Uitgerekend: 16 t/m 30 November 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherOfAnAngel, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    Welkom!

2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Aiii sterkte!!

3. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Welkom!

4. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Geen last van. Wel van obstipatie als we t toch toch over druk hebben :|

5. Noor31

Noor31 Actief lid

20 feb 2016
    230
    47
    28
    Vrouw
    Hoi dames, kan ik me bijvoegen:)? Ik ben Ayla 21 jaar en zwanger van een meisje! Uitgeteld op 29-11. Ik heb hier al een zoon van 9 maanden rondkruipen

6. flipje2

flipje2 Actief lid

11 jun 2015
    195
    170
    43
    Vrouw
    NL
    Ooooooh ja! Ik durfde daarom laatst dus gewoon niet te poepen... :oops:

7. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Pffft wat weer een rotdag. Dwarse kinderen. En dan de lachend de opmerking krijgen van een andere moeder "en jij wilde er nog één?"

Ja, waarom ook al weer? Soms vraag ik het me wel af.

8. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Welkom :)

Noor31 vindt dit leuk.
  9. flipje2

flipje2 Actief lid

11 jun 2015
    195
    170
    43
    Vrouw
    NL
    Dames, gaat iemand van jullie eigenlijk een zwangerschapscursus/pufcursus doen?

Ik twijfel nogal... Ik denk namelijk dat ik het zonder wel red, ik voel mijn lijf goed aan en kan pijn altijd wel goed verbijten. Ben er ook echt helemaal niet zo bang voor.
    Tegelijk denk ik tja... stel dat het dan echt een zware/lange bevalling wordt met heftige weeën en dat het dan toch niet lekker gaat en je dan spijt krijgt is dat ook wat!

Zijn er moeders die het gedaan hebben? En vond je het achteraf nuttig of niet?

Ik wil wel een bevallingscursus gaan doen met mijn man. Dat is maar 1 avondje, en dan besteden ze ook echt uitgebreid aandacht aan de rol van de man, wat er allemaal op je af komt tijdens de bevalling, en wat hij dan eventueel allemaal zou kunnen doen. Dat lijkt mij en man beiden voor de eerste keer wel prettig.

Surprisebaby vindt dit leuk.
  10. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
  11. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Ik vond Hypnobirthing echt geweldig. Ik heb dat bij mijn tweede zwangerschap gedaan en ondanks dat er wat meer ‘alternatieve’ dingen in voorkomen vond ik het geweldig! Ik had een droombevalling. Daarna heb ik met die kennis en vaardigheden van Hypnobirthing ook mijn derde bevalling als een droombevalling ervaren. Dus.... dat is echt een aanrader!!!!
    Belangrijkste wat ik geleerd heb is: vertrouwen in je lichaam en gevoel, kracht van je gedachten (overtuigingen) en diepe ontspanningstechnieken en de man (of partner) wordt er heel erg bij betrokken.

Volgens mij is de cursus wel prijzig maar het is het dubbel en dwars waard want je hebt er ook nog na de bevalling en dus ook tijdens het ouderschap wat aan omdat je een soort mindshift doormaakt en daarna ook bewuster wordt van je overtuigingen en je kan makkelijker ontspannen.

12. flipje2

flipje2 Actief lid

11 jun 2015
    195
    170
    43
    Vrouw
    NL
    @Surprisebaby Oei dat klinkt echt als helemaal niets voor mij haha! :roflmao:
    Ik heb totaal niks met spiritualiteit, mindfullness, alternatief etc...

