje, of dat het nog allemaal goed gaat. De vk denkt wel dat hij groter is dan normaal, maar het kan ook meevallen. Ik ga uit van dat laatste, maar toch stiekem wel weer spannend. Beseffen jullie je al dat het over een paar dagen mei is en dat je dan kunt zeggen: volgende maand zijn we (weer) ouders...
Fijn dat alles goed was bij de VK! Moeilijke keus hè, thuis of ziekenhuis. Wat @sjallie ook zegt, met corona hoef je geen rekening te houden. Dus ik zou op je eigen gevoel af gaan en doen waar jij je op dat moment goed bij voelt. Ik laat het ook nog open tot de dag van bevalling, heb alles besteld voor een thuis bevalling, dat ik dat sowieso wel in huis heb. En ind, net een rietje
Als ik eerlijk ben hoop ik nu al te kunnen zeggen dat ik eind volgende maand weer mama wordt Mijn dochter kwam ook met 38 weken, dus dat mag deze keer van mij weer gebeuren. Die laatste weken van de zwangerschap vind ik het minst leuk.. Hoop dat morgen alles goed is bij de VK!
@Nora92 fijn dat alles goed was!! Lijkt me ook een lastige keuze thuis bevallen lijkt me heerlijk in een bevalbad. Lekker je eigen ding kunnen doen zo min mogelijk bemoeienis. Hier zijn de bavalbaden etc gesloten. Weet eigenlijk ook niet of het thuis wel zou mogen nu ik dit zo typ. @sjallie mijn man is niet zo betrokken. Was hij bij onze zoon wel wat meer maar hij vind het vooral heel eng momenteel. Is naar de geboorte van onze zoon best depressief geweest. Eigenlijk vooral omdat hij niet wist hoe hij een goede vader moest zijn. Mijn man komt uit een jeugd/pleegzorg situatie. Ik vind het echt wel spannend dat we bijna weer ouders mogen worden. Vooral de bevalling zie ik echt tegen op. Ze zegen dat als de eerste prematuur geboren is de tweede vaak ook te vroeg komt.... Maar net wat later. Al gebruik ik nu de utro tot 36 weken. Wanneer zetten jullie de box weg en wat voor een hebben jullie? Ik heb er nog geen. Bij onze zoon hadden we een bopita met brede spijlen maar onze zoon vond die met ronde bij mijn ouders fijner omdat hij daar zich aan op kon trekken.
@Nora92 ik vind Mette een super leuke naam! Ik ken m ook gewoon als naam dus zou er ook niet raar van op kijken. @Maan14 hier staat de box al een paar weekjes. Voornamelijk omdat mijn beste vriendin boxkleed, speelgoedzak en babynestje heeft gemaakt en ik die graag een mooi plekje wilde geven. Wij hebben een box overgenomen van vrienden, een TWF met brede spijlen en een lade er onder.
Box staat hier al een tijdje, zonder boxkleed, maar dan kan de kat er vast aan wennen dat hij er niet in mag.
Even weer bijgelezen! Bedankt voor de onderbroeken tips, haha! @Nora92 Hier ook de zelfde twijfels over wel of geen ziekenhuis. Net zoals het geboorteplan. Geen idee wat ik zou moeten opschrijven.. Geen ervaring mee wat ik op zo moment als prettig zal ervaren. Pijnstilling? Geen idee. @sjallie mijn partner is wel betrokken op z'n eigen manier. Net zoals de meeste partners als ik dat zo lees. Hahaha wat ik heel grappig vind is dat hij misschien nog wel meer op ziet tegen de bevalling op dit moment als ik. Wat moet ik dan doen? Straks wil je niets van me. Ook wel sneu eigenlijk. @Maan14 Hier staat de box ook al i.v.m. De kat. En ze vind het een fijn plekje.. dus blij dat we dat gedaan hebben. Ze gaat er nu steeds minder vaak in liggen. Wij hebben de bopita box retro. Oogt ook niet zo groot. Ben er blij mee. Daarnaast hoop ik dat jullie ventje nog even blijft zitten! Nou en verder was ik gisteren niet van het toilet te krijgen. Moest continue plassen. Ook wel veel harde buiken. Vanmorgen ook wat krampjes. Toen bedacht ik mij ineens kan dit geen blaasontsteking zijn. Tijdens de zwangerschap kunnen de klachten anders zijn. Ik wilde verloskundige bellen om eens te vragen, maar was te laat. En vind het nu ook geen spoed dus zal morgen bellen als de klachten er nog zijn. Moet zeggen dat het vandaag ook al beter gaat. 34 weken dansje!!!!!!