Uitgerekend: 16 t/m 30 November 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherOfAnAngel, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

In plaats van voor iedereen een aparte post aan te maken...

@TanteLien: Ook zo moe en emotioneel lees ik al. Als of je een enorme stuiterbal bent soms...
    Ik heb medelijden met onze mannen!

@SamLonny: Dat zijn idd wel vage testjes maar misschien kan je over een paar dagen of over een week nogmaals testen om te zien of ze oplopen? In ieder geval niet elke dag een paar testjes doen want je maakt jezelf gek. Deed ik ook, met ochtend, middag, avondurine en dan stressen omdat de testjes af leken te nemen...
    De predictor vind ik wel mooi duidelijk voor je termijn hoor, maar de kruidvat en action snap ik niet zo. Action staat sowieso niet zo goed bekend hoorde ik...
    Ik hoop voor je dat het goed zal gaan!

@Juliettelouis: Ja ook ontzettend ongeduldig. ik tel de dagen tot de eerste echo letterlijk 100x per dag af...

@madelief: is de heks inmiddels weer gevlogen op haar bezemsteel?
    Ik verwacht binnenkort een nieuwe bezem van vriend te krijgen, grom...

@kikker1: dat er nog geen hartje klopt op deze termijn is heel normaal toch? over twee weken zie je vast een heel mooi knipperlichtje.
    wel lekker dat je huis weer schoon is natuurlijk ;)

@B3ngel: wat superfijn dat je het hartje hebt zien kloppen!

@Krimpie: morgen een echo, erg spannend :)

@Bee80: herkenbaar, niks is goed. kwaaltjes zijn rot maar als ze er niet zijn is het ook niet goed :p

@Clueless01: ik zou die pretecho afzeggen. Je bent dan nog vrij vroeg in de zwangerschap en over het algemeen maken ze die via de buikwand en dan is er een grote kans dat er niks te zien is. Die drie dagen wachten geeft misschien wat spanning maar bij een VK krijg je wel een veel duidelijker beeld.

@Never lose hope: mega misselijk, daar zitten we niet op te wachten natuurlijk!
    werken de pillen een beetje?

@Surprisebaby: leg een pakje crackers naast je bed en eet een crackertje voordat je omhoog komt. dat werkte bij mij bij de vorige zwangerschap heel goed.
    vanillevla/yoghurt of gemberthee, zou ook goed moeten werken.
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat het nu al iets over het geslacht kan zeggen omdat de geslachtsorganen nog niet in de maak zijn toch? maar op de langere termijn kan het misschien wel een kwaaltje worden voor het ene of het andere geslacht. ik heb van beiden een en twee heel veschillende zwangerschappen gehad.
    Wat ontzettend lief hoe je man reageert op de baby!!! *smelt*

zo... bijgelezen ;)

Spoetnik, Surprisebaby, Bee80 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. SamLonny

SamLonny Actief lid

7 jul 2014
    352
    122
    43
    Hoiii ik heb de vk een berichtje gestuurd omdat ik me helemaal gek maakte.
    De lichte testen zeggen niks, een streep is een streep en zwanger = zwanger verder oook niets aan de hand zolang er geen extreem bloedverlies is dus het heeft me wel gerustgesteld. Ga indd volgende week weer testen xxxx

Eva2011 en madelief vinden dit leuk.
  3. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Wauw respect hahaha op iedereen reageren!!

Pillen helpen me wel iets ja! Ben er alleen een beetje high in the sky van Haha.

Eva2011 vindt dit leuk.
  4. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    @Eva2011 Ja gelukkig is de heks verder gevlogen :thumup: schrok gewoon van mijzelf!

@SamLonny dat is toch goed nieuws! Nu lekker ervan genieten :)

Zo vanavond weer trainen met de rottis en alweer gewoon geen puf :roflmao: maar ja zal wel komen als ik er ben

5. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Hahaha ja ik had op de laptop zo en notepad open ;) Anders lukt het me ook niet hoor.

Ise, Mari3ke en Never lose hope vinden dit leuk.
  6. TanteLien

TanteLien Actief lid

1 nov 2016
    184
    97
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb 1 keer een veeg bruin verlies gehad, maar verder niet. Wel misselijk met vlagen, ook al een paar keer gespuugd.

7. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik ben zoooo moe, echt niet normaal. We zijn nu onderweg naar Chicago :cool:
    De kinderen zijn zo schattig, ze houden helemaal bij hoe de baby groeit (met zo'n regenboog-ticker op hun iPad :D )
    Ze weten wel dat het nog mis kan gaan, maar ze vinden het zo leuk!

Heel herkenbaar trouwens, de angst. Mijn borsten doen een stuk minder pijn dan een paar dagen geleden, maak ik me direct weer druk :rolleyes:
    Ik hoop rond 7 weken echt een echo te kunnen laten maken, dan weet ik een beetje wat er binnenin mij gebeurt...

Ik probeer later ook nog even op iedereen te reageren, op mijn telefoon is dat niet haalbaar...

TanteLien, Spoetnik, Sharonneke88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Vet leuk @marb !!!
    Ik was vorig jaar in Florida. Geweldig.
    Wat een land, vreemd maar toch mooi.

Ik droom de laatste tijd vreemd en mn borsten zijn zo hard als bakstenen. En grooooot. En pijnlijk. Dit herriner ik me niet van de vorige keer... toen kwam de stuwing pas na de bevalling. T voelt nu weer t zelfde. Heel gek.
    En misselijk, maar nog niet spugen. Ook dat had ik niet.

9. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Oh wat lijkt me dat leuk om de kinderen zo enthousiast te zien.
    Ik heb hier nog niks verteld, durf ik ook echt niet. die oudste is zo'n enorme flapuit en de jongste begrijpt er nog niet veel van maar zou t volgens mij ook tegen iedereen vertellen.
    Ik wil het hier toch echt tot na de combinatietest stil proberen te houden.

Hier ook ineens veel minder pijn in de tweeling ;) maar de kwaaltjes komen en gaan... de misselijkheid speelt nu weer wat op. Gelukkig nog niet echt kotsmisselijk...

10. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Ik kan op telefoon niet op iedereen reageren helaas (er wordt ook zoveel geschreven :)) maar ben blij te lezen dat ik niet het enige hormonster en emotioneel figuur ben.

Voor veel meiden een hoop spanningen nog of het allemaal wel goed gaat. Dat vind ik zo vervelend van dat eerste trimester. Bij elk pijntje of krampje (of juist ontbreken van symptomen) die angst. Ik hoop dat alles bij iedereen goed blijft gaan en we een hoop mooie echo’s voorbij zullen gaan zien komen!

@marb wat leuk dat je meiden zo enthousiast zijn!

Wanneer/hoe gaan jullie het vertellen? Wij gaan een tshirt bestellen met ‘Hoera er komt er (plaatje van een eendje) bij’ voor de oudste. Alleen het wanneer... blijkt erg lastig om iedereen tegelijk bij elkaar te krijgen dus waarschijnlijk moeten we iedereen apart langs. Jammer, vertel het liever aan iedereen tegelijk.

11. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

nodig ze allemaal uit voor pinksteren! tegen die tijd weet je wel of het goed zit en kan je bijv een brunch houden voor ouders en schoonouders.

12. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    @B3ngel wij hebben het mijn ouders via FaceTime verteld.. we wouden eigenlijk wachten maar de shock van 2 tegelijk maakte het dat ik me niet in kon houden:p

Fam van mijn man komt hier volgendeweek dus die gaan we het wel in het “echt” vertellen :) dan heb ik ook net weer een echo gehad, dus weten we ook of beide vruchtzakjes gevuld zijn etc. Spannend pff.

Ik zou idd doen wat Eva zegt, ze uitnodigen voor een brunch

13. Zoetje

Zoetje Actief lid

1 apr 2011
    161
    22
    18
    Vrouw
    Administratief bediende - Gemeente
    België
    Hoi dames,

Mag ik meekletsen :)
    Hier zwanger van nummer 4 :D Een gewenst cadeautje, manlief heeft even moeten wennen maar we kijken er allemaal naar uit!

Zo spannend alweer :D

Volgens mijn eigen berekening ben ik uitgerekend 25/11/2018 en heb mijn eerste echo op 12/04/2018 :D

Bee80, Never lose hope, Spoetnik en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ik denk dat wij met een positieve echo op 6 april meteen doorrijden naar schoonouders hoor. maar mijn ouders is een beetje een hekel punt. die licht ik het liefst pas zo laat mogelijk in... na de combinatietest of wanneer in ieder geval er positieve uitslagen zijn van onderzoeken op down etc.

ik ben absoluut niet bang voor de reactie van mijn vader, dus ik denk dat ik hem vooraf al onder het mom van "even een sigaretje roken buiten" het ga vertellen waarom ik niet meer rook. (ook nog zo'n puntje, ik moet nog stoppen, wel drastisch geminderd maar ik vind mezelf zooo stom!)

maar mijn moeder... pffft zie er als een berg tegenop!
    bij de eerste riep liep ze er boos uit (ter info, ik was 29 en al lang samen met mijn vriend!)
    bij de tweede had mn vriend per ongeluk het woord "verloskundige" genoemd en was ze in alle staten....
    ik snap tot op vandaag nog niet waarom ze er zo boos van werd dat ik zwanger was. het is toch een leuk iets? ik durf het haar dan ook echt niet te vertellen. gek eigenlijk want ik ben nu 37 en heb een goed en stabiel leven met mijn vriend al 15 jaar lang en twee prachtige kindjes waar zij ook echt gek op is. maar ik hoop echt dat ze deze keer wel blij voor me is. anders loop ik er echt per direct uit. ik wil echt niet weer zo'n reactie.

