Uitgerekend: 16 t/m 30 November 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherOfAnAngel, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

mxm Niet meer actief

Ik heb vrijdag voor het eerst positief getest, ik heb net een uurtje geleden gebeld :thumup:

MotherOfAnAngel en TanteLien vinden dit leuk.
  2. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb een makkelijk bloedende baarmoeder dus schrik niet zo van bloedverlies. Moest vorige zwangerschap ook al stoppen met werken rond 30 weken. Balen, maar heb nu een schat van een zoon lopen hier, dat is belangrijker.
    Ik mocht me van vk nog geen zorgen maken, ze kent mn geschiedenis uiteraard. We gaan volgende week donderdag gewoon kijken. Wel kans dat het hartje nog niet klopt, maar ze kunnen wel zien óf er iets zit en of het in de baarmoeder zit... spannend... pfff!

Ik zag al vaker de vraag voorbij komen van wanneer je mag bellen met vk, maar dat mag direct na een positieve test hoor!

@mxm; jeeee, 10 weken duurt lang zeg!! Mocht je niet eerder?

Wie willen er hier allemaal weten wat het wordt? Jongen/meisje? Wij willen het wel weten. Wisten het bij onze zoon ook! Moet wel zeggen dat ik er nu minder stellig in ben. Kan sowieso merken dat dit een andere zwangerschap wordt... er is toch ook al een (af en toe opstandige) peuter in huis, Haha!

3. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Ja, wij willen het zeker wel weten en denken dat alleen de naam geheim blijft.
    De eerste wisten we zelf niks, de tweede wisten alleen wij dat het een meisje werd, bij de derde gaan we dus nog iets verder.

Zo, de eerste spontane jankbui zit erop...:|

mxm vindt dit leuk.
  4. mxm

mxm Niet meer actief

Ik heb het eigenlijk niet gevraagd of dat mocht! Er staat op hun site: “in bepaalde gevallen mocht de eerste echo eerder plaats vinden”. Maar ze vroeg ook aan mij of ik ooit eerder een miskraam of abortus gehad heb, dat heb ik niet dus zei ik nee.. vind het ook lang hoor! Dat is nog 6 weken.. ben gewoon super benieuwd of het hartje straks klopt ❤️ Dat geeft mij nog meer zekerheid

5. mxm

mxm Niet meer actief

Ahhhhh, ik ook ja. Bij het horen van een liedje hahaha:cry:

6. mxm

mxm Niet meer actief

Ben dan ook bijna in staat om zelf zo’n echo apparaat aan te schaffen. Zijn er ook echo bureaus die gewoon, ook al kom je daar verder niet, een echo maken bij 7-8 weken??

7. TanteLien

TanteLien Actief lid

1 nov 2016
    184
    97
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @mxm Ik ga denk vanmiddag ook even bellen. Was super tevreden vorige keer over mijn vk, dus hopelijk hebben ze weer plek voor ons.

@Krimpie Fijn dat je zo snel langs mag komen en dat ze je geschiedenis goed kennen. Klinkt als goede begeleiding. Wij willen het geslacht sowieso weten, veel te nieuwsgierig.

mxm vindt dit leuk.
  8. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Whaha ja erg hè! Had ik na de bevalling ook zo erg joh! Combinatie van slaaptekort en hormonen... killing!! Ik las vanmorgen een stuk op internet van stichting still, van een baby’tje die overleden was (eentje van een drieling), zat met tranen in mn ogen op de plee...

Geen idee of echobureau’s dat al doen. Denk het niet, want meestal zijn deze mensen niet opgeleid om medische info te beoordelen. Puur voor “pret” of geslachtsecho... een eigen echo apparaatje is grappig, heb ik hier ook liggen. Maar ik raad het niet aan hoor. Ik weet nog dat je dat zelf pas kunt horen met die dingen vanaf een week of 16-20, dus je gaat echt niks horen nog! Ook na de eerste echo is het soms link om te gebruiken. Ik ben er redelijk nuchter mee gebleven maar als je die drang enorm hebt om te gaan luisteren maak je jezelf gek denk ik.

@kikker1 ; leuk dat jullie het nieuws met iedereen gaan delen deze keer! Doen wij ook hoor, als ik het weet kan ik het echt niet voor me houden, Haha!

