Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xxxEllen87xxx, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.226
    4.457
    113
    Vrouw
    Mijn man was het zat :oops:

Moeten steedsblaagdrempelig bellen als ik meer dan 2 dagen slecht drink of plas. Maar elke keer krijg ik dan te horen "kijk vandaag even aan". Drie keer raden wie er vanaf nu belt en het wel allemaal in 1x voor elkaar krijgt :thumup:

Doe vanaf nu lekker helemaal niks meer zelf :roflmao:

Dinpin, Maan14, Tan89 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Iemand hier die gebruik wil gaan maken van een geboorte TENS? Of al eens heeft gedaan?

3. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Ik heb bij de vorige bevalling een tens gebruikt! De kunst is om hem van te voren al thuis te hebben en al een keer samen opgeplakt te hebben. Zodat je bij de eerste wee meteen de tens op kunt plakken! Anders schijnt hij niet veel nut te hebben en dat klopte bij mij ook :roflmao:
    Ik werd ingeleid en daardoor dus soort van te laat met hem opplakken.. Ik was hem vergeten en toen de weeen heftiger werden opgeplakt, maar ook vrij snel weer afgehaald! Voor mijn gevoel hielp het toen niet genoeg meer..

Ik heb hem via de zorgverzekeraar aangeschaft toen, volgens mij was ie gratis!

Wat betreft vruchtwater! Mijn vliezen werden gebroken en ik bleef voor mijn gevoel een eeuwigheid steeds opnieuw vruchtwater verliezen.. Dit scheen te komen omdat mijn weeen nog niet sterk genoeg waren :$

PlainJane vindt dit leuk.
  4. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Haha je blijft ook vruchtwater aan maken. Daar door blijft het stromen. Ik moest bij onze zoon volledig plat ook op bed omdat er zo steeds een beetje vruchtwater terug bij zou komen.

5. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Heerlijk zo'n man hè! Die van mij was net zo. Had af en toe bijna medelijden met het personeel haha! Met nadruk op bijna want pffff, alsof je zelf al niet wacht met bellen terwijl het eigenlijk alweer wat te laat is.

6. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Ah nou hier rommelt er nog niks hoor haha! alleen af en toe wat gezeur in onderbuik en met het minste of geringste harde buiken (maar dit is normaal met deze termijn bij mij)

Enige wat ik denk/hoop is dat baby is ingedaald. Vorige kindjes lagen nooit helemaal vast ingedaald. Dus ik vraag t me sterk af, zeker bij een derde is indalen helemaal niet vanzelfsprekend haha (teveel opgerekt) maar heb ineens minder last van maagzuur en buik zit echt laag. En wel af en toe wat menstruatiekrampen en gevoel alsof baby er al half uithangt. Wel benieuwd naar volgende controle!

Gister wel tijdje zeurende buikpijn en pijn in borsten. Voelde haast als dat vervelende gezeur na de bevalling (meer naweeen achtig whahahah)

Verwacht hier ook wat later te zijn met babynieuws. Heb mij maar ingesteld op rond 40 weken. Vorige kindjes zijn nooit spontaan voor 40 weken gekomen. Mijn gevoel zegt vlak voor de uitgerekende datum.... 18/21 juni ofzo. Duurt denk nog wel even!

Tan89, Nora92, PlainJane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik weet het hier ook echt niet. Zou wat zijn van het ene naar het anderen uiterste. Van 32 naar 42 weken. Haha

Tan89, Oilell, Nora92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Oei ik groei... o_O

Bijgevoegde bestanden:

Tan89, Dinpin, Maan14 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. MKR

MKR Actief lid

14 jul 2019
    337
    531
    93
    Vrouw
    Ze zijn niet pijnlijk.. wel vervelend. Dus dan zullen het geen oefenweeën zijn.

Ja heel spannend komt erg dichtbij.
    Ik ben er niet uit wat ik wil. Maar heb met de verloskundige afgesproken dat ik gewoon de dag van de bevalling (wanneer er een keuze is) ik dan beslis waar ik mij prettig bij voel..fijn dat dit dus kan.

Ja als iedereen daadwerkelijk op DE datum bevalt dan zal ik inderdaad de eerste zijn. We zullen zien. Nu nog niet het gevoel dat de baby snel komt. Kijk er wel enorm naar uit.

Zijn jullie er allemaal wel over uit thuis of in het ziekenhuis bevallen? Wanneer je die keuze natuurlijk hebt.

Maan14, Tan89 en Nora92 vinden dit leuk.
  10. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier merk ik vooral dat ikzelf onrustiger word of zo. Sta tot middernacht op te ruimen en de poetsen te laatste dagen. Nu net bij de kapper geweest en dan ook meteen maar even langs de Hema, Etos en Action om nog snel wat in te slaan. Voelt echt alsof ik de laatste keer buiten was of zo. :roflmao: Terwijl het zomaar nog 6 weken kan duren haha!

Hier heb ik in mijn hoofd dat we gewoon thuis beginnen en we "zien wel" waar het schip strand. Gaat het allemaal lekker en vlot dan blijf ik het liefste thuis. Is het een uitputtingsslag met veel pijn dan kunnen we altijd nog naar het ziekenhuis verplaatsen en gaan voor pijnstilling. Ik zie het wel! Heb mij overal over ingelezen en nagedacht. Geboorteplan is uitgeschreven en gedeeld met de vk.

