Uitgerekend: 16 t/m 30 November 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherOfAnAngel, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Jaja altijd vroeg, 05.00 ivm de honden :D ik slaap ook in coma.....krijg niets mee. Misselijk is niet fijn :(

Eva2011 vindt dit leuk.
  2. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    @Krimpie hier ook donderdag eerste echo, spannend hoor :)[/QUOTE]

Ik had idd gelezen dat jij ook al echo hebt donderdag. Waarom bij jou zo vroeg? Ik heb bij mn zoontje ook een vroege echo gehad en toen klopte zelfs zn hartje al... ik ga er maar van uit dat dat nu niet zo is, want volgens mij was dat best uitzonderlijk met deze termijn!

Wat een leuke manieren om jullie dames het nieuws te laten brengen. Doen jullie direct na een goede echo? Ook als het hartje nog nier kloot? Daar zaten wij namelijk een beetje mee... wachten we tot die klopt of zeggen we het zodra de echo goed lijkt...
    Wij hebben een shirt met “straks ben ik niet meer in mijn “eendje”!

@Eva2011 pfff vervelend dat je al zo misselijk bent. Was ik bij mn zoontje ook. Kon alleen dan nét niet overgeven... terwijl dat voor mn gevoel dan wel zou opluchten. Hopelijk duurt het niet lang bij je. De moeheid herken ik ook hoor... heb alleen iedere ochtend mn zoontje om 7 uur Haha!

Eva2011 vindt dit leuk.
  3. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Waarom eet je geen Mozarella dan?
    Is geen rauwe kaas?

4. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    #344 kikker1, 21 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2018
    @Krimpie
    Wij wachten in ieder geval op een kloppend hartje op de echo, op Pinterest wat leuke ideeen opgedaan. Mochten we maandag al een goede echo hebben dan denk ik dat we het met Pasen vertellen (gaan we een surprise ei saboteren:p)

5. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    @Krimpie hier in duitsland is het standaard dat je gelijk komt en daarna Elke maand ☺️ En ook altijd een Echo . Ja wij vertellen het bij een Goede echo, de laatste 2 keer ook gedaan.

@bijnamama1988 Mozzarella valt onder de twijfel kaas dus eet ik het gewoon niet meer ☺️ Mis het niet hoor alleen de kinderen viel het natuurlijk gelijk op

6. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

@Krimpie bij zoon was ik een week misselijk tussen 6-7 weken. Bij dochter echt kotsmisselijk tot 20-24 weken. Nu komt het in vlagen af en toe maar gezien mijn trek in hartig zeg ik nu alvast: wij krijgen een jongen!!! Hahaha nou we zullen zien.

Misschien deze keer maar een verrassing :) de eerste wisten we niet, de tweede wel.
    Wat doen jullie allemaal?

7. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Over eten: eergister lekker blikje tonijn open getrokken. Mag tegenwoordig ook niet meer. Voorheen kon je 2x per week nog met mate roofvis eten. Tegenwoordig lijkt niks meer te mogen.

@madelief Mozarella had ik nog niks van gehoord trouwens.

8. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ach zo overdreven tegenwoordig!!!

9. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Nogal. Las ergens iets over Fukushima en te hoge concentratie dioxines maar dan zou niemand meer vis mogen eten toch?

10. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Ja als je op alles let mag je niets meer eten :roflmao: ach ja ik eet eigenlijk gewoon alles neem alleen wel de zwangerschapstabletten extra erbij.....die krijg je hier vergoed :D

11. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Wij willen wel weten wat het wordt! Wisten we bij zoonlief ook en vonden we hartstikke leuk ☺️
    Vertellen we ook gewoon hoor, kan ik toch niet voor me houden.

Ff een vraagje hè; ik slik braaf foliumzuur. Beetje te laat, omdat we nog niet “bezig” waren, maar direct toen ik er achter kwam. Maar nu weet ik nog dat ik vorige zwangerschap ook “davitamon mama compleet” slikte. Vanaf wanneer is dat dan? Daar zit ook foliumzuur in, dus allebei lijkt me wat overdreven? Of slik je die dan pas na drie maanden? Want na drie maanden mag je geloof ik officieel stoppen met puur foliumzuur? Stom dat je zulke dingen vergeet. Kan het nergens vinden op internet. Anders vraag ik het morgen ff aan de vk.

