Ja heb er zelf ook een veel fijner gevoel bij.. ben ook op google gaan zoeken en er zijn echt wel meerdere vrouwen die dit hebben gehad, en het was eigenlijk nooit iets slechts. Ze gaf duidelijk aan dat het vruchtzakje natuurlijk wel mee moet groeien, en dat is op dit moment wel het geval. Ze kwam uit op 8+4 en volgens het ziekenhuis zou ik nu 8+6 zijn, maar vorige week vanuit het ziekenhuis wel 2 dagen vooruit gezet dus in principe komt het precies overeen als ik die 2 “extra” er weer afhaal. Ik heb op dit moment al 3 echo’s gehad, en komende 2 weken weer 2 echo’s en daarna nog de termijnecho bij zowel de vk als het ziekenhuis dus dan heb ik er ook al 7 gehad tot aan 12 weken. Natuurlijk is een onnodige echo niet slim maar denk in mijn geval dat ze het niet voor niets doen, is niet voor de lol zegmaar
Ik heb een vraag. Het valt mij op dat wanneer ik iets zoets eet of drink daarna een rare smaak in mijn mond heb. Ik heb dit eigenlijk al vanaf week 6. Herkennen jullie dit?
Wij hebben ook een geslachtsbepaling op 24 dec! Haha.. wij zijn wel iets vroeger zijn dan 13,5 week.. maar wil het zo graag met kerst bekendmaken
Ja ik heb dit ook constant. Na melk,na sap drinken, na kaas eten en eigenlijk de hele dag door dat ik denk bah wat een vieze smaak in mijn mond. Ik word nu ook echt misselijk van het wc blokje op het toilet op mijn werk. Als ik de wc in stap vind ik hem zo vies.
Ja heel vervelend! Met sommige producten geen last van. Echt met zoetigheid (chocolaatje etc..). Was aan het denken en toen kwam mijn bloedsuiker even in mij op.. Maar hier nog nooit last van gehad eigenlijk. Met kauwgompje wil de smaak wel eens verminderen.
Super ranzige smaak in de mond idd! Maar dat is één van de zwangerschapskwaaltjes helaas.. Heb beneden nu standaard wat mentos, tiktak en een tandenborstel met tandpasta liggen. Anders kan ik echt gaan overgeven van de smaak in de mond..
Ik ben zo opgelucht. Onze zoon zijn antistoffen waren nauwelijks aangemaakt tegen zijn vacinatie,s nu heeft hij boosters gehad en ze zijn aan geslagen!! Met zijn gezondheid en problemen kijken we nu in rustigere vaarwater te komen wat zo fijn is ivm de baby in mijn buik. Een stuk minder stress.
Wij alleen de termijn echo en de 20 weken straks. Down is geen reden om een zwangerschap af te breken mits het niet bijkomend zware lichamelijke afwijkingen heeft voor ons.
Wij hebben besloten geen NIPT of combinatietest te doen. Down alleen is voor ons idd ook geen reden om het af te breken, en eerlijk zou ik ook niet weten of ik die keus ooit zou kunnen maken. Wetende dat het nooit 100% accuraat is.. Wel gewoon alle mogelijk echo’s.
Wij hebben vanavond een Black tie evenement. Ik zie er in mijn galajurk zo intens zwanger uit dat we het maar gewoon gaan vertellen aan onze vrienden. Enorm lief bol buikje in een stretch jurk en net een extra tabletje emesafene genomen, zodat ik het ook daadwerkelijk even leuk kan hebben.