Kreeg net de geboorte traktaties binnen. Die gaan we van het weekend samen lekker in elkaar prutsen. Dan ook maar even de enveloppen schrijven samen. :rolleyes: Ook kreeg ik het pakketje voor de stamcellen binnen. Gaan jullie ook stamcellen opslaan?

Ik heb sinds een week zo'n vreselijke pijn in mijn rechterhand. Is carpal tunnel syndroom maar pfff. Kan wel door de grond gaan. Kan met de dag minder met mijn hand. Begin steeds meer vocht vast te houden. Als ik mijzelf in de spiegel zie, denk ik oh ja! Echt zo'n hoogzwanger gezicht. Bolle toet. :D

Net bij de Hema nog even één broekje maatje 56 in het mandje gegooid. Het is vreselijk. :roflmao:

Tan89, PlainJane, Maan14 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.226
    4.457
    113
    Vrouw
    Hier heeft de arts zojuist besloten dat ik medisch ben. Als we gaan inleiden moest het al in het ziekenhuis en nu mijn conditie slechter wordt wil de verloskundige dat ik ook tijdens de bevalling vocht krijg en dat kan alleen in het ziekenhuis. Ook een kleine verhoogde kans op complicaties door de HG/voedingsstoffen tekorten.

Vind het allemaal prima, zolang ze er maar uit komt:rolleyes: en het liefst zsm zodra het verantwoord is:$

Tan89, PlainJane, Maan14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Hier ben ik al medisch dus geen keuze. Wel prima zo. Vond altijd het idee van de veiligheid van ziekenhuis wel fijn en vorige keren ook in ziekenhuis bevallen. Vond juist wel prima om daarna lekker naar een opgeruimd en schoon huis te gaan :)

Tan89, PlainJane, Nora92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Mogen jullie enkel met een medische reden bevallen in het ziekenhuis? Of hoe werkt dat bij jullie?

Nora92 en Maan14 vinden dit leuk.
  14. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Nee als je medisch bent sowieso in ziekenhuis. Als je geen medische indicatie hebt mag je kiezen: poliklinisch in het ziekenhuis of thuis/geboortehuis/hotel etc etc

PlainJane, Nora92, Amoxiclav en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hier natuurlijk ook medische dus niet echt veel te willen. Contenue monitor bewaking nodig dus zal ook vrij weinig beweegingsruimte krijgen helaas. Maar een stuk beter als een mogelijke ic opnamen bij een kz.

Tan89, PlainJane en Nora92 vinden dit leuk.
  16. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ah oké dank je!

17. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Heb wel gekeken naar het opslaan van stamcellen, maar ik vond het bedrag wat je per maand hiervoor betaald belachelijk hoog. Het schijnt dat als je de navelstreng uit laat kloppen de baby ook meer stamcellen binnen krijgt. Dus ik ga voor de goedkopere versie. :rolleyes:

@MKR Ik wil graag thuis bevallen, maar mocht ik op de dag zelf ineens in het ziekenhuis wil bevallen dan doe ik dat.

Maan14 en Nora92 vinden dit leuk.
  18. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ja en een tijd geleden bleken veel mensen wel te betalen maar dat het navelstreng bloed kwijt was. Ook zo lullig.

Nora92 vindt dit leuk.
  19. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    @Nora92 stamcellen doneren kon ik niet omdat ze genoeg hadden. En ze zelf op slaan kan ik niet betalen. Is echt duur.

@molton heb hem net bij de HEMA besteld. Ga ik met de aanstaande bedverschoning erop gooien. Mijn vliezen zijn bij Quinn in het ziekenhuis handmatig gebroken. Ben er doodsbang voor ergens te lopen en dat ze dan knallen!

Ben ook medisch. Moet in het ziekenhuis bevallen. Krijg meteen een infuus geprikt. Zonder iets eraan maar dan kunnen ze meteen medicijnen toedienen mocht de placenta weer niet komen. En voor het persen willen ze nog met een katheter mijn blaas legen om het samentrekken van de baarmoeder na de bevalling te versnellen.

Vandaag mijn laatste echo gehad. De volgende had met 39 weken gemoeten maar de resultaten zijn dan erg onbetrouwbaar omdat het hoofdje dan te diep ligt.

Aanstaande dinsdag weer controle bij de verloskundige. Als ze dan weer gaan beginnen over een te grote buik en een stuitligging ga ik hem echt flippen hahaha.

In mijn kraampakket zaten ook van die matjes. Ik denk dat ik er maar een op de autostoel gooi voor het geval dat. En met Pinksteren willen we een weekendje weg in een huisje. Zal ik dan ook maar wat voor het matras daar meenemen? Spannende tijden nu!

PlainJane, Maan14 en Nora92 vinden dit leuk.
  20. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wij doen het stamcel opslaan via stamcelbank Nederland. Kost 10 euro per maand. En je hoeft alleen wat te betalen als het invriezen lukt. We hebben besloten dit gewoon voor haar te betalen tot haar 21e. Mag ze dan zelf beslissen wat ze er mee wil. Maar mocht ze wel leukemie oid krijgen dan is dit van levensbelang. Ze zal geen 100% broers of zussen krijgen dus daar kan ze het ook niet van krijgen eventueel.
    Navelstreng uit laten kloppen doen wij ook idd!

PlainJane en Maan14 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina