Wat een supergave foto van je echo, BeetjeMama!! Onwijs leuk! En een mooie datum om "uitgeteld" te zijn, 14-11-'14 (al zeg ik het zelf hihi). Fijn he, de 12 weken mijlpaal! Wij hebben vandaag ook even ge-joehoe-d! Fijn weekend alvast meiden! Vergeet zondag 20.00 uur niet, en alvast een supermooie Bevrijdingsdag gewenst. Wij gaan dit jaar weer onze spullen op de rommelmarkt in de wijk verkopen. Altijd gezellig, goede sfeer, en het wordt volgens mij prima weer!
de lijst: is er iemand van de dames die af en toe mee wil helpen om de lijst bij te werken? Zou heel fijn zijn.ik heb er nu geen puf voor, en de komende drie tot vier dagen ben ik vrij druk, dus ook weinig online. Ik zou het op zijn vroegst dinsdag kunnen doen. Momo82: het lijkt mij wel leuk, een gesloten afgeschermde groep op Facebook voor ons eigen zwangerschapsclubje hier! Ik wil wel meedoen. wie doet er nog meer mee?? Heb je dan mijn volledige naam nodig om mij uit te nodigen? Zal ik je die via een PB (PriveBericht) versturen? moeders voor moeders: ik moet eerlijk bekennen dat ik afgelopen week ook een paar keer gewoon op de wc heb geplast in plaats van in het kannetje, erg he?! Maar 's nachts maak ik het ruimschoots goed, dan plas ik zo'n fles bijna driekwart vol! Ik moet er dan ook meestal drie tot vier keer uit. Zal blij zijn als die baarmoeder wat hoger gaat liggen, zodat ik nachts wat minder vaak hoef te plassen en meer door kan slapen. Maar ik plas graag voor MvM. Heb teveel vrienden bij wie het niet vanzelf is gegaan, dus ik weet maar al te best waaraan ik bijdraag. Mijn dochter ( net 4 jaar) had een paar weken geleden gevraagd waarvoor die blauwe flessen waren. Vandaag zei ze: jouw plas is toch heel speciaal, want daarmee maak je andere mama's zwanger. Hihihhi zo schattig.
@Beetjemama Wat een gave foto! Ik liet hem aan mijn dochtertje zien (19 maanden) en die zei meteen: Baby! Facebook. Ik zal de groep aanmaken. Als je geinteresseerd bent kan je mij een pb sturen met je naam. Liefst als www.facebook.com/naam zoals de site staat als je op je eigen profiel bent, dat is het makkelijkst. Over 4 uurtjes de 12 weken echo! Spannend! Vorige keer had ik een slechte uitslag voor de combinatietest, ben daar nu ook een beetje bang voor. Maar die uitslag duurt nog wel een week, dus eerst genieten van de echo!
Bij mijn dochtertje was de uitslag 1 op 149. Toen een vruchtwaterpunctie gehad waaruit bleek dat alles goed was. Echo nu ging goed. Nekplooimeting was normaal, nu bloedonderzoek afwachten. Kindje was heel actief en lekker aan het rondspringen. 12w1 op de meting, maar ik weet dat dat echt niet kan dus in overleg de datum op de 15e laten staan. De fb groep is aangemaakt. Ik zal proberen mensen zo snel mogelijk toe te voegen wanneer ze er om vragen. Je wordt dan eerst vrienden met mij en daarna kan ik je toevoegen. Soms zal het een dag of zo duren als ik geen tijd heb om te checken.
Bedankt allemaal @ Cindy; Oh die is mooi! Toch erg leuk vind ik, die zwangerschapskettingen. @ Petrouschka; Is inderdaad een leuke datum haha. Maar die zal ik toch niet halen. De 12 weken halen is heerlijk he! @ Momo82; Ooh wat lief! Hahaha. Poeh dat lijkt me toch wel schrikken hoor, zo'n uitslag van 1 op 149! Ondanks dat de kans dan nog steeds heel erg klein is eigenlijk. Maar gelukkig was er toen ook niets aan de hand! Vast een mooie uitslag nu. Maar inderdaad even afwachten. Hier ook heel erg benieuwd naar de uitslag! Nekplooi was mooi in ieder geval. Bij jou ook zo te lezen, gelukkig! Hier lekker aan het genieten van weekend. Met uitzicht op ook niet werken in de tijd daarna haha. Ik ben wel aan het solliciteren maar zie het somber in, vooral met zo'n dikke pens. Maar goed, we zien het wel. Kan tenminste het huishouden weer eens wat beter bijhouden, hoeft vriendlief weer wat minder te doen naast zijn werk hihi.
@beetjemama: komt vast goed, en anders wel als de kleine er is! Hier nog 2 dagen tot de echo! Ben echt zoooo benieuwd!!! Voel me nog steeds op en top zwanger, en buik is iets veranderd, dus gok wel dat t goed zit! Als dat zo is, ga ik donderdagavond gelijk met m'n moeder de babydump verkennen! (Heb mezelf nog aardig ingehouden de laatste tijd haha) Hoe gaat t verder hier met de zwangere dames?
Mag zo voor de 2e echo en intake. Daarna werken Maar voel me zo beroerd pillen doen t weer niet vandaag zucht. Ook migraine erbij. Donderdag weer gesprek met bedrijfsarts, werk nu 50% (werk onregelmatig maar op m'n werkdagen ipv 6/8 uur mag ik maar 4 uur werken helaas houdt m'n werk daar amper rekening mee en werk ik vaak 5 uur of krijg ik zware cliënten. En wordt er geen tijd gepland voor administratie waardoor ik achterloop want ik blijf echt niet langer want dat hou ik niet vol Gelukkig over 3 wkn een maand vakantie!! En over 1,5 uur naar de kleine kijken!!
