Hey meiden, spannend allemaal he! Wij zijn ook in verwachting van ons 1e smurfje!! ik heb al 2 echo's gehad, dacht namelijk dat ik verder was maar was dus niet. 1e echo dus een kleine rijstkorrel die kloptte haha. de 2e vorige week donderdag gehad en toen was het al een stuk beter te zien! een lief klein hoopje van 1,5 cm en het hartje klopte nog steeds goed! 1 mei heb ik termijnecho. zoals berekening van vorige keer ben ik 21 november uitgeteld. zo leuk en spannend allemaal! en geniet er elke dag meer en meer van!! en natuurlijk allemaal spannend, maar sinds ze afgelopen echo heb ik er wel een goed gevoel bij dat het allemaal goed gaat lopen!! Dus hopelijk is mijn gevoel goed
Pffff hier slaat de onzekerheid weer toe ben zo bang dat mijn babytje niet meer leeft... ik heb geen reden om dat te denken maar ik ben gewoon bang blegh (tot nu toe niet heeel relaxed dat zwanger zijn) nog een weekje wachten en dan gelukkig weer een echo Iedereen fijne paasdagen!!!
Welkom Tilleke ! Net terug van de echo. Ik verging van de zenuwen in de wachtkamer maar wat een opluchting toen ik zag dat, ondanks die bloedingen telkens, alles goed was ! Hartje gezien en gehoord. Het vruchtje was 2,3 cm groot en werd op 9w geschat (zou nu volgens mn laatste ongesteldheid op 8.3w zitten). Ik heb 3 fotos gekregen waaronder een 3d, maar daar is echt nog weinig op te zien. Dat zal over 3 weken op de 2de echo wel anders zijn. Volgende afspraken : Vk op 28 april 12 weken echo op 9 mei
Wat fijn pirouette! Heerlijk nieuws! Cindy, ook een beetje een control freak in het dagelijks leven? Ik namelijk wel. Ben ook bang dat het misgaat, maar dat komt bij mij voornamelijk omdat ik totaal geen controle heb over hoe dit zich ontwikkelt, terwijl ik op heel veel andere vlakken de touwtjes goed in handen heb. Kwestie van loslaten en er aan overgeven, maar dat is emotioneel gezien niet zo makkelijk 😋 Hier gaat het zoals de laatste weken gewoonlijk is: misselijk, kokhalzen maar niet overgeven. En moeeee. Ondertussen dus ook enorm aan het aftellen naar woensdag, eindelijk mn eerste echo!
Ik ben ook pas weer gerustgesteld als ik woensdag aanstaande weer een echo heb gehad! Pff... dat wachten, wat een onzekerheid
Hooooi dames! Ik heb vanmorgen de intake bij de verloskundige gehad. Eerst kwam ik bij een verpleegkundige die me ging wegen, bl. Druk checkte, en urine controleerde. Kreeg bij haar ook een mapje mee.. Met belangrijke papieren omtrent de zwangerschap. Daarna gingen we naar de echo! Ik had ENORM de zenuwen.... Ook geen rede waarom maar ik was ook bang dat mijn kindje niet meer leefde heel toevallig ook in het dagelijkse leven een ontzettende controlefreak!! En ik herken t gevoel van nu geen touwtjes in je handen heel goed! De echo was perfect! Bij ons kun je een USB stick kopen waar ze alle echo foto's en filmpjes van de echo op zetten. Echt heel leuk!! Het hartje klopte goed.. En het kindje bewoog helemaal Hihi... Onderaan de echo foto! Rechts zie je het hoofdje en links de beentjes de lucht in.. We waren helemaal verliefd!! Heb nu nog meer kriebels in mijn buik! Er zit een klein baby'tje in!! Wat in mij groeit.... Hoe mooooi? Daarna afspraak bij de verloskundige. Neemt voor geschiedenis met je door etc. Na half 1 word ik gebeld.... Want ga toch waarschijnlijk in het gynaecologe team geplaatst worden. Ook wel weer voordelen! Extra echo's en controles!!! Nou dames..... Diegene die nog moeten wachten heeeeel veel succes! En de dames die al een echo hebben gehad.... Geniet! Ik mag dinsdag 29 april weer terug komen voor de termijn echo! (Echo nr. 3 woooehoeee!!) Fijne dag xx
Dat is het! Dat ik er geen controle op heb maakt me gek, (dat ik in nov een MA had speelt natuurlijk ook een rol) het liefst zou ik gewoon iedere dag kijken of alles goed is! Dames weer mooie echo's vandaag Gefeliciteerd!
