@Never lose hope Jaaa, gefeliciteerd met je kindjes!! Wat een spanning, en wat super dat het er nu goed uit ziet. Sterkte ook voor de komende tijd want het zal nog wel even een intensieve periode blijven.
Ja vind ik ook. En dat realiseer ik des te meer nu er van zo dichtbij (van deze groep) er kindjes geboren zijn die zo jong zijn.
Ik ook niet, gelukkig. Wel voor de zekerheid een keer urine weggebracht, maar geen blaasontsteking. Fijn dat jij ook geen blaasontsteking hebt.
Bij mijn weten begint het derde trimester bij 27 weken, dus daar zit je zomaar al in @Eva2011 : wanneer kun je bij de POP-poli terecht?
Derde trimester start zelfs bij 26 weken toch al? 13 weken is precies 3 maanden, dus 26 is 6 maanden en 39 is 9 maanden. Die laatste week krijg je altijd ‘kado’ heeft iemand me wel eens verteld.
Dat leek mij ook altijd, maar zo zit het dus niet... Heel raar. Die week 'cadeau' krijgen we niet meer. Het tweede trimester duurt een week langer. Dus 13-14-13 (en dus bij 13-27-40 weken eind van trimester) weken... Maar er is geen 'harde' grens, het hangt er ook maar net vanaf aan wie je het vraagt. Maakt ook niet uit natuurlijk eigenlijk. Het is niet zo dat er iets 'gebeurt' bij de overgang
Dus ik ben vandaag naar het derde trimester gegaan . Klinkt wel goed.. ik lees idd vaak verschillende verhalen op zwangerschapssites, zelfs tot 28 weken geloof ik. Maar dat zou raar zijn, 14-14-12
Niet, die wilden mij niet in behandeling nemen. Moest zelf naar GGZ voor trauma verwerking eerste bevalling maar dat vind ik overbodig omdat ik een KS krijg. Gaat me juist om een pnd voorkomen, en dat is m.i. hormonaal. Zal over drie weken bij de gynaecoloog vragen om duphaston direct na de bevalling. Pop psychiater stelde ad voor, maar dat weiger ik.
Niet als je uit gaat van 42 weken, 14-14-14. Edit. Da's alweer de derde beredenering op deze pagina, haha...
Ja, 26/6 daar geweest, "binnen drie weken krijg je de verwijsbrief en dan moet je via je ha een therapeut regelen" zeiden ze, heb net de brief binnen. 3 weken zei de pop... Pfffttt... Ik kan gewoon nu die stap niet zetten, voor mijn gevoel alweer te ver heen. Ondertussen ontzettend veel op m'n bordje gekregen en m'n kop staat er echt niet naar om nog meer te moeten regelen. Ik moet: - Stoppen met roken (wat een hel! Sorry... Ik ben gestopt maar t levert zoveel spanning op) - bloedprikken voor rhesus en vitaminelevels (had ik gister moeten regelen, kan me er niet toe zetten) - suikertest (idem) - naar de psych (en ook ondertussen al tig keer keer bij de praktijkondersteuner geweest trouwens, ik heb er de puf niet meer voor) Ben drie weken bezig geweest met vloer leggen/voegen en nog niet klaar. Om maar niet te spreken van de slaapverdieping. Dochter loopt zonder luier dus zit ook daar bovenop, die wil gewoon niet zindelijk worden, zegt dat ook doodleuk. Gedoe met vader, zorgen om moeder (die mij als emotioneel stootkussen gebruikt) Genieten van de zwangerschap? Wat is dat? Ik heb te veel aan m'n hoofd om überhaupt te genieten. Ik wou serieus dat er geen kindje in m'n buik groeide nu want ik heb er echt niks mee momenteel, te veel aan m'n hoofd. Het doet elke dag zeer. De enorme trappen of porren tegen blaas en ribben en dan maagzuur, misselijk, hooguit drie a vier uur slaap... Voel me een ondankbaar waardeloos mens. Er moet nog zoveel en ik kan me nergens toe zetten. Lig op de bank en wil gewoon niks momenteel behalve janken. M'n huis is een puinhoop en ik krijg geen orde in m'n leven. Neem ook even afstand hier denk ik. Gaat gewoon te slecht.
@Eva2011 eens met surprisebaby. Als je dat zelf ook ziet zitten. Sterkte Ik heb afgelopen week flinke menstruatiekrampen gehad in buik, rug en bovenbenen. Het bleek vrijdag en gister zo lang aanhouden dat ik heb gebeld naar het zkh en moest komen. Geen harde buiken en op dat moment was de kramp ook minder, ik belde in de ochtend maar kon in de middag komen. Op de echo was iets te zien dat leek op een cyste maar ook uitpuilende vliezen zouden kunnen zijn. Vooralsnog denken ze aan een cyste, maar het stelt me weinig gerust dat het ook iets anders kan zijn. De eerste verloskundige die de echo maakte zag trouwens ook dat mijn baarmoedermond mee bewoog als ik hoestte? Gelukkig weer naar huis, al moet ik bellen als het anders word, aangezien mijn vroeggeboorte bestond uit rugpijn en later rugweeen (maar toen die kwamen was ze in no time geboren). Nou heb ik vannacht hele erge menstruatiepijn gehad. Nu weer iets minder gelukkig, maar het blijft aanhouden. Maak me toch wel wat ongerust. Mag morgen bellen om op extta controle te komen en dat ga ik zeker doen. Ben normaal niet zo'n beller eigenlijk. Maar hebben jullie ook last van die menstruatiepijn?
Oei, wat eng... Kan me voorstellen dat je helemaal niet gerust bent hierop. Ik heb geen menstruatiekrampen. Kan natuurlijk je baarmoeder zijn die groeit, maar het hoort niet specifiek bij deze termijn voor zover ik weet