helpt t als ik met je mee doe. Ik heb van die half slapende liezen waardoor ik elke x zo'n stuip krijg ik me benen Echt leuk als je doodmoe ben en gewoon wil slapen
Bevalplan: Vorige keren niet gemaakt, is me ook nooit gevraagd of verteld dat het handig zou zijn. Deze keer op verzoek van het ziekenhuis wel gemaakt En hoewel ik eerst dacht: waarom voor een derde dan wel? Was het nog best wel even handig/fijn om het samen met mijn man te bespreken en op papier te zetten. Mijn bevalplan is niet heel uitgebreid, maar de belangrijkste puntjes voor mij: - In principe zonder pijnstilling, mocht er tijd voor pijnstilling zijn, dan pijnpompje voor het laatste stuk (bij eerste bevalling ook gehad, ruggenprik wil ik zeker niet) - Zo min mogelijk alleen in de kamer gelaten worden (Hier was de verloskundige het helemaal mee eens, dus super fijn! ) - Graag regelmatige checks op ontsluiting (indien van toepassing) - In bad of onder douche indien mogelijk (ik bekijk op het moment zelf of ik er behoefte aan heb, vind het nog steeds lastig te beslissen, haha) - Baby zelf aanpakken bij geboorte (lijkt me zo mooi!!!) - Vlot naar huis na de bevalling (bij een hoge bloeddruk willen ze je nog weleens uren tot zelfs een dag houden, maar dat wil ik dus liever niet) - Goede pijnstillers tegen naweeën
Vervelend van de slechte nachten, hoop dat jullie alsnog een beetje oké geslapen hebben! De rusteloze benen zijn heel herkenbaar, echt een van de allerrotste kwaaltjes, vind ik Mijn man masseert mijn benen elke avond voor het slapen even, en dan goed stevig (zegmaar op ‘t absolute randje van pijnlijk) en dat lijkt te helpen. Misschien een tip?
Vraagje: baby gaat eerst in een wiegje, maar ik ga ledikant nu ook kopen en wil matras en matrasbeschermer kopen. Aerosleep heeft nu aanbieding. Dacht voor het ledikantje als matrasbeschermer dan toch voor de aerosleep te gaan. Op die termijn is er geen moeite meer met op temp blijven. Matras wil ik dan van een ander merk denk ik, want las dat die niet goed door de test kwam na wassen vh tijk. Kromp. Hebben jullie ervaring met aerosleep-matrasbeschermer en hoeslakentjes? En welk matras kopen jullie voor de ledikant?
Bizar dat de eerste rommelingen al zijn begonnen. Sterkte allemaal met de onzekerheid die dit brengt, ‘zou het al?’ Maar gelukkig is niemand meer fors prematuur! Ik ben natuurlijk een van de later uitgerekende, dus voor mij nog even tijd hoop ik om zaken af te ronden, zoals laatste aankopen.
Wij hebben gekozen voor de airgosafe in het ledikant. Kleine komt eerst ook in een wiegje. Wij hebben bewust gekozen voor ademend ook Ivm Portugal. Hoe het uiteindelijk bevalt heb ik net zo goed nog geen idee van natuurlijk
Wij hebben ook de airgosafe gekocht. Goedkoper en komt beter uit de test dan airosleep. Ook de hoeslakens van airgosafe erbij gekocht.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer welk merk matrasje wij hebben gekocht Hier is vandaag de eucalyptus boom naar de voorkant verhuisd. Nu hopen dat hij dat overleefd. Hebben gelijk enorm veel ruimte achter en minder inkijk aan de voorkant.
Heb ook geen idee welk matras wij hebben, volgens mij gewoon standaard matrasjes van de Prenatal haha.
Bij mij begint er weer vanalles te rommelen ineens. Misselijkheid,menstruatie achtige pijn in mn rug,doodmoe maar niet inslaap kunnen komen. Ohja en als klap op de vuurpijl ben ik BLOEDJE chagrijnig. Ik heb geen enkele aanleiding nodig om overal boos om te worden. Veder was de extra groeiecho goed en word t ventje op 3300 gram bij de geboorte geschat. Als ik de 40 weken aan tik uiteraard. Zelf tot nu toe 10 kilo aangekomen totaal. Hoe is dat bij jullie??
@riga01 qua slapen ondanks moeheid en klachten redelijk hetzelfde, ben (nog) niet bloed chagerijnig maar wat niet is kan nog komen. Ik ben bijna 16 kilo aangekomen en kleine werd bij de laatste echo geschat op 3400 gram rond de geboorte. Dus netjes bijgetrokken sinds de eerste groeiecho. Dinsdag hebben we weer echo (groei en ligging) dus ben benieuwd.
Lekker tijdstip ben je wakker zie ik . Ik zit hier op t moment in bad. Helemaal klaar met liggen / draaien etc. Balen @riga01 dat je je zo voelt! Betekent dat dat je lijf iets in gang zet? Ik ben nu ong 12/14 kilo aangekomen. Straks liggingsecho om 9u. Zal eens vragen of ze wil kijken hoe groot die wordt. Vorige keer met 30 wkn schatte ze 3700 bij 40 wkn.
Geen idee wat ik zelf aangekomen ben. De baby wordt adhv de groeiecho’s geschat op +/- 3500gr bij de geboorte met 38 weken. Haar broer en zus zijn beide geboren met 3550gr op hetzelfde termijn, dus ben heel benieuwd of we nu een derde met hetzelfde gewicht (en lengte!) krijgen