Uitgerekend: 16 t/m 30 November 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherOfAnAngel, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Nee hoor want bij de eerste twee was ik al gestopt voor we het gingen proberen. dus dat roken heeft niks met de reactie van mijn moeder te maken. ze wil gewoon niet dat wij nog meer kindjes krijgen, dat heeft ze me al heel vaak duidelijk gemaakt.
    ze was gewoon boos over de zwangerschappen.

Qua roken: ik rook al echt de helft van eerder en vandaag stel ik ook elke sigaret een paar uur uit. zo kom ik er uiteindelijk wel. wil volgende week helemaal gestopt zijn ;)
    het is gewoon stom dat ik nog rook. punt.

Ik ben idd ook tussen de zwangerschappen door gewoon weer gaan roken. waarom eigenlijk?? zo idioot dat stomme dampende staafje tussen je lippen. nergens goed voor ook.

2. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    @Ise succes vandaag!

@Eva2011 apart van je moeder. Hopelijk nu een betere reactie!
    Ik ben 5 jaar geleden gestopt met roken, van de 1 op de andere dag na het lezen van "de opluchting" van Jan Geurtz. En ik rookte veeeeeel! Totaal geen moeite gehad eigenlijk. Heb het een paar maanden geleden aan mijn vader gegeven en die is nu ook gestopt (na 100 jaar roken ongeveer)! Dus misschien is dat een tip?

Never lose hope, Eva2011 en Ise vinden dit leuk.
  3. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Weet je ook waarom ze dat niet wil, dat jullie (nog meer) kindjes krijgen?

Ik ben ook "bang" voor de reactie van mijn familie. Ik heb al 3 kids met mijn ex en mijn huidige vriend en ik zijn nu pas ruim een jaar samen. Omdat we een huis gekocht hebben en nu met de baby op komst wilden we snel trouwen zodat alles goed geregeld is, en dan het feest enzo over een jaar of 2 doen, maar dat vonden ze ook raar. Nu doen we maar geregistreerd partnerschap, omdat ik ben gaan geloven dat het stom is om zo snel met elkaar te gaan trouwen :D. Zullen mijn hormonen wel zijn ofzo dat ik me aanpas

4. Sharonneke88

Sharonneke88 Actief lid

1 aug 2017
    439
    381
    63
    Vrouw
    Ik zou het met beide handen aangrijpen! Ik denk ook dat samen een kindje krijgen ingrijpender is dan een trouwpapiertje ;)

5. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Waarschijnlijk omdat ik mijn hele leven al tegendraads ben geweest haha...
    Ik weet het niet, ze ziet mij graag als iemand die carriere maakt, iemand die financieel onafhankelijk is etc. en tot op heden heb ik geen vaste baan gehad (jaarcontracten telkens) en door pnd/burnout een paar keer mijn baan opgezegd. Denk dat ze mij niet stabiel genoeg vindt, maar ik ben nu juist gestopt met werken om er voor de kinderen te zijn. Ik mis al zoveel. Die hele carriere kan me nu gestolen worden, dat is niet belangrijk. Mijn vriend heeft een goede baan en kan ons financieel prima ondersteunen dus ik zie het probleem niet.
    Tuurlijk is eigen geld wel fijn, maar wij zijn op een punt in onze relatie dat zijn geld mijn, en andersom is.

Ik snap je angst Ise, al die dingen die je normaal (wanneer je iets jonger bent) pas in een later stadium doet in een relatie doen jullie al vrij vlot, maar wees daar niet onzeker van! Het toont juist hoe zeker jullie van je relatie zijn.
    Jammer dat je je om hebt laten praten mbt jullie trouwen, hoewel een geregistreerd partnerschap hetzelfde biedt qua rechten en plichten, maar alleen minder groot is. Maar toch, laat een ander je leven niet bepalen he! Als zij je raar vinden, dan komen ze toch niet over twee jaar? :p

