Hier komt mvm 4 nov langs in de namiddag, die ochtend hebben we onze eerste echo. Nu dat ik echt weer zwanger ben, ben ik wel wat angstig dat mijn zwangerschap weer niet soepel zal verlopen. Bij mijn zoontje hebben ze te laat de oorzaak van zijn groeiachterstand achterhaald.. hierdoor liep ik al vanaf 28 weken in onzekerheid met ernaast torenhoge bloeddruk en ernstige uitslag/acne over mijn hele bovenlichaam. Bij 36.4 weken eindelijk doorgestuurd naar de gyn die dus wel meteen de oorzaak zag ; mijn bloed stolde. Hierdoor heeft mijn zoontje dus al die weken amper voeding gekregen.. uiteindelijk met 36.6 met spoed ingeleid en is hij met 37.0 geboren met een gewicht van 2370 gram. Ze zeggen dat de kans 1 op 3 is dat dit weet gebeurd, en daarom slik ik vanaf nu al preventief aspirine elke avond. moest dit even van mij af schrijven.. afgelopen jaren is het een beetje in mijn achterhoofd gaan zitten, maar nu komt het allemaal weer een beetje naar boven..
Jeetje wat heftig! Kan me voorstellen dat dit constant op de achtergrond meespeelt. Lijkt me een hele angstige periode die jullie doorgemaakt hebben. Goed dat je dan nu al begint met asperine. Het is gewoon ontzettend lastig dat er geen zekerheden zijn hierin, maar volgens mij doe je er alles aan om een gezonde zwangerschap te doorlopen en meer kan je niet doen. Hopelijk kan de echo je straks wat gerust stellen en staan er professionals om je heen waar je vertrouwen in hebt. Ik denk dat dat een wereld van verschil kan maken. Ook zullen ze er nu wel extra op letten. Als het nu weer zou gebeuren zijn er dan oplossingen mogelijk die een dergelijk scenario kunnen voorkomen? En van je afschrijven mag juist hier, dus als je daar behoefte aan hebt lekker doen!
Logisch dat dat nu weer bovenkomt Gelukkig dat ze er dan maar achter zijn gekomen En je weet t nu dus je zal er zelf ook bedacht op zijn ik duim dat het deze keer niet zo is!
♡♡♡ Uitgerekend 16 t/m 30 juni ♡♡♡♡ ♡ 16 juni ♡ 17 juni PlainJane - 30 jaar - 2e kindje ♡ 18 juni XxxEllen87xxx - 32 jaar - 1e kindje Xxxsimoneee - 24 jaar - 2e kindje ♡ 19 juni Mel88 - 31 jaar - 2e kindje ♡ 20 juni Suus83 - 36 jaar - 4e kindje ♡ 21 juni Tan89 - 30 jaar - 2e kindje ♡ 22 juni Geneeke - 27 jaar - 2e kindje ♡ 23 juni Ibtsmz - 28 jaar - 1e kindje Amoxiclav - 27 jaar - 2e kindje ♡ 24 juni Vame -30 jaar - 3e kindje Dinpin - 35 jaar - 2e kindje ♡ 25 juni Maan14 - tweede kindje Oilell - 1e kindje ♡ 26 juni Jenny1990 - 1e kindje ♡ 27 juni ♡ 28 juni ♡ 29 juni ♡ 30 juni ♡ 1 Juli Dana92 - 26 - 1e kindje (0) jongen (0) meisje (1) verrassing (0)onbekend °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° Afspraken: 28-10: xxxEllenxxx - echo 30-10: PlainJane - echo 31-10: Suus83 - echo + intake VK 31-10: Tan89 - echo 31-10: Maan14 - echo + Afspraak gyn 31-10: Dana92 - afspraak gyn en echo 02-11: Vame - echo 04-11: Mel88 - echo 04-11: Geneeke - echo 04-11: Dinpin - echo 05-11: Ibtsmz - echo + intake VK 06-11: Jenny1990 - echo 07-11: Oilell - echo vanuit medische studie 09-11: Amoxiclav - 1e echo 11-11: Oilell - echo hartje vk 12-11: Maan14 - Echo icsi centrum 13-11: xxxsimoneee - echo 25-11: Dana92- echo +intake vk
Heftig @geneeke hopelijk deze keer niet! Of inderdaad professionals die je goed bij staan.. Wat moet dat heftig geweest zijn! Zo’n klein mannetje.. Spannende week deze week! Volgens mij 7 echo’s deze week!! Ben benieuwd naar de resultaten en de mooie foto’s van de kleine wormpjes
@geneeke dat klinkt heftig! Gelukkig is het uiteindelijk goed gegaan met jullie zoontje. Wordt je dit keer extra goed in de gaten gehouden?
