Koken is killing voor mijn rug... Ik heb lasagne gemaakt met de jongste, hij heeft heel veel geholpen met groenten snijden etc. Maar ben kapot nu... harde buiken en kan nu alleen nog maar zitten, hangend achterover, kussens in mijn rug.
Onze dame zat nog net binnen de marge waardoor we officieel onder de vk mogen blijven, tenzij er iets veranderd of ik te onzeker wordt door de vorige keer. Ook op mijn hart gedrukt dat ik echt aan de bel moet trekken als ik merk dat er veranderingen zijn qua beweging, en de afspraak dat wanneer dat zo is er niet afgewacht wordt zoals de vorige keer maar gelijk gehandeld wordt richting bevalling. Mocht ze idd richting de 7 pond gaan dan wordt het vanwege mijn heup en bekken toch een keizersnede omdat het risico anders te groot wordt dat ik na de bevalling echt volledig afhankelijk wordt van de rolstoel. En mocht het slapen en eten zo slecht blijven gaan wordt het een inleiding, ze hopen dat het iets verbeterd als die dame indaalt maar daar maakt ze nog geen aanstalten voor. Krijg wel wekelijkse of tweewekelijkse controles nu bij de vk zodat vooral het indalen goed gecontroleerd blijft worden en ze meer zicht hebben op de groei na het stoppen met de medicatie. Het ziekenhuis heeft hier de afspraak dat de partner er ten alle tijden bij mag zijn, dat wilde ze ons wel echt op het hart drukken. Er is ook nogmaals vastgelegd dat partner ten alle tijden mee gaat naar afspraken ook bij bijv ctg vanwege de vorige zwangerschap en mijn rolstoel.
Oh brrr, vervelend Misschien helpt ‘t je om eerder op de dag te koken? Tenminste, als ik kijk naar mezelf: ochtenden gaan over ‘t algemeen prima, maar de middagen kan ik ook niet bijster veel meer... Ik maak vaak rond de lunch al het avondeten (of doe in elk geval het meeste voorbereidende werk) hoef ik het ‘s avonds alleen maar op te warmen, af te bakken, oid. Scheelt voor mij een boel, misschien helpt het jou ook wat?
ja ik ga het idd anders indelen want tot een uur of 3 gaat het prima, daarna begint de ellende. Ze ligt nu ook weer zo vervelend, stuitligging is niet fijn zo als ze zo groot wordt. Dat hoofdje tegen mijn ribben
Vond kleding aan verschikkelijk. Dat was mij te warm. Dus heb wel een lang mannen tshirt in mn koffer zitten en een sporttopje/bh. Maar ik zit te denken volgens mij kreeg ik vorige x bij de ruggenprik zo'n ziekenhuisshirtje aan...en tijdens t persen moest t uit van mij..
Fijn dat je duidelijkheid heb gekregen. Gelukkig nu strikte controles dan weet je in elk geval een beetje waar je aan toe ben. Jammer dat ze niet wil indalen!
Controle was goed! Aan de ribbenpijn doen ze niks aan. Maar ze was er ook niet echt bekend mee wat ik omschreef. Ze wouden wel overleggen met de huisarts voor pijnstilling maar ik zei al dat heeft geen zin bij mij en ik wil niet hiervoor pijnstilling innemen. Want heb niet het idee dat het goed kan zijn voor de baby als je elke dag iets inneemt. Maar vandaag heb ik een goede dag, pijn is te doen. Maar ze is nog steeds ingedaald dat was al met 30 weken dus niks nieuws verder. Nu heb ik elke week een afspraak. En volgende week liggingsecho. Als ik in het ziekenhuis beval dan mag mijn man met klachten erbij zijn, zelfs als hij positief getest is. Maar dan wordt hij super goed ingepakt haha.
Fijn dat de controle goed was en dat je man sowieso in het ziekenhuis zijn mag! Jammer dat er niks tegen de pijn te doen is, maar goed om te horen dat je een betere dag hebt qua pijn. Hopelijk meer van zulke dagen!
Pfft soms zou ik ook wel een eind datum willen weten zodat ik weet hoe lang ik dit nog moet volhouden haha. Overdag gaat het wel hoor. Maar in de avond, vreselijk.. geen enkele houding zit nog lekker op de bank, die buik zit echt in de weg. Nu ook weer terugkomende kwaaltjes zoals vocht vasthouden in m'n arm/ pols, waardoor ik weer een constant zeurende pijn heb daar Achja, hoort erbij, laatste loodjes...
ik wil ook wel de einddatum weten, hier ook geen fijne avonden! Maar helaas hoort erbij. Nog een paar weekjes...
Hier precies zo, de avonden zijn echt vervelend, vind ik wel sneu voor mijn man want die zit dan elke keer met zo'n, puffende zeur opgescheept
Tis vaak ook heel pittig, die laatste loodjes Hopelijk hoef je deze keer niet zoveel overtijd als de vorige keer te gaan
Dat zou inderdaad fijn zijn hè! Ik he zoiets van 2 weekjes trek ik misschien nog wel maar dat het langer kan duren zou echt wel heel erg naar zijn
Volgens mij zijn wij allemaal in de avond puffende zeurtjes. maar is idd niet super gezellig voor onze mannetjes. Gelukkig is het tijdelijk!! Heb trouwens via een oude collega een super leuke speenkoord met naam laten maken en vandaag ontvangen. Mijn lijstje wordt aardig leeg. Geboortekaartje is klaar. Enveloppen binnen. Moet alleen nog etiketten laten maken. Schrijven is mij teveel werk.
Goed bezig! Ik heb ook zo’n gaaf speenkoord met naam laten maken, superleuk! Hopelijk een beetje nachtrust voor ons allemaal! Welterusten!
Dikke knuffel voor jullie dames. Vervelend om te lezen dat er meer ongemakken bestaan. We moeten lichamelijk toch flink inleveren voor zo'n mooie baby straks. Ik heb zelf al weken last van harde buiken, laatste tijd zijn ze ook pijnlijk. Ik hoop zelf dat het al mooi wat voorwerk is. Bij mijn 2e had ik ook al 3cm met 38 weken. Verder vinden mijn rug en ribben het niet zo tof meer. Maar toch probeer ik te blijven genieten. Gek idee dat wij straks het hoofdstuk baby's gaan afsluiten. Nooit meer zo'n mooi wondertje in mijn buik maar wel een prachtig compleet gezin!