Uitgerekend: 16 t/m 30 November 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherOfAnAngel, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Ohhhhh never lose hope! Ik duim voor je dat ze blijven zitten. Heel veel sterkte met deze emotionele achtbaan

Never lose hope vindt dit leuk.
  2. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ik duim heel erg!!!!!!

3. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Bedankt voor de tip!! Gelijk aangestoken

Surprisebaby vindt dit leuk.
  4. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland

Bijgevoegde bestanden:

5. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Oh neee @Never lose hope!! Wat een angst. Ik hoop zo voor jullie dat de weenremmers een tijd langer gaan rekken. Veel kracht

6. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal, ik kom me even voorstellen maar eerst @Never lose hope heel veel sterkte gewenst, ik hoop dat je kindjes nog even veilig binnen blijven.

Ik ben inmiddels ruim 24 weken zwanger van ons tweede en derde kindje, beide meisjes. Zit al een tijdje actief in het tweelingenforum maar leuk om hier ook in de uitgerekende groep mee te kunnen schrijven. Heb een aantal pagina's terug gelezen en zal als ik tijd heb wat verder terug lezen. Fijne dag allemaal!

madelief, Spoetnik en Surprisebaby vinden dit leuk.
  7. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @Linnies2013 : wat leuk, iemand erbij! Gefeliciteerd met je zwangerschap, en wat leuk en bijzonder: een tweeling! Weet je of het een één- of een twee-eiige tweeling is?
    En jullie dus ook drie meisjes straks. Wij ook, ik vind het echt heel leuk!
    Hoe verloopt je zwangerschap verder? Veel kwaaltjes (gehad) of valt het mee?

8. flipje2

flipje2 Actief lid

11 jun 2015
    195
    170
    43
    Vrouw
    NL
    @Never lose hope Veel sterkte en ik duim natuurlijk ook voor je! Heb je veel steun?

Hier: vandaag 26 weken, blij mee. Ze is nu blijkbaar al een groene kool. :D Ben een weekje alleen thuis, en merk dat ik dat echt veel vervelender vind dan anders. Hormonen?

Never lose hope en Surprisebaby vinden dit leuk.
  9. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    @marb Thanks! In principe is het twee-eiig, tenzij het vóór de derde dag is gedeeld maar die kans is klein. Op de laatste echo foto leken de gezichtjes beide een verschillend profieltje te hebben dus ik ga uit van twee-eiig.
    Mijn man was meteen dolblij met het nieuws twee meisjes, lijkt hem super gezellig. Ik moest wel even wennen aan het idee. Had voor hem stiekem gehoopt op een jongetje en voor mijn dochter een zusje. Maar was dus helemaal niet nodig.
    Zwangerschap gaat goed, tot 16e week vreselijk misselijk 24/7 en nog steeds weinig smaak, weinig zin in eten en geen vlees/vis/kip/eieren. Ben heel blij als ik dat straks allemaal weer terug heb :). Maandag controle, al vijf weken niet geweest dus ben nu wel heel erg benieuwd. Buik groeit goed, nu 7 kilo aangekomen, alleen mijn buik gelukkig. Was vorige week op zwangerfit, een van de meiden was 35 weken en had kleiner buikje dan ik :).
    Leuk jij ook drie meiden, zie dat je eerste twee al wat ouder zijn, super, gaan ze het echt bewust meemaken allemaal. Mogen ze bij de bevalling zijn? Of heb je daar nog niet over nagedacht? En wat leuk dat je vk in opleiding bent, hoe ver ben je? En staat dat in relatie tot je huidige zwangerschap? Hoe verloopt de jouwe?

10. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Vandaag 24 weken!!! :)
    En ondanks dat ik de ‘echte mijlpaal’ gevoelsmatig pas bij 28 weken bereik, voelt deze grens van 24 weken ook al heel goed!

Sommigen van jullie zijn alweer 26 weken!!! Wat gaat het snel hè!

Welkom @Linnies2013 :thumup:

11. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Het zou best kunnen dat het door de hormonen nog veel vervelender voelt.
    Sterkte in ieder geval!

Ik heb soms ook dagen dat ik zo’n last heb van mijn hormonen. Vandaag nog, ik wilde gewoon even wat ‘simpele’ zorgen bespreken met mijn man, en ik moest meteen heel erg huilen. Het sloeg echt nergens op en ik moest er achteraf om lachen. Maar wel lastig want het wordt dan meteen zo dramatisch.

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh, herkenbaar hoor! Niet zozeer van deze zwangerschap, maar bij mijn eerste had ik dat enorm. Ineens een aanhankelijk miepje was ik :oops: :p Volgens mij ook een heel logische reactie: je wilt je 'nest' beschermen ;) Wanneer komt ie terug?

Ah, dus ook twee placenta's en vruchtzakken? Dat is wel zo fijn, minder risico's toch?

Grappig, veel mensen gaan ervan uit dat mijn man ook wel graag een zoontje had willen hebben, maar hij had een stiekeme lichte voorkeur voor een meisje. :D

Oef, zoveel misselijk zijn is echt naar. Gelukkig is het wat minder, maar ik herken van mijn eerste twee heel erg dat gevoel van dat eten je niet smaakt. Zo vervelend! Deze zwangerschap helemaal geen last van, sinds de misselijkheid weg is kan ik weer met smaak eten.

Ja, jouw buik zal wel flink groeien! Dit is ook de termijn waarop het verschil extra groot is met een eenlingzwangerschap. 7 kilo is wel heel netjes toch? En sowieso vind ik het verschil in grootte van de buik zo bizar. Een vriendin van mij zag er met 40 weken nog steeds uit alsof ze 25 weken zwanger was. *haalt schouders op*

Inderdaad, de oudste twee schelen straks 8 en ruim 9 jaar met de kleinste. Ik krijg ook best vaak de term 'nakomertje' te horen. Ach nou ja. Bij de oudste 2 vond iedereen het verschil te klein, nu weer te groot :p Maar ze maken het inderdaad heel bewust mee en vinden het ook geweldig! Bij de bevalling zijn weet ik nog niet. Ze zouden het wel heel leuk vinden en wat mij betreft sta ik ervoor open. Maar ik wil beslist niet afgeleid worden en die kans bestaat natuurlijk wel. En om ze halverwege weg te sturen vind ik ook weer lastig. Ik denk dat ik het op het moment supreme beslis :D In elk geval zou ik het liefst thuis bevallen, dus dat is wel laagdrempelig.

Ik zit in mijn derde jaar van de opleiding, dus alle theorie en vaardigheden afgerond. Het is nu nog minor, onderzoek en stages. Nu even op pauze en in september 2019 start ik weer. Op zich hebben we altijd al gezegd '2 of 3', dus die derde kwam niet geheel uit de lucht vallen, maar het heeft mijn wens wel aangewakkerd denk ik. Aan de andere kant merk ik ook dat ik wel eens last heb van teveel kennis. Bij de oudste twee wist ik ook veel (die interesse zat er altijd al natuurlijk), maar was ik ook veel meer van 'het zal wel loslopen'.
    Mijn zwangerschap gaat in elk geval heel erg goed, ik kan niet anders zeggen. In het eerste trimester wel heel moe, misselijk, lamlendig, maar sinds ik een week of 13 ben is dat over. En nu heb ik eigenlijk nergens last van, dus dat is heerlijk! Over niet al te lange tijd zal ik wel weer last krijgen van maagzuur, bekkenpijn enzo, maar voor nu geniet ik heel erg!

Zo, jeetje... Dat was een heel lang antwoord, sorry :oops: :D

Linnies2013 vindt dit leuk.
  13. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Welkom @Linnies2013 !

Pffft nou hier met 26 weken een buik die eruit ziet alsof ik al moet gaan puffen. Elke keer de vraag "hoe lang moet je nog?" Alsof ik al bijna uitgerekend ben.

Ben ook echt enorm gegroeid de afgelopen twee weken...

Surprisebaby en Linnies2013 vinden dit leuk.
  14. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    @marb Juist fijn even uitgebreid lezen op vrijdagmiddag :D.

Yes, eigen placenta en vruchtzak dus heel geruststellend.

Kan me voorstellen dat je ook teveel kan weten, probeer het bij je eigen zwangerschap dan allemaal maar eens te relativeren. Ik ben veel van het inlezen, heb bij mijn eerste alles gelezen wat los en vast zat, wordt je ook niet gelukkig van. Was de vk op een gegeven moment aan het vertellen hoe ik dingen wilde :oops:. Sta er nu een stuk meer ontspannen in, wel weer lijstje vragen mee voor maandag maar heb nu vertrouwen in mijn eigen lijf en de artsen.

Fijn als je de mogelijkheid hebt om ze erbij te halen als je dit wil, voordeel van thuis. Ik zit in de birthtube groep op fb waarop vrouwen hun (veelal thuis) bevallingen delen, zag ook regelmatig oudere kindjes voorbij komen. Ging heel soepel, zij onder de indruk dus rustig en moeders compleet in eigen wereldje :).

Nou, lekker aan de klets zo en nu bijna weekend :thumup:

@Eva2011 Dank je! Ai, niet fijn al zo'n grote buik, wordt dan snel zwaar. Maar misschien blijft het nu even stabiel de komende weken :)

marb vindt dit leuk.
  15. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik vind mijn buik ook enorm gegroeid de afgelopen weken. Ik kan m ook lekker uitzetten/laten hangen.

Nog nieuws over je vader?

Bijgevoegde bestanden:

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Haha herkenbaar! Fijn dat jij ook een ontspannen modus hebt gevonden, lekker.

Ja, ik heb ook wel bevallingen begeleid met oudere kinderen erbij, het kan zeker. Nou hebben wij één dame met ADHD en ééntje met een verstandelijke beperking, dus voor hen is het misschien net wat anders . Maar ik vind het ook wel bijzonder als ze betrokken zijn. De oudste vindt dat de baby wel bij haar op de kamer kan, na een dag of 3 :roflmao:

Fijn weekend! Wij zijn bij schoonouders (die hebben die badkamer met bakstenen op de achtergrond van mijn foto :p )

Linnies2013 vindt dit leuk.
  17. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Zo lief al jullie berichtjes,Vannacht 3 u de 2e x longrijping gehad! Ze willen nu tot 26 weken dat ben ik dinsdag mij aan de remmers houden. Gister heb ik ook een lading ijzer gekregen want die was veel te laag, net zoals bloeddruk 94-39. Ondertussen ook nog steeds aan infuus met magnesium voor de hersenen van de kindjes. Poeh wat is er mega veel op ons afgekomen, gister hadden ze me helemaal al klaar voor de kZ .. wonder boven wonder de ontsluiting op 5 gebleven en gingen de weeen weg. Nu heb ik zo nu en dan harde buiken en met de kindjes gaat het gelukkig nog steeds goed. Ik moet wel rek er mee houden dat er een kindje vaginaal kan gaan komen( en dan hopen ze dat de andere 2 nog even blijven) ze weten natuurlijk niet hoe de situatie gaat zijn. Dat wordt dan wel een stuitbbevalling. Wegens trauma aan eerste bevalling zoontje, wou ik heel graag een kZ dus hoop dat te kunnen doen. Maar goed alles voor de kindjes. Mega spannend mega veel informatie mega rollercoaster, maar we gaan er voor!

Liefsxx

madelief, flipje2, Linnies2013 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh, wat goed om van je te horen en wat lief dat je daar de tijd voor neemt!

Inderdaad echt ontzettend veel wat er op je af komt, alles per dag bekijken is alles wat je kunt doen idd. Ik vind je zo dapper, heb echt bewondering voor hoe je het doet.

Blijf nog lekker even bij mama baby's!!

Never lose hope en Surprisebaby vinden dit leuk.
  19. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
  20. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422