Uitgerekend 16 t/m 30 november 2014!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Madeliefje1987, 8 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petrouschka

Petrouschka Actief lid

2 okt 2013
    378
    0
    0
    Wat heel vaak gedaan wordt is een slabbertje of een speentje kopen, waarop staat: I love opa of I love oma.
    Je zou ook een foto van jou en je vriend zijn schoenzolen kunnen maken met jullie geboortedatum erop, en dan tussen jullie in babyschoentje met de uitgerekende datum op de zool geschreven.
    Of je kan naar de gamma gaan, en daar alle blauwe en alle roze kleurstalen meenemen, die je aan je ouders overhandigd om te vragen welke kleur zij de logeerkamer zouden willen verven.
    Of je bakt een kwarktaart en strooit er roze en blauwe muisjes overheen.
    Zat manieren. Anders ga eens naar google. Typ in de zoekbalk op "hoe vertel je je ouders dat je zwanger bent", en druk dan op afbeeldingen. krijg je superleuke plaatjes te zien en kun je iets kiezen wat bij jullie past! veel plezier alvast, en wel laten weten hoe het gegaan is, he?!

https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&docid=6mdSPOinyLiZRM&tbnid=b-fiJDHR25hmiM:&ved=0CAYQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.minime.nl%2Fvertel-dat-je-zwanger-bent%2F&ei=330hU_3PFKal0AXe2YDoCg&bvm=bv.62922401,d.bGQ&psig=AFQjCNFybVjxm4UfIzRqU6Y40C8i9btY1Q&ust=1394790219591640

2. Petrouschka

Petrouschka Actief lid

2 okt 2013
    378
    0
    0
    vindikleuk

3. Roosje14

Roosje14 Lid

7 mrt 2014
    76
    0
    0
    Oooooh, wat een leuke ideeën allemaal! :D Ik ga eens even met m'n man overleggen! Ik laat het jullie uiteraard weten hoe het dan gegaan is. :) :) :)

4. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Rainbow Welkom en gefeliciteerd!!:) En dan is je HCG gehalte al goed hoog als tie 2-3 weken aangeeft!

@Momo fijn he als je nu nog niet zo misselijk bent!:)

@Roos haha je hebt nu al innestelingsdrang;) lekker alles schoon!:) Idd is het leuk om ergens mee aan te komen! met chcolaatjes met roze/blauwe muisjes in een leuk bakje met doorzichtige folie ingepakt. Een boekje voor aanstaande opa/oma. etc. Ben echt heel benieuwd wat je gaat doen en hoe hun reactie is!!:D Heerlijk, geniet helemaal mee hier:)

@Mama Dat is wat minder als je je nu al zo misselijk voelt!hopelijk wordt het gauw minder!

@Petrouschka Ja van mij mogen er nog een heeeeeeleboel mooie dagen komen...tot helemaal in november:D
    Leuk dat je een lijst gemaakt heb! Ik zet mijn data's even in kleur, dan is het voor jou makkelijker te herkennen, net als bij de NOD lijst.
    termijn echo, 24 april
    intake vk, 8 mei

Zo, de jongste is weer naar de peuterspeelzaal. Is het ineens weer stil hier...straks weer lekker in de zon zitten buiten!:)

5. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    @Petrouschka, super zo'n lijst! Mijn info:

1e kindje, 22 jaar
    termijnecho 14/4, intake vk 24/4

Verder ben ik het volgende van plan als we het aan onze ouders vertellen (wat overigens pas na de termijnecho gebeurd, waarschijnlijk zelfs na de intake). We nodigen beide opa's en oma's uit voor een etentje bij ons thuis (doen we vaker, dus is niet verdacht). Als toetje maak ik dan 'brownie in a mug', waarbij ik van die oma en opa mokken gebruik als mugs, en dan slagroom met muisjes bovenop. Kijk er nu al naar uit, en moet nog 6 weken wachten!

6. Rainbow86

Rainbow86 Lid

29 dec 2013
    45
    0
    6
    Vrouw
    #46 Rainbow86, 13 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2014
    @madeliefje. Dankje 😄 Ik schrok er zelf een beetje van, had ten eerste al geen positieve test verwacht. We zijn zo blij, kan het nog niet echt helemaal bevatten.

@petrouschka mij info, 27 jaar 1e kindje
    Heb nog geen afspraak, moet nog bellen 😄

7. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Het is idd even laten bezinken allemaal he! ik begin het nu steeds meer te beseffen dat ik zwanger ben...

8. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Ik heb nu al het idee dat ik een meisje krijg, haha, zo gek, maar ben helemaal in de roze wolk, zie het al helemaal voor me!:D

9. Rainbow86

Rainbow86 Lid

29 dec 2013
    45
    0
    6
    Vrouw
    Ja, echt he. Komt vast goed de komende weken 😄

Ik denk dat het een jongetje gaat worden.

10. mama mus

mama mus Actief lid

27 sep 2013
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    #50 mama mus, 13 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2014
    :D mag ik hier mee kletsen..?

25 jaar 2e kindje. Ronde 3

11. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Supervreemde avond. Eerst enorme (menstruatie-achtige) krampen, vervolgens duizelig, misselijk, trillerig en hoofdpijn. Nu allemaal weer wat normaler. Kijk iedere keer angstig in de wc, maar gelukkig nog niks. Krampjes zijn nu weer zoals 'normaal'. Pfff... duurt me veel te lang tot de termijnecho.