Mooie echo's weer te zien dames! DannielleM: vanwaar wordt je bij de gyn gepland? Hopelijk niet iets verontrustends? Wij gaan het komend weekend vertellen aan onze ouders, ben heel benieuwd hoe ze reageren😃 Fijne paasdagen allemaal!
Had ik jullie al verteld hoe mijn vader reageerde? Heb er echt om moeten huilen. (Stukje voorgeschiedenis: ik heb over het algemene lieve, maar domme ouders. Dat is niet rot bedoeld, maar het is zo. Opgegroeid zonder enige invloed van buiten de directe familie, vooral mijn vader. Je werd geboren, zo gauw je kon lopen kon je werken op het land en dat bleef je doen totdat je niet meer kon. Als je ging trouwen ging je uit huis en ging je voor je gezin zorgen. Enorme tunnelvisie, gebrek aan empathie en stronteigenwijs). Ik vertelde het ze een paar weken geleden al, op een ochtend dat ze voor de 2e keer in hun leven op mijn dochtertje pastten. Mijn moeder reageerde in ieder geval nog met een gefeliciteerd voordat ze meteen daarna vroeg waar de luiers lagen. Mijn vaders reactie was: Moet dat nou? Wat een onzin. Ik kon niets uitbrengen en wilde zo snel mogelijk weg. Eigenlijk wilde ik ze weer naar huis sturen met de boodschap 'als jullie niet blij (voor m) kunnen zijn rot je maar op', maar dat kan in onze gezinssituatie niet echt. Toen ik 's middags terugkwam, nog steeds over de zeik van zijn reactie, deed mijn vader gewoon als anders. De beste man heeft niet eens door gehad dat hij heel gemeen was die ochtend. Ik ben er echt een beetje ziek van geweest en het zit mij nu nog in de weg. Kan het alleen echt niet met hem/mijn moeder bespreken, dan ben ik de boeman. Godzijdank reageerde mijn schoonouders wel heel leuk! Tranen in de ogen van geluk en dikke zoenen. Zo kan het ook
Pfff ik word zooo onzeker! Wat zijn jullie kindjes allemaal groot!! Woensdag was ik 8.5 en het kindje was 1.5 cm... toch maar mail gestuurd naar verloskundige. Ben zo bang dat het niet goed gaat of te weinig groeit. . Terwijl de verloskundige er woensdag niet iets van zij. Die zij dat het goed gegroeid was . Ik kan om de stomste dingen ineens zo onzeker worden en huilen
Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld was om de reactie van je ouders, je hoopt zo dat ze blij voor je zijn en met je meeleven ! Gelukkig maken je schoonouders heel wat goed, maar het liefs zou je dat je eigen ouders ook zo reageerden.... Danielle wat een mooie echo zeg, ik vind de foto een stuk duidelijker dan die van mij was hij uitwendig ? Ik realiseer het me ook pas nu volledig dat er een heel klein mensje in me groeit ! Mama mus maak je geen zorgen, in dit stadium kan een paar dagen al echt een halve cm verschil maken. Ze zullen nu in een paar weken in lengte verdubbelen, dat is echt ongelofelijk ! Maar wel goed je gerust te laten stellen door je vk, dan blijf je hopelijk niet met die negatieve gedachten rondlopen. We gaan nu allemaal hard naar ons 2de trimester toe en naar de veilige zone !
Hoi hoi! Nee hoor.. Heb in 2012 een maagverkleining gehad en daarvoor willen ze extra controle. (Of het kindje goed kan groeien en of ik niks te kort kom) Alleen maar goed natuurlijk!! Liefs,
Dames, ik ben ondanks de medicatie weer enorm misselijk en aan t spugen Ben dus weer even wat afweziger als iemand t leuk vind de lijst ook bij te houden graag, anders lopen we weer even achter. Mooie echo's voorbij zien komen. Tot snel weer!
Aurin wat naar zeg al die lichamelijke kwaaltjes. Ik hoop dat je meer van je 2de trimester zal kunnen genieten !
Ow dat hoop ik ook...! En m'n werk ook haha, mag van de arbo maar 50% werken...gelukkig want meer red ik niet! Vandaag 3 Zwangerschapsbroeken gekocht en wat leggings. Wat een verademing! M'n buik begint nu ook te groeien! Gaat snel
Hallo dames.. Ik heb ook een goede echo gehad ! Mijn pc is gecrasht en ik ben niet zo van het ipad zpen . Maar ons kindje doet het dus goed na een hoop zorgen