Jeetje wat heftig. Wat moet dat moeilijk zijn geweest die laatste paar weken en natuurlijk roept dit bij de huidige zwangerschap weer oude gevoelens op! Dikke knuffel
Mijn bloedverlies is gestopt en het lijkt erop dat mijn test eindelijk op loopt. Volgens de app zou ik nu 5+1 moeten zijn. Wat vinden jullie van mijn test van vandaag? Als hij door jullie goed gekeurd is durf ik morgen wel de clearblue te doen en hopelijk zie ik dan 2/3 weken staan. Dit als afsluitende test. Voor de dames die zich aan hebben gemeld voor mvm. Wanneer kregen jullie een telefoontje? Ik heb mij vorige week zaterdag aangemeld maar nog niks gehoord. Wel een bevestigingsmail gehad.
Ik vind het een mooie test hoor! En wat fijn dat je bloedverlies over is! Van MvM kreeg ik heel snel bericht. Misschien even een herinnering sturen?
Herkenbaar maar dan de angst dat dit kindje weer te vroeg of nog vroeger komt. Ik heb volgende week natuurlijk de eerste echo en overleg met de gyn en ga dan wel mijn angst bespreekbaar maken. Bij ons zoontje werd ik totaal niet serieus genomen met mijn klachten.
Hier mag je pas met 6 weken starten met mvm. Dus die komen volgende week langs... Hebben jullie ook zo last van waterige afscheiding? Of is het een utro probleem.
Dankjewel! Hopelijk morgen ook een mooie clearblue. Ik ga maandag even bellen met mvm. Dan toch wel raar dat ik nog niks gehoord heb.
ook zeker je angst bespreekbaar maken! Hun moeten gewoon naar je luisteren en je gerust stellen. Daarnaast mag je ook zeker aangeven dat je je vorige keer niet serieus genomen voelde en dat je dit niet nog een keer wilt voelen. Bij ons bleef de vk maar zeggen dat er niks aan de hand was en ik me geen zorgen hoefde te maken, weigerde voor weken om me door te sturen. Bovendruk (denk ik) zat gewoon telkens tegen de 200 aan.. hield mega veel vocht vast, ik zag er echt niet uit.. in totaliteit ook 30kg aangekomen. Uiteindelijk dus doorgestuurd en die gyn nam me wel heel serieus en heeft ook heel snel actie ondernomen, gelukkig! Anders was mijn zoontje er misschien niet meer geweest (volgens hem)..
Dankjulliewel allemaal! Jullie woorden doen me echt super goed! Ja er is aangegeven dat ik sowieso meerdere echo’s krijg om de groei van de baby in de gaten te houden. Hiernaast mocht ik kiezen voor begeleiding van tweedelijns verloskundige of gynaecoloog.. maar durf gewoon niet terug naar een vk.. of overdrijf ik nu?
Wat fijn dat ze je uit eindelijk serieus namen. Hier een aantal keer met al een kortere bmh in het ziekenhuis geweest wat steeds weg gewuifd werd uit eindelijk is de bevalling val zelf opgang gekomen door het breken van mijn vliezen en had ik toen ook al 3cm ontslutiing. Uit eindelijk is hij die middag dmv een spoed kz onder narcose gehaald. Hij dipte zo erg dat ze dachten dat hij het niet zou overleven. Mijn man mocht ondanks ik onder narcose was er bij zijn en dat verpleegkundige heeft foto's gemaakt.
Ja klopt. Ik heb ook geen idee waarom hoor! Bij mijn eerste zwangerschap was het ook rond de 7 of 8 weken. Volgende week donderdag inderdaad, maar wat kun je dan zenuwen hè. De vk draaide het praktisch zó dat ik niet 6 weken en 2 dagen zwanger kón zijn want dat klopte niet met de laatste menstruatiedag. Wellicht is ze vergeten te bedenken dat de innesteling later kan plaatsvinden. Ik weet dat ik op 7 of 8 oktober een clearblue digital test gedaan heb, deze gaf aan: "zwanger 1-2 weken". Dan klopt het toch precies... Vind het vervelend dat ik nu "van alles" voel of juist niks voel. Waar ik me dan weer druk over maak..grrrr! Leuk hoor, zwanger zijn