Precies dit had ik zondag/maandag. Ik heb even de verloskundige gebeld, niet met de vraag of ik moest langskomen maar met de vraag: wanneer moet ik me zorgen maken en wanneer niet? Wat maakt het verschil tussen weinig beweging en té weinig beweging? Ze zei dat de frequentie en de intensiteit van de bewegingen niet belangrijk is. Als je gewoon iedere dag iets voelt, hard of zacht, dan is het goed. En bij twijfel even bellen, ik vond het wel geruststellend om het even te kunnen bespreken.
Frequentie op zich is niet zo belangrijk (als in: dat er een minimum aantal bewegingen moet zijn), maar de frequentie hoort wel zo'n beetje hetzelfde te blijven als je gewend bent. Als die echt afneemt zou ik toch even bellen
Ik ga nu "hoe bevalt Nederland" even terugkijken want had controle afspraak en groeiecho vanavond. De 3d van laatst hebben we over gedaan en het was echt geweldig! Ons kindje lijkt sprekend op zijn papa! Kindje ligt precies op groei, dus wij zijn blij. Ongeveer 1500 gram nu.
Ja, vandaag echt een drukke dag gehad. Allereerst kinderen naar school en opvang, vriendin op de koffie, daarna dochter weer opgehaald en babykleertjes uitgezocht. Zoon opgehaald, incl vriendje. Dochter kreeg nog een vriendje op bezoek met zijn moeder dus het huis vol. En dan snel snel koken, wat poetsen (nesteldrang!) En de echo. Had geen moment rust vandaag en gek genoeg zijn dat de dagen waarop ik me heel erg goed voel Conclusie: ik ga heel veel doen de komende tijd haha
Oh en suikerwaarden waren prima. 4,8 ofzo? In ieder geval geen diabetes. Hb 7,1. Bloeddruk 120/60 (loopt op, begin zwangerschap was het 85/55) en D3 is van 43 naar 87 gestegen. Nu dus optimaal ipv deficiëntie. Volgens mij ben ik verder dus gezond
@Eva2011 wat gaaf zeg die 3D echo, wij mogen zaterdag. @bewegingen, ik vind dat echt lastig hoor, maar wsl focus ik me er ook teveel op. Opzich voel ik haar de hele dag door en af en toe iets minder wat denk ik gewoon in t patroon hoort . @Eva2011 Je hebt gekeken? echt gek om terug te zien, lijkt al zover achter ons en is nog maar zo kort geleden.
@Clueless01 ja heb het tweede gedeelte net ook bekeken. Maar jullie verhaal, ik wist het wel maar als je het dan zo ziet is het wel heel ingrijpend. Ben ook heel blij voor jullie dat het meteen gelukt is. Maar begrijp ik nu goed dat bij de overige embryo's allemaal down is vastgesteld? Twee goede van de 11?
Van de 11 bevruchtingen zijn er 8 doorgedeeld en onderzocht. 5 hadden down, 1 konden ze niet beoordelen en 2 dus goed. Heel erg veel “aangedane” embryo’s dus!
Zijn jullie dat stel die we zagen?? Man man wat heb ik zitten janken gisteren zeg.. het komt allemaal weer zo hard terug hoe bang we waren toen we zwanger wilden worden van onze zoon. Jullie verhaal is zo mooi, en zo gruwelijk gaaf dat zoiets mag lukken!! Wat grappig dat we in hetzelfde groepje zitten zeg
Jaaa!! Ik ook! Ik zag het aan hun ogen dat het gelukt was maar ook die mega twijfel.. Dat is zo'n bizar moment.. zo bijzonder mooi.. wauw!
Zo nu heb ik het ook gezien. Heel aangrijpend die hele uitzending. Wat is de medische technologie toch knap. Dapper dat jullie je verhaal hebben durven doen hoor clueless!
@Clueless01 jemig meid wat een verhaal!!! Ik wist uberhaupt niet dat dit mogelijk was Wat een traject hebben jullie doorgemaakt en wat een zegen dat je nu zwanger bent EN bij ons in de groep zit