:(

15. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Bevallingslijst 16 t/m 30 November 2018

16 November

TanteLien - 27 jaar - 2e kindje
    Eva2011 - 37 jaar - 3e kindje
    B3ngel - 33 jaar - 2e kindje

17 November
    Krimpie - 31 jaar - 2e kindje
    MarloesAnne - 34 jaar - 3e kindje

18 November
    Yaraatje - 32 jaar - 1e kindje

19 November
    NeverLoseHope - 23 jaar - 2e+3e kindje
    Mari3ke - 32 jaar - 2e kindje

20 November

MotherOfAnAngel - 23 jaar - 1e kindje
    Kikker1- 34 jaar - 3e kindje

21 November
    Ise - 36 jaar - 4e kindje

22 November

Mieneke - 34 jaar - 2e kindje

23 November
    marb - 34 jaar - 3e kindje

24 November
    Yunaaatje - 25 jaar - 1e kindje

25 November
    Sharonneke88 - 29 jaar - 2e zwangerschap - 1e kindje
    Zoetje - ?? jaar - 4e kindje

26 November
    Madelief - 37 jaar - 3e kindje
    Clueless01 - 24 jaar - 1e kindje

27 November

28 November
    Surprisebaby - 37 jaar - 4e kindje
    Bee80 - 37 jaar - 1e kindje

29 November
    Juliettelouis - 26 jaar - 2de kindje
    SamLonny - 29 jaar - 2e kindje (1e kindje samen)

30 November

Totaal: 22
    Vlindertjes: 1

28 maart
    *Ise controle gynaecoloog en echo
    29 maart
    *Krimpie afspraak gyn
    * Mari3ke echo huisarts
    3 april
    *bijnamama1988 - intake VK en echo
    *Yaraatje - eerste echo
    *Never Lose Hope - 2e controle vk
    4 april
    *Madelief - 2e afspraak gyn en echo
    5 april
    *Ise intake verloskundige en echo
    *Mieneke - eerste echo
    *Bee80 - afspraak gyn en eerste echo
    6 april
    *Eva2011 8:45 intake en echo
    * Clueless01 - eerste echo
    9 april
    *Sharonneke88 - eerste echo
    11 april
    *TanteLien - intake vk
    12 april
    *Zoetje - eerste echo
    13 april

Juliettelouis - eerste echo
    18 april
    Yunaaatje - eerste echo
    19 april
    Clueless01 - echo ziekenhuis ivm PGD
    25 april
    *TanteLien -1e echo/termijn echo

Wil je op de lijst of afspraken toevoegen, reageer dan op dit bericht en haal [ QUOTE=..... ] aan het begin van het bericht dan weg en de [ /QUOTE ] het einde.

16. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Welkom @Zoetje Ik heb je lekker brutaal op de lijst gezet ;)

Zoetje vindt dit leuk.
  17. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

@Ise veel succes vandaag bij de gyn!

18. Zoetje

Zoetje Actief lid

1 apr 2011
    161
    22
    18
    Vrouw
    Administratief bediende - Gemeente
    België
    Dank je @Eva2011 :D
    Oh ja ik ben 26 jaar ;)

19. Sharonneke88

Sharonneke88 Actief lid

1 aug 2017
    439
    381
    63
    Vrouw
    Misschien is die reactie uit bezorgdheid omdat je nog rookt?? Ik ben ook gestopt dus ik begrijp je heeeeleemaaal. Het is en blijft afzien! Het gaat bij mij heel goed en ik heb in mijn hoofd niet eens de keuze om een sigaret op de steken. Maar man man man wat heeft mijn vriend afgezien. Hormonen en afkickverschijnselen :roflmao::roflmao: ik wil na de zwangerschap niet weer beginnen. Maar ik hoor overal verhalen over dat het bij je blijft en het gevoel er zin ik te hebben nooit weggaat. Dat klinkt niet hoopvol vind ik dan :roflmao:

20. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Dank je!

Deel Deze Pagina