@Eva2011 die hartige trek en misselijkheid in vlagen herken ik ook van onze jongen! Wie weer ☺️

Ik heb overigens sterk het vermoeden dat dit weer een manneke is! Leuk man! Lijkt me zo bijzonder om onze kleine man straks als grote broer te zien!

Als wij morgenochtend goed nieuws hebben gaan we iig schoonouders en zus inlichten. Mijn eigen gezin is op vakantie dus moeten we nog ff op wachten...

Hoe zijn jullie vorige bevallingen gegaan?(bij wie van toepassing)

12. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Krimpie: de vorige bevallingen......pffffff......ingeleid en allemaal erg snel en pijnlijk :| de eerste binnen 6 uur van niets tot Baby en de tweede in 4,5 uur van niets tot baby. Moet zeggen dat ik daar het meest tegen op zie :D kan zijn dat ik voor keizersnee kies omdat ik mij dan ook gelijk kan laten sterilisieren......

13. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

De eerste was een horrorbevalling van ruim 20 uur en geen persweeen en een ziekenhuisopname in de eerste week ivm complicaties. En ook nog een hork van een kraamverzorgster. Nuff said ;)

De tweede gelukkig een KS :p heerlijke kraamtijd gehad en afgelopen weekend al even contact opgenomen met de kraamzorg of de kraamverzorgster die ik toen had er nog werkt want die wil ik weer "boeken" haha.

14. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ik laat me nog niet steriliseren na deze zwangerschap trouwens. Dat komt wel als ik de 40 gepasseerd ben, of hij, dat is minder ingewikkeld en tenminste terug te draaien.

15. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Even een intiemere vraag, mij vast op dat ik veel meer afscheiding heb :D hebben jullie dat ook? Ruikt niet en is doorzichtig/wit. Denk dat ik maar inlegkruisjes ga gebruiken :rolleyes:

16. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    @Eva2011 weet nog niet zeker hoor of ik me laat sterilisieren, maar was er over na aan het denken

17. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Pittige bevallingen dus...! Hier ook!
    Ontsluiting kwam niet op gang. 6 uur verder en geen cm opgeschoten... pff! Uiteindelijk met ruggenprik gehad en toen kwam de ontsluiting ook! Ook lekker uitgescheurd dus zag er van onderen uit alsof ik zwaar mishandeld was. Was bont en blauw! Onze zoon kreeg het tijdens bevallen benauwd en ik zakte zelf weg, dus was best ff spannend! Zie er nu nog niet tegenop maar dat komt nog wel, Haha!

@madelief jup, heel erg veel afscheiding, hier ook hoor! Onderbroek echt vies aan het einde van de dag. Stinkt niet ofzo... had ik bij onze zoon ook hoor is heel normaal. Inlegkruisje zou ik niet doen, gaat alleen maar broeien, heb je weer kans op een schimmel. Het werd bij mij vorige keer gedurende de zwangerschap wel minder!

madelief en Eva2011 vinden dit leuk.
  18. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Jupps, denk elke keer "als t maar niet mis is"
    Gevoel dat t er uit loopt...
    Ik heb wasbare inlegkruisjes, katoen is zoveel fijner!

madelief vindt dit leuk.
  19. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hier echt heel prima bevallingen gehad! Hard werken, maar geen gedoe. Eerste duurde vrij lang, vooral het persen (1,5 uur). Tweede werd gelanceerd (1,5 minuut :p )
    Geen problemen verder, geen knippen, scheuren, pijnstilling, tangen, pompen of pijnstilling. Nihil bloedverlies en een probleemloze kraamtijd. Hopelijk nu weer!

Never lose hope, Eva2011 en madelief vinden dit leuk.
  20. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Ik gebruik nu al Davitamon Mama Compleet. Ik zou inderdaad niet tegelijkertijd gebruiken maar je kan wel al wisselen als je dat fijner vindt. Ik vind het zelf wel prettiger dan puur foliumzuur, omdat er ook andere vitamines en mineralen inzitten.

Deel Deze Pagina