Ik ga aankomende dinsdag met verlof. Ik kijk er zo naar huis, ben echt aan het aftellen. De hele dag zitten lukt niet meer, dan krijg ik zo’n pijn aan mijn rug en last van de ischias. Meedraaien in de routes lukte al niet meer. Ik doe alleen tussen de middag nog wat maaltijden en wat medicatie delen. Ook nog herstellende van het Coronavirus, dat heeft er toch wel ingehakt. Ben snel moe en af en toe nog wat benauwd.
Mijn kraam pakket is binnen gekomen wat is het dan toch opeens echt. @Noortjedebeer hoe gaat het verder met je? En het herstel? Niemand in het gezin verder besmet geraakt?
Sorry voor de stilte dames! We zijn begonnen aan het 2e deel van de verbouwing dus daardoor minder zin om veel te schrijven. Probeer wel mee te lezen Morgen 32 weken. Echt gek.. nog 8 weken tot uitgerekende datum. De maanden zijn gevlogen
Een doos met producten die je van de zorgverzekering toegestuurd krijgt. In de mijne zat: Kraamverband Flesje alcohol Thermometer Gaasjes Navelklem Beschermer voor je matras van plastic Matjes voor onder je kont met bevallen en dat soort dingen. Maar ook 6 flessen met shampoo zeep en olie voor de baby en een knisperboekje. De inhoud van de dozen schijnt echt te verschillen per verzekeraar. Ik las hier dat iemand HEMA als zorgverzekering had en ook allemaal HEMA producten in de doos had als rompertjes en knuffeltje. Het zijn spullen die je nodig hebt bij een thuis bevalling en producten voor erna.
Hier een tijdje stil geweest, maar weer bijgelezen. @sjallie mijn partner is zowel praktisch als emotioneel erg betrokken. Maar soms vraag ik me wel af of hij echt door heeft wat er gaat gebeuren. Mijn vader zegt altijd "moeder wordt je in 9 maanden, verder ben je in eens als de baby er is". Denk dat dat voor alle ouders geldt die hun kindje niet dragen. Mijn partner vind het ook lastig dat ik nu de gesprekken bij de verloskundige alleen doe en hij niet mee naar binnen mag. @Nora92 slaap is hier ook schaars en opgedeeld in verschillende blokjes over 24 uur. @Noortjedebeer klinkt alsof je ook echt toe bent aan verlof. Hoop dat je de rust en ruimte vindt om echt even lekker bij te komen. @Amoxiclav wat zijn jullie aan het verbouwen? Ik ben inmiddels extra ijzer aan het bij slikken, had stiekem gehoopt dat ik daar enorm van op zou knappen. Maar helaas, dansen weer op het lijntje van uitdroging. Als het maandag niet beter gaat komt er wekelijks een vochtinfuus om het niet te ver af te laten glijden. Schoonloeder kwam vandaag weer heerlijk bot uit de hoek. Mijn man was haar aan het videobellen om de stand van zaken even te melden en ik moest enorm spugen dus hij ging op om mij te helpen. Belde daarna terug en kreeg toen te horen "over een jaar lach je er om". Waarop hij enorm uit zijn slof geschoten is en gevraagd heeft wat er over een jaar precies grappig aan deze situatie zou zijn. Hij is er vannacht 2x heel boos om wakker geworden "ha-ha zo grappig, weet je nog dat je bijna dood was en we toen moesten beslissen of we voor jou of het kindje zouden kiezen in verschillende scenario's?". Hoop dat hij straks een beetje is afgekoeld. Vandaag de vluchttas klaar zetten. Maandag komt de fotografe langs om buik foto's te maken. Hoop dan een goede dag te hebben, maar ze heeft de rest van de dag geen shoot staan. Dus zelf zei ze al dat ik desnoods halverwege een uurtje naar bed moest gaan, dan ging ze aan de eettafel wel wat foto's selecteren en bewerken. Vet blij met de keus voor haar!
@Oilell Pfff die schoonmoeder van jou weet elke keer wel weer te verbazen met die uitspraken.. Jeetje mina zeg. Je kan je bijna niet voorstellen dan mensen zo kunnen zijn. Hoe komt het in je op? Mijn vriend en ik hadden wel eens humor over de sondevoeding maar echt lachend er op terug kijken over een jaar?? Ik betwijfel het ten zeerste. Ik heb de afgelopen twee nachten aardig geslapen! 5 uurtjes achter elkaar. Wat een genot! Nog een paar weekjes! Hopelijk knap je van de infuzen wat op. Ik had zelf daar wel echt elke keer een opleving van. Duurde misschien maar 8-12 uur maar toch! Was zo'n opluchting momentje dat ik dan even kon plassen etc.
Ja, ik ben echt aan het aftellen tot dinsdagmiddag. Ben erg moe, slaap slecht. Onze oudste van 1,5 slaapt erg slecht de afgelopen week. Is iedere ochtend rond 4:00/5:00 wakker. Ik merk dat ik buikpijn begin te krijgen af en toe, indelingsweeen ofzo. En dan die rug. Dinsdag de hele dag op kantoor gezeten en toen heb ik die nacht heel slecht geslapen omdat ik zelfs uitstraling had naar mijn voet. Opzich geen klachten meer van het Coronavirus. Gelukkig geen koorts gekregen, maar nog steeds erg moe en met vlagen benauwd. Vooral als ik in bed lig op mijn rug en de trap op etc.
@Dinpin wat leuk dat er bij jou ook verzorgings producten inzitten Cz is maar karig met hun pakket een lelijke oranje knisper knuffel 'alleen het geluid al' en een wikkel handboek met hun mascotte. Achjaa is altijd leuk hè een kadotje. Hier aan het twijfelen.... Denk dat ik straks de onderlegger van onze zoon ga zoeken. Bij onze draak braken de vliezen snachts in mijn bed en wil ons nieuwe topmatras niet verpesten. Gewoon voor de zekerheid. @Oilell ik herken dat wel.. Mijn zus heeft altijd van die opmerkingen over de rest schade van onze zoon. Dat het allemaal wel mee val en wij van hem een zorgen kindje maken. Uhhmm je gaat zomaar naar cluster 2 school en een cyste groei ook spontaan in je bovenste luchtpijp...
@Dinpin Ik had het Hema pakket! Veel leuke goodies zaten daar in, maar gelukkig ook de nodige producten. Al had ik geen 6 flessen hoor! Van alles wat, ook dingen die ik liever niet wil zien (zoals wondgaas, brr ik krijg al de kriebels van de naam). @Oilell Och, zo’n schoonmoeder wil je toch achter het behang plakken! Wat een uitspraak.. Zit totaal geen begrip bij.
Ah meid wat heb ik zo met je te doen zo had je jou zwangerschap helemaal niet voorgesteld he.. de opmerking van je schoonmoeder lijkt helemaal nergens op.. dikke knuffel!! Wat fijn dat je een fotografe aan huis hebt gevonden. Hopelijk kan je toch nog wat mooie momenten vastleggen op beeld Heb ook een zwangerschapshoot maar nog geen idee of hij doorgaat of niet.. valt af te wachten hoe we ervoor staan tegen 18mei. En laat ik dan net bijna 35 weken zijn waarop de shoot gepland is... We zijn trouwens onze woonkamer aan het opknappen. Pleister afbreken, weer opdoen, schuren en verven
Jaa ocean blue helaas was het boxkleed niet meer te koop en verwachten ze die pas eind juni weer dus toch maar voor het oude boxkleed gekozen er bij maar de kleur past perfect. Komt ook nog een box matras onder voor het zacht liggen.
Ik dacht het!! Heb er ook al naar zitten kijken. Denk dat ik tetradoeken op mijn geboortelijst heb gezet ervan
Meeste vrouwen hier bevallen in het ziekenhuis, maar als je thuis bevalt moet je denk ik wel alles zelf aankopen.. Van onze ziekenkas krijgen we wel een cadeau. Ofwel geld ofwel een cadeaubon om te gebruiken in babywinkel. En ook van de overheid uit eenmalig kraamgeld. Weet niet of dat bij jullie ook zo is? Toch gek, is maar zo ver en toch zoveel andere dingen