12. Petrouschka

Petrouschka Actief lid

2 okt 2013
    378
    0
    0
    De zwangerschapslijst

Uitgerekend op:
    16 november
    - Momo82 (31 jaar), 2e kindje

17 november
    - Madeliefje1987 (26 jaar), 3e kindje

18 november

19 november
    - Petrouschka (38 jaar), 2e kindje
    - Roosje14 (28 jaar), 1e kindje
    - Misj (?? jaar), ? kindje
    - DanielleM (23 jaar), 1e kindje

20 november

21 november

22 november
    - Indiigo (22 jaar), 1e kindje
    - Mama01 (?? jaar), 2e kindje

23 november
    - Rainbow86 (27 jaar), 1e kindje
    - mama mus (25 jaar), 2e kindje

24 november

25 november

26 november

27 november

28 november

29 november

30 november

Afsprakenlijstje

14 april: Indiigo: termijnecho
    24 april: Madeliefje1987: termijnecho
    24 april: Indiigo: intake vk
    8 mei : Madeliefje1987: intake vk

13. Petrouschka

Petrouschka Actief lid

2 okt 2013
    378
    0
    0
    welkom mama mus, en gefeliciteerd natuurlijk! Ik heb je ook op de lijst gezet, hopelijk bij de juiste uitgerekende datum, anders laat maar weten!

@Indiigo: die tijdelijke menstruatie krampen die heel heftig kunnen zijn en duizeligheid herken ik ook. Had ik vanochtend vroeg.
    Er gebeurt daar veel van binnen bij je baarmoeder, je lichaam is hard aan het bouwen, en dat kan soms wat van je lijf vragen.
    Misschien proberen wat luchtige crackers tussendoor te eten om je bloedsuikerspiegel niet flink te laten schommelen.
    Zolang je geen bloed met weefselachtige stolsels verliest, hoeft dit iets ergs te betekenen. En als je het niet vertrouwt, ALTIJD de vk bellen! Stress is ook niet goed voor je vruchtje.

14. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Dankjewel voor de verklaring Petrouschka. Het is allemaal nog heel nieuw voor mij. Ik verlies geen bloed, dus het zal allemaal wel meevallen. De VK bellen heb ik wel even aan gedacht, maar ja, het is nog zo pril dat ze alleen maar kunnen zeggen dat er niks aan de hand is als ik geen bloed verlies en dat het anders een mk zou kunnen zijn. Ze kunnen er toch niks aan doen.

Ach, komt vast allemaal goed! Op zich is het wel fijn om te voelen dat er iets gebeurt. Er zijn ook nog ander soort steekjes en krampjes die toch suggereren dat er dingen bewegen en groeien.

15. DanielleM

DanielleM Actief lid

11 feb 2014
    101
    0
    0
    Ik heb ook al een leuk idee!
    Als ik 10 weken zwanger ben.. Ben ik jarig:)
    Als we dan samen zitten vraag ik:

Willen jullie niet weten wat ik gekregen heb? (Van mijn vriend)
    Tsjaa... Mag het pas over 6.5 maand uitpakken!!

In afwachting van positieve reacties!! Spannend vind ik t hoor... Heb er nu al lol in! Hahaha....

Xx

16. Rainbow86

Rainbow86 Lid

29 dec 2013
    45
    0
    6
    Vrouw
    @petrouschka, ik sta bij 23 nov, maar hoor op 21 nov 😄
    En heb me eerste afspraak op 7 april 😄

17. Rainbow86

Rainbow86 Lid

29 dec 2013
    45
    0
    6
    Vrouw
    @DanielleM dat is een leuk idee!!

18. mama mus

mama mus Actief lid

27 sep 2013
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen dames! Hoe gaat het?

Ik hoor ook op 21 november :)
    Vandaag is officieel mn nod. Straks urinw bij huisarts brengen, zijn ze gelijk op hoogte. Volgende week verloskundige bellen. Ik mag iets eerder ivm miskramen

19. Rainbow86

Rainbow86 Lid

29 dec 2013
    45
    0
    6
    Vrouw
    @Mama mus hier alles goed, begin het langzaam te beseffen.

Werd wel zwetend wakker vanmorgen, dat heb ik normaal alleen bij ongesteldheid. Hoop dat het niets slechts is.

Hoe gaat het met jou?
    Wat leuk ook op de 21ste😁 heb ook mijn Nod vandaag.
    Wat fijn dat je iets eerder naar de verloskundige mag.

20. DanielleM

DanielleM Actief lid

11 feb 2014
    101
    0
    0
    Welkom nieuwe meiden!! Jullie ook allemaal gefeliciteerd!
    Spannend hè...?
    Hebben jullie ook zo'n angst dat het eer deze weken mis gaat?
    Wil het liefst van de daken schreeuwen dat ik zwanger ben.. Maar ben toch bang, voor die ene bloederige dag.. Die missn wel helemaal niet komen gaat?

Het is misschien raar.. Maar voor mijn gevoel kan ik pas "echt blij" zijn als die belangrijkste 12 weken voorbij zijn!?

Owwjaaa! Een goede tip voor de wijntjes liefhebbers onder ons:
    Rede om NIET te mogen drinken: helaas een blaasontsteking en antibiotica! (Mag je geen alcohol bij) Hihi

Liefs, Daan

Deel Deze Pagina