Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xxxEllen87xxx, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    He lieve allemaal,

Ik ben enorm lang afwezig geweest, had even geen zin in veel op mijn telefoon te zitten en zeker niet gezien de stress hier thuis ivm Corona en de kleine die hier rond liep. Even focus op gezin en alles gelegd. Maar ik ben weer terug haha. Heb alles bijgelezen.. so wat heb ik veel gemist. En wat fijn dat iedereen het hier zo goed doet (en de kleintjes natuurlijk)! Ik zie dat vrijwel iedereen nog een echo heeft gehad, en na lang zeuren hier nog steeds niks en ga hem ook niet meer krijgen. Laatste was dus met 19,5 week. Zo vervelend en hoop dat hun vinger meet werk goed is. Bij mijn zoon zeiden ze ook dat ie ruim 3 kg woog bij de 32 weken echo destijds.. en woog toch echt net iets meer als 2500 gram, toen ik plots met 37.0 beviel. Ik vertrouw dan maar op mijn lichaam en de artsen maar erg gerust ben ik er niet op. De tijd is gevlogen, en zondag alweer 36 weken. Besef dat het zomaar al over een week zou kunnen zijn. Heb wel enorm veel voorweeen, dat had ik bij mijn zoontje niet. Die kondigde zich echt verrassend snel, maar dan ook echt snel aan. Zijn er hier meerdere die al pijnlijke harde buiken hebben? Soms kan ik er gewoonweg niet van slapen. Ofja slapen doe ik al 3 weken amper, moet blij zijn met 3/4 uurtjes per nacht en dan geheel onderbroken haha. Bijrusten overdag lukt ook vrijwel nooit, probeer ik nu de opvang weer geopend is iets meer, maar de nesteldrang ondanks vermoeidheid blijft de overhand houden. Alles is klaar, de tas staat klaar ze mag van mij apart weer stipt met 37 weken komen, maar dat zal wel niet haha. Bij mijn zoontje was ik vol overtuiging nog tot 40 weken te lopen, en als je iets graag wilt gebeurd het toch niet. Mijn vriend is best n stugge, maar oh hij heeft me zo verrast. As dinsdag een 1,5 uur durende zwangerschapsmassage voor me geboekt. Die had ik niet zien aankomen, maar des te blijer maakt het me. Kan niet wachten haha, even me-time en echte ontspanning. Ik begin wel zenuwachtig te worden, heb 3 wk geleden een controle gehad en mijn volgende heb ik pas 28mei weer. Zo jammer dat Corona alles in het roet gooit. Voor mijn gevoel ben ik dus gezien de lange tijd tussen de controles helemaal nog niet ‘hoogzwanger’. Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, gewoon voor de zekerheid, en daarna na het douchen direct inpakken en naar huis gezien mijn zoontje niet welkom is in het ziekenhuis (leuk die Brabantse Corona haard en de daarbij behorende maatregelen.. NOT) en diegene die ik meteen wil kroelen na mijn bevalling is natuurlijk mijn kleine zoontje (en partner natuurlijk).. die binding voor ons 4 is gewoon zo belangrijk. Zeker gezien mijn postnatale depressie van toen.. die ik gelukkig goed heb overwonnen, en vooral te wijden was aan een 12 maanden lange huilbaby. Mijn vriend en ik hebben telefonisch even wat tips te horen gekregen wat we moeten doen als ik weer ineens in een weeenstorm terecht kom. Dan mag ik dus niet naar het zkh komen en moet ik thuis blijven, de kans is groot dat we dan alleen zonder vk bevallen.. maarja mijn partner is heel relaxed gelukkig. Dus hopelijk brengt hij dit weer over op mij. Laat de bevalling maar komen (over een week op z’n vroegst dan natuurlijk)!
    Kijken jullie ook zo uit naar de bevalling, of ben ik nu zo gek haha.
    so lekker veel leesstof voor jullie oeps sorry, alles even ingehaald van de afgelopen weken.
    Ik ben benieuwd wie er hier als eerste trotse oudere zijn!!
    ** En een uptodate buikfoto erbij. Voel me net een walvis hahaha.

