Zo zat ik dus bij de tweede op 41 weken te janken bij de VK, die me direct doorstuurde naar de gynaecoloog. Uur aan de ctg en overleggen met vriend want de keus was aan ons. Voelde me toen zo'n aansteller dat ik maar zei, ok we proberen het weer. Op dat moment kwam de gynaecoloog binnen lopen en zei dat zij en de rest vd gynaecologen (hadden mij net besproken) een KS toch beter vonden. En echt, die KS, nee je mag het niet onderschatten, maar wat een opluchting, wat een vlot herstel (kan anders uiteraard) in vergelijking met de eerste. Als je eerste bevalling niet volgens het boekje verloopt, kan het alleen maar meevallen zo'n buikoperatie. Houd rekening met 6 weken herstel, niet tillen, autorijden etc. Dan kan t alleen maar meevallen achteraf. Ik wil het niet verheerlijken maar in mijn geval vond ik het super om na twee dagen weer normaal te kunnen lopen en zitten etc. Ipv twee maanden... Dat van de tweede/derde had ik ergens gelezen over de baarmoeder. Lijkt me een eng idee. Ook voor tweelingmoeders. Maar met drie loop je nog meer risico. Maar wat als ze spontaan eerder besluiten te komen? Want dat spookt er bij mij ook door m'n hoofd. Tot welke termijn durf ik het aan om het toch zelf te proberen? Ik weet dat er grote kindjes in mij groeien. 10 pond (42w) en 9 pond (41w).
@Clueless01 sorry wilde niemand bang maken! Mijn verhaal was een gevalletje "eens in loopbaan" volgens VK.... Kwam een meid bij me op de kamer die haar eigen bed duwde en zo op t bed plofte. De eerste en geen schrammetje! Zo kan het dus ook.
Dat is alleen maar positief voor mij om te lezen ja dat wil ik graag nog even bespreken, ben ik ook wel benieuwd naar. Ik had wel even rondgevraagd hier op het forum en daar zeiden ze dat ze dan als nog een ks kunnen uitvoeren. Mijn eerste zou ook 4100 gram zijn met 40 weken. Uiteindelijk 2860 gram bij 35 weken. Dus “normaal gesproken” maak ik ook grote Ik zou als ik jou was ook op tijd gaan overleggen en doen wat het beste voor je voelt. Zo gespannen een bevalling in gaan lijkt me niet goed. Dat zou bij mij echt het geval zijn als ik het natuurlijk moest gaan doen.
Oh dat begrijp ik volledig! Als ze eerder komen of het te snel gaat kunnen ze onder narcose de kindjes halen wellicht? Best een groot kindje voor die termijn trouwens! Ik zal rond 30 weken op consult gaan. Maar ik blijf tot het eind bij de VK lopen en laat ook de kraamweek controles etc. door hen uitvoeren. Heb ik zelf het fijnste gevoel bij. Ik meld me wel op 39 weken voor de ks Ik verwacht niet dat deze uk eerder komt. Bij de eerste braken mijn vliezen op 41.6 en alsnog ingeleid omdat er niks doorzette. Bij de tweede geen enkel teken dat ze zelf kwam. Op 41.2 gehaald. Oh misschien krijg ik nu eindelijk die zevenponder die ze me elke keer beloofden
Ik heb echt heel prima bevallingen gehad hoor en zat een paar dagen later weer op de fiets En hechten wordt verdoofd, als het goed is merk je daar niets/weinig van. Ik vind het zelf altijd wel veel werk haha. Maar komt echt goed!
Dit is mijn buikje nu trouwens, kan er flink zwanger uitzien, maar ook nog doen of ik gewoon wat ben aangekomen
Hechten??? Horror. Bij mij deed dat echt wel zeer Hoop het niet nog een keer mee te maken (waren ook 3 laagse hechtingen van knippen).
Ja dat snap ik wel, vind het wel jammer dat ik niet onder controle sta van een vk, voelt vaak wat persoonlijker. Bedoelde meer van dat je alvast je zorgen of twijfels kunt overleggen, maar kan misschien ook met de vk. Ja daar ga ik even naar vragen hoe dat allemaal zit, lijkt me zo gek idee dat je dan ineens wakker word en je kindjes hebt. Hoop dat ik gewoon er bij kan zijn Hihi WoW jij zit het wel aardig uit dus! Die zitten wel lekker bij hun mama Haha ik hoop het voor je
Ja dit had ik dus ook en de vk maar zeggen nee hoor je kan niks voelen, uhuu?! En liet ze ook nog eens het draad knappen waardoor alles opnieuw moest. Ik heb ook na de tijd enorm veel last gehad plus een dikke bloeduitstorting. Maar een ks zou ik ook wel ff voelen na de tijd Haha
Lekker, hmmm... Nee vanaf 38 weken was ik er echt klaar mee. Die laatste weken waren moeilijk. Ik bespreek het met de gynaecologen als ik daar kom om de ks te plannen. Komt vast goed Ik ga nu even plat. Lange dag gehad...