Maar je enthousiasme maakt dat ik er natuurlijk wel even naar ga kijken.
    Misschien is er ergens wel een hypnobirthing 'light' ofzo. :D

13. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Ach ja, ik wilde gewoon een fijnere bevalling dan mijn eerste dus toen stond ik wel open voor meer. Ik ben ook nuchter en sceptisch, maar het is niet super-spiritueel hoor.
    Een gewone cursus bereidt je mijnsinziens niet echt goed voor op een goede bevalling! Een goede bevalling is (zeker na mijn eerste ziekenhuisbevalling) wat mij betreft een bevalling waarbij je zelf de regie houdt over de bevalling en dan helpt het heel goed als je weet hoe je je lichaam moet vertrouwen en wat je moet voelen. Daarbij helpen die ontspanningstehnieken dus ook.

14. flipje2

flipje2 Actief lid

11 jun 2015
    195
    170
    43
    Vrouw
    NL
    Ja, daar heb je helemaal gelijk in en zo zie ik het ook. Ik ga gewoon even goed rondzoeken naar mogelijkheden bij mij in de buurt en dan hoop ik dat ik iets vindt wat me een beetje aanspreekt.

15. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Precies! Wat leuk dat er nog nieuwe mensen bijkomen!

@flipje2 : ik heb het tijdens mijn eerste zwangerschap wel gedaan, maar ik heb er niet echt wat aan gehad. Ik ben het eens met @Surprisebaby eens wat hypnobirthing betreft, zo goed om echt met je lichaam bezig te zijn.
    Ik heb zelf ook heel veel aan haptonomie gehad. Daardoor kon ik zelf heel goed voelen hoe mijn bevalling ervoor stond en kon ik super rustig blijven.

Het allerbelangrijkste is dat je kunt ontspannen bij je bevalling, dan zal het sowieso voorspoediger gaan, maar ook 'fijner' zijn. En hoe jij kunt ontspannen dat kun je zelf denk ik het beste aanvoelen?

16. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik begin een beetje door te draaien. Ben al echt extreem bang voor listeria, en nu voel ik me sinds gisteravond ziek. En nu heb ik in weer ergens op een Amerikaanse site gelezen dat kiemgroente gevaarlijk zijn en dat denk ik nu gegeten te hebben (weet t niet zeker). :( Ik weet soms echt niet wat ik met mezelf aan moet.

17. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    En Mn temperatuur is 38 graden. Moet ik nou iets doen of afwachten..

18. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

@Clueless01 kan ook een virusje zijn, de kans op listeria is zo klein!

Voor de zekerheid naar een huisarts of verloskundige daar in de buurt, of bel je eigen VK op...?

19. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

madelief en Surprisebaby vinden dit leuk.
  20. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Hallo,

Vorige week heb ik me nog ingeschreven voor zwangerschapsyoga. Ik moet alleen nog bevestigen wanneer k wil beginnen en daar mail ik dan weer niet achteraan :p Maar ik wilde hoe dan ook wel een cursus omdat ik de vorige x drie dagen over de bevalling heb gedaan. Ik wil nu het gevoel hebben dat ik er alles aan heb gedaan om het niet zoals toen te laten lopen.
    Denk dat het hoe dan ook goed is om je lichaam op een of andere wijze wel fit te houden. De een sport graag, de ander heeft een meer mentale voorbereiding nodig. En of dan een eerste tweede of volgende kindje nog verschil maakt weet ik niet zo goed.

@Clueless01 ligt je lichaamstemperatuur niet sowieso iets hoger nu je zwanger bent? Normaal ben ik 36,9 maar nu ik zwanger ben gaat er wel een paar tiende bij tot 37,3. Dus dan had ik bij 38 nog geen paniek. Maar dat is ook hoe jezelf bent. Bij twijfel hoe dan ook de vk bellen, want stress is nog veel slechter!

@Eva2011 Niet doen.. die linkjes... ik heb me voorgenomen voor 20 weken nog niets aan te schaffen :p Nu kom ik weer in de verleiding!

Leuk dat ik hier mee mag kletsen! Ik heb er 15 weken over gedaan om te wennen aan het idee dat ik zwanger was, dus ik heb nu wel even wat teamspirit nodig om me aan te sporen e.e.a. te regelen :p

Spoetnik vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina