Uitgerekend: 16 t/m 30 November 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherOfAnAngel, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    In bad wil ik zeker! Bij mijn eerste ben ik in bad geweest voor de ontsluiting. Had toen ook willen persen in bad, maar vond de verloskundige niet fijn (??)
    Bij de tweede wilde ik weer in bad, maar die ging te snel haha (uitdrijving van 1,5 minuut!)
    Nu dus graag thuis in bad als het lukt.
    Ik heb wel haptonomie gedaan bij eerste twee zwangerschappen, daar heb ik al heel veel vertrouwen en gevoel voor eigen lichaam door gekregen. Voel me eigenlijk al helemaal klaar voor de bevalling, maar kreeg deze cursus van een vriendin en ik vind het er wel heel fijn uitzien. Leuk dat jij zulke positieve ervaringen hebt ermee, ik ga het zeker proberen!

2. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Oh jongens, kennen jullie dat slijm die die kinderen tegenwoordig maken? Met een kleurtje of glitters ofzo? Ik MOET dit hebben. Om 10:00 krijgen we bezoek, om 9:00 gaat de action open, en ik moet het gewoon hebben om te maken. :roflmao::roflmao: Nog zo’n raar verschijnsel.

Eva2011 en Spoetnik vinden dit leuk.
  3. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik zit ook wel eens na te denken over in bad. Maar Ik vroeg me af, mag dat gewoon in je eigen bad? Ons bad is namelijk niet op hoogte en ook niet aan beide kanten begaanbaar.

Surprisebaby vindt dit leuk.
  4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hangt van het bad af. Ons bad is klein, dus ik ga een bevalbad huren

5. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ah ons bad is wel heel groot. Maar zit dus wel in een hoek, je kan er maar aan een kans naast staan. Dus ik denk dat dat niet mag..

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dat hangt heel erg van je verloskundige af, ik zou het gewoon eens bespreken. Vaak staan ze er wel voor open hoor! Misschien foto's maken van de badkamer en laten zien?

7. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Hypnobirthing lijkt me fijn, alleen zitten alle cursussen hier in de buurt al vol. Was een beetje laat met oriënteren

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dit is een thuiscursus, boek en cd's

Ise en Surprisebaby vinden dit leuk.
  9. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ik denk niet dat de leidingen van mijn bubbelbad blij zouden worden van een bandbevalling, maar als ik natuurlijk zou moeten bevallen heeft een bad ook echt mijn voorkeur. Lijkt me erg ontspannen.

10. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Alles mag! Je bent je eigen baas.
    Het is alleen wel want comfortabeler in een bevallingsbad of een soortgelijk zacht bad. Maar als je daar meer over wil weten kan ik wel even een linkje opzoeken waar je alle nuttige informatie hierover kan vinden.

11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hoezo de leidingen? :roflmao:

12. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Met alle troep die er in aan gaat koeken :p

marb vindt dit leuk.
  13. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik denk mss hoef ik ook niet perse zon heel bad te huren, want die zou dan in de woonkamer moeten want boven past dat niet. En bovendien vind ik t vrij duur. Misschien is t ook gewoon fijn om tijdens de weeen in mijn eigen bad te kunnen en als t echt vordert gewoon in bed of iets anders wat ik nog niet weet :p. Ga t er volgende keer eens met de vk over hebben!

14. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
  15. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw

Een normaal bad kan misschien wat hard zijn omdat je soms ook op je knieën gaat zitten om je weeën op te vangen, bijvoorbeeld.

16. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Maar in de woonkamer zie ik t gewoon echt niet voor me. Lijkt me zo vreemd. Vooral omdat er dan ook n bed bij moet want dat las ik ook al. Nja iets om over na te denken. :D

17. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik vind t een mooi verhaal. Zelf zou ik t alleen niet met zoveel poespas er omheen willen en ik ben niet zo vol van vertrouwen dat ik tegen de medici in zou durven gaan :p. Denk eigenlijk dat ik al naar t ziekenhuis wil na 1 wee, maar goed we gaan t meemaken :D

Surprisebaby vindt dit leuk.
  18. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Ik heb het bad nooit in mijn woonkamer gehad. Maar daarom is het handig om hierover ervaringen uit te wisselen. Je kan dan uiteindelijk beslissen wat het beste bij jou past.
    Er is een Facebook groep Vrije Geboorte waar zeker weten veel mensen hierover wat wete ln of ervaringen er mee hebben maar volgens mij is er ook een speciale Facebook groep over waterbevallingen. Ik zal het even opzoeken.

19. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Dat kan ik me ook heel goed voorstellen hoor! :) Misschien dat het ziekenhuis mogelijkheden heeft om te bevallen in bad of om je weeën op te vangen in bad. Ik vond het zelf in ieder geval veel minder pijnlijk in een fijn warm bad.

20. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Bij mijn badbevalling had ik trouwens ook niet zoveel poespas er omheen... Hahah... mij man ging er niet bij zitten, ik had geen bloemblaadjes er in of geen wierookje aan... Voor mij was het puur praktisch. De bevalling was gewoon comfortabeler en minder pijnlijk en toen mijn zoontje geboren werd in het water ging ik er daarna uit en daarna kwam pas de placenta op bed.
    Ik baalde bij mijn derde bevalling dus dat ik geen tijd meer had om in bad te gaan, want de pijn was scherper (kan het niet goed omschrijven). Pijn in mijn rug/bekken bedoel ik dan. Ik hoop toch deze keer wel in bad te kunnen maar als het weer zo flitsend snel gaat red ik dat waarschijnlijk weer niet. Ik durf vanaf mijn eerste wee niet eens in de auto te stappen om naar een ziekenhuis te gaan want ik zou echt niet willen dat mijn baby in de auto midden op straat geboren wordt... ;)

Deel Deze Pagina