Uitgerekend: 16 t/m 30 November 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherOfAnAngel, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oef, niet echt de leuke dingen. Nou, hopelijk gaat de dag snel voorbij.

Hier had de jongste zelf sushi gemaakt, vega voor mij <3

Eva2011 vindt dit leuk.
  2. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik las dat heel veel sap ook weer niet goed voor je is, voor je nieren oid. 100ml zou genoeg moeten zijn. Ik hoop maar dat dat zo is want t is echt zo vreselijk zuur, vies!

Surprisebaby vindt dit leuk.
  3. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Wauw mooie droom! Ben benieuwd of het uiteindelijk ook zo is..
    Ik heb dan weer een nachtmerrie gehad. Werd gekidnapt. Wat lijkt dat toch echt he dan! :eek:

4. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Ooh over dromen gesproken.. verschrikkelijk! Droom ook zo echt en eng. Droomde laatst dat mijn man vreemd ging (wat jij al zei @marb dat veel vrouwen dat hebben) was gewoon bijna boos op hem toen ik wakker werd Haha.

mxm, Surprisebaby en marb vinden dit leuk.
  5. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ik droom helemaal niet! Of kan het me iig niet herinneren...

6. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

De kinderen kijken Wall-E. Ongetwijfeld de meest intellectuele film ooit. Die tekstschrijvers toch!

Eve......
    Wall-E!
    Eveeeeeee!
    Wall-eeeee!

(Er zit wel een mooi (beeld-)verhaal achter trouwens)

Spoetnik en marb vinden dit leuk.
  7. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Oh dat wist ik niet. Ik begreep juist dat je er veel van moest drinken. Maar goed, ben daar geen expert in. o_O

8. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Denk omdat de meeste die van healthy people drinken en die is maar 20% ofzo, dus dan moet je wel veel drinken, Haha!

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik ging op basis van wat @Eva2011 zei nog even de literatuur in duiken en het is idd discutabel of vitamine C nou wel of niet werkt. Het is ook niet compleet achterhaald, maar niet zo evident als ik dacht.
    Er staat trouwens ook iets in een ver hoekje van het internet over dat een te grote dosis vitamine C zelfs een miskraam zou kunnen opwekken. Voorzichtig dus, en sorry voor mijn achterhaalde advies!

10. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik durf eigenlijk sowieso geen vitamines bij te slikken naast mijn zwangerschapsvitamines. Ik heb ooit op advies van een arts (bizar) 4 tabletten hooggedooseerde vit C tabletten per dag geslikt. Na een dag elke 10 min moeten plassen en enorme last van mijn nieren ben ik weer gestopt.

Ik probeer t met heel veel water en een 100 ml pure cranberrysap!

11. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Hahahah! Dat heb ik ook wel eens gehad:roflmao: dan word ik ook gewoon boos hahaha

Never lose hope vindt dit leuk.
  12. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Grappig hoe we de drang hebben om dingen na te gaan zoeken bij mogelijke twijfel hihi

13. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ik heb net boodschappen gedaan met de jongste, moet ik vaker doen!
    Puur lijstje afvinken en zsm de winkel weer uit. Als ik in mn eentje ga neem ik veel te veel "ohja dit kunnen we ook gebruiken" spullen mee :p

Nu wel kapot! Vandaag echt een zware buik. Hopelijk komt er zo onweer, voel me zo slapjes!

Spoetnik vindt dit leuk.
  14. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Hahaha erg hè. Ik zei ja heb dit en dit gedroomd en ben eigenlijk gewoon boos op je Haha. Vond hij maar raar, Huh ben je dan nu boos? Ik heb niks gedaan haha:roflmao:

mxm en Eva2011 vinden dit leuk.
  15. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Mja, heb het altijd, maar op gebieden van verloskunde extra omdat ik geen dingen die niet waar zijn wil vertellen aan cliënten

16. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Hoe lang is je studie nog?

17. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    1,5 jaar. Is vooral nog minor en scriptie, en nog uren stage maken. Alle theorie en vaardigheden heb ik afgerond voordat we vertrokken.
    Ik zou in november weer starten, maar dat schuift een jaartje op ivm baby

Never lose hope vindt dit leuk.
  18. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Begrijpelijk!

Ik heb dat op allerlei vlakken. Als er ergens discussie over is zoek ik het gewoon op, om er later op terug te komen als het iets belangrijks is.

Zo houdt m'n schoonfamilie vol dat je extra zout moet eten als je een hoge bloeddruk hebt en geen zout als je een lage bloeddruk hebt. Het is juist andersom! Heb het wel eens voorgelegd aan ze, inclusief bronnen, maar ze nemen niet aan dat het andersom is. Dus zij blijven er last van houden. Schoonpa te hoog en oma te laag.
    Vreemd joh dat oma met zoutloos dieet steeds onderuit gaat!

Ik eet nu wat meer zout af en toe en mijn bloeddruk is niet meer zo laag als in het begin, maar blijft laag.

Ook qua vitamines zoek ik veel uit omdat ik vegetariër ben geworden een jaar geleden en geen tekorten wil. Niet dat ik tonnen met supplementen slik, maar ik zoek uit welke voedingsmiddelen ik het beste kan eten om bijvoorbeeld mij B12 op peil te houden.
    Ik supplementeer met B11, B12, D3, magnesium en visolie.
    B11 blijf ik slikken omdat deze samenhangt met B12. Als deze "enkele" vitamines op zijn ga ik over op een b complex waar ook B1 en b6 in zit. Scheelt weer als alles in 1 pil zit ;)
    Visolie en magnesium heb ik al een tijdje ivm haaruitval en vermoeidheidsklachten.

Oh heel vitaminerelaas hahaha... Sorry :oops:

19. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, ik vind veel dingen ook gewoon interessant (over het menselijk lichaam, maar ook algemeen). Ik kan voor mn plezier Wikipedia openen haha

Eva2011 vindt dit leuk.
  20. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ben gek op Wikipedia!

Deel Deze Pagina