Wij gaan woensdag naar Amerika voor 2 weken! Ik vind t wel een welkome afleiding. 6 dagen na terugkomst is de 20 weken echo.
Dames, VK gebeld omdat ik nog niks had gehoord ivm bloedprikken. Ik heb vroeger al eens de vijfde ziekte doorgemaakt gelukkig! Nu gaan we genieten hoor! Voel ukkie sinds een uur stuiteren in mijn onderbuik.
Ja best wel. Had al allerlei doemscenario's in m'n hoofd. Kon het niet echt loslaten vooral omdat mijn moeder zo stellig was dat ik het nooit had gehad.
Wel fijn dat er dan nog anderen zijn die mee gaan en wat met de kinderen kunnen ondernemen @Eva2011! Ja ik heb een annuleringsverzekering idd. Kijk het nog heel even aan, hoe het tegen die tijd gaat. Gekke gedachte misschien, maar zou de druk in het vliegtuig geen bloedverlies kunnen veroorzaken als de druk van tillen dat al doet? Of denk ik dan veel te ver door? Waar het me sowieso om gaat is de inspanning. Maar anderzijds kunnen we ook gewoon rustig aan doen en niet teveel plannen op 1 dag Zomervakantie zijn we trouwens nog niet uit
Ik heb echt zovaak gevraagd of vliegen echt geen kwaad kon, en ze zeiden van niet. Dus denk het niet!
Ik heb bij dochter rond 16-18 weken gevlogen maar geweigerd om door de scan te gaan. Dit hoefde ook niet. In plaats daarvan werd ik grondig gefouilleerd door een vrouwelijke medewerker. Zwangerschapsverklaring is dan wel handig trouwens.
Ik heb die ook mee voor de zekerheid. Ik ga wel gewoon door detectiepoortjes, maar niet in de bodyscan idd. Ben 2 weken geleden nog naar Londen gevlogen en dat ging prima
Van de bodyscan loop je (veel!) minder straling op dan van de vlucht zelf, daar kun je echt rustig doorheen!
Nou overal staat dat je beter niet in de bodyscan kan gaan vanwege de straling, en daar zitten ook stickers op met zwangere vrouwen en dan zon streep erdoor, dus ik denk echt dat t niet slim is daar ik te gaan, ik doe t iig niet. Ik bedoel de bodyscans die ook door de huid detecteren, dus met röntgen. Straling tijdens het vliegen is echt helemaal niet veel, zwanger piloten/stewardessen mogen tijdens de zwangerschap de hoeveelheid straling mogen Ontvangen van 100 retourvluchten naar Barcelona. Dus t loopt echt wel los met die straling tijdens het vliegen . Ik heb trouwens met 5 weken een ct scan gehad, heb me echt helemaal ingelezen alles wat straling betreft . Probeer t gewoon zoveel mogelijk te vermijden als t niet nodig is, maar zon bodyscan doe Ik gewoon liever niet omdat dat de stralingsbron ook op je buik zit.
Echt? Ik heb die stickers niet gezien, ik ben er twee jaar geleden gewoon doorheen gegaan. Had het zelfs nog nagevraagd bij de security en die zeiden toen dat het onschadelijk is... En ik had laatst deze informatie gevonden, vandaar dat ik dat dus ook dacht: "De mens krijgt jaarlijks op natuurlijk wijze een hoeveelheid van onder de 2.000 microsievert binnen, dit is straling die afkomstig is van onder andere de zon of de aarde maar ook via beton of gips. Wie medische onderzoeken ondergaat loopt jaarlijks meer op. Zo levert een CT-scan 1.400 microsievert op. Een vlucht per vliegtuig van 6 uur levert 14,3 microsievert op. Een röntgenfoto bij de tandarts is goed voor 5 microsievert, een röntgenfoto van de longen goed voor 90 microsievert. Een röntgenfoto van de dikke darm levert 7.000 microsievert op. Een bodyscan geeft een stralingsdosering van 0,1 microsieverts af." Dat ga ik dan nog wel eens goed checken. Maar als je het niet vertrouwt kun je er sowieso natuurlijk altijd omheen gaan.
Ah, ik denk dat ik het nu snap! Voor zover ik het nu begrijp: Er zijn dus twee soorten apparaten op Schiphol aanwezig, de ene met rontgen en de andere met veilige straling. De 'standaard' apparaten die bij de douane staan hebben een soort straling (millimeter wave) die niet door de huid heen gaat, en dus zeer weinig stralingsbelasting geeft en daarom onschadelijk is. Hiermee kunnen ze alleen bekijken of iemand iets in zijn zakken of onder zijn kleding heeft. Bij personen die ervan worden verdacht iets (bolletjes drugs oid) binnen in hun lijf te hebben kan aan zo iemand wel worden gevraagd om met een rontgen apparaat gescand te worden, maar de rontgen scanners worden dus niet voor de gewone grenscontroles gebruikt.