@Aurin: Jeetje wat vervelend dat je je nog steeds zo beroerd voelt. Lullig dan he, als je maar 4 uur mag werken en dan maken ze toch zodanig gebruik van je, dat je toch langer moet werken om je werk af te krijgen. Gemeen vind ik dat! Maar wel heerlijk dat je over een paar weken zo lang vrij bent! Lekker van genieten. EN van de echo straks natuurlijk @Keef85: Haha! Herkenbaar! De mensen die het weten zeggen nu ook echt dat ik een beginnend zwangerschapsbuikje krijg Vind ik leuk!!! En heerlijk dan lekker met je moeder struinen door de Babydump! @Beetjemama: Lijkt me inderdaad lastig om te solliciteren als je zwanger bent. Het mag voor werkgevers geen reden zijn om iemand niet aan te nemen, maar volgens mij gebeurd het vaker dan je denkt... Maar je hebt nu wel alle tijd voor je kindje! Dat lijkt me wel heeerlijk! Wij hebben vanavond om 19:50 uur de 2e echo!! Echt spannend!!! Ik ben zo benieuwd hoeveel ons kindje gegroeid is! Vorige keer had mijn man een filmpje gemaakt van de echo, dus die konden we elke keer even afspelen om het hartje te zien kloppen enzo. Dat gaat hij nu weer doen. Morgen ben ik 12 weken!! Mijlpaal!! Haha! Als vanavond de echo goed is, dan heb ik eindelijk het gevoel dat ik wat meer rust heb en kan gaan genieten van de zwangerschap. Het grootste gevaar lijkt voor mijn gevoel dan voorbij. En dannnnnnn.... shoppen!!! Hahaha! Fijne dag allemaal!
Spannend al di echos! veel succes en plezier dames! Voor de dames die op Facebook willen kletsen, je moet mij wel accepteren als vriend, anders kan ik je niet toevoegen aan de groep! Op fb kan je ook filmpjes met elkaar delen, leuk!
Kunnen we niet gewoon hier blijven ipv op facebook? Niet iedereen heeft fb en ik zou het jammer vinden als mensen daardoor dingen missen 😊 Hier gaat het ook niet zo goed. Ik ben bang dat ik nu al bekkeninstabiliteit heb.. Het rammelt aan alle kanten en het doet pijn. Ik had het misschien wel een beetje aan kunnen zien komen (binnen een jaar na bevalling weer zwanger), maar had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Ik ben heeeel benieuwd hoe deze zwangerschap verder gaat verlopen.
ik ben 1 dag terug gezet, 29-11 is t nu. 2-6 weer bezoek vk Alles was goed! Krijgen extra echo's omdat m'n zoontje groot was bij geboorte
mooie echo aurin! Momo had jij mij nu toegevoegd op facebook?.... niet dat het een vreemde is?! want dan ga ik snel weer verwijderen haha
Mooie echo's weer dames! Ik mag vrijdag weer.. Vind het zooo spannend! Ik doe ook mee aan mvm, maar ik plas alleen nog maar 's ochtends in de kan, ik vind het zo enorm stinken als ik hem daarna weer open doe Balen bijnamama dat je nu thuis zit maar van de andere kant ook wel fijn dat je je rust kunt pakken.. Ik doe liever niet mee aan fb, heb daar al een prive groep met meiden die in aug met de pil gestopt zijn. Wordt me anders echt te druk daar. Hopelijk blijven jullie hier ook kletsen.. Morgen ben ik 12 weken.. Jeej!! Eindelijk! Mooie echo aurin en fijn dat je extra echo's krijgt, kun je extra vaak spieken
omooi aurin! Wij mogen morgenochtend,eindelijk. Kan niet wachten. Hier even niet zo actief geweest. Ineens terugslag misselijkheid en moeheid. had te vroeg gejuicht. Zijn jullie al bezig met namen?
Facebook update: Toegevoegd als vriend, geaccepteerd en toegevoegd aan de groep: Aurin Cindy29 Mamamus Friendrequest gestuurd maar nog geen antwoord: Keef85 Petroushka
Leuk dat iedereen de 12 weken nadert. Blijft toch een mijlpaal! Wij zijn nog niet bezig met namen. Bij de eerste is er letterlijk pas definitief besloten op het moment dat ze geboren is, dus we hebben nog even! Plus, we willen graag weten wat het wordt, denk dat we dan aan het bedenken slaan!
Onze echo was ook helemaal goed gegaan! Ik ben weer 1 dag vooruitgezet, dus ik ben nu uitgerekend op 17 november 2014 Ik heb gelijk mijn handtekening maar aangepast. Gisteren was ik dus precies 12 weken, haha! Heerlijk om die 12 weken grens nu 'bereikt' te hebben. Ons kindje was heel bewegelijk, echt heel erg leuk om te zien! Ook het handje ging af en toe naar haar/zijn mondje. En omdraaien en afzetten van de baarmoederwand. Zo schattig! Wij hebben allebei het gevoel dat het een jongetje is, maar het is nergens op gebaseerd hoor Ook hadden we trouwens het hartje voor het eerst horen kloppen. Wat een geweldig geluid is dat!