Uitgerekend: 16 t/m 30 November 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherOfAnAngel, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Hahahaha ik haal mn Fitbit er eind november weer uit :p

2. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Glazen flesjes? Why?
    En jij bent ook van de wasbare luiers toch?
    Nu nog van die knoopmutsjes en wollen dekentjes en je plaatje in compleet :roflmao:

Surprisebaby vindt dit leuk.
  3. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Niks mis mee hoor, maar ik ben te onhandig voor glazen flesjes.

Wel gehaakte dekentjes en gebreide kleertjee (Oma) en zelfgenaaide kleertjes (Andere oma en ik zelf), wasbare luiers het liefst, en geen potjes oid. Liefst ook zo lang mogelijk suikervrij en zo laat mogelijk beginnen met bijvoeding, iig niet voor 6 a 7 maanden.
    En als we aan de fv gaan, kies ik voor hipp bio of geitenmelk.

Ik eet zelf vegetarisch en soms veganistisch, gezin eet gewoon vlees maar dat krijgt de baby het eerste jaar niet.

Pluspuntje hier... Schaal van VK gaf 70 aan, dus plus 10 momenteel ipv plus 12 wat ik thuis had gewogen.
    Hartje klopt super, 140 slagen per minuut, en BM groeit prima, niet te groot.

Over 4 weken weer controle en dan een pretecho in 3d erbij. Rond 27 weken rhesis c onderzoek en suikertest (baaaahhhhh)

Nu de beentjes omhoog na een drukke sportdag van school. Wat een geren en gevlieg, vandaag mijn beweging in ieder geval wel gehad...

Toch die Fitbit maar weer opzoeken, want wil actiever worden. De komende drie weken gaan wij flink klussen in huis, zal foto's posten als we klaar zijn!

Ise, Bee80 en Spoetnik vinden dit leuk.
  4. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik ben ook wel van biologisch eten, zoveel mogelijk vegetarisch. Ben ook wel van plan om de baby geen potjes te geven en voor flesvoeding had ik ook hipp uitgekozen, mocht borstvoeding niet lukken. Hoe het gaat met de baby en vlees eten heb ik me nog niet in verdiept. Ik wil haar in ieder geval wel gewoon later Af en toe vlees laten eten.

Ise en Eva2011 vinden dit leuk.
  5. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Ik vind het echt superleuk dat er tegenwoordig nog veel meer keuze is in babyspullen. Niet alleen de standaard babyspullen maar ook de alternatieve dingen. Vroeger (12 jaar geleden toen ik zwanger was van mijn eerste zoon) waren er bijvoorbeeld echt bijna geen draagdoeken en ergonomische babydragers en nu echt superveel. En al die andere alternatieve dingen.

Ik heb ook nog wolzijden strikmutsjes overwogen, maar ik ga toch voor de gewone standaard mutsjes.

Ik ga borstvoeding geven dus flesjes koop ik voorlopig toch niet. Ik wist niet eens dat er glazen babyflesjes bestonden :roflmao:

Maar wel superleuk hè, om nu vanalles te gaan inkopen!!!

Spoetnik vindt dit leuk.
  6. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ik heb als eerste aanschaf voor de uitzet een startersset flessen gekocht omdat die van 8 jaar geleden na twee kindjes echt niet meer goed waren (wel spenen vervangen, maar ze lekten enorm). Ga ze uiteindelijk toch gebruiken voor afgekolfde melk of water enz.

Fijn dat er de afgelopen jaren zoveel op de markt is gekomen. 8 jaar geleden was er al vrij veel qua dragen, maar bij dochter 4 jaar geleden merkte ik dat er qua kleding ook steeds meer met eko keurmerk kwam. Vind ik zelf wel zo prettig.

Nog vier maandjes om me voor dit ventje in te lezen :)

7. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik ga ook bv geven, maar wil graag één flesje in huis hebben voor het geval dat. En glas heeft een siliconen hoes, het is niet dat het kapot valt ineens.

Glas ivm schadelijke stoffen in de meeste normale flessen

8. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ook de bpa vrije flessen bevatten nog schadelijke stoffen?

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik weet het niet precies, maar ik geloof wel dat ook daar uiteindelijk 'troep' uit lekt. Maar ik vind het ook gewoon leuk om eens iets anders te proberen

Eva2011 vindt dit leuk.
  10. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ga me ook daar op inlezen :)

marb vindt dit leuk.
  11. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83

Ik lees nog wel zo nu en dan mee, hier kan ik denk ik wel een goed antwoord op geven (evaringsdeskundige Haha)

Een harde buik voel je opkomen langzaam wordt je buik ineens heel hard, zelf voel ik er vaak een kloppend gevoel bij. En dan zakt het langzaam weer af. Straks met weeen krijg je dat ook en dan zit er een pijn bij. De eerste keer denk je evht wow en je voelt dan ook heel goed dat je baarmoeder heel hard is. Dus hoe ik er over denk, als je een harde buik hebt gehad weet je dat wel:)

madelief en Clueless01 vinden dit leuk.
  12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Als je een harde buik hebt dan is je baarmoeder aangespannen, ongeacht de positie waarin je ligt/staat. Het wordt echt een keiharde 'bal' dan.

Het is niet erg als je dat nooit hebt trouwens, ik heb het zelf alleen na een orgasme :oops:

13. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Hahaha die zijn heftig hè :roflmao: nu in mijn geval durf ik dat niet meer.:oops:

14. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Hmm dan heb ik ze niet denk ik. Ik heb alleen heel veel spanning oo mijn buik als ik loop, alsof de hele boel uit elkaar klapt, wat ook meteen weg is als ik ga zitten/liggen. En soms even een ongemakkelijk gevoel, vanmiddag dus ook bij de echo en toen maakte mevrouw een koprol, dus dat is dat ongemakkelijke gevoel :roflmao:.

En ik durf eigenlijk al niet meer echt seks te hebben, laat staan een orgasme :oops:. Vind dat echt zo eng.

15. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, dat herken ik ook: een soort aanspanning in je buik als er van binnenuit geduwd wordt :p
    Maar dat is meestal wel meer op 1 plek bij mij. Harde buik is echt dat je hele baarmoeder hard wordt omdat ie aanspant. Je ziet bij mij dan ook superduidelijk mijn baarmoedergrens, vooral als ik lig.

Seks en orgasmes zijn echt helemaal prima trouwens, schijnt juist goed te zijn voor je baarmoeder om te blijven 'oefenen'. Tenzij je vliezen gebroken zijn of je bloedverlies hebt mag je gewoon seks hebben, tot het einde aan toe (als je er zin in hebt dan ;) ).

Haha, op het moment dat ik dit typ krijg ik echt een keiharde schop van binnen :roflmao: Zou dat een bevestiging zijn of juist een 'neeeee, stop ermee!" :p

Eva2011 vindt dit leuk.
  16. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Haha ik ben ook een hippie dan :p. Ik ben uit verveling zelf wasmiddel gaan maken :D. Mijn wasbare doekjes zijn binnen omdat ik wasbare wattenschijfjes ging bestellen. Alleen het wasbaar luieren ben ik nog niet over uit. Ben je ook "hippie" in je verzorgingsproducten?

Ja elektrisch is echt super duur. De baby en mijn dochter van 4 gaan er in..

marb vindt dit leuk.
  17. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    Hier ook een hippie! Alles biologisch en zo min mogelijk plastic. Wasbare luiers ben ik ook aan het overwegen.

marb vindt dit leuk.
  18. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ha, wat leuk! Ik ben zo hippie in verzorgingsproducten dat ik ze gewoon bijna niet gebruik :oops: Maar de dingen die ik gebruik probeer ik wel wat bewuster mee om te gaan ja, zo gebruiken we zonnebrandgel van Louis Widmer, heb ik erover nagedacht om tandpasta zonder fluor te gebruiken (maar dat bliefden de kinderen niet) etc. Maar mijn wasmiddel is 'gewoon' van Robijn (hoewel ik ook weer naar de neutral wil voor babykleertjes), deodorant van Rituals (omdat dat zo lekker ruikt :oops: )...
    Ik gebruik verder geen make-up (echt superfijn: een zuivere huid en lange, dikke, donkere wimpers van mezelf!) of cremes dus dat is makkelijk.

19. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Oooohw ik heb een strikmuts..

Leuk @Bee80! Ben benieuwd of je aan de wasbare gaat..

20. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Strikmuts is voor mij dan weer een compleet nieuwe term... Ik ga eens googelen.

Deel Deze Pagina