Uitgerekend 16 t/m 30 november 2020 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sado, 28 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.575
    113
    Vrouw
    @Ilse84 begrijpelijk dat je geschrokken bent! Gek dat ze geen extra controle of groeiecho doen.. Maar komt vast goed!

Ilse84 vindt dit leuk.
  2. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    @Ilse84 jeetje dat is wel schrikken! Wel een beetje raar dat er geen plan komt

Ilse84 vindt dit leuk.
  3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.069
    17.023
    113
    O sorry, ik denk dat ik je post verkeerd begreep! Ik dacht dat die risico analyse nog moest komen, maar die is er dus al. Maar in principe is het ‘plan’ voor nu “we zien wel hoe het gaat”, dus? :(

Ilse84 vindt dit leuk.
  4. Labby

Labby Actief lid

16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    @Ilse84 jeetje, snap dat dat schrikken is! Weet je waarom ze geen suikertest willen doen? Ik belde vandaag ivm dat ik gem 4 / 5 liter water drink en ik mocht als ik wilde een suikertest laten doen.. dus lijkt mij bij 35 weken sowieso wellicht handig?

Weten ze ook op welk gewicht de baby geschat wordt met de geboorte? 8 pond zou dan niet gek zijn, als die nu 3300 is.

5. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    @Sado dat is inderdaad nu het plan. Het scheelt wel dat ik met beide meiden voor de 40 weken bevallen ben. Dat zou nu ook het geval kunnen zijn natuurlijk.

@Labby nee heb geen idee wat ze gaat wegen, maar ze komen met gemak een kilo aan in die laatste vier weken. Dus dan zou je richting de 4500 gram gaan.
    De gyn zei dat het niet zoveel zin heeft om die test te doen. Omdat het rond deze termijn niet zoveel oplevert. Maar ergens na vandaag denk ik dat de baby er erg snel is!

6. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    @Sado hoe is het met jullie?

Sado vindt dit leuk.
  7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.069
    17.023
    113
    #3107 Sado, 30 okt 2020
    Laatst bewerkt: 30 okt 2020
    Hartstikke goed! :) Ik begin bijna te denken: waar gaat het straks mis, het gaat tè goed, haha.

E. doet het super, was maar een mini-beetje afgevallen vandaag, heeft goede luiers, drinkt keurig haar flesjes, is heel rustig en tevreden.
    En ik voel me fijn, redelijk fit, het vloeien valt gigantisch mee, de naweeën vallen gigantisch mee, onze oudste twee zijn zó zó zó lief met E., mijn man en ik zijn weer een geweldig team zo samen. Ik ben echt helemaal in de zevende hemel❤️

Ik weet dat er nog wat minder leuke dingen aan komen: de kraamtranen en stuwing bij mij, de krampjes en andere minder gezellige momentjes met E. en ik gok zomaar heel wat momentjes dat ik ze alle 3 hysterisch aan het huilen heb:roflmao:, maar voor nu genieten we echt dubbel en dwars.

Dinsdag krijg ik mijn postpartum massage thuis, heeeeerlijk, kijk er naar uit :D

mum2be2, miikka, Ilse84 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Wat apart dat t zo anders is bij elk ziekenhuis.
    6 november ben ik 38 weken en gaan ze nogmaals groeiecho doen (wel met een slag om de arm omdat t op dit termijn moeilijk precies te zien is )
    maar aan de hand van die echo krijg ik een plan. Ik mocht er nu al vanuit gaan dat t een inleiding word tenzij hij zo groot is dat ks.
    De echo waar hij 3500 gram werd geschat was ik 36 weken. Dus klinkt een beetje hetzelfde qua maat baby.

9. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Tjonge wat vervelend dat ze jou ook zo met die mededeling hebben laten gaan zonder een concreet plan te maken voor de komende tijd. Kan je niet alsnog met iemand bellen voor meer informatie?

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.069
    17.023
    113
    Wat rot, dat is natuurlijk helemaal geen plan.... Zou fijn zijn nu weer voor de 40 weken te bevallen, maar die garantie kan niemand je geven natuurlijk :(
    Heb je de mogelijkheid met een andere arts te overleggen bijv?

11. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ja klinkt idd hetzelfde.
    Met hoeveel weken zou je ingeleid worden?

En heb je maat 50 aan babykleding of ga je voor maat 56? Mij beide meiden hebben zeker een tijdje in maat 50 gewoond, dus vind de inschatting erg lastig.

Ik zou idd nog wel met iemand anders willen overleggen. Komende week heb ik twee belafspraken staan, voor een intake en contact met verpleegkundige. Dan ga ik het nog even voorleggen.

