Hoi allemaal! Hier alles goed. Buik en kindje groeien aardig! A.s. vrijdag weer naar de verloskundige. Ik merk dat slapen nu wel wat moeilijker wordt. Ten eerste omdat ik maar niet lekker kan liggen en ten tweede omdat ik gewoon heel licht slaap. Hoort er allemaal bij, maar op deze manier is 40 uur in de week werken toch best pittig Dus ik neem af en toe maar een dagje vrij tussendoor. Daarnaast ook lekker aftellen voor verlof! Nog maar 3,5 week werken! We hebben zoooooooo veel zin in het zien van ons kleintje! Uiteraard moet ze nog even blijven zitten, maar we zijn zo benieuwd! Liefs en groetjes!
Nimisis, goed dat ze je op je letten, kwam je er zelf achter (zwangerschaps vergiftiging) ? Ik hoop dat ook 6 oktober nog steeds alles goed met je gaat Roosje14, wauw 40 uur in de week aan werk, respect hoor!! gelukkig heb je bijna verlief kan je lekker genieten, dat heb je zeker verdient. Het slapen word hier ook steeds minder, ik pas me aan de baby aan links rechts grrr soms... Verder hier alles oke, alleen vandaag wat last van me liezen.. als of ik 4 uur lang olifant heb gereden verder gaat onze uk van links na rechts liggen dat voel je nu goed. Ik voel ook regelmatig was hards maar of dat de billen zijn of rug, geen idee! Ben de laatste dingen aan het regelen en kopen. Voel me nu met zown buikje wel op en top zwanger hihi
Neen ,ik kwam het niet zelf te weten ,moet ieder maand ochtend urine afgeven en daarin hebben ze het opgemerkt. Volg nu speciaal eet schema ,hopelijk komt het goed.
Nimisis, wat fijn dat ze je goed in gaten houdt! Hopelijk 6 oktober ook goede nieuws! Roosje, fijn dat het alles goed gaat, 40u pw! Respect! Hier moet ik ook bepaalde houding zoeken als ik ga zitten want z'n billen zit heel hoog Slapen gaat nog! Ik slaap dan op m'n linkerzijde.
Vorige week dinsdag had ik een afspraak bij de vk. Gelukkig was de uitslag van de suikertest goed. Ook is er op ijzer geprikt en dit was ook in orde. We hebben nog een echo gehad, kleine mannetje is niet te groot zoals het vermoeden was, is keurig gemiddeld en loopt maar 1 dag voor op groei. Toch wel een hele opluchting. We hebben nog een paar mooie foto's meegekregen, waaronder eentje van het gezichtje. Hij lag ons mooi aan te kijken, haha. Inmiddels vind ik het wel steeds zwaarder worden. Ik werk nog 40 uur en september en oktober zijn bij ons altijd de drukste maanden van het jaar, geen pretje nu. Gelukkig heb ik nog wel wat dagen vrij tussendoor, heb gisteren geteld, bij elkaar hoef ik nu nog maar 25 dagen te werken tot ik verlof heb.
Envy, fijn dat het goed groeit! Nog ff en je hebt lekker verlof! Cindy, mooi kamertje hoor! Lil, wat toevallig, dat moet ik ook nog kopen haha! En flessen... Ik twijfel nog steeds. Bij m'n eerste had ik eerst Avent toen daarna snel overgestapt naar Brown ivm bruikkrampjes. Maar alle flessen heb ik weggegooid. Was niet goed meer. Maar er is nieuwe Avent die ook voor bruikkrampjes zijn. Ik laat me maar eens fes adviseren denk ik...
Koop gelijk een hele starters set? ik heb nu 3 losse flesjes verschillende merken avent en bibi dacht ik.. Kan nu zoo moeilijk kiezen dus ga wel om hulp vragen in de winkel Ik kan echt geen leuke gordijnen vinden, ook omdat ze hier 260 lang moeten zijn en meer als 250 breed grrr
Ja ik was ook van plan om starters set te kopen maar bij m'n eerste moest ik gelijk andere kopen. Ja gordijnen zijn erg moeilijk! Bij jou is het inderdaad groot maar dan kun je het wel jaren mee hoor! Toch?
Heel leuk kamertje Cindy! Ik koop vooraf geen flessen. Ik wil proberen borstvoeding te geven. Heb een klein flesje uit zo'n gratis pakket van Avent. Mocht de borstvoeding niet lukken, of het drinken van afgekolfde melk in het Avent flesje wil niet gaan, zijn andere flesjes zo bijgehaald.