Bijgevoegde bestanden:

sjallie, Amoxiclav, Dinpin en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hier vandaag echt de slechtste dag van heel mijn zwangerschap gehad. Kotsende boven de wc gehangen geen lucht van de benauwdheid en steeds voor weeën.

3. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hè bah, toch wat te veel gedaan? Of pre eclampsie?

Maan14 vindt dit leuk.
  4. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    inderdaad goed in de gaten houden of de misselijkheid wegtrekt. Anders (ook gezien je vocht) even je bloeddruk enz na laten kijken voor je dadelijk een zwangerschapsvergiftiging hebt. Word vaak onderschat. 2 in mijn nabije omgeving liggen sinds 34 en 33 weken int zkh ivm vergiftiging. Begon ook met enorm beroerd zijn.. Bij mijn zoontje was het paar dagen voor de bevalling wss een voorbode van de naderende bevalling. Toen leek het ook een gevalletje begin zwangerschap.

Maan14 vindt dit leuk.
  5. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hebben jullie ook zo'n last van beknelde zenuwen? Ik heb nu al twee weken dat ik amper mijn duim kan bewegen door de vreselijke stekende pijn en nu sinds gisteravond is mijn rechter schouder ook begonnen. Zit nu beneden omdat ik gewoon niets kan verdragen. Kan niet diep inademen want dat steekt zo erg, kan niet liggen of leunen.
    Fysiotherapeut zegt dat het met het vocht te maken heeft en dat het na de bevalling over zal gaan. Ik hoop het maar... :( want heb ook al last van carpal tunnel in beide handen 's nachts. Amper gevoel er in. Maak me wel zorgen over hoe ik straks een baby moet verzorgen zonder dat ik mijn armen, handen en schouders fatsoenlijk kan gebruiken. Jullie tips? Ik probeer nu met en tennisbal tegen de muur het een beetje te masseren en ga straks kijken of een warme kruik genoeg helpt om nog even te kunnen slapen..

6. Maan14

Maan14 Niet meer actief

#5226 Maan14, 23 mei 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 mei 2020
    @xxxsimoneee & @Nora92

Mijn bloeddruk is heel de zwangerschap al extreem laag. Weet wel dat ze daar door eigenlijk alerter op kleine steigingen moeten zijn. Zal vanmiddag eens bij mijn ouders opmeten die hebben een ge eikte bloeddruk meter. Dankjewel om me er op te wijzen want heb zelf echt heel de dag om het uur zuurstof en hartritme gecheckt omdat meteen in die hoek dacht vanwegen mijn hartproblemen.

Mijn moeder had bij zowel mijn zus als mij zwangerschapsvergiftiging dus het zit wel in de familie. Alleen ben ik bij onze zoon natuurlijk nooit zo ver in de zwangerschap gekomen.

Wat vervelend die beknelde zenuw. Ik heb links mijn icd zitten een een lead druk wel eens tegen een zenuw ik weet dan ook echt niet waar ik het moet zoeken van de pijn. Niks is erger dan zenuw pijn zeg ik wel eens.

Nora92 en xxxsimoneee vinden dit leuk.
  7. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Jeetje @Maan14 wel goed op jezelf blijven letten hoor!! Hopelijk knap je vandaag wat op!!

@Nora92 ik was vannacht ook ineens wakker! Maagzuur niet normaal kon er niet van slapen dus beneden maar wat aangekeuteld :roflmao:

Ik heb vandaag een verplichte rustdag ingevoerd door mijn man.. Deze week waren mijn beide mannen jarig en nu vind ie het tijd dat ik een dag ga bijkomen van alle drukte en gekheid! :rolleyes: Dus hij neemt de hele dag onze zoon mee en hij zei ik kom pas terug als je doorlig plekken hebt van het bed of de bank! Als je geen puf hebt om een broodje te smeren dan kom ik dat zelfs wel doen :D

Dus ik ga zo nog even heerlijk proberen te slapen!!

