Uitgerekend: 16 t/m 30 November 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherOfAnAngel, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flipje2

flipje2 Actief lid

11 jun 2015
    195
    170
    43
    Vrouw
    NL
    Mijn verloskundige vertelt me bij elke controle hoe ze erbij ligt, die voelt aan mijn buik en dan kan ze het precies zeggen. En komende controle (30w) doen ze nog een groei echo.
    Ze ligt hier meestal met het hoofd omlaag, billen rechtsboven en voetjes linksboven. Dan voel ik ook voornamelijk daarboven de schopjes en af en toe lager (inderdaad in de buurt van mijn lies) een arm of elleboog.

Surprisebaby vindt dit leuk.
  2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik voel werkelijk overal trapjes, stompjes en duwtjes :roflmao:

Ise, Surprisebaby en Eva2011 vinden dit leuk.
  3. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Schrik van mijn leven gehad vanmorgen...

Ik was voor zoon zijn fruit- en lunchbakje aan het klaarmaken en dochter vroeg of ze ook een druifje mocht. Terwijl ze wegliep hoorde ik haar stikken.

Kei- en keihard tussen de schouderbladen geslagen en de druif schoot er met een boog weer uit.

Heb zitten janken als een klein kind. Man man wat een schrik... Nooit gedacht dat dit mij zou overkomen. Ze kauwt er altijd zo netjes op! Vanaf nu gaan ze dus ook weer door de helft!!!

4. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Oeh wat schrikken zeg!!!!

5. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Ja dat gaat mijn verloskundige ook doen; elke keer even voelen hoe ze ligt. Maar geen echo’s.
    De laatste keer dat ik bij de vk was, was 23 juli. Maandag 3 september ga ik weer naar de vk, ik denk dat ze dan wel goed kan voelen hoe ze ligt.

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @Eva2011 : oei, wat een schrik inderdaad. Oef! Kun je er ook niet bij hebben als je al op je tenen moet lopen denk ik...

Clueless01 vindt dit leuk.
  7. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Zo blij dat die druif er met een boog weer uit schoot! Zou niet weten wat ik moest doen als het niet lukte door tussen de schouderbladen te slaan :eek:

8. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Oh wat eng @Eva2011! Dat is mijn angst, ik snij ze voor de jongste meestal nog door midden. Maar een hele druif is zo gegeven inderdaad..

Is er geen standaard echo meer rond de 30 of 35 weken? Liggingsecho of groeiecho?

9. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    Zo hee dat is echt schrikken zeg! Jeetje! Gelukkig goed afgelopen.

Ik krijg nog een echo rond 31 weken. Dat is standaard bij mijn vk, maar is dus echt niet overal zo.

10. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Bij al mijn zwangerschappen heb ik nog nooit een echo gehad na de 20 weken echo. Dat waren alle keren verschillende praktijken. Nu dus ook niet, maar dat hoeft wat mij betreft ook niet. Als alles goed gaat zie ik geen aanleiding voor een echo.
    Ik heb nog wel zin om een pret-echo te laten maken maar ik vind het al gauw zo duur....

11. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik had vandaag weer een echo in het kader van wetenschappelijk onderzoek. Ze kijken alleen naar t hartje van de baby want dat is wat ze onderzoeken :). we hebben ook kunnen zien hoe ze ligt en dat dacht ik al. Hoofdje beneden, kont omhoog en benen gestrekt richting mijn zij. We hebben binnenkort een 3D echo wat ik super eng vind, maar vast ook heel leuk als ik er eenmaal ben :).

12. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Oh Eva wat schrikken zeg! Gelukkig is 't goed gekomen!

@ligging geen idee, verandert elke 5 sec voor mijn gevoel :roflmao:

@Clueless01 oh wat voor onderzoek? Hoe vaak moet je daar dingen voor doen?

Morgenmiddag naar Utrecht, heel benieuwd wat daar uitkomt.

13. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
  14. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Succes vanmiddag. Wat gaan ze nu precies bekijken?

Ik doe mee aan een onderzoek naar de knijpkracht van het hartje van ongeboren baby’s. Voor mij betekent dit alleen dat ik elke vier weken een extra echo heb, Haha dus waarom niet dacht ik :D.

15. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Gisteren dus naar het WKZ.
    Daar wederom een guo gehad. Hieruit bleek dat de ventrikels inderdaad vergroot zijn. Zoals ik er gisteren van heb begrepen zelfs zorgwekkend groot. Ze willen ons over twee weken nogmaals zien, dan krijgen we wederom een guo en dan kijken ze hoe de situatie op dat moment is en hoe deze is veranderd met de situatie gisteren. Dit wordt aansluitend aan de guo besproken, ook is er dan een kinderneuroloog bij. Rond de 32ste zwangerschapsweek moeten we nog een MRI om te kijken of dan de oorzaak duidelijker wordt. Gisteren is er bloed afgenomen om te kijken of een virale infectie hieraan ten grondslag ligt. Daar moeten we eigenlijk niet van uit gaan. De gynaecoloog wil nog een vruchtwaterpunctie uitvoeren, al staan wij daar nog niet echt achter. Daar willen we ons dan nog in gaan verdiepen. Het is nu nog niet te zeggen, maar er is wel een kans aanwezig dat het kindje eerder geboren móét worden. En in het ergste geval moet het baby'tje nog worden geopereerd. Het lastige is dat het nog niet bekend is hoe ernstig de situatie is, dus is ook niet bekend welke gevolgen dat heeft voor de baby en de zwangerschap. twee weken in onwetendheid afwachten ..:(

16. flipje2

flipje2 Actief lid

11 jun 2015
    195
    170
    43
    Vrouw
    NL
    Oh jeetje wat heftig @NiHeJa !
    Eigenlijk alleen nog maar meer onzekerheid dus... heel veel sterkte de komende weken, knuffel vanaf hier.

17. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    Wat een nachtmerrie zeg. Die onzekerheid is verschrikkelijk. Heel erg veel sterkte!

18. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik lees alles dames, heb alleen mijn handen vol aan de kinderen op dit moment. Oudste heeft dus die chromosomale afwijking (met verstandelijke beperking, maar ook enorme woede-aanvallen) en jongste ADHD met op dit moment meerdere ongelukjes (in broek poepen/plassen) per dag. Zorgt voor best wat zorgen en ook gewoon praktisch dat ik geen tijd/zin/energie heb om op iedereen te reageren. Sorry daarvoor...

19. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh nee, wat verschrikkelijk... Als het niet tgv een infectie is, is het dan waarschijnlijk genetisch?

In elk geval echt ontzettend naar om zoveel zorgen te hebben. Sterkte!

20. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    Heel begrijpelijk. Geen sorry zeggen hoor! Jij reageert juist heel vaak. Ik kan het niet eens bijhouden zonder kinderen :D

Deel Deze Pagina