Hahah, wij hebben net ook lekker lang kunnen kijken naar beeb. Samen even met de VK de NUB theorie erop los gelaten, ze nam uitgebreid de tijd om het te bestuderen. Ze denkt gezien de NUB een MEISJE! Manlief zegt net tegen mij in de auto: “Zou twee jongentjes ook niet erg vinden hoor...”
Haha maar de nub staat voor 12 weken altijd in meisjesstand. Dus het zegt nog niet heel veel! Maar wel leuk om erover na te denken hihi
Hahaha, ik geloof dat mijn man een beetje paniek had. We wachten ook gewoon rustig de 20 weken echo af hoor!
@geneeke @Noortjedebeer fijn weer die mooie echo’s! Ik moest Google even los laten op NUB en ik heb volgende week met 12 weken en 4 dagen een controle echo, dus dan ga ik die theorie ook zeker even uitproberen.
Ik heb op 23 december om 16.40 een geslachtsbepalingsecho gepland. Ga vragen of ze niets wil zeggen en het in een envelop wil meegeven. Dan ben ik precies 14 weken. Ik wil het weten maar mijn man niet. Zo kan ik er nog even overnadenken. En kan ik onze dochter mee nemen naar een echo en lekker baby kijken! Als ik dan ook een foto mee krijg gooi ik hem uiteraard wel in het grote nub topic
Ik ga dinsdag trouwens voor de nipt. Vind het wel een beetje spannend. Man moet werken dus zit ik daar alleen. Maken ze nou ook een echo bij de nipt?
Leuk! Ik ook de 23ste, om 18:00. Spannend hè? Ik heb twee ballonnen met confetti bij Hema besteld, eentje met roze en eentje met blauw. Ik ga aan de echoscopiste vragen of zij dan de juiste ballon uit de verpakking wilt halen en aan mij wilt geven. En die laten we dan met kerst knallen. Ik hoef geen gender reveal party oid, maar dit vond ik dan wel leuk om te doen. Wat betreft de nipt test heb ik echt geen idee.. dat is voor mij alweer zo lang geleden dat ik dat heb laten doen en wellicht zijn de regels tegenwoordig wel anders.
Even iets heel anders, gisteren moest mijn dochter twee kiezen laten trekken. Ondanks dat de tandarts en haar assistente super lief en rustig waren, was dit een heel nare ervaring. Verdoving werkte niet aan één kant en de andere kies had lange wortels waardoor het moeilijk ging en langer duurde. Al met al ging ik met een heel ontdaan en verdrietig meisje weer naar huis. Maar nu vond ik het vreemd dat toen wij vorige week kwamen met kiespijn klachten de tandarts zei dat een proces als dit heel snel kan gaan bij een kind (de gaatjes waren al zo ver gevorderd dat de kiezen dus niet meer te redden waren. Ik heb één controle moment overgeslagen dit jaar, ik voelde me echt even een moeder dat haar kind verwaarloosde ). Gisteren zei zij weer iets heel anders, dat dit vanaf jongs af aan al aan het groeien was (mijn dochter was toen ze heel klein was echt een draak met poetsen. Kostte veel moeite en tijd om ook maar even met die borstel in haar mond te mogen), omdat ze kon zien dat ze nu heel goed poetst. Nu denk ik; waarom wordt zo’n gaatje dan niet eerder opgemerkt, als dit al zo lang aan het etteren was? Dan hadden ze dat toch al een jaar of wat geleden kunnen zien? Dan waren die kiezen misschien nog te redden geweest dmv gaatjes vullen en was dit alles haar bespaart gebleven. Nou goed, tot zover mijn klaag post...
Sommige tandartsen vullen het melk gebit niet. Of zijn het al volwassen kiezen? Onze zoon tandenknars en zijn ab is heel slecht voor tanden gelukkig heeft hij nog niet gewisseld onze hoop is dat hij stopt met knarsen. De tandarts doet nu ook nog niks aan bvb knarsen omdat het een melk gebit is. Als hij heel erg boos geworden is zijn er some echt stukjes gebroken. Hier om 11 uur weer een echo zo zenuwachtig.
Nee nipt is alleen bloedafname. Stelt echt niks voor... ik heb nog nooit mijn vriend daarmee naartoe genomen
Ik knars zelf 's nachts. Daar heb ik zo'n knarsplaatje voor in. Dus mocht hij niet stoppen, is dat misschien ook nog een optie om te voorkomen dat alles kapot gaat en slijt. Succes bij de echo!!
Nipt is alleen bloedafname. Ik doe hem vandaag. Goed dat je er over begint want moet hem nog betalen. Eerder doen ze hem niet. Ik combineer hem even met het bloedonderzoek van de vk.
Ik krijg geen meldingen meer Fijn van de mooie en goede echo's!! Ik heb straks een echo, hoop ook mooi kindje te zien
Word nu wel even killing volgende echo is de geslachts bepaling op 30.12. De volgende afspraak over 4 weken maar dan alleen de standaard afspraak met controles. En over 6 weken bmh meeting. Dus niet meer elke week beebje spieken.
Haha tsja wen er maar aan hihi ik vond vooral de periode tot 20 weken ook al lang elke keer! Maarrrr: ik kon mijn kindjes vanaf 14/15 weken voelen, dat is ook wel heel bijzonder en voelt veilig