6. Sharonneke88

Sharonneke88 Actief lid

1 aug 2017
    439
    381
    63
    Vrouw
    @Eva2011 gelukkig heeft je moeder niks te maken met hoeveel kinderen jij wil toch? Wat heftig?! Mijn schoonmoeder is compleet het tegenover gestelde. Die is nogal “ betrokken”. Die had zelf mijn verwachte menstruaties in haar agenda geschreven. Nou dat vind ik dus abnormaal he. Vorige keer was het mislukt en was ze nog telkens met kinderen bezig. Ze heeft al vier kleinkinderen dus ik heb heel vaak gedacht push niet zo. Maar nu het gelukt is vind ik niet zo erg. Maar nog stoor ik me eraan hoor. Vriendlief zat al te opperen dat ik maandag maar moest werken in plaats van dinsdag, want zijn moeder heeft dinsdag de kinderen van zijn zus. Ik zei:” Mark ik neem de maandag vrij, kinderen van je zus gaan naar school”. Donderdag en vrijdag mag ze (want ik denk nog steeds een meisje) lekker naar mijn ouders. Die kunnen het ook beter denk ik :roflmao:

Ik ben gestopt met roken omdat het moet. Maar het boek stoppen met roken voor vrouwen gan Allan carr heeft mij niet geholpen hoor. Het is gewoon te lekker!

7. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    Haha het boek van Alan Carr hielp mij ook niet. Maar je moet ook wel willen stoppen, anders helpt niks ;)

8. Sharonneke88

Sharonneke88 Actief lid

1 aug 2017
    439
    381
    63
    Vrouw
    Ja weet je wat ik denk? Niemand WIL verslaafd zijn. Iedereen wil een sigaretje kunnen roken, net als dat we een wijntje drinken. Maar helaas moeten we het voor altijd opgeven voor ons gevoel en dat kan beangstigend zijn. Ik denk nog steeds wel eens oooooo later op een feestje kan best een keer. Ik ben er nog steeds mee bezig. Maar ik ben ook pas dit cyclus gestopt he hihi. Dus ik zie gewoon nog flink af In dat boek stonden ook reacties van ja ik besloot om een niet-roker te zijn en ik was overal vanaf. Ik dacht mun hoela. Iedereen heeft toch withdrawel

9. Sharonneke88

Sharonneke88 Actief lid

1 aug 2017
    439
    381
    63
    Vrouw
    Is trouwens niet naar jou gericht hoor. Maar dit is frustratie naar mensen die denken dat roken alleen een gewoonte is. Dan zeg ok nee vla na ie avond eten is een gewoonte. Roken is een verslaving. Nicotine is de meest verslavende stofje dat er bestaat. Alleen wordt de verslaving als minder erg bestempeld omdat ie fysiek geen pijn hebt met afkicken.

10. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Geen pijn? Fysiek heb ik er elke keer toch aardig last van gehad hoor, longen die zichzelf reinigen door wekenlang prut op te hoesten etc. Keelpijn, hoofdpijn, ohhh ik zie er nu al naar uit :p

Allen Carr heb ik halverwege dichtgeklapt en nooit weer ingekeken. Ik was nog niet klaar om te stoppen :p

Sharonneke88 vindt dit leuk.
  11. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Helemaal mee eens! En veel meer bindend dan een papiertje

12. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Precies, je bent samen, sticht samen een gezin en maakt waarschijnlijk samen de keuze dat hij het geld verdient en jij voor de kinderen zorgt, omdat dat in jullie situatie goed is en goed kan. Een carrière kan mooi zijn, maar kids van onschatbare waarde.

Het is zoals jij het zegt. Ik maak de stappen wat sneller, ook gezien onze leeftijd. De zwangerschap van de miskraam (afgelopen oktober) heeft ons laten nadenken. En we weten zeker samen verder te willen en zijn weer voor een kindje gegaan. Huis hebben we gekocht omdat mijn vriend zijn huis heeft verkocht. Dus straks samen een nieuwe woning. En omdat ik toch al 3 kids heb en alles goed geregeld wil hebben was een huwelijk of geregistreerd partnerschap ook een logische keuze vinden wij.. En ja heel stom dat ik me heb laten ompraten. We waren zo blij dat we zouden gaan trouwen. En dan na de oplevering van het huis zouden gaan sparen voor een groot feest..

13. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    Het zal voor iedereen verschillend zijn, maar ik heb eigenlijk echt geen moeite gehad. Ja weleens moeilijke momenten natuurlijk. Zeker met een wijntje op....dat mis ik nu nog weleens...maar dat zit echt in mijn hoofd. Heb nog weleens een hijs genomen: smerig! Maar in mijn hoofd blijft het lekker. Da' s juist de kronkel die je verslaving in stand houdt. Als je dat doorhebt is stoppen een eitje.
    En ja in het begin had ik ook wel even wat fysieke klachten. Idd keelpijn, hoofdpijn en meer hoesten. Maar ik voelde toch wel letterlijk de 'opluchting' ;)
    Alan Carr hielp bij mij ook niet, maar misschien was ik er toen inderdaad nog niet klaar voor. Dan nog leest het boek van Jan Geurtz prettiger vind ik:)

Sharonneke88 vindt dit leuk.
  14. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik voel me helemaal een buitenbeentje dat ik nog nooit een sigaret heb gerookt :p

Mijn schoonouders waren ook niet zo enthousiast dat ik zwanger ben trouwens, weet ook niet waarom.

Never lose hope en Eva2011 vinden dit leuk.
  15. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Weet je hoe lang dat nog duurt? Zolang kan ik echt mijn mond niet houden hoor. :roflmao:
    En ik wil ook bij mijn ouders kunnen aankloppen als het wel misgaat, niet dat ik dan nog moet gaan vertellen dat ik uberhaupt zwanger ben.

@bijnamama1988 wat vervelend dat je zo’n last van je borsten hebt dat het lijkt alsof er stuwing is! Lijkt me heel rot om dat nu al te hebben.

Wat een rare reacties van je moeder @Eva2011. Je mag toch zelf weten hoe je je leven inricht? Hopelijk reageert ze deze keer wel positiever.

@Sharonneke88 dat is inderdaad wel weer het andere uiterste. Ook niet gezond zo overdreven betrokken.

Succes met stoppen met roken dames!

@Ise: veel succes vandaag bij de gyn!

Ise, Sharonneke88 en marb vinden dit leuk.
  16. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Aankomend paasweekend dan maar ? :p

17. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Haha ja dat was ook het plan in eerste instantie maar mijn ene zus blijkt er met Pasen niet te zijn ivm een festival. Zij is op Goede Vrijdag bij mijn ouders. Maar dan heeft mijn andere zus weer een theatervoorstelling waar ze heen gaat.:p

We twijfelen nu. Of met Pasen vertellen en afwezige zus (video)bellen of volgende week vertellen als we met zijn allen naar het theater gaan. Dat laatste vind ik niet echt een geschikte locatie maar dan zijn we wel met zijn allen bij elkaar...:rolleyes:

Never lose hope en Sharonneke88 vinden dit leuk.
  18. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Je kunt ze uitnodigen eerst naar jullie te komen voor een kop koffie voorafgaand aan het theater?

19. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Ja ook dat hebben we voorgesteld maar omdat sommigen ervoor nog moeten werken werd dat te krap bevonden. En we konden natuurlijk niet zeggen waarom we dat zo graag wilden. :roflmao:
    Mijn familie is gewoon lastig met afspreken.:p

Eva2011 vindt dit leuk.
  20. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Klopt jouw banner trouwens wel @Eva2011? Want wij zijn tegelijk uitgerekend maar ik zit nu op 6+5?

@bijnamama1988: jouw bannr zegt 7+1, ben je toch eerder uitgerekend dan je dacht?

Deel Deze Pagina