Hoe gaat het met de november lady's ? Al het gevoel dat het nu al mag komen? Ik zelf ben nu bijna 30 weekjes vol me nog goed, 8 kilo aangekomen. Kamertje ligt even stil omdat we op onze nieuwe auto wachten, en ik weiger te fietsen
Nou ons mini mensje mag nog niet komen hoor ... Veeeeel te vroeg . Maar ik kijk er enorm naar uit. Ben zo benieuwd. Wanneer gaat ze zich melden, hoe is een bevalling, hoe voelen weeen? En dan haar eindelijk gezond en wel vasthouden . De HG is nog steeds niet weg, afbouwen met medicatie gaat nog niet. Maar wel de laatste weken dagen erbij dat ik helemaal niet overgeef dus dat is winst . De misselijkheid zal wel tot het einde blijven, daar stel ik me maar op in. Zit nu wel 4 kilo boven startgewicht na een dieptepunt van 48 kilo. Mini viert feestjes in mijn buik. De verloskundige zei dat ze al ingedaald is. Hihi maar soms lijkt het of ze weer 'uit wil dalen' , ik krijg er flink van langs. En jullie? Kamertje is klaar, op een plankje aan de muur na. De laatste dingen moeten nog gekocht dus dat moeten we de komende weken gaan doen. Haha Lil ... hopelijk komt jullie nieuwe auto snel dan ! Lijkt me leuk straks de eerste bevallingsverhalen te lezen (hopelijk allemaal met goed resultaat uiteraard, een kerngezond wondertje). Ergens in oktober zullen de eerste (oorspronkelijk) november mama's wel al bevallen zijn!
Oeps tijdje afwezig geweest! Haha. Hier gaat alles prima op maagzuur en slapeloze nachten na Vandaag had ik als verassing een babyshower! Was helemaal verrast en ben lekker verwend haha. veel leuke spelletjes gedaan en heeeerlijke cupcakes op en taart Hier moeten nog de kleine dingentjes gebeuren aan de kamer. cindy wat een mooie kamer! mik wat fijn dat het op sommige dagen beter gaat, hier worden ook feestjes gegeven in me buik haha, alleen is het nu veel meer duwen, draaien en schuiven af en toe nog een karate trap erbij Ik heb geen idee of ze al is ingedaald.. bij me vorige echo lag ze nog in stuit. Woensdag heb ik weer een echo dus ben benieuwd! Net de film War Horse gekeken, dus kon even lekker janken hihi verder als goed met de dames? Is er nog nieuws?
Hey dames, ik lees al n tijd mee met alle verhalen, maar hier nog niet eerder gereageerd. Ik ben zwanger van ons eerste zoontje, 23 november uitgerekend, dus nu in de 32e week. Ik zit in de ziektewet, werk in de zorg en mn rug kan t helaas niet meer aan. Nu ik thuis ben gaat t eigenlijk best goed, gelukkig! Wel met grotere klussen, stuk lopen of tillen snel last van rug en stuit. Kinderkamer is geverfd, alles wel in huis, zaterdag alles op zn plek zetten en ophangen, dan kan ik alles weer in de kasten pakken. Ik ben van plan borstvoeding te geven en heb van mn zus haar pomp kunnen overnemen. Ook al n hoop flesjes gekregen van anderen. Ideaal voor kinderdagverblijf straks. Wel nieuwe spenen gehaald; avent natural, avent, classic en difrax breed (past ook op avent schijnt). Dan kan k eens uitvogelen wat voor ons mannetje het best bevalt. Ook wil ik gaan wasbaar luieren, incl wasbare billendoekjes. Heb wel n voorraadje weggooi luiers en doekjes om eerst rustig bij te komen en op te starten. Ik kan n draagdoek van iemand overnemen (stretch) en wil dan een SSC Tula aanschaffen. Lees veel over de Baby Bjorn dat die nog steeds wordt aangeraden in winkels, schandalig!! Wat zijn jullie van plan? Bij mijn ouders is dit het 7e kleinkind, 8e ook al op komst bij mn zus. Bij mn schoonouders is t de eerste, dus n heel verschil. Heb ze alvast n babyfoon cadeau gedaan schoonmoeder zal 1 dag per week oppassen, naast max 3 dagen kinderdagverblijf. Nou, ik stop ff Hoop weer lekker veel over jullie belevingen te lezen! Groetjes!
Hier alles goed, na vorige week een slechte week. Heb regelmatig last van voorweeen in m'n rug, en de frequentie waarin ze komen geeft aan dat ik te druk, ben. Vorige week donderdag wist ik niet meer hoe ik moest zitten op m'n werk. Ik ben naar huis gestuurd en sindsdien werk ik halve dagen. Zit dus deels in de ziektewet. In eerste instantie zou ik 4 weken van te voren met verlof gaan, maar dat wordt nu 6 weken van te voren. Ik heb er te lang tegen zitten vechten, nu het hoge woord eruit is dat het echt niet meer gaat voel ik me stukken beter en voelt het als een opluchting. Uiteindelijk heb ik me er ook bij neergelegd dat ik 6 weken van te voren met verlof ga, denk absoluut dat het beter voor m'n kindje en mezelf is, kan ik in ieder geval uitgerust starten aan de bevalling straks. Ik werk nu elke dag van half 9 tot half 1, als ik thuis kom ga ik eerst even slapen, heerlijk! Ook minder last van krampen. Ik was duidelijk te druk. Afgelopen zondag heb ik een babyshower gehad, super leuk! Een van m'n vriendinnetjes had het georganiseerd bij haar thuis, super lief van haar. We zijn ontzettend verwend, gingen met een grote boodschappentas vol met cadeautjes naar huis. Afgelopen donderdag op controle geweest bij de vk, hij lag toen al met z'n hoofdje naar beneden, maar hij zou nog kunnen draaien zei ze. Aankomende maandag hebben we weer een echo, altijd leuk, even naar binnen spieken.
Gister ochtend een groei echo gehad.. Ze zei dat de buik een aantal weken achter liep op de groei en heeft me toen doorgestuurd naar het ziekenhuis. ik werd hier natuurlijk heel onzeker van In het ziekenhuis bleek het wel mee te vallen met de achterstand..( Het was niet onder 'de lijn') Volgende week heb ik weer een afspraak met de VK en de week erop weer met de gynaecoloog.. Was aardig moe aan het einde van de dag. Ik voel dr wel druk bewegen dus dat is in iedergeval goed Liefs
Mik81, Vervelend dat je waarschijnlijk tot het einde misselijk zult blijven, zou er zelf niet aan moeten denken.. wel fijn dat ze al is ingedaald. Heb je daar nog last van gehad ? Shinex, Gaaf een babyshower, heerlijk verwend leuk toch! Mhh en dan van die lekkere cupcakes jamjam. Ik heb de afgelopen tijd niet echt trek meer in avond eten, als ik dan heb gekookt dan denk ik jakkie... Maar lekkere koekjes of zoete dingetjes gaan er wel in Bebedreamer, Welkom bij de club, ik merk dat veel dames ook kletsen in de 10 weken aftel topic, daar is het drukker dan hier momenteel! Wel beter dan je nu lekker kan uitrusten, je rug is sowieso gevoeliger tijdens de zwangerschap, en ik denk dat je hem in de zorg ook aardig belast. Wat een gedoe met die flesjes he, wel fijn dat je de pomp van je zus kan overnemen, die krengen zijn nogal duur. Ik ga borstvoeding proberen, was er eerst zwaar op tegen maar je wil natuurlijk het beste voor je uk, dus we zullen zien. Waarom wasbaren luiers? Ik heb daar zelf echt helemaal niks mee maar begrijp voor de mensen die erg bewust zijn van het milieu dat ze die keuzen maken. Envy Ja het zal even bijstellen zijn dat je nu eerder met verlof gaat dan je had gedacht. Maar inderdaad het is beter voor je rust te houden als je al last had van voorweeën. Ben best benieuwt hoe dat voelt, maar lijkt me geen pretje of valt het reuze mee? Ook weer lekker verwend door je vriendinnen, gezellig hoor! Onze uk lag ook al met haar hoofdje naar beneden maar ze kon nog alle kanten op, haar billen liggen rechts ter hoogte van me navel. Als ze zich afzet ziet dat er echt grappig uit hihi! Wij zien ons kleintje pas weer met 35 weken, laatste keer had ik een echo met 20 weken. maar wel fijn dat je het wat vaker mag bewonderen ben bijna jaloers Gister hebben we de intake gehad bij de kraamhulp, die kwam lekker aan huis. Had geen idee wat ik ervan moest verwachten. Eerst werd al het papier werk in orde gemaakt, en toen kwam de vraag hoeveel uur zou je willen? uhuu nou ik hoef echt niet 8 uur lang een vreemde in me huis dus wij hebben gekozen voor 4u en dan de ochtend/middag. Ben benieuwt hoe dat gaat verlopen, het kon nog altijd worden aangepast. Eigelijk was alles wel duidelijk, alleen wij waren van plan ons kleintje gewoon op haar eigen kamertje te leggen. Maar er werd aangeraden om haar bij ons op de kamer te leggen vanwege de borstvoeding en lichamelijk contact, wat erg belangrijk was voor het kleintje. Tja wat nu? opzoek naar een wieg of co-sleeper, ben er een beetje van in de war. Dacht ik alles te hebben grrrr Verder gaat t redelijk alleen ben echt vroeg wakker de laatste weken zucht