Een tip voor kuitkrampen (‘s nachts in bed): voordat je gaat slapen, beide enkels rustig rondjes draaien, alle kanten op bewegen. Ongeveer 2 minuten per enkel. Langer is nog beter. Dat bevorderd de doorbloeding in je kuitspieren en kan dus krampen voorkomen. En een banaan eten voor het slapen gaan; natuurlijke vorm van magnesium. Ik heb zelf nooit last van kuitkrampen, maar ik weet van andere zwangeren dat deze tips goed helpen.
Dat ongi gevoel had ik eerst wel altijd. En een trekkend gevoel. Maar dat is juist nu allebei weg. Best raar. Maar het lijkt wel of mijn baarmoeder achter het schaambot vandaan is en de druk dus minder is. Kan dat al zo vroeg bij een vierde kindje? @marb? Moet erbij zeggen dat ik een buik heb alsof ik al zeker 4 maanden zwanger ben
Ongi gevoel is meer en soort lichte druk geworden en ik voel ook een bobbel net boven mijn schaambot. Misselijkheid neemt af, vermoeidheid nog niet helaas. Maar wel bekruipt me een algeheel naar gevoel, alsof er iets niet klopt...
Over de kuitkrampen: bij mijn vorige zwangerschappen had ik ze 's nachts (wat ook gebruikelijk is), nu overdag... Ben wel bang dat ze ook 's nachts gaan komen, maar dat zien we dan wel weer. Magnesium is idd het meest logische, maar ik slik een prenatale vitamine waar ook magnesium in zit, dus dat is wel gek. Volgens mij hoort het er gewoon bij, had alleen niet gedacht dat het er met 8 weken al bij zou horen Over menstruatiegevoel en baarmoeders boven het schaambot: echt heel logisch en normaal. Hier ook af en toe steken, vooral aan de rechterkant. Denk dat het embryo daar ingenesteld zit ofzo. Als je niet voor het eerst zwanger bent kan je baarmoeder heel snel groeien. Ik heb ook een buik alsof ik maanden zwanger ben, hier vooral darmen/lucht (en niet continu, soms gewoon plat). Maar het zou me niets verbazen als mijn baarmoeder ook snel boven mijn schaambot uitkomt. Nu nog niet volgens mij... Het hoort er allemaal bij, ook de onzekerheid. Bleeeeegh... Over een paar weken zijn we allemaal wat zekerder en gaan de buikjes groeien.
Wat vervelend dat je dat gevoel hebt! Komt het door afname van de symptomen? Is het niet gewoon de angst/onzekerheid die spreekt? Ik herken het wel. Bij mij komt het door afname/uitblijven van symptomen. Ik ben helemaal nog niet misselijk geweest en mijn borsten zijn ook niet meer echt gevoelig. Dus ben ook continu bang dat er iets niet klopt. Zo frustrerend!
Ik weet het niet. Dit is een gevoel dat ik niet bij de eerste twee zwangerschappen heb gehad. Misschien de spanning tot de volgende echo, misschien speelt mijn leeftijd ook wel mee nu en het besef dat het vaker mis kan gaan. En alle verhalen over missed abortions... Dat de kwaaltjes afnemen is niet zo erg. Ik heb nog steeds pijnlijke borsten en mijn baarmoeder voelt gekneusd. Maar het is een gevoel dat ik niet kan omschrijven. Hopelijk zit mijn gevoel er naast...
Ja dat herken ik ook. In mijn geval: leeftijd, ziekte van Hashimoto, eerdere vroege miskramen en alle enge dingen die je op internet leest. Ook al zijn er zoveel meer verhalen dat het gewoon goed gaat, alleen de negatieve dingen blijven hangen. Ik hoop uiteraard ook dat je gevoel (en mijn angst) er naast zit! Het is toch ook gewoon een onzekere rotperiode. Knuffel!
Ook wel herkenbaar hoor: me afvragen of het wel goed zit. Ik zou die eerste zwangerschapsweken wel willen doorspoelen. Maar is het niet mogelijk om anders een pretecho te doen? 2 weken in de stress zitten is ook echt niet fijn!
@Eva2011 Ik mag van mijn echoscopiste (dat is een andere vrouw dan mijn verloskundige) appen als ik denk dat het niet gaat en ik het niet trek. Ik weet niet of dat in jou geval ook is dat het aparte mensen zijn. Anders had ik een belletje gedaan naar de echoscopiste. Want net als marb zegt 2 weken duurt wel lang als je zit te wachten!
Wat vervelend dat onzekere gevoel! Ik weet het even niet meer precies, maar heb jij nog helemaal geen echo gehad? Anders is een pretecho inderdaad wel een goed idee! Ik krijg bij mijn verloskundige geen vroege echo, dus daarom heb ik een pretecho gepland staan. Ik heb daar zo’n zin in. Ik heb al veel filmpjes gekeken op YouTube van echo rond het termijn 7-8 weken.
Ja hoor heb bij 8 weken een mooie echo gehad en zelfs 1 dag vooruit gezet, maar al die krampen steeds. Lag woensdag ook weer dubbel van de pijn Sindsdien dit nare voorgevoel. Vandaag zo'n vreemd hoog in de keel gevoel (zal wel spanning zijn) ipv misselijkheid. Toch steeds t gevoel dat ik moet spugen. Bloeddruk blijft 90-100/60 dus zit wel ok. Ben ook gewoon super chagrijnig... Herken mezelf niet meer.
Nee is dezelfde bij mij. Moet er gewoon even doorheen. Zit ook te stressen over hoe m'n moeder zal reageren, zit me ook niet lekker. Het liefst stel ik het uit tot ik het niet meer kan verbergen... Merk dat ik depri aan t worden ben van al dat nadenken. Tijd voor veel zonuren!
Och meiden, die onzekerheid is ook slopen. Je kunt altijd een pretecho boeken he.. Kramp in je kuiten kun je ook voorkomen door magnesium olie op je benen te smeren. Ik heb het ook alweer. Oh en dat trekken herken ik. Ook soms een drukkend gevoel weer bij mn vagina ingang, had ik bij mn zoon ook. Mijn baarmoeder lijkt er nu net iets bovenuit gepiept te zijn. En mn buik is ook al dik, echt een darmen buikje. Nog een paar weken meiden, zijn we de cruciale tijd door! Al heb ik dr hier een heel goed gevoel over.
Ah lieverd, virtuele knuffel voor jou! Het is inderdaad alles bij elkaar als ik het zo lees.... Zorg goed voor jezelf, ga lekker in bad of douchen en vroeg naar bed of zo. Even relaxen. Wat betreft ‘stressen over reactie moeder’ dat herken ik. Dat is ook heel moeilijk. Als ik het zo kan inschatten zou je het maar beter niet te lang moeten uitstellen om het te vertellen. Het levert nu alleen maar stress op. Maar vertel het wanneer jij je sterk en goed voelt met je man/vriend naast je staat en jou steunt. Ik wacht zelf met vertellen aan familie in ieder geval totdat we een goede echo hebben gezien...
Pff ik heb ook weer wat. Wij gingen vandaag chinees eten bij Mn ouders, maar nu ben ik weer bang dat dat slecht is. Ik heb alleen wat koe loe yuk en babi pangang op, maar nu struin ik heel internet af, want wat als t niet goed doorbakken was.. Ik denk dat ik maar stop met dit soort dingen eten, ik word er zooo angstig van.