Dit was die wie ik bedoelde https://www.google.nl/amp/s/www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5013281/ouders-kinderen-navelstrengen-bloed-stamcellen-spoorloos%3famp Een anderen organisatie.
Kijk mooi dat iedereen duidelijk heeft waar hij/zij gaat bevallen. Of hier in ook ter plekke hun gevoel kunnen volgen. Volgens mij is het al eens gevraagd, maar weet het niet meer zeker. Kun je in België ook thuis bevallen @Oilell? En hebben jullie naast de standaard wensen in je geboorteplan. Nog tips?
@MKR Ik weet niet precies wat standaard is maar ik heb bijvoorbeeld er ook nog ingezet dat mijn vriend haar mag aanpakken en bij mij leggen. En ik heb een stukje geschreven met tips voor mijn vriend en moeder hoe ze mij het beste kunnen steunen.
Met standaard bedoel ik. Thuis of ziekenhuis bevalling, soort bevalling, wie wil je bij de bevalling, bevalhoudingen, pijnmedicatie, wie knipt navelstreng door (hier hebben ze zo standaard formulier met de basic punten). De punten die jij beschrijft zoals aanpakken inderdaad had ik nog niet bij stil gestaan.
Geen idee, woon in de buurt van Utrecht Ik heb het opgedeeld in Algemeen - naald eerst zien voor je me prikt - niet aan mijn knieën zitten - Gedempt licht en geluid - positieve aanmoediging is welkom - zo min mogelijk medisch ingrijpen (pijnstilling, controles etc) Ontsluiting - zo veel mogelijk bewegingsvrijheid na ophogen infuus en ctg - Ontspanningsoefeningen die mijn man kent - gebruik maken van bad/bal/etc Geboorte - zo veel mogelijk mijn lijf volgen, persen als ik dat voel - ik of man pakken baby aan - herinneren aan af en toe voelen hoe ver het hoofdje is - liefst niet op rug liggen maar gebruik van zwaartekracht Eerste uur - half uur wachten op natuurlijke geboorte placenta - medisch handelen aan bed - afnavelen in overleg - placenta zien (heb ik ook mijn best op gedaan ) - borstvoeding niet forceren - zo veel mogelijk huid op huid contact Als het totaal mis dreigt te gaan mijn ouders bellen. Mijn man blijft dan sowieso bij de baby (eventueel met mijn vader), mijn moeder blijft dan bij mij. Das uit mijn hoofd wat er zo ongeveer instaat. En dat we graag gezamenlijk medische beslissingen nemen zolang de situatie dat toestaat. Verder onze telefoonnummers, bsn nummers, dat het het eerste kindje is, dat ik spuug gevaarlijk ben en de naam van de baby Vooral dat naalden en knieën ding is voor mij erg belangrijk
Oh sorry wat suf haha. Ik dacht dat jij uit België kwam Wat een mooi plan! Er staan echt dingen in waar ik nog niet aan gedacht heb hoor! Zal mijne toch nog eens onder handen nemen. Bedankt voor het delen.
Ik moet zo lachen om je stukje grote buik bij de verloskundige. Ik hoor al een paar weken het zelfde aan. Maar de baby heeft een lang bovenbeen, een iets groter hoofdje en een perfect gemiddeld buikje. Elke keer weer dat gezeur, alsof ik haar bovenbeenbotje kan verkorten?!?! En haar hoofdje laten krimpen?!?! En daarmee mijn buik?!?! Mag vandaag weer voor een groeiecho dus dat wordt weer het zelfde aanhoren...
36 weken dansje! Woehoe! Straks om half 12 laatste echo. Ben benieuwd hoe ze er nu bij hangt daar binnen. Hoe vaak hebben jullie baby's de hik? Hier echt wel 4-5 keer per dag van de keren die ik dan merk.. Misschien nog wel vaker... Moeder zei dat ik ook vaak de hik had en heb ik nog steeds.. Dus wie weet is het erfelijk.. Gisteren nog een leuke xxl hydrofiele doek en een badcape gescoord bij de action. één dezer dagen het laatst gekochte spul nog wassen, strijken en opbergen en dan is echt alles klaar.
Zal dan zeker ook jouw laatste zijn? Ik heb de verloskundige gebeld over dat de echoscopiste zei dat met 39 weken het hoofdje te diep lag om te meten en ze dan alleen lastig het buikje en beentje kunnen meten. Dat de waardes onbetrouwbaar zijn (1mm ernaast scheelt geloof ik al bijna een week). Zegt ze dat ze mijn buik goed in de gaten gaan houden. (Waarvan ze de afgelopen 2 x al zeiden dat hij te groot was) Het schijnt dat net als met de baby ze voor je buik ook een groeicurve hebben. En als deze ook een stabiele lijn volgt het geen probleem moet zijn. Dus mocht het je laatste x echo zijn informeer dan ook bij je verloskundige hoe ze het gaan doen want die stress die ik er elke keer voor niks om had. Ik heb a.s. dinsdag weer afspraak en dan weer bij 38 weken. GAAT ZO SNEL NU. Zenuwachtig hahaha
Nog 38 dagen heb nog niks gedaan... Mijn koffer ligt open en heb er al paar dingen ingegooid... nu met het goede weer zou ik beter baby wasjes draaien
Wat een mooie geboorteplannen. Hier vragen ze er vanuit het ziekenhuis niks over en zweigen ze beval plannen gewoon dood. Wat moet dat moet en een bevalling is niet te plannen zijn dingen die de gyns hier roepen. Zal er binnenkort toch echt een gaan maken en dan kunnen ze het heen en weer krijgen met hun houding... Ik heb vanochtend mogen en kunnen uitslapen vanwegen de waterpokken moet onze zoon thuis blijven van school. Mijn man had gisteren met hem afgesproken dat ze vandaag samen gingen klussen en mama op bed zouden laten liggen. Hoor ik vanochtend vroeg papa papa kom wakker worden dan kunnen we gaan klussen laten we mama lekker slapen. ❤ Hij neemt de rol van grote jongen echt al op zich. Ook maar even met hem besproken wat ik er gaat gebeuren zodra de baby geboren word dat hij dan even naar opa en oma gaat of opa en oma naar hem komen. Is het eerste wat die aan mijn moeder vraag. En wat gaan we dan verder allemaal doen een baby feest geven of zo.....
Ze hebben hier serieus nog nooit aan mijn buik gevoeld deze zwangerschap. Hier ook langen boven benen. Liepen met 33 weken al op 37 weken. Ben echt benieuwd of die dus inderdaad echt lang is. Bij elke echo was dit scheinbaar al. Dat was trouwens ook mijn laatste groei echo's. Hij volg zijn eigen lijntje en dan zijn er geen echo's meer nodig werd er gezegd. Vind het aan de ene kant heel raar ik ben van strenge controle naar nu een soort van normaal gegaan terwijl het voor mij juist het spannendste nu word.
Ooh dat was mij als 3 jarige ook beloofd. Maar ik sliep als een blok door de bevalling heen. Volgende ochtend een ontzettend boos kind "wat is dat? (wijst naar broertje) En waarom ben ik dan nu niet bij oma?" Gelukkig vond oma het geen probleem en kwam ze me meteen halen
Hahaha. Hij wilde er zelf eigenlijk een soort feestdag van maken die dag. Want hee dan hoef ik zeker niet naar school en gaan we ontbijten met beschuit en muisjes. Dus uitgelegd dat die echt als eerste mag komen als de baby geboren is. Bezoek is hier toegestaan van opa en oma en kinderen net naar de bevalling. Hopen dat die water pokken snel weg zijn en anders de baby gewoon blijft zitten tot na de waterpokken.
Wat een mooie geboorte plannen! Die van mij zit alleen nog maar gedeeltelijk in mijn hoofd, nog niets op papier. Koffer is ook al van zolder, maar nog leeg. Gelukkig is de rest wel klaar voor de komst van de baby. Nu ik nog! @Nora92 In november vorig jaar had ik een prijsopgaaf opgevraagd bij de stamcel bank, €30,- per maand. Dacht ik... Zoek ik net dat mailtje op, staat er per kwartaal. Dus ind, tientje per maand. Is niet duur! Alleen de kosten voor het opslaan ed was dan wel rond de €300,- Maar ik vraag me af of dit ook mogelijk is als je de navelstreng laat uitkloppen? Mijn vader komt vanmiddag het zwembad bij ons opzetten. Ben nog opzoek naar een leuk betaalbaar tuin/lounge set. Iemand tips? Aangezien ik sowieso de zomer thuis door breng met baby, vind ik het wel fijn om lekker buiten te kunnen zitten.
Pff voel er een minder als normaal maar hij lijkt ook gedraaid. Ze hebben hier nooit aan gegeven wanneer aan de bel te trekken. Met de dopler zie je wel mooi verschillende hartslagen en hoor je flink versnellingen dus gewoon goed zeg maar.