Uitgerekend: 16 t/m 30 November 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherOfAnAngel, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik heb met 34,3 weken 2 x een slijmprop(je) verloren. Daarna niks meer gezien. Het was taai en leek op rubber.

2. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Oh kut!! En nu? Hebben jullie het uitgesproken? Vind hij haar ook leuk?
    Jeetje wat een gedrag zeg, vrouw hoogzwanger....
    Dikke knuffel :|:cry:

mxm vindt dit leuk.
  3. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Ik heb het met hem erover gehad, en nog via mijn eigen telefoon haar een berichtje gestuurd. Helaas heeft ze ook mij gelijk verwijderd en geblokkeerd. Hij heeft er absoluut spijt van. Neemt niet weg dat het me vet zeer doet.. wat doe ik verkeerd..

Dankje voor je lieve bericht!

4. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    We hebben het min of meer wel uitgesproken nu. Hij zegt haar niet leuk te vinden, maar ik ken hem langer dan vandaag.. Ik snap het ook niet. Doe ik dan wat verkeerd. Hopelijk was dit het, en kunnen we ons nu samen richten op de aankomende weken.

Dankjewel voor je lieve bericht!

5. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Sinds vannacht ontzettend menstruatiekramp aan beide kanten, met steeds harde buiken. Het houd nu steeds aan, het is ook niet even weg. Ze lag vorige week al volledig ingedaald. Mmmm...o_O

6. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Die onzekerheid van "wat doe ik verkeerd" is deels ook hormonaal want herken het enorm. Ik snap dat je je nu nog meer afvraagt waarom en of het aan jou ligt, maar het antwoord is simpel. Nee, het ligt niet aan jou! HIJ is hiervoor verantwoordelijk.
    Je relatie en het vertrouwen heeft nu een enorme deuk opgelopen en hier zal heel wat uitgepraat moeten worden de komende weken.
    Laat de kleine ajb nog even blijven zitten! De harde buiken zijn ook een teken van stress en hopelijk nog niet een naderende bevalling want het is toch nog wel te vroeg.
    Ik hoop dat jullie er samen uit komen.
    Knuffel!

mxm vindt dit leuk.
  7. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je fijne bericht!!

8. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Weet je, vraag me ook al maanden af wat ik verkeerd doe. Hier loopt hij met een enorme boog om me heen.
    Laatst tranen met tuiten dat ik het niet meer trok en gevraagd waarom, maar "druk, huis moet af" was het antwoord. Één keer kreeg ik een knuffel en daarna niet weer.
    De hormonen nemen me nu over. De stress speelt parten. Ik jank alles bij elkaar wanneer ik alleen ben of wanneer iedereen in bed ligt. Dochter kwam net naar me toe en gaf me een knuffel en zei "meisje meisje het komt wel goed" en dan jank ik nog meer.

Zwanger zijn is gewoon ook niet leuk op sommige momenten. De onzekerheid en het twijfelen aan jezelf. Niet doen! Er is niks mis met jou lieve @mxm! Hij mag nu zijn best gaan doen vind ik.

Spoetnik en mxm vinden dit leuk.
  9. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Mannen begrijpen je soms gewoon totaal niet... of willen je niet begrijpen, dat kan ook:rolleyes: Herken je gevoel over dat huilen.... het zijn nu natuurlijk ook erg veel hormonen die mee spelen. Nah.... wat lief van je dochter... snap dat je dan nog emotioneler word..

Dat vind ik ook. Hij mag z’n best gaan doen nu. Lief..

Eva2011 vindt dit leuk.
  10. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Mannen voelen die gierende hormonen niet. Ze dragen geen gigantisch extra gewicht mee ineens. Alle kwaaltjes, het is zo ontastbaar en daardoor onbegrijpelijk voor ze. Maar als de baby er is, dan wordt het pas werkelijkheid. Voor ons is het er al 8 maanden! Voor die kerels is er nog niks behalve een vrouw die ineens verandert. Fysiek, emotioneel... Ik kan me best voorstellen dat zij daar moeite mee hebben maar begrip is soms ook ver te zoeken en dat maakt me zo boos!

mxm vindt dit leuk.
  11. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Ik moet er zelf bijna van huilen.... Heb ook zoiets meegemaakt... (Mijn ex ging ook echt vreemd, bleek later). Dus ik voel met je mee. Ook dat trillen van de shock wanneer je zoiets ontdekt.... bah.... knuffel en sterkte voor jou. Hopelijk was dit eenmalig en stopt hij direct en heeft hij veel spijt.

mxm vindt dit leuk.
  12. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Vluchttas.... wat een rot-woord! Ik noem het gewoon bevallingstas. :) Ik doe er allerlei spullen in voor het moment dat ik ga bevallen. Ook al is dat thuis. Grote kans dat ik thuis ga bevallen, gezien mijn laatste ervaring dat het zo razendsnel ging.... maar toch. Het is fijn als er dan een tas klaarstaat met badjas, warme sokken, kleding voor tijdens en na de bevalling, make-up, oplaadsnoertje, wat verzorgingsspullen, dextro-energie, reep chocola en draagdoek. Het is handig dat de kraamhulp, verloskundige of mijn man alleen de tas hoeft open te doen wanneer ik die spullen nodig heb of.... dat alles in één tas zit wanneer we onverhoopt naar het ziekenhuis moeten.

13. Surprisebaby

Surprisebaby Bekend lid

19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Mijn man heeft afgelopen weekend eindelijk planken gemaakt in de kast voor de babyspullen! Nu kan ik eindelijk de babykleertjes wassen en netjes opbergen!

