Wat nog een tip is, is lid worden van de Facebook groep Vrije Geboorte om ervaringen uit te wisselen of vragen te stellen die voortkomen uit die cursus. Velen hebben daar ervaring met Hypnobirthing of zoiets dergelijks.
Daar ben ik ook lid.. en geinspireerd tot een badbevalling. Alleen ik heb mijn controles in het zkh en zou daar moeten bevallen. Of bij 37 weken overstappen naar de verloskundige hier
Ik heb de laatste twee dagen heel licht (maar dan ook heeeel licht) het gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Vet raar, gelijk denk ik dan ook oh nee kan helemaal niet
Haha, ik had laatst ineens een soort van steekjes en toen had ik automatisch dat gevoel van "oeh, zou het raak zijn?!!". Eh... Het is al een paar maanden 'raak'
Hier ook regelmatig menstruatiegevoel. Denk je daar even vanaf te zijn... Verder ben ik echt extreem moe en vraag me af of dit wel normaal is? Gisteren bijvoorbeeld 's middags 2 uur geslapen en om 21u zat ik op de bank te huilen omdat ik zo moe was (jaja acute aanval van zelfmedelijden). Heb dan ook last van restless legs en alles doet pijn. En dan heb ik eigenlijk heel de dag niks gedaan. Vooral na het eten val ik steeds om van de slaap en word dan ook super chagrijnig. Super gezellig ben ik momenteel...ik slaap of ik ben chagrijnig Maar is dit normaal? Want dat wordt dan nog wat de komende tijd. Schildklier zal het niet zijn want waardes zijn vrij stabiel en 4 weken geleden nog perfect (en toen was ik ook al moe) en hb was ook steeds perfect. Toch echt puur de zwangerschap?
Is je hb al gecheckt? Dat is vaak rond 30 weken op z'n laagst en als dat te laag is kun je daar echt heeeeeel erg moe van zijn.
Ik mag donderdag weer naar vk en dan zal ik het vragen. Maar laatste keer dat het geprikt is was het zelfs vrij hoog (en toen was ik ook al moe). Maar dit is alweer een maand geleden dus kan inderdaad veranderd zijn misschien. Ik hoop bijna dat het dat is want dan is het misschien vrij simpel opgelost.
In principe wordt het in het begin geprikt en dan rond 30 weken opnieuw (tenzij je risicofactoren hebt, dan wordt het met 20 weken al geprikt) Dus als het goed is komt ze er zelf mee bij de volgende controle
Mooi zo bij mij is het inderdaad tussendoor nog geprikt omdat ik toen ook al klaagde over moeheid. Maar toen lag het daar iig niet aan.
En sowieso... Ik merk het ook: ik moet rekening gaan houden met mijn zwangere lijf. Ik ging gisteren een uur fietsen met de kinderen (eerst de een achterop, daarna de ander). Kan ik normaal makkelijk. Was nu he-le-maal stuk. Sowieso sleep je extra kilo's mee, maar hormonen (hallo progesteron!) zorgen er ook voor dat alles meer moeite kost/zwaarder is. Beetje lief voor jezelf zijn gedurende de dag helpt soms wel! Ik ga nu even een uurtje slapen
Ja klopt! Ik weet gewoon ook niet wat normaal is of wat ik kan verwachten, want tja heb geen ervaring met zwanger zijn Welterusten!
Hoi lief dat je het vraagt, ik zit niet vaak meer op deze pagina omdat ik het iets te confronterend vind. Maar het gaat “goed” de kindjes zijn stabiel nu en de dokters zijn tevreden. En papa en mama en broertje helemaal verliefd op het drietal!
Oh nee dat nog lang niet. Ze liggen nog aan allemaal draadjes om het zo maar te zeggen. Ze liggen nog op de NICU. Ze zijn nu een maandje oud. En liggen denk ik nog wel 2 maanden in het ziekenhuis. Elke dag gaan we lekker buidelen met ze, de ene heeft er dan 2 en de ander 1. Ze krijgen mijn bv in combi met kV omdat ik het niet red. We zitten in het Ronald mcdonald huis dus dat is wel fijn zo dicht bij ze. Verder is er met mij lichamelijk ook nogal veel gebeurd en zit ik nog aan de prednison maar begin me steeds wat beter te voelen! Hopelijk blijven jullie kindjes allemaal nog lekker een tijdje bij jullie zitten. Geniet er van! Mooiste wat er isxx