@TanteLien ; idd super fijne begeleiding! Toen ik de eerste keer belde herkende ze mn stem zelfs direct, terwijl ik inmiddels een andere achternaam heb (we zijn in september getrouwd :))

9. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Ik loop al bij de gyn dus ik kan denk ik al snel terecht. Bij mijn eerste zwangerschap waren ze zo lief bij de fertiliteitpoli dat ik vanaf 6 weken tot 11 weken(daarna ging ik naar gewone vk) elke week mocht kijken :)

Wij willen het geslacht ook weten! Maar gaan “proberen” het dit keer geheim te houden. Bij de eerste hebben we het wel gelijk bekend gemaakt.

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat, zwanger zijn terwijl er een dreumes rond loopt, hoor vaak dat een 2e zwangerschap sneller gaat! Ben benieuwd Hihi.

Ik heb ook een doppler maar die heb ik vanaf 12 weken zo af en toe gebruikt, meestal wanneer ik weer even mega onzeker was :p ik geloof dat je eerder ook nog niks kan horen?

Mijn buik zet al zo snel op! Had ik bij de 1e niet zo erg, herkenbaar??

10. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ook ik heb positieve testen! Ben nog wel erg voorzichtig na een miskraam afgelopen oktober en daarna steeds wat vage/niet oplopende tests. Mijn cyclus lag wat overhoop maar ik zal denk ik rond 21 november uitgerekend zijn. We zijn afgelopen maand naar een fertiliteitsarts geweest en 28 maart krijgen we de uitslagen van de bloedtests. De arts zei al, mocht je zwanger raken dan maken we die dag een echo. Wat betekent dat ik rond 6 weken dus een echo zal krijgen. Daarna zal ik onder behandeling gaan bij de vroegpoli omdat ik eerder ben bevallen bij 28 weken. Maar zo ver zijn we nog niet, ik test nog een klein beetje door. Ik heb trouwens 3 kinderen met mijn ex. En dit is de 2e zwangerschap met mijn huidige vriend

MotherOfAnAngel en TanteLien vinden dit leuk.
  11. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ja mijn buik is ook mega.. niet normaal

Wat fijn dat jouw arts zo veel echo's maakte! Hopelijk tref je het nu weer

Never lose hope vindt dit leuk.
  12. TanteLien

TanteLien Actief lid

1 nov 2016
    184
    97
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Vk gebeld en we kunnen 11/4 terecht voor intake en 25/4 voor een echo. Vroege echo's worden niet meer vergoed, dus we kunnen kiezen of we er een willen, maar voor nu staat hij op 25/4. Dan zou ik 10 weken zijn. Duuuuuurt lang

mxm vindt dit leuk.
  13. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    26 maart om 20uur hebben wij intake en eerste echo....das snel. Ik weet nog wel dat onze vk de vorige keer bij elk bezoek een echo maakte...:eek:

mxm, Ise, TanteLien en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Meer mensen zo duizelig? Heb het ineens eigenlijk.. is het niet wat te vroeg om al duizelig te zijn?

MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  15. TanteLien

TanteLien Actief lid

1 nov 2016
    184
    97
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad snel!

Ohhhh ik kan het nog steeds niet helemaal bevatten. Ik geloof het soms gewoon even niet. Ik ga pas landen als ik het hartje heb gezien denk ik

16. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Sommige hebben pas laat echo zeg!
    Lange wacht dus

Ik heb vandaag met 3+6 bloed laten prikken (hcg en schildklier)
    Ben benieuwd.

Angst overheerst helaas toch grotendeels...

Lief kindje blijf plakken asjeblieft :D

17. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Das zeker vroeg! We hebben dan dezelfde termijn ongeveer. Ik heb de eerste echo 22 maart en ben nu dik 4 weken (denk ik). Vk zei dat ze soms met 5,5 al wel een hartje ziet... spannend!

MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  18. mxm

mxm Niet meer actief

Ik!

19. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Ik, elke ochtend, sinds 6 dagen ofzo.

20. Dominique1991

Dominique1991 Fanatiek lid

29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    He meiden,

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap ♡ Zelf zit ik in de groep 1 tm 15 november 2018.... Ik heb hiervoor ook een Facebook groep aangemaakt met November 2018 baby'. Mochten jullie het leuk vinden, stuur mij dan even een prive bericht met je Facebook gegevens, dan voeg ik jullie toe ♡

Deel Deze Pagina