Ik heb zo'n voordeelkaart en je kunt je dan via je account op hun site inschrijven, krijg je vanzelf een mail dat je het op kunt halen.
Ja, die heb ik ook. Maar ik kon alleen mijn huidige kinderen toevoegen, geen zwangerschap... Zal wel dom zijn haha
*leest reacties, wil reageren, is alles vergeten, moet weer teruglezen * Zeemanromper vind ik wel 'n goede, die hoor je niet bij al die gratis pakketten. Etos kom ik nooit dus die ga ik nu niet speciaal aanvragen. Babydump ga ik misschien nog wel naar toe. Ik ben m'n kruidvatpas kwijt dus kan wel 't pakket ophalen, maar dan moet die pas mee @Ise fijn dat t goed was! Kan iemand mij 't verschil tussen SEO en GUO uitleggen? Hier vandaag 20wk echo gehad. Kindje lag heerlijk op de buik en was heel lastig voor de vk. Ik mocht springen en wandelen, maar baby draaide niet. Daardoor kon ze niet alles checken. We mogen volgende week nog een keer terugkomen.. Wat ze wel in beeld kon brengen was in elk geval dik voor mekaar. Toen kwam m'n beste vriendin langs en die is ook eindelijk zwanger precies 10wk in 't verschil. Heel leuk!
@NiHeJa : SEO is de 'normale' 20 weken echo, GUO is de uitgebreide variant. Daar zijn twee soorten van: bij sommige vrouwen is van tevoren al duidelijk dat ze een GUO krijgen, bijvoorbeeld icsi. Soms wordt bij het SEO iets gezien waardoor ze niet helemaal gerust zijn en dan word je doorgestuurd voor een GUO.
Vreemd. Ik kon wel meteen een zwangerschap toevoegen. Hoe werkt het? Je kunt Jouw blije baby voordeel aanvragen als je in bezit bent van een geactiveerde Jouw extra voordeelkaart. Heb je Jouw extra voordeelkaart al geactiveerd? •Log in en ga naar ‘Jouw profiel’. •Geef bij 'Jouw kinderen' onder “Gratis baby & mama voordeel” aan dat je een kindje verwacht en de uitgerekende datum. •Je ontvangt ongeveer 2 maanden voor je uitgerekende datum een e-mail dat je Jouw gratis blije baby voordeel kunt ophalen bij Kruidvat. www.kruidvat.nl/babymamavoordeel
Supermarkten hebben vaak ook een actie dat je als je een geboortekaartje inlevert (en binnen bepaalde straal woont) een pakket mee kunt krijgen met babyartikelen.
@Clueless01 de sfeer was serieus maar niet gespannen. De supervisor die later nog even wilde kijken was luchtiger
Ik ga gewoon zeggen dat ik t spannend vind en vragen of ze willen zeggen wat ze zien en wat ze aan het bekijken zijn etc. Dan neem ik aan dat ze daar gehoor aan geven!
Wat vreemd zeg! Edit. Via telefoon kom ik er ook niet, had het op de pc ingevuld laatst. misschien dat het daar wel lukt?
Fijn alle goede echo’s! Vind het zo gek dat we al weer (zo goed als) halverwege zijn... zat me van de week te bedenken dat ik nog maar 3 maanden hoef te werken tot mijn verlof. Niet dat ik aan het aftellen ben, maar realiseerde het me ineens. @Eva2011 en @Bee80 veel plezier vandaag! @NiHeJa wat leuk! Kwam ze thuis langs om het je te vertellen of kwamen jullie elkaar tegen bij de vk? @Clueless01 GUO is niet eng, is gewoon een uitgebreidere check van je kindje. Kan inderdaad gedaan worden als er medische afwijkingen in de familie zitten of als je icsi gehad hebt. Als je hier van te voren al voor aangemeld bent, dan is het gewoon voor de zekerheid. Als je hem krijgt na afwijkende SEO dan is ie wel spannend vind ik. Ik kreeg er vorige keer een met 32 weken omdat toen bij de groeiecho nierafwijking gevonden was (die was met 20wkn (nog) niet te zien. Toen was ik van tevoren erg gespannen. Nu hadden ze me in eerste instantie ook gelijk aangemeld voor GUO, maar dat bleek een foutje. Was een op een overgenomen uit mijn dossier van de vorige keer. Dus nu maandag een gewone 20wkn echo. Ze gaan wel extra op de nieren letten, omdat de eerste die afwijking had en dan de kans groter is dat broertjes/zusjes het ook hebben, maar als alles er goed uit zit, hoeven we geen GUO. Als het wel moet, dan is het zo. We weten nu al een beetje wat we kunnen verwachten, dus dan is het minder eng. Ik denk dat je tijdens de echo trouwens niet direct veel te horen krijgt. Vaak zijn het echoscopisten die het onderzoek uitvoeren en mogen die geen uitslagen met je bespreken (dit moet de arts doen). Maar het zal wellicht ook per ziekenhuis verschillen.
Ik heb het alleen op de pc (nou ja, laptop) geprobeerd. Ik zou telefoon nog eens kunnen proberen, misschien is het bij mij andersom Als ik dus klik op 'vraag jouw blije mama voordeel aan' ofzo, dan kom ik hier: https://www.kruidvat.nl/my-account/children
Hier vandaag 20 weken, hoera!! De 20 weken echo was dinsdag, die was helemaal goed. Nu ontslagen uit het ziekenhuis en verder bij de gewone verloskundige, heerlijk. En die hormonen, zucht. Mijn nuchtere ik is nu echt een vreselijk weekdier geworden... ik heb een mooi ledikantje gekocht en ik moet daar gewoon elke dag even naar kijken en denken aan hoe ons meisje daar straks hopelijk heerlijk in zal liggen slapen! Zwijmel. Ik voel haar nu iedere dag wel eventjes, heerlijk! Neemt echt alle onzekerheid bij me weg. borstvoeding/flesvoeding Het kan per situatie erg verschillen. Ik werk in een ziekenhuis en er was hier een keer een bijzonder verhaal. Een kindje dat heel ziek was geworden omdat er te weinig mineralen in de borstvoeding bleken te zitten bij de moeder. Er is nooit achterhaald hoe dat precies kwam, maar achteraf gezien zou dat kindje met poedermelk een veel betere start hebben gehad. Maar qua afweerstoffen kan er niets op tegen borstvoeding, dat is bewezen. Maar dat wil niet zeggen dat je kindje met flesvoeding iets tekort krijgt. Ik denk dat het uiteindelijk lood om oud ijzer is, beide heeft zijn eigen voordelen. Ik hoop dat het hier lukt om bv te geven, maar ik wil dat zeker vanaf het begin ook met de fles aanbieden. Dan kan man ook meedoen met voeden en wellicht is het ook alvast een goede voorbereiding op de kinderopvang straks... En als bv erg moeilijk blijkt te gaan dan stap ik ook gewoon over op poedermelk. Het belangrijkste is wat mij betreft dat het vooral ook leuk en ontspannen moet blijven!
Fijn dat alles goed is en je nu verder mag bij de VK. Opluchting? Raar idee idd dat dit kindje al verder/groter is maar deze blijft ook gewoon nog even zitten tot ze er klaar voor is om jullie te ontmoeten. Geniet van de positieve gedachten!
20 weken echo helemaal goed! Het is nog steeds een (zeer beweeglijk) meisje! En nu hebben we het wel echt heel duidelijk gezien, dus geen twijfel meer. Ben er nu ook achter dat de placenta aan de voorkant ligt, dus kan nog wel even duren voordat ik de baby voel. Zo....weer even gerustgesteld Fijn @Eva2011 en @flipje2 dat bij jullie ook alles goed is!