Uitgerekend 16 t/m 30 november 2018 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door marb, 15 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Ik slaap al twee weken op de bank, omdat anders dochter wakker wordt van de baby. En daarnaast is de zithouding (rugleuning bank t.o.v. hoofdbord bed) beter. In de eerste week thuis wilde ik vriend rust gunnen omdat hij 'doodziek' was (man-flu). Daarna ivm dochter. En nu... Tja... Baby slaapt nog steeds niet door en wil gewoon niet dat dochter zo van slag is elke keer.

    Maar vriend kwam vanmorgen beneden toen de baby net sliep. Hij zei doodleuk, ga jij dan ook even slapen! Uhhhh zodra ik hem wegleg begint hij weer te huilen of hoesten. Dus dat is geen optie. En dat al een paar nachten. Hij snapt het gewoon echt niet, want hij is overdag weg en maakt die strijd qua slapen (op mij of in eigen bedje) niet mee. Ik geef op een gegeven moment maar toe, dan maar geen slaap zelf.

    Vriend neemt om 20:00 de baby even over, dan pak ik 1 a 2 uurtjes slaap, en om 22:00 bij de volgende voeding vertrekt hij naar bed. Vermoeiend voor mij, maar ik ken hem niet anders.

    Ik berust me er ook in, dat is mijn fout, maar ik heb de energie niet om de strijd aan te gaan want het heeft toch geen zin. Net als de kattenbak waarvan ik nu sta te kokhalzen. Die ga ik nu leeggooien want na dagen vragen ben ik er klaar mee... "Ja doe ik zo ......" Betekent dat ik het uiteindelijk kan doen.
    Mannen kan je niet veranderen, ik accepteer het maar...
     
  2. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    PS. De avondspits met de andere twee is wel voor zijn rekening hoor! Doet hij altijd. Bad en bed...
    Nu dan ook de ochtendspits erbij, brengen, halen naar school en opvang, boodschappen... maar de rest doe ik. Puinruimen, schoonmaken, wasjes draaien, baby, nachtdiensten :rolleyes:
     
  3. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh, een appgroepje vind ik wel leuk ja! Ik heb ook een extreem schattige baby namelijk :p

    @Never lose hope : wat fijn om van je te horen, en vooral dat de kindjes naar huis mochten. Echt geweldig! Hoe gaat het nu? Hebben ze restschade (nare term vind ik dat altijd, maar je snapt me wel) voor zover ze weten?

    @NiHeJa : ik denk ook veel aan jullie hoor! Dat het voor jou alweer zo 'lang' geleden is dat je bevallen bent en hoe het nu gaat...

    @Eva2011 : tjees, ik word er ook plaatsvervangend boos van. Inderdaad, een kind heb je samen. Ik heb ook nachten op de bank geslapen, maar dat was niet omdat mijn man ging zeiken. Kom zeg, dan gaat hij zelf maar lekker beneden slapen.
    Op twee uurtjes red je het niet he? Pas je goed op jezelf?

    @Surprisebaby : wauw, jouw bevalling blijft zo bijzonder... Ben nog steeds stiekem jaloers op je bevalling ;) Maar eigenlijk was de mijne ook heel prima, behalve dat ik zo graag in bad had willen bevallen. Het is me gewoon niet gegund, bij alledrie een poging gedaan en bij alledrie niet gelukt :p (eerste omdat de vk het volgens mij liever niet wilde, dus ik moest voor het toucheren uit bad komen en toen zei ze "Ga maar persen", terwijl ik op bed lag. De tweede ging te snel, die viel er al uit voordat het bad vol was. En nu dan meconiumhoudend vruchtwater, dus ziekenhuis... Nou ja)
     
    Surprisebaby vindt dit leuk.
  4. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ik heb net de baby in de box laten huilen omdat ik mijn woonkamer op wilde ruimen en ramen wilde poetsen (hoofd leegmaken, woede kwijtraken). Zodra ik ging stofzuigen was hij stil... Ik ga de hele dag de stofzuiger aan laten staan denk ik...

    Voel me weer even een erg slechte moeder.
    Vermoeidheid neemt een loopje met me.

    Sorry dames het is echt niet zo erg. Er zijn veel goede dingen maar daar klaag je niet over natuurlijk.... :rolleyes:
     
  5. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @Eva2011 is de draagdoek een optie?

    @Never lose hope wat fijn dat het goed gaat met de kindjes. En hoe gaat het met jou?

    @marb dat is al 3 voor een app groepje :D. Als meer dat zien zitten is er dan iemand die hem wil aanmaken? Wil ik ook wel doen
     
    marb vindt dit leuk.
  6. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    @Ise nu met de ks niet, en straks als hij zwaarder wordt helaas ook niet omdat ik snel last van mijn rug krijg. Heb nog wel een wompat.
     
  7. flipje2

    flipje2 Actief lid

    11 jun 2015
    195
    170
    43
    Vrouw
    NL
    Ik kan goed dragen ondanks de KS, de wind zit veel lager dan de doek! Of red je het gewicht niet?

    Ooh ja en @Eva2011 , ik zit ook met verbazing te lezen over de verdeling bij jullie hoor! Je kunt een kraamvrouw écht niet op de bank laten slapen... dan gaat hij daar zelf maar liggen! En de zorg voor twee oudere (zelfstandigere) kinderen is toch ook niet te vergelijken met die voor twee kleintjes....?
     
  8. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Elke keer als ik iets til (bijv even met de baby rondlopen) begin ik weer te bloeden. Het is de tweede ks en de pijn is echt niet te vergelijken met de eerste. Slik na bijna 4 weken nog diclofenac en pcm.
    Net aan het stofzuigen geweest en dat mocht 6 weken niet zeiden ze. Stom dus, maar iemand moet het doen. Word gek van vegen met de bezem... Maar goed, nu dus weer giga pijn. Fysiek vind ik het echt zwaar deze keer. Misschien ook door de retentieblaas en t feit dat de bm nog niet goed krimpt. Weet t niet. Zorgt er wel voor dat ik me vandaag mentaal echt brak voel. Dat, de nachten én de stomme opmerkingen van vriend .Alsof alles zo simpel is en vanzelf gaat.

    Nu onderweg naar CB vanwege geelheid, protocol na drie weken. Kan ik de arts meteen vragen naar de verkoudheid, even longen luisteren...
     
  9. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.168
    4.233
    113
    Vrouw
    Ik wil ook wel in de app groep!
    Kom te weinig op zp om mee te schrijven, maar ben wel een fanatieke apper :p
     
    Ise en marb vinden dit leuk.
  10. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik ben zo, zo, zo blij met ons lieve meisje! Het is echt een cadeautje, waarvan ik had gedacht dat het er niet meer van zou komen. En dan 'ineens' heb ik zo'n slapend frummeltje op mijn schoot.
     
    Never lose hope, Ise, Surprisebaby en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Heerlijk hè. En dan alleen maar naar dat slapende koppie staren ;)
     
    marb vindt dit leuk.
  12. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Ik meld me ook voor de app groep:$
     
    Ise, Spoetnik en Eva2011 vinden dit leuk.
  13. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Wat zouden jullie doen?

    Vriend zegt, als we thuis komen van CB, neem ik de kleine en ga jij even slapen.
    Eenmaal thuis voed ik, en neemt hij de kleine op de bank bij zich, maar valt uiteraard meteen zelf in slaap.
    Ik zit hier nu op de andere twee te letten (3 en 7, anders vliegen ze elkaar in de haren en lig ik me boven in bed te ergeren omdat vriend dan weer op ze gaat mopperen dat hij wil slapen etc en erger ik me aan het geruzie van de twee kinderen).

    Ik had dus moeten slapen nu. Ik zou minimaal vier uur maken om slaap in te halen, en meneer ligt op de bank te snurken met de baby. Dit is typisch, en niet de eerste keer. Hij denkt dat hij de andere twee wel tv kan laten kijken of laten spelen, maar wat als dochter naar buiten gaat en de straat op rent? Hij slaapt! Daarom zit ik dus nog beneden maar ik baal... Ben zo moe ...

    Hem wakker maken heeft geen nut, want hij zegt dat ik moet gaan slapen en valt vervolgens zelf weer in slaap en dan slaap ik niet en erger me aan al het geruzie beneden en lig niet gerust in bed.

    o_O
     
  14. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Toevoeging
    Ik ga hier echt kwaad over worden als hij straks wakker word. Ben het echt beu, die laksheid.
     
  15. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik ook!!
     
    Ise vindt dit leuk.
  16. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.168
    4.233
    113
    Vrouw
    Ik zou ook woest zijn.
    Ik herken je moeheid, slaap ook amper. Maar als ik een vent had, had ik hem wel even laten weten hoe en wat (extra boos door de moeheid!!!)
     
  17. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.168
    4.233
    113
    Vrouw
    Wie maakt de appgroep aan?

    Ik wil het wel doen, als er nog niemand is, pb me je nummer maar en dan maak ik er een aan.
     
    madelief, Never lose hope en Eva2011 vinden dit leuk.
  18. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ja, kan beter eerst afkoelen (lees: goed slapen) want anders ga ik met verwijten strooien.
    Hoe red jij het in je eentje?
     
  19. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Heb je een pb geduurd
     
  20. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Prima hoor! Ik pb je mijn nummer
     

Deel Deze Pagina