Poeh @Eva2011, lijkt me vervelend om zo lang over tijd te gaan. En dan ook nog een horrorbevalling Mijn 1e en 2e zijn allebei geboren bij 39+1. Eerste 2920, tweede 3500. En ook flink gehecht . Jongste was 1 kilo en daar hield ik niks aan over. Deze baby zal vast wat groter ben ik bang (dan de oudste 2) en dat heeft zo zijn weerslag op de onderkant
Och @Ise de eerste paar zijn er ook uit gekomen dus de weg is al vrij. Dat argument kreeg ik na de eerste meteen.. "zo, alles wat hierna komt floept er zo uit hoor!" Weet niet of ik daar in wil geloven
Dames, een sporttoernooi op deze termijn levert spierpijn of bandenpijn op. Geloof me! Vandaag ga ik plat... Pfffttt...
Ja dit is wel duidelijk inderdaad! Maar bij die van mij zie ik niet echt 2 streepjes zoals bij jouw meisje. Lijken meer 2 balletjes. Maar inderdaad dan wel zonder uitsteekseltje.[/QUOTE]
Dat was het eerste wat de gyn ook tegen mij zei toen ik na 6 weken terug moest komen. Ik was zelf niet eens begonnen over een volgende zwangerschap want daar moest ik echt niet aan denken. Maar hij had mijn bevalling gedaan, dus die dacht vast, dit moet ik mevrouw maar even vertellen Haha.
♡ Bevallingslijst 11 t/m 30 November 2018♡ 11 November Bijnamama1988 - 29 jaar - 2e kindje 12 November 13 November 14 November Eva2011 - 37 jaar - 3e kindje 15 November 16 November TanteLien - 27 jaar - 2e kindje Ise - 36 jaar - 4e kindje flipje2 - 30 jaar - 1e kindje 17 November Krimpie - 31 jaar - 2e kindje MarlousAnne - 34 jaar - 3e kindje B3ngel - 33 jaar - 2e kindje 18 November Bubblez- 27 jaar- 2e kindje 19 November NeverLoseHope - 23 jaar - 2e+3e+4e kindje Mari3ke - 32 jaar - 2e kindje mxm - 23 jaar - 1e kindje 20 November 21 November Zoetje - 26 jaar - 4e kindje 22 November 23 November marb - 35 jaar - 3e kindje Yunaatje - 25 jaar - 1e kindje Bee80 - 38 jaar - 1e kindje 24 November 25 November Sharonneke88 - 29 jaar - 2e zwangerschap - 1e kindje 26 November Madelief - 36 jaar - 3e kindje Clueless01 - 24 jaar - 1e kindje Shadow1987 - 30 jaar 1e kindje 27 November 28 November Surprisebaby - 37 jaar - 4e kindje 29 November Juliettelouis - 26 jaar - 2de kindje 30 November Totaal: 27 Vlindertjes: 5 Yaraatje, MotherOfAnAngel, Kikker1, SamLonny, ... __________________________________________ Afspraken/echo's: 03 juni * mxm - controle vk 04 juni * Yunaaatje - geslachtsbepaling echo * marb - pretecho 05 juni * Madelief - 16 weken echo Gyn 06 juni * B3ngel - controle vk * Bubblez - controle vk 07 juni * Bee80 - controle vk *neverlosehope - geslachtsbepaling echo 08 juni * Surprisebaby - geslachtsbepaling echo 11 juni *clueless01 - controle vk 13 juni * Shadow1987 - geslachtsbepaling echo 25 juni * bijnamama1988 - 20wk echo 26 juni * flipje 2 - 20w echo (GUO) 28 juni * Surprisebaby - controle vk 29 juni * Eva2011 - 20w echo 02 juli * B3ngel - 20w echo 06 juli * marb - 20w echo 12 juli * Surprisebaby - 20w echo ♡DE GROTE GESLACHTS POLL♡ Wil je het geslacht weten? Wat is je voorgevoel? ja/nee/jongen/meisje * Eva2011 - ja/jongen JONGEN!! * marb - ja/geen idee MEISJE!! * clueless01 - ja/jongen toch een MEISJE!! * Bee80 - ja/jongen of meisje MEISJE!! * Bubblez- ja/meisje * Surprisebaby - Ja / geen idee * Ise - ja / meisje toch een JONGEN!! * Madelief - ja / geen idee * Shadow1987 - ja/jongen * Yunaaatje - ja/jongen * bijnamama1988 - ja/jongen toch een MEISJE!! * sharonneke88 - ja/ MEISJE!! * mxm - ja/ MEISJE!! Wil je op de lijst of afspraken toevoegen, reageer dan op dit bericht en haal [ QUOTE=..... ] aan het begin van het bericht dan weg en de [ /QUOTE ] het einde