Ik ben nog niet eens 34 weken zwanger en voel mezelf nu al hoogzwanger.... sinds vandaag heb ik zelfs die rare zeurende pijn in mijn bilspieren en bekkenbodemspieren die ik had tijdens de zwangerschap van mijn dochter toen ik 38 weken zwanger was. Nu dus al die pijn!!! En ik heb veel last van bekkenpijn en bij mijn schaambot. Ik kan ook nauwelijks bukken. Het zal wel met mijn leeftijd (bijna 38) en de vierde zwangerschap te maken hebben dat die klachten er nu al zijn!!!

14. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @mxm weet niet of ik al had gereageerd op jou. Maar wat een verhaal zeg, wat zul je je rot voelen. En nee het ligt niet aan jou, je doet niks verkeerd! Ik hoop voor jou dat dit nu klaar is bij hem. En @Eva2011 wat naar dat je je zo vaak zo voelt. Het zijn deels zeker ook hormonen. Ik heb een super lieve man, nee hij snapt zeker ook niet alles, maar helpt waar kan. Verheugd zich enorm op de komst van de baby, is betrokken etc. Heel anders dan mijn ex. En dan nog ben ik af en toe heel onzeker en dan speelt zeker mijn +24 kilo mee, maar vooral hormonen. Sterkte allebei!!

Vraagje, wie zijn hier ook alweer vegetarisch? Mijn dochter van 8 eet al een tijd geen vlees meer. Nu heb ik van de week wat documentaires gekeken op netflix en nu eten we allemaal niks meer. Ik vraag me alleen af waar ik op moet letten om geen tekorten te krijgen. Zelf krijg ik vanwege een tekort b12 injecties, maar waar let ik nog meer op (vooral bij dochter)? De andere 2 kids eten bij hun vader (dat is de helft vd week) nog wel vnl vis of eieren dus bij hun valt het wel mee denk ik

mxm vindt dit leuk.
  15. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

@Ise lief van je :)

Ik ben sinds 1,5 jaar vegetariër, omdat ik al amper vlees at en daarnaast wanneer ik het at enorm last van mijn darmen kreeg.

Je kan googlen op vleesvervangers, veel groenten en vooral peulvruchten bevatten ook B12 of zijn goede vleesvervangers. Ik zelf doe niet zo veel anders. De eenpansgerechten zijn met vleesvervangers en als ik AVG maak eet ik alleen AG ;) maar ik slik wel extra B12.
    Misschien ook daarbij nakijken welke andere vitamines de opname van B12 bevorderen.

Zelf slik ik B11/B12/visolie/magnesium met toegevoegd b6 en d3 .die laatste vanwege een tekort.
    Meen me te herinneren dat ik foliumzuur ben blijven slikken ivm B12 maar weet het eigenlijk niet meer haha...
    Visolie en magnesium ben ik mee begonnen toen mijn haar extreem uitviel nadat ik stopte met bv geven.

Ise vindt dit leuk.
  16. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

PS. De meeste docu's zijn Amerikaans en extreem over the top vind ik. De vleesindustrie hier in Europa ziet er volgens mij wel iets anders uit. Neemt niet weg dat ook hier nog veel verbeterd kan worden hoor, maar ik zou die documentaires met een korrel zout nemen persoonlijk.

Ise vindt dit leuk.
  17. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Klopt, ze zijn behoorlijk over de top en eenzijdig. Maar heb al eerder een tijdje vegetarisch gegeten en dat wil ik weer oppakken. Ik eet vanwege coeliakie al glutenvrij (en sowieso suikervrij). Melkvrij geeft rust in mijn darmen maar dat deed ik ook een poos niet. Nu ik plantaardige zuivel gebruik voelt het weer veel rustiger. En vlees merk ik wel aan mijn darmen en huid, varkensvlees bv moet ik echt niet eten. Ik heb gewoon gevoelige darmen :mad:. Maar goed als ik alleen de cijfers had gezien van wat er gebruikt wordt voor een pond rundvlees had ik sowieso wel gaan minderen haha. Nu is de stap om helemaal te stoppen een stuk kleiner, omdat ik me er echt wel beter door voel. Mijn huid reageert trouwens ook behoorlijk op cremes ed (en hormonen). Moet altijd opletten met voeding en producten

18. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Foliumzuur moet je geloof ik idd bijslikken bij b12. Ik neem meestal een b-complex paar keer per week, vooral als ik de injectie weer ga krijgen. Nu in de zwangerschap even niet

19. flipje2

flipje2 Actief lid

11 jun 2015
    195
    170
    43
    Vrouw
    NL
    Wel oppassen met vitamine B6 dames! Voor veel vitamines geldt dat er geen bovengrens is, maar teveel vitamine B6 kan leiden tot (blijvende) neurologische schade, heel vervelend. Tintelingen en dergelijke. Kom het regelmatig tegen op mijn werk.

Een specifiek tijdens de zwangerschap ook goed letten op de vitamine A inname, niet teveel (dat is ook de reden waarom je niet teveel leverproducten mag eten).

20. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Vitamine B6 zit in vlees, eieren, vis, brood en graanproducten, aardappelen, peulvruchten, groente, melk, melkproducten en kaas.

Alleen groente eet ik dagelijks. Zal eens uitzoeken welke groente veel B6 bevat.
    Zit per magnesiumcapsule wel op 150% van de aanbevolen hoeveelheid B6 maar aangezien ik de helft van de tijd mijn vitamines vergeet denk ik dat ik me nog niet druk hoef te maken :p

Deel Deze Pagina