Goedemorgen, Ik had gisteravond een pretecho. Nu is mijn geslachtsbepaling volgende week. Maar zij is er vrij zeker van dat wij een meisje gaan krijgen Wij hebben de echo voor volgende week nog wel staan dus ik ben benieuwd. Echoscopiste zei ik denk niet in 1 week tijd dat er een piemeltje aan groeit hoor Dus ik maak de lijst niet blauwer en mijn voorgevoel hmm die zat er flink naast haha
Ja idd! Ik bedoel die scans die echt in het lichaam detecteren. Maar die zie je ook steeds vaker staan! Toen ik terug ging van Londen moest je eerst door n gewone, en als ze t niet vertrouwde moest je in t rijtje voor die andere, ik gelukkig niet
Verloskundige in het ziekenhuis gisteren had tijdelijk niet de beschikking over doptone, dus kregen we een onverwachtse (korte) echo. Zo leuk! Kleine was volop aan het bewegen en met de handjes aan het duwen/slaan. Helaas voor mij tegen de placenta aan, waarsoor ik er niets van voelde. Maar ik weet nu dus wel dat mijn placenta hoog ligt. @flipje2 De rontgenscanners worden ook wel gebruikt bij de reguliere controles, maar vooral bij intercontinentale vluchten. Als je een Europese vlucht hebt, dan zul je alleen door een poortje moeten stappen. Ga je bijv naar Amerika, dan hebben ze ‘kokers/platform’ waar je in/op moet stappen, met je voeten op vooraf aangegeven gekleurde voetstappen en je armen wijd, en dat is wel degelijk een rontgenscanner. Zo was het in ieder geval een paar jaar geleden toen ik nog op Schiphol werkte, en de beveiligingsmaatregelen zullen eerder aangescherpt dan afgezwakt zijn.
♡ Bevallingslijst 11 t/m 30 November 2018♡ 11 November Bijnamama1988 - 29 jaar - 2e kindje 12 November 13 November 14 November Eva2011 - 37 jaar - 3e kindje 15 November 16 November TanteLien - 27 jaar - 2e kindje Ise - 36 jaar - 4e kindje flipje2 - 30 jaar - 1e kindje 17 November Krimpie - 31 jaar - 2e kindje MarlousAnne - 34 jaar - 3e kindje B3ngel - 33 jaar - 2e kindje 18 November Bubblez- 27 jaar- 2e kindje 19 November NeverLoseHope - 23 jaar - 2e+3e+4e kindje mxm - 23 jaar - 1e kindje 20 November 21 November Zoetje - 26 jaar - 4e kindje 22 November 23 November marb - 35 jaar - 3e kindje Yunaatje - 25 jaar - 1e kindje Bee80 - 38 jaar - 1e kindje 24 November 25 November Sharonneke88 - 29 jaar - 2e zwangerschap - 1e kindje 26 November Madelief - 36 jaar - 3e kindje Clueless01 - 24 jaar - 1e kindje Shadow1987 - 30 jaar 1e kindje 27 November 28 November Surprisebaby - 37 jaar - 4e kindje 29 November Juliettelouis - 26 jaar - 2de kindje 30 November Totaal aantal kindjes (23) Meisje (10) Jongen (3) Verrassing (0) Nog onbekend (10) Vlindertjes: (6) Yaraatje, MotherOfAnAngel, Kikker1, SamLonny, ..., Mari3ke __________________________________________ Afspraken/echo's: 08 juni * Surprisebaby - geslachtsbepaling echo 11 juni *clueless01 - controle vk 12 juni *clueless01 - pretecho 13 juni * Shadow1987 - geslachtsbepaling echo 25 juni * bijnamama1988 - 20wk echo 26 juni * flipje 2 - 20w echo (GUO) 28 juni * Surprisebaby - controle vk 29 juni * Eva2011 - 20w echo 02 juli * B3ngel - 20w echo 03 juli *clueless01 - 20w echo (GUO) 06 juli * marb - 20w echo 12 juli * Surprisebaby - 20w echo ----------------------------------------------------- ♡DE GROTE GESLACHTS POLL♡ Wil je het geslacht weten? Wat is je voorgevoel? ja/nee/jongen/meisje * Eva2011 - ja/jongen JONGEN!! * marb - ja/geen idee MEISJE!! * clueless01 - ja/jongen toch een MEISJE!! * Bee80 - ja/jongen of meisje MEISJE!! * Bubblez- ja/meisje * Surprisebaby - Ja / geen idee * Ise - ja / meisje toch een JONGEN!! * Madelief - ja / geen idee * Shadow1987 - ja/jongen * Yunaaatje - ja/jongen * bijnamama1988 - ja/jongen toch een MEISJE!! * sharonneke88 - ja/ MEISJE!! * mxm - ja/ MEISJE!! Wil je op de lijst of afspraken toevoegen, reageer dan op dit bericht en haal [ QUOTE=..... ] aan het begin van het bericht dan weg en de [ /QUOTE ] het einde
@B3ngel Dan hebben ze intussen waarschijnlijk nieuwe scanners, want dit staat op de website van Schiphol zelf: "Handen omhoog: door de securityscanner Op Schiphol ga je door een securityscanner die gebruik maakt van millimeter wave technologie. Het is snel en supersimpel: je gaat staan op de aangeven plek, doet je armen omhoog en de scan draait in twee seconden om je heen. Klaar! Scant de computer een voorwerp op je huid, dan fouilleert een beveiligingsmedewerker je voor de zekerheid."