Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xxxEllen87xxx, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @geneeke wow wat een hoop geld voor de verzorgingsproducten ,maar fijn dat je het weer in huis hebt. Lekker jezelf verwennen inderdaad. Wat super fijn een goede echo! Wat een geruststelling!

@Nora92 hoop dat de flesjes er een beetje in gaan. Respect voor je meis!

@PlainJane ach wat sneu voor je meisje dat ze er nu achter moet komen met de Sint. Hopelijk kan ze nog een beetje in de magie als het echt zo ver is. Wij hebben in de zomer verteld met een mooi verhaal. Bij m'n oudste was het ook niet fijn gegaan, met een vriendinnetje die het vertelde toen ze er nog niet aan toe was, sneu.

@Tan89 wat jammer dat je geen echo kreeg, wel fijn dat je een goed gesprek heb gehad, altijd fijn!

@Oilell wat een mooi buikje! Wat gaaf dat je je zo goed voelt, lekker genieten!

@Maan14 zo fijn als het weer wat rustiger wordt, fijn dat het bij je zoontje aan slaat, zal veel rust geven!

@ vieze smaak in de mond, ja heb ik ook last van! Heel vaak vies smaakje, maar heb ook al wat last van maagzuur, dus misschien ook daarom.

Wat is de 12 weken voor extra prenatale onderzoek? Deze is mij niet bekend?
    Ik denk dat we voor de nipt gaan, niet eerder met de meiden gedaan maar vanwege m'n leeftijd en wat we met m'n broertje zijn kindje hebben mee gemaakt ben ik een stuk onbezorgder.. Maar weet het allemaal nog niet zeker. Nog even goed met m'n man over hebben..

@buikje, deze verschilt echt per dag! Ene keer zie je bijna niets ,maar toch steeds vaker ook al echt een bolletje

Hier drukke dagen! Volgende week ook weer druk maar dan denk ik ook iets minder aan de echo. Pfff vind het zó lang wachten.... zou zo blij zijn als ook wij in de buik kunnen kijken en een kloppend hartje zien... nog 11 nachtjes

Tan89, PlainJane en geneeke vinden dit leuk.
  2. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @manootje
    Aw lief dankjewel!
    De 12 weken echo zit normaal in de combinatie test. Er vindt dan onder andere een nekplooimeting plaats. Maar je kan ook kiezen voor nipt en de echo van de combinatie test. Ik had er ook niet veel verstand van dus bij onze termijn echo even een prenatale screening consult er bij geboekt. Was wel fijn.

Nog 11 nachtjes! Toevallig over 11 nachtjes ben ik 12 weken. Samen aftellen dan maar? Duurt een eeuwigheid dat eerste trimester en wachten op die echo's...

3. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Haha! Ben benieuwd! Wordt vast een interessante foto. :p

4. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @Nora92 oh ik wist niet dat je voor die combi kon kiezen. Woensdag intake bij de verloskundige ,dan zal ik het ook over hebben. En we kunnen inderdaad nog kiezen voor een counseling gesprek. Duurt er inderdaad een eeuwigheid die echo.. Heb ook vaak gedacht te bellen om te vragen of ik eerder mocht of om een pretecho te doen.. Maar vind dat ook weer spannend omdat dat geen medische echo's zijn.. En nu is het nog 11 nachtjes, dus we tellen maar af, laten we dit inderdaad maar samen doen

Nora92 vindt dit leuk.
  5. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.232
    4.461
    113
    Vrouw
    Uiteindelijk toch maar thuis :roflmao: baby zit misschien nog lekker achter mijn schaambeen maar de beginnende striae op mijn buik laat zien dat er daar toch wel veel gaande is momenteel. Mijn buik was altijd plat, dus krijg mijn hogere broeken (taille) met geen mogelijkheid meer dicht, ondanks dat er toch wat kilo's af zijn.

Bijgevoegde bestanden:

Amoxiclav, Tan89, manootje en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Maan14

Maan14 Niet meer actief

#1586 Maan14, 24 nov 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2019

Vanaf 12 weken komt het boven het schaambeen. Op dit moment zijn het vooral je darmen die 'werken' en opzetten door het zwangerschaps hormoon. Dus daar kan je buik Inderdaad flink van opzetten.

Als je hier striae door krijg, kun je het beste gaan smeren voor je huid zo soepel mogelijk te houden voor straks als je buik door de baarmoeder gaat groeien. Een baarmoederbuik is namelijk veel harder als een darmen buik en gaat veel meer van je huid vragen kwa rek.

7. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Klinkt heftig over je broertje zijn kindje, is dit kindje gehandicapt?

8. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @Oilell wat een gave foto zeg, mooi buikje!

@Maan14 we weten het nog niet. Ze hebben een vocht bal in de nek gezien. Ze is nu 15 weken zwanger. Heeft verschillende echo's gehad en vlokkentest. Maar daar is nog niet alles van binnen gekomen. Dus nog heel spannend. . Wat er tot nu toe binnen komt qua uitslagen is wel goed, maar het vocht blijft er zitten..

9. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Zo wow wat veel geschreven weer!! Hier hebben we het gister op alle groepsappen gezet waarvan we vonden dat ze het moeste weten! Mijn buikje is bijna niet meer te verbergen en tja we zijn er wel klaar voor om het te delen!!
    @Oilell mooi buikje hoor, lekker showen nu mag het toch?

Ik draag nu lekker sinds afgelopen week ook zwangerschapsbroeken! Voelt heerlijk!! Lekker ongegeneerd mijn darmen buikje zijn werk laten doen! En het schijnt bij de tweede allemaal wat sneller te groeien en dat merk ik ook wel! Alsof mijn lichaam denkt die baarmoeder gaan we ff lekker oprekken en je even lekker dik maken haha!

Met deze foto hebben we het bekend gemaakt bij vrienden en familieleden (ooms en tantes enzo)

Bijgevoegde bestanden:

geneeke, Oilell, Nora92 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Ow en wij doen ook alleen de 12 en 20 weken echo! Al die testen mijn hoofd ging ervan spinnen en weet ook niet wat we zouden doen als het niet goed is..

Nora92 en geneeke vinden dit leuk.
  11. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wat heftig. Ik hoop dat er duidelijkheid komt voor ze.

12. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wat leuk!!

Tan89 vindt dit leuk.
  13. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Iemand ervaring met de maxicosi mura? De wagen bij onze zoon was een mutsy Evo maar tegen de tijd dat hij twee was pasde hij al niet meer in de wandelwagen zit vanwegen zijn lengte. Daarom willen we nu een wagen met grote wandelwagen inzet.

14. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Moooi!! En ook prachtige foto zo in je gala jurk. Jaa de baby zit nog laag maar die duwt wel al je organen al aan de kant. :p

15. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hahaha wat een leuke foto! Mooie manier om het te delen. En inderdaad we laten allemaal lekker onze buik staan. Ik pas nu door het vele afvallen wel weer in mijn broeken maar soms draag ik ook gewoon mijn positie broeken als ik ergens heen moet zoals zh of vk.

Wij hebben het met bijna iedereen gedeeld nu. Alleen de schoonfamilie nog niet. Mijn vriend wil daar mee wachten. Is ergens wel wat frustrerend... Want de miskraam en curretage mochten ze ook al niks van weten. En nu heb ik ook alweer 3 keer in het ziekenhuis gelegen en dat mag ik ook niet vertellen. Ik ben er dit jaar amper geweest door alles.. Echt het gevoel dat er daardoor wat een kloof ontstaat.

16. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Pfoe jullie hebben veel geschreven!
    Net 6dagen gewerkt, ik ben kapot :roflmao: eindelijk kan mijn weekend beginnen.

Gisteren voorzichtig al een knuffeltje besteld voor de baby:oops: neutraal kleurtje wel. Vrijdag nog eens controle echo. 9w 6d dan als ik de grootte van het vruchtje neem van vorige keer. Ik ben benieuwd!
    Screenshot_20191123-163605_bolcom.jpg

Oilell, Mel88, PlainJane en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ik heb gister bij de Primark zo'n schattig babypakje gekocht maat 44. Bij mijn dochter was alles te groot. Ik kon hem niet laten hangen!
    Morgen mijn termijnecho en intake bij de polie verloskunde in het ziekenhuis. Vind het best spannend. Kan een hoop gebeurt zijn in je buik in die 3 weken na de eerste echo!
    Dat is best lang 6 dagen werken en nu pas weekend. Ik lig elke avond om half 8 al te pitten op de bank, en dan werk ik nog niet eens hele dagen. Hoe trek je dit dan?

PlainJane en Tan89 vinden dit leuk.
  18. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ah wat leuk! Kleertjes ga ik pas beginnen kopen als ik het geslacht weet :D
    Ben ook heel benieuwd. Net geen 10weken dus hoop al een echt kindje te zien. Of iets wat er op lijkt :roflmao:

Tsja tis behoorlijk zwaar. Ik werk fulltime en als ik thuiskom ben ik stikkapot. Nu in de zetel geland en nog niks gedaan, kan gewoon niet meer... nog 1,5mnd en dan ga ik in werkverwijdering :)

Dinpin en PlainJane vinden dit leuk.
  19. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Spannend, ik heb morgen ook de termijn echo.
    Nog niks gekocht.. Als ik morgen een goede echo heb ga ik wel voorzichtig rondkijken.
    Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik met 16 weken al de babykamer uitgezocht. :roflmao:

geneeke, Nora92 en Tan89 vinden dit leuk.
  20. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Petje af voor jou hoor..! ik vind het knap van de dames hier die überhaupt werken!

geneeke, Dinpin en Amoxiclav vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina