Uitgerekend: 16 t/m 30 November 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherOfAnAngel, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, die heb ik ook gehoord idd, jakkes...

2. flipje2

flipje2 Actief lid

11 jun 2015
    195
    170
    43
    Vrouw
    NL
    Hoe houden jullie het allemaal uit in de warmte? Ik heb eigenlijk heel weinig klachten maar slapen lukt nu echt voor geen meter!!

3. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    Een ventilator doet hier wonderen! Ik waan me elke nacht heerlijk op het strand ;)
    Maar verder heb ik het ook helemaal gehad met die hitte. Ik blijf zoveel mogelijk binnen.

4. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik slaap met de ventilator, anders slaap ik ook voor geen meter!
    Ben zo in actief als wat. Ik hou van mn huis schoonhouden en lekker wandelen, maar beide komt er nu niet van.
    Na woensdag word het allemaal beter hoorde ik :rolleyes:

5. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik maak 's avonds een hydrofielluier nat en leg die op mijn hals/borst/buik. Halverwege de nacht ga ik 'm nog een keer natmaken.

6. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Draai je niet dan. Ik zou dan draaien en het hele bed natmaken met zo'n doek.

7. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, het bed wordt wel nat. Maar dat maakt niet uit als het zo warm is.

8. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Na woensdag komt alles goed :):roflmao:

mxm vindt dit leuk.
  9. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik neem voorlopig even afstand van hier. Voelde me eigenlijk weer hartstikke goed en niet zo gespannen, tot het hier over aantal cm van de fundushoogte ging. Ik keek even op mijn zwangerschapskaart en die van mij was 17cm bij 23 weken. Nu ben ik weer helemaal onzeker en ongerust. Ga morgen sowieso de vk bellen, maar denk dat dit forum me nu even geen goed doet!

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Groot gelijk, hoor! Als je er onzeker van wordt is het echt niet fijn!

Wat ik zei: losse fundushoogte zegt eigenlijk niets, gaat om hoe je baarmoeder groeit. Maar onzekerheid kun je echt niet gebruiken nu. Genieten van dat het hartstikke goed gaat!

11. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Heel bijzonder om zo'n cadeau te krijgen, zeker met het achterliggende verhaal.

Veel blaasontstekingen zeg.. ik zou echt niet weten hoe zo iets voelt, maar t lijkt me in elk geval geen pretje. Beterschap allemaal

Ik weet niet of ze bij mij echt meten, maar ze voelen altijd wel waar de bm zit en zeggen dan ook even hij zit nu... net boven je navel bijv.. maar meten weet ik eigenlijk niet.. kom er dinsdag achter, dan heb ik weer controle :p

Helpen je medicijnen ? Merk je vooruitgang? Goed dat je weer een sportabbo hebt afgesloten! Verstandig om fit de bevalling in te gaan.

Onze vk had daar inderdaad ook een informatiefolder over. Ik hoor nu ook dat er in regio Barneveld al sprake is van veel kinkhoestgevallen? Nah dat is 't midden van t land dus dan kunnen we er op wachten dat het door het hele land gaat denk ik. Ik ga dus in wk 28 de HA bellen en vragen of zij prikken of dat ik dan naar de GGD moet. Dat prikje meer of minder deze zws maakt mij niet uit

@Clueless01 Jammer dat je er zo onzeker van wordt! Hoop je gauw weer terug te zien.

Ik had even niet geschreven hier. Beetje druk en ontzettend lam van de warmte. Ik heb echt moeite met de dagen volhouden, dus dan vind ik internet even van ondergeschikt belang. Over 49 dagen begint de herfst, HOERA. Eindelijk koeler.
    Afgelopen woensdag de eerste yogales gehad. Ik heb nu nog last van mn rug en spieren.. en ik maar denken dat het ontspannen was.. Maar geeft dus wel aan hoe nodig het is :p

12. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik heb nog nooit van een fundushoogte gehoord :$
    Elk persoon is anders joh, niet onzeker van worden hoor.

13. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Lol de kinkhoest uitbraken komen voort doordat de kinkhoest vaccin niet naar behoren werkt :roflmao:
    RIVM informatie hoor, ik verzin het niet.

De kinkhoest voor zwangeren is gewoon de DTKP die de kindjes ook krijgen. Een losse kinkhoest vaccin is er niet.

14. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    @NiHeJa de medicijnen werken tot nu toe nog niet. Gisteren moest ik zelfs meer hoesten dan daarvoor... :( Maar goed, ik wacht even af.

Vraag aan iedereen die ervaring heeft met blaasontstekingen.... Ik lees via Google dat het voor kan komen dat je het echt niet kan merken of je een blaasontsteking hebt tijdens de zwangerschap. Ik ben soms bang dat ik het heb omdat ik zoveel moet plassen (echt mini-plasjes) en soms ook pijn in mijn buik tijdens plassen. Maar in heb dat gevoel ook wel eens gehad en mijn urine laten testen en toen had ik het niet.
    Ik twijfel nu of ik nu toch maar weer een plasje moet laten onderzoeken bij de huisarts of niet....

15. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ik zou het zeker laten onderzoeken.

Bij mij stond er weinig druk op de plasjes, moest ook erg vaak voor elke keer een paar druppen, en had harde buiken.

Surprisebaby vindt dit leuk.
  16. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Ja volgens mij had @marb ook nog geschreven dat het pas betrouwbare metingen kunnen zijn na 28 weken (of zoiets, als ik me niet vergis met mijn zwangerschapsdementie-brein). :roflmao:
    Mijn vk heeft het tot nu toe niet gemeten, alleen laatst wel gevoeld, maar niet met een meetlint of zo.

Spoetnik vindt dit leuk.
  17. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Ik laat het dan morgen wel onderzoeken.
    Laat ik eens verstandig zijn! ;)
    (Ben soms wel een type die wat langer afwacht en denkt: “het zal wel meevallen”)

Ik heb overigens niet ineens meer harde buiken, volgens mij. Niet opvallend in ieder geval.

18. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Het was ook een waarneemster, maar goed, ook een verloskundige of één in opleiding. Neem toch aan dat ze weet wat ze doet. Had het ook niet echt verwacht. Ik was 24+4 zwanger vrijdag en ze zei: vanaf 24 weken doen we dit. Maar goed ze doen het met een meetlint dus ze kunnen zo millimeters tot centimeter ernaast zitten.

19. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat je je er onzeker door voelt! Ik denk dat dat echt niet hoeft, aangezien je vk er verder ook niks over gezegd heeft. Als zij zich er zorgen over maakte had ze echt wel aan de bel getrokken. Volgens mij zegt het (nog) niet zoveel zoals Marb al zei. Mijn vk besteedde er verder ook niet echt veel aandacht aan. Ik zag het toevallig op mijn kaart staan omdat ik speciaal keek omdat er hier om gevraagd werd. De meting zal niet heel precies zijn omdat er idd met een meetlint wordt gemeten. Verder had ik ergens gelezen dat er meer factoren een vertroebeld beeld kunnen geven, zoals wanneer je overgewicht hebt, de ligging van de baby (zijwaarts vs rechtop) en je eigen lichaamsbouw. Geen idee of dit klopt hoor, maar normaals, zolang je vk er niet ongerust over is hoef jij het ook niet te zijn!

20. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    Ow ja mijn vk ging meten vanaf het schaambot zoals het hoort. Maar ze vroeg aan mij 'hier zit ik op je schaambot toch'. Dat klopte. Maar als ik nu voel is dat ding best een paar cm breed en volgens mij zat ze helemaal aan de onderkant. Dus op die manier kan het sowieso een paar cm schelen!

Deel Deze Pagina