Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xxxEllen87xxx, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Haha nee hier krijgen we geen geld voor de baby. Ik weet van Belgische kennisen en familie inderdaad dat ze vooral in het ziekenhuis bevallen en dan ook langer daar blijven als hier. En jullie een soort uitzet geld krijgen voor de baby.

Amoxiclav vindt dit leuk.
  2. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Amoxiclav
    Super fijn! Ik wil ook wel geld haha! Hoeveel krijgen jullie daar dan?

Amoxiclav vindt dit leuk.
  3. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ja klopt inderdaad. Wel leuk, zeker voor je eerste kindje heb je nog niks in huis en is het wel een leuke extra. Nu gaan we nog enkele praktische zaken aankopen zoals een grote kledingkast en nieuwe autostoelen

4. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Rond de 1100euro. Maar hebben het nog niet ontvangen haha. Is geen haast bij natuurlijk

PlainJane en Nora92 vinden dit leuk.
  5. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ideaal! Dat is geen klein bedragje of zo.

6. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Nou, als ik dan zou mogen kiezen tussen een kraampakket en dat bedrag.... :rolleyes:

7. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Nee klopt. Bij ons eerste kindje hebben we het goed kunnen gebruiken. Nu hebben we iets duurdere geboortekaartjes gekozen maar minder suikerbonen. Wat over is zullen we wss wel verdelen over de spaarboekjes van beide kindjes :)

PlainJane en Nora92 vinden dit leuk.
  8. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Hebben jullie ook kinderbijslag? Wij krijgen hier ieder kwartaal een geldbedrag per kind.
    Rond de 200 euro tot 6 jaar. Vanaf 6 246 euro en dan vanaf 12 nog een verhoging. En dat ontvang je totdat het kind 18 wordt. (Pin me niet helemaal vast op de leeftijden. Ik weet het zo niet zeker uit mijn hoofd).

Amoxiclav en PlainJane vinden dit leuk.
  9. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    @Dinpin in België krijgen ze veel meer geld maar zijn zaken ook allemaal anders geregeld! Denk hierbij aan de kosten van de opvang of aan kosten die gemaakt worden bij de dokter.. Dat zeg ik goed toch @Amoxiclav?
    Ik heb zelf 13 jaar in België gewoond en heb er nog een vriendin wonen. Sommige dingen zijn echt super goed geregeld qua wat je krijgt van de overheid aan geld, maar ik vind het ook super goed in Nederland! Wij betalen soms meer en krijgen mssn minder, maar wij hoeven niet voor een huisarts bezoek te betalen!

Amoxiclav en PlainJane vinden dit leuk.
  10. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    34 weken dansje..!
    Deed ik niet een paar dagen geleden nog een 33 weken dansje?! De tijd vliegt!

Dinpin, Tan89 en Amoxiclav vinden dit leuk.
  11. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ja dat hebben we ook. Elke maand krijgen we voor onze dochter rond de 93 euro. Maar nu zit deze baby in een nieuw systeem en ik snap het niet helemaal :roflmao:. Het bedrag gaat ook omhoog naargelang de leeftijd (van onze dochter), bij de baby zal het een vast bedrag blijven denk ik

Dinpin vindt dit leuk.
  12. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ja klopt! Opvang en dokterskosten moeten we inderdaad nog een apart betalen, maar daar krijgen we ook nog geld van terug hoor van de ziekenkas (weet niet hoe dat heet in NL). Vb consultatie bij huisarts is 25euro, krijg je nog 21 euro terug en betaal je alleen maar rem geld

13. Noortjedebeer

Noortjedebeer Actief lid

11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Dit is de situatie hier nog...

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      45,3 KB
      Weergaven:
      35
    Dinpin, Tan89, PlainJane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ons park/box staat nog uit elkaar op de zolder :roflmao:

Dinpin en Maan14 vinden dit leuk.
  15. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    33 weken dansje!
    Box wordt hier ook als opslag gebruikt. Wieg in mijn slaapkamer wel al opgemaakt. Kon het niet laten. Ledikant in babykamer heeft alleen alles om het matras, geen dekens. Bovenop de ledikant een plank gelegd. Daarop staat maxi-Cosi met base en de kinderwagen bak.
    Commode ligt vol met alles wat ik nog moet uitzoeken.

Ik weet dat ik zwanger ben, dat er een baby in zit. Maar de gedachte dat er straks weer overal zo'n klein wormpie in ligt lijkt nog zo ver weg en onwerkelijk.

Nora92, PlainJane en Maan14 vinden dit leuk.
  16. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ooh meiden hier net opeens de gedachten, wat als er wat mis gaat met de bevalling of vanaf nu tot de bevalling. Ik ben zo bang dit kindje kwijt te raken uit het niets.

Ik denk dat het te maken heb met dat dit termijn onze zoon geboren is en hij natuurlijk een aantal keer 'op gegeven' geweest is. We hebben 3x afscheid moeten nemen van hem omdat ze dachten dat hij het niet zou redden. 3x de woorden willen jullie nog foto's van hem maken want we weten niet of hij het gaat redden.

Dit komt nu opeens allemaal weer naar boven. :cry::cry:

Soms ook het idei dat de gevoelens van het traject nu soms pas los komen :confused:

Gekke hormonen en gekke vrouwen lijf.

17. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    De gedachte kruipt wel eens in mijn hoofd. Maar ik heb niet de ervaring die jullie meegemaakt hebben. Ik kan het ook weer naast me neerleggen.
    Zolang je je mini lekker voelt trappelen en bewegen en je controles goed zijn heb je geen rede om je nu druk te maken.
    En als er iets gebeurt is het iets wat je op dat moment moet oplossen. 32 weken is veel beter dan met 28 weken geboren worden. Elke dag in je buik is er weer 1 meer. Geloof in jezelf en in je kleine man. Jullie kunnen dit! Samen kunnen jullie het verleden verwerken ❤

Maan14, Amoxiclav en PlainJane vinden dit leuk.
  18. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    33 weken dans!

Maan14, Nora92, Amoxiclav en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Mooi gezegd! Ik sluit mij hierbij aan @Maan14

Dinpin, Maan14 en Amoxiclav vinden dit leuk.
  20. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ik sluit me er ook bij aan.. elke dag is er eentje gewonnen

Dinpin en Maan14 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina