Uitgerekend: 16 t/m 30 November 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherOfAnAngel, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Haha ik kreeg ook t kraampakket, sommige dingen dacht ik echt; jeetje heb ik dat straks echt nodig :eek::roflmao:.

Wij zijn het weekend even weg geweest, was heel lekker, maar Mn eigen bedje is toch beter:rolleyes:.

@marb moet je nog veel dingen regelen dan? Ik heb nog maar een kort lijstje en sommige dingen mag ik pas later regelen anders ga ik me straks vervelen :roflmao:.

Wij hebben nu een muursxhildering op de babykamer, zo mooi geworden!

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb 3/4 van mijn kraampakketten niet gebruikt vorige keren, dus nou ja :)

Eh ja... Ik heb nog niets geregeld :roflmao: Het arme kind heeft nog geen kleertjes :p

3. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ach gossie, nou die heb je zo gekocht :roflmao:. Hier kleertjes in overvloed, moet echt kappen met dingen kopen. Hier ontbreken nog dingen als badolie, een koortsthermometer, een luier emmer/ prullenbak en box aankleding.

marb vindt dit leuk.
  4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik merk dat ik een beetje geirriteerd word van veel lijstjes, die zijn zo belachelijk uitgebreid. Ik wil een lijstje met 'minimaal nodig' en dan bepaal ik zelf wel of ik een mobile boven de box wil (en of ik uberhaupt een box wil) bijv. Grrr...

5. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ja dat snap ik, ik vind t best lastig om uit te zoeken wat je nou echt nodig hebt en wat niet. Ik heb maar gewoon Mn eigen lijstje gemaakt. Alleen qua kleding had ik me allemaal voorgenomen niet zoveel etc. Is niet gelukt :roflmao:

Welke kruiken hebben jullie? Ik heb de metalen gekregen van iemand, maar toen hoorde ik weer dat je die nieuw moet kopen ivm lek gevaar. Maar in elke winkel zijn die metalen uitverkocht. En het alternatief elektrische lees ik ook wisselende dingen over.

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, ik weet het op zich redelijk hoor... Alleen dingen als baby-nestje, box, allebei...?
    Of badje/tummy tub, geen van beide (we hebben een bad en een douche, en eigenlijk geen plaats voor iets anders)...? Nou ja.

Metalen kruiken worden wel aangeraden ja. Je zou kunnen kijken hoe de rubberen ring eruit ziet. En anders online kopen?

7. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ja een badje had ik zelf ook t idee bij; waarom? Ik heb ook een groot bad en een douche, bovendien lijkt t me onhandig zon ding elke keer te vullen etc en idd waar moet je t laten?

Ik heb er een van Mn oom gekregen van 15 jaar oud en die heb ik op zolder gezet. Als de kraamzorg perse zon ding wil gebruiken dan halen we m voor de kraamweek wel naar beneden :p.

Online zijn ze ook moeilijk verkrijgbaar. Ik vind t toch een beetje enge dingen dus wil wel gewoon goede hebben. Maar ik ga eens zoeken!

8. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Moet je echt een nieuwe kruik? Als ie niet lekt lijkt me dat toch prima? Gebruik die van 35jaar terug nog.

Ik heb geen idee wat ik nog moet halen... 't kind kan slapen. In de maxicosi.. Alles van de vorige is er nog. Zojuist de dozen kleding van zolder laten halen.. Die eens uitzoeken. We hebben nog 10 weken toch :p

9. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113

Ik denk ook wel dat ik zo enthousiast ben omdat we er lang op moesten wachten en t is de eerste. Ik wil zelfs nieuwe stopcontacten op de babykamer omdat die creme kleur zijn en t moet wit :roflmao:. Slaat ook nergens op hoor, maar ik vind t wel heel leuk om ermee bezig te zijn en elke keer weer iets een beetje mooier te maken.

marb vindt dit leuk.
  10. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Kruiken kan je prima nog een keer gebruiken, mits het rubbertje niet uitgedroogd is.
    Ik heb ook 2 aluminium kruiken, nog van mn zoontje.

En al die baby lijsten vind ik ook overdreven. Wat moet ik met een baby nest??!! Hartstikke duur die krengen en ze slaapt gewoon in haar bedje, kinderwagenbak of de box.
    De box doe ik ook pas tegen de 39 wk naar beneden, teveel ruimte neemt dat ding in beslag.

11. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Loedermoedervraagje.. Wat is een babynestje en waarom staat dat dan op de lijst? Ik moet eens een lijst gaan zoeken en beginnen volgens mij:roflmao:

De box blijft hier ook zo lang mogelijk weggestopt. Ruimtevreter

12. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Haha een baby nestje is weer iets nieuw waar je je baby in kan leggen. Maar hij staat ook niet op mijn lijstje. Ze zien er super schattig uit, maar zodra je baby kan rollen zijn ze niet meer veilig door de opstaande randen. En bovendien super duur ook nog.

13. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Die mobile heb ik bij beiden geprobeerd en beide kinderen hebben ze kapot getrokken. De derde krijgt dus geen mobile! Jammer voor het kindje hoor, maar hij mist er niks aan. Is alleen maar frustrerend voor mama :p

marb vindt dit leuk.
  14. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Als ze hun hoofdje bewegen, kunnen ze met hun gezicht in de randen gaan liggen. Lijkt me ook niet helemaal veilig (zegt de moeder die haar kind na een week op de buik liet slapen :roflmao: zou ook niet veilig zijn...).

15. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Hahaha ja die hoor ik vaker. Ik heb een super schattige gekregen, anders weet ik ook niet of ik er eentje zou gaan aanschaffen hoor.

16. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    30 wk trouwens. Jeeeeeejj :cool::cool::cool::cool:
    Aftellen is just begon!!:o:

Ise vindt dit leuk.
  17. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @Eva2011 het wisselt nogal, lig nu met harde buiken even op bed maar het kan ook dagen rustig zijn

Jaaa we gaan nu allemaal naar de 30 weken! 75% voltooid

18. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    #4878 B3ngel, 2 sep 2018
    Laatst bewerkt: 2 sep 2018
    Hihi oh ja die lijsten...

Mijn moeder van de week: heb je alles van je lijst al aangeschaft of klaar? Want je kan altijd eerder bevallen dus daar moet je niet mee wachten tot je verlof.

Ik: euhm... welke lijst, ik heb toch 2 jaar geleden ook een kind gekregen dus dan heb ik alles toch al?

Mijn moeder: ...

Toch maar alsnog een kraampakket aangevraagd bij mn zorgverzekeraar.:oops: Kwam vrijdag al binnen, dus dat was heel snel.

Misschien wel slim om even te checken of alles inderdaad ook gebruiksklaar danwel aanwezig is. Aluminium kruiken hebben we wel in huis, maar zijn van mn schoonzus geweest en haar oudste is bijna 7 inmiddels. Voor onze eerste hebben we ze helemaal niet gebruikt, want die werd hartje zomer geboren dus geen idee wat de staat van dingen is.
    Ook staat van de maxicosi, kinderwagenbak etc maar eens checken want liggen al tijdje op zolder te verstoffen.
    Gevoel zegt me dat we de dingen van de lijst die je ‘minimaal’ nodig moet hebben wel hebben, maar ik zal eens checken (ja, zo’n lijst bestaat dus, weet niet meer waar ik die toendertijd vandaan geplukt heb, misschien wel hier van ZP?).

Oh ja en wat ook heel handig is: ik heb vanaf begin geroepen dat ik ks wilde ivm traumatische bevalling van nr 1. Vorige week toch gaan twijfelen over natuurlijke bevalling. Maar ik ben al die tijd onder controle van het ziekenhuis geweest, en heb dus ook helemaal geen verloskundige... Dus als ik voor natuurlijk zou gaan, geen idee hoe dat dan gaat met wanneer je dan naar het ziekenhuis gaat enz. en wie dan de ontsluiting moet checken. Bij de volgende controle even goed navragen dus.

19. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik moet soms echt lachen om hoe bezorgd mijn vriend kan doen. De baby steekt soms nogal uit (ik denk dat t dan haar billen zijn). Dan zie je en voel je n bobbel. Net dus weer, ik liet hem voelen. Toen zei ik dat als je dan duwt zachtjes dat ze dan beweegt. Zegt ie; duw maar gewoon niet, straks duw je te hard. Laat maar lekker zitten :roflmao:.

Ise en NiHeJa vinden dit leuk.
  20. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Hahaha heerlijk hé die mannen! Hier ook zo vaak de vraag; maar wat vóél je dan?
    En dan een peuter die gewoon met zn elleboog in mama's buik pookt.. fijn o_O

Alle kleding naar beneden laten halen, ik heb ook echt NIKS weggegooid:eek: dus ik heb ook echt géén reden nog wat bij te kopen :eek:o_O Tijd om op zoek te gaan naar een hele luxe uitgebreide lijst want anders heb ik alles al.. :p

@B3ngel ; je kan toch ook een natuurlijke bevalling doen onder begeleiding van het ziekenhuis? dan hoef je niet nu iets te kiezen waarvan je later weer denkt.. neeee! toch maar niet? Goed plan om er in ieder geval naar te gaan vragen.

Ik zou 17-9 intake van kraamzorg hebben, maar we hebben de 18e echo en mri in WKZ dus ik heb gevraagd of de intake verplaatst kan worden. Zojuist de geboortezegels besteld. De lijst voor kaarten versturen is al klaar.. wat kan ik eigenlijk nog doen? :eek:

Deel Deze Pagina