Nora92, Oilell en Maan14 vinden dit leuk.
  8. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hè wat vervelend!! Geen tips, helaas.. Maar ik denk dat het, net als veel andere kwaaltjes, na de bevalling heel snel voorbij is!

Nora92 vindt dit leuk.
  9. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    snap dat je je eerst om andere dingen gaat bekommeren gezien jouw gezondheidssituatie. Houd ons op de hoogte en doe het vooral rustig aan xx

Maan14 vindt dit leuk.
  10. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @Maan14 amai pff niet leuk he :( hopelijk voel je jou al een beetje beter? Mag je binnenkort nog eens op controle?

Maan14 vindt dit leuk.
  11. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    35 weken dansje! Heb nu ook die plakbaby tegen het venster :p

Dinpin, Tan89, Maan14 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    whahahahahahha

Amoxiclav vindt dit leuk.
  13. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Maan14
    Ja niks erger idd! Het gaat nu ietsje beter. Kan weer een beetje dieper inademen. Dat scheelt alweer zoveel! Hoop dat het nog wel voor de bevalling beter wordt en anders graag heel snel na de bevalling weer weg trekt. Hoe voel jij je nu?

@Tan89
    Goed met je verplichte rust dag! Klinkt erg goed haha. Hier stond de bovenverdieping en zolder opruimen en poetsen op de planning. Moeder zou komen helpen. Maar ik kon/kan dus helemaal niks... Gelukkig heeft ze echt heel veel gedaan. Zo lief. Voelt toch wel fijn dat er even een grote schoonmaak is gedaan. Krijg nu toch wel een beetje zo'n gevoel van, tijd begint te dringen.

@PlainJane
    Ik hoop het echt!! Voel me echt invalide op deze manier.

PlainJane vindt dit leuk.
  14. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik dacht net eigenlijk dat se bevalling begonnen was. Regelmatige weeën. Maar ze zijn weer af gezakt. Was even met onze zoon in onze oude straat voor de verjaardag van een vriendinnetje het kadotje weg brengen. En werd steeds oncomfortabeler. Maar ze zijn weer gezakt dus.

15. Noortjedebeer

Noortjedebeer Actief lid

11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Ik heb al sinds week tien last van ischias, beknelde zenuw in je bil, wat uitstraalt naar mijn been. Ik kan soms helemaal niks...

16. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Er wordt al druk geoefend dus! Ik denk dat ik dat vanochtend voor het eerst had? Echt als menstruatie kramp voelde het. Maar ja heb geen idee wat ik moet voelen. Gelukkig is het weer afgezwakt bij je! Maar even rustig aan doen. Heb je bloeddruk nog gemeten?

17. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh jaa vreselijk!! Ben er nu wel een beetje aan gewend en je weet op een gegeven moment waar ongeveer je grens ligt maar pff. Nee dat kwaaltje mag van mij ook wel verdwijnen.

18. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Nee niet meer gemeten, niet meer bij mijn ouders geweest. Ga zo onze zoon naar mijn zus brengen hij gaat daar logeren.

Zelf daar na lekker op de bank met een dekentje denk ik. Verder voel ik me stukken beter als gisteren gelukkig.

Tan89, Amoxiclav en Nora92 vinden dit leuk.
  19. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Weet iemand hoe je een nieuw deel aanmaakt? We zijn al ruim over de 5000 heen. Geloof dat 5000 berichten het maximale voor een topic is. @Beheer of kunnen we nog verder met deze?

Amoxiclav en Oilell vinden dit leuk.
  20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    @Dinpin Klopt hoor. Jullie mogen een nieuw topic aanmaken, dan zal ik daarna deze sluiten. Laat je mij even weten wanneer de nieuwe er is?

Deel Deze Pagina