Sado vindt dit leuk.
  12. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Hij heeft de hele tijd goed op t gemiddelde gezeten dus heb ook maat 50 kleding.
    met 34 weken was hij nog gemiddeld.
    Vandaar dat t verhaal zo t zelfde klinkt.
    Aan de hand van de suikertest doen wij ook alleen maar voeding aanpassen.
    Ik heb geen medicatie insuline of wat dan ook gehad omdat ik al aan t einde ben. Maar t zou natuurlijk een lastig verhaal worden als hij 5 kilo weegt en ik krijg m er niet doorheen o_O

Inleiden zou dan waarschijnlijk tussen de 38 en 39 weken zijn :)

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.575
    113
    Vrouw
    Ik zou het indd nog eens bespreken want vind het wel heel makkelijk gezegd 'we zien het wel' en erop vertrouwen dat er 84% kans is op een normale bevalling. Lastig hoor, hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.069
    17.023
    113
    Eens! Lijkt me een goede voor een second opinion hoor. Ennuh: jouw zorgen hierin zijn minstens net zo belangrijk, dat kunnen ze toch niet wegwuiven met “we zien wel hoe het loopt en houden een keizersnede achter de hand”?!

Ilse84 vindt dit leuk.
  15. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Poe daar zou je toch niet aan moeten denken... Vijf kilo o_O

Wat moet je aanpassen aan je voeding? Ga ik dat voor de zekerheid ook maar volgen.

16. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ik ga het zeker aan de kaak stellen komende week bij de intake. Dit voelt gewoon niet zo goed. Suikertest hoeft niet perse, maar een extra echo zou ik wel fijn vinden. Ze zeiden in het ziekenhuis dat het dan niet meer te meten is. En daarom overbodig zou zijn.

Labby, Spectre en Sado vinden dit leuk.
  17. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Weinig koolhydraten en om de 2 uur eten. Eigenlijk gewoon normaal eten maar opletten op brood rijst pasta. En veel water geen drankjes met suiker of wat dan ook.
    T is niet zo bijzonder hoor maar heb koolhydraat arm brood gekocht. En drink geen groene ijsthee meer maar water.
    en probeer het meer te verdelen want ik doe normaal niet zo vaak eten dus das wel beetje gekkig.

Vb vandaag :
    09:00 : ontbijtgranen met melk
    11:00 : 2 mandarijnen
    13:00 : 2 sneetjes koolhydraatarmbrood met smeerkaas
    15:00 handje walnoten
    18:00 zalm met boerensalade
    19:30 bakje yoghurt met bosbessen.

Ilse84 vindt dit leuk.
  18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.069
    17.023
    113
    Hoe was je controle/CTG vandaag @Maev?

19. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Thanks! Daar kan ik wat mee!

hibiscusje vindt dit leuk.
  20. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ctg was weer prima, ze beweegt minder maar voor de rest was het goed. We moeten wel weer voor een groeiecho komende week want ze werd nu op 2500 gram geschat. En dat is amper meer dan bij de laatste groeiecho 10 dagen geleden (toen werd ze gemeten op 2480). Heb met de vk afgesproken dat zolang het nu hetzelfde blijft en ik mij er niet ongerust onder voel we niet steeds voor een ctg gaan. Thuismonitoring doen ze niet meer en ik wil eigenlijk gewoon met de vk bevallen want die hebben mij ondanks dat ik eigenlijk niet bij ze hoorde te zitten perfect begeleid deze zwangerschap en op veel meer punten gerust gesteld dan dat ze mij ooit in het zkh hebben gerustgesteld bij de eerdere zwangerschappen. Maar we horen ook steeds een ander verhaal, vk vanmorgen die aangeeft bij minder leven voelen dan normaal willen we een extra controle want kan een signaal zijn dat het niet goed gaat, vergelijk het met dat als je niet lekker bent je zelf op de bank of bed gaat liggen. En gyn bij de ctg, ja op dit termijn gaan ze een slaap wakker ritme ontwikkelen dus het is compleet normaal wanneer je ze minder of nauwelijks voelt?
    En gisteren waren de bewegingen duidelijk te weinig maar hartje was prima, nu met nog minder bewegingen zouden beide prima zijn? Dus dat maakte mij onrustiger en ongeruster, na het gesprek met de vk wel weer geruster overigens, nu maandag even afwachten wanneer we voor de groeiecho mogen komen. Maar maak me na de schatting vandaag daar wel wat zorgen om. Mag nu wel gaan kolven om evt bijvoeding achter de hand te hebben met akkoord van zowel de vk als de lactatiekundige. Kan zorgen voor weeën en start van de bevalling maar als de vk erachter staat doe ik dat met vertrouwen.

hibiscusje, Sado, Puckebell en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina