Uitgerekend 16 t/m 30 november 2020 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sado, 28 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.081
    17.056
    113
    Officieel was de regel: bevallende vrouw géén mondkapje (ook niet voor of na de bevalling). Partner enkel mondkapje bij verlaten verloskamer óf wanneer personeel aanwezig is in de verloskamer.
    Bij verdenking op corona blijft de regel hetzelfde, maar is er een speciale Covid-verloskamer en heeft het personeel een “ruimtepak” aan.

Ik heb inderdaad de hele tijd geen mondkapje op gehoeven. Voor mijn man verschilde het, de ene medewerker was er strenger in dan de andere. Hij zette ‘m zelf gewoon op als iemand in de kamer kwam, maar er werd regelmatig gezegd “joh, zet maar af hoor”.
    Bij het persen moest het wel echt, omdat hij toen dus ruim binnen 1,5m van de verpleegkundige en verloskundige was. Daarom staat hij op de eerste foto’s dus ook met een mondkapje op. Maar daarna zei de verpleegkundige al gauw dat hij ‘m af mocht zetten, “leuker voor de foto’s” :)

86Hoop, Bloem4, mum2be2 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.081
    17.056
    113
    Fijn dat de controle goed was! Wat was de eerdere datum ook al weer? Midden deze week ergens, toch?

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.847
    18.594
    113
    Vrouw
    Spannend nog even :) maar 10/11 Is ook al bijna

mum2be2 vindt dit leuk.
  4. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Zaterdag de 7e, scheelt ook bijna niks ;)

Puckebell, Spectre, Maev en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Woensdag einde van de ochtend, was ook gelijk de enige mogelijkheid deze week. Zelfs de rest van de spoedplekken zat al vol, op alle locaties :eek:

mum2be2 en Sado vinden dit leuk.
  6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.081
    17.056
    113
    Fijn, da’s al gauw!
    Hoe gaat het nu qua beweging voelen? Beetje oke?

7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Met vlagen voel ik haar wat meer actief zijn, in ieder geval meer als donderdag en vrijdag. Dus dat is positief. Voor nu wachten we woensdag af. Nu eerst even proberen tr slapen ik ben beroerd door het niet slapen van vannacht.

Sado, hibiscusje en mum2be2 vinden dit leuk.
  8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.081
    17.056
    113
    Zo snel als de zwangerschap ging, zo snel gaat ook de kraamweek, we zijn al over de helft!!!:eek:

E. heeft vandaag de gehoortest met vlag en wimpel behaald :D Hielprikje heeft ze ook super stoer doorstaan, gaf geen kik. Ook weer achter de rug, dus :)

Gisteren had ik mijn huisbezoek van de verloskundige. Alles gaat helemaal prima, dus we waren over de meeste dingen gauw uitgepraat :)
    Wel wilde ik graag nog even de bevalling bespreken. Ik vind het lastig uit te leggen, maar deze bevalling voelde voor mij ergens heel “anders” dan de vorige twee. Niet vervelend(er), maar gewoon, anders.
    Ik had net als de vorige keren enkel rugweeën, maar beide vorige keren had ik duidelijke weeënstormen (wat ik ervaarde als overlap in weeën of max enkele tellen pauze tussen de weeën) en duurde elke wee ongeveer even lang. Nu was er totaal geen regelmaat in: ik had soms diezelfde overlappende weeën, maar dan soms minutenlang helemaal niets, dan weer 3 snel achter elkaar, dan na een minuut pauze weer 3, dan weer een lange pauze, etc. De ene wee duurde een paar tellen, de andere 1-1,5 minuut. Heel gek, voor mijn gevoel dus.
    Ook heb ik deze keer - in tegenstelling tot de vorige keren waar ik dat totaal niet had - goede pijn tijdens het persen gevoeld (staan van het hoofdje?).
    Maar alles wat ik omschreef was volgens de verloskundige heel logisch, want E. was schijnbaar een sterrenkijker. :o: Hebben ze me tijdens of na de bevalling dus helemaal niet verteld. Hoewel mijn man wel zei “gek, leek wel alsof ze haar wat draaiden, vlak voor je haar mocht aanpakken”. Dat klopte dus wel.

Volgens de verloskundige een mogelijke reden dat deze bevalling een kleine 2 uur duurde en niet nog sneller was dan de kleine 50 minuten van de vorige bevalling (ze zei dat je toch meestal wel ziet dat elke volgende bevalling vlotter verloopt). Ze noemde het wel bijzonder dat de bevalling dus nog geen 2 uur duurde, ik nul komma nul schade eraan over heb gehouden en er geen hulpmiddelen nodig waren. Best zeldzaam voor een bevalling van een sterrenkijker, zei ze :p
    Nouja, kan dus ook van m’n bucketlist:roflmao:

86Hoop, Bloem4, mum2be2 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Banoe

Banoe Actief lid

7 feb 2020
    187
    559
    93
    Vrouw
    Net terug van de vk. Hij is zo goed te voelen in mn buik, heerlijk. Je kan hem helemaal vastpakken.
    Alles was oke, met 40 weken (16-11) strippen, en voor de zekerheid die donderdag 19-11 ook een strippoging op de agenda gezet. Ze zei dat het er naar uit ziet dat hij voorlopig nog geen aanstalte maakt en dat hij daar prima zit. Mooi ingedaald. Mag niet te lang wachten met bellen want bij een derde kan het ook weer vrij snel gaan.

86Hoop, Bloem4, Puckebell en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.847
    18.594
    113
    Vrouw
    Het klinkt echt als een fijne bevalling!
    Ik hoop dat ik er ook zo op mag terugkijken straks. Niet dat het snel moet gaan, maar met een positief gevoel erop terugkijken en het liefst zonder kleerscheuren.
    Bij de 1e vond ik de kraamweek gewoon vreselijk. Ik voelde me totaal niet mezelf en had nog veel last van de hechtingen. Qua verzorging van L. liet ik bijna alles over aan de kraamzorg heb ik het idee, was er een soort van niet bij met m'n hoofd, zombie modus haha.
    Maar iedere bevalling is weer anders zo blijkt maar :) al zie ik er nog steeds tegenop, ik voel me er niet meer zo paniekerig bij.. let's do this ;)

86Hoop, Puckebell, mum2be2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.081
    17.056
    113
    You got this!! :)
    Hoop ook dat je er straks fijn op terug mag kijken (jullie allemaal, trouwens :D), dat is zo fijne start van de rest van je leven met je kleintje!

86Hoop, Puckebell, Spectre en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    @Banoe , fijn dat alles weer goed was en je de strippogingen vastgezet heb.

@Sado , kun je nagaan hoe snel het gaat, als ik je banner ook zie...4 dagen alweer hahaha. Wat goed man een sterrenkijker er zo vlot uitkrijgen.

Banoe en Sado vinden dit leuk.
  13. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    In plaats van morgen vandaag de controle gehad bij de vk. Hij ligt nu helemaal vast in me bekken (ik loop ook alsof het hoofdje er al uit hangt o_O)

Deze vk heeft me heel duidelijk gezegd dat ookal ben ik zo kapot en klaar ermee ze zullen niet zonder medische reden dingen ondernemen. Nou hoeft dat nu ook echt nog niet maar ik wil absoluut niet over de 40 weken lopen en het blijft mijn lichaam. Gelukkig hebben we nog even wat dat betreft :o:

86Hoop, Maev, mum2be2 en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw

Ik denk in plaatjes en zie een hoog zwangere vrouw soort van spijkerpoepend rond waggelen :p

86Hoop, Maev, mum2be2 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.847
    18.594
    113
    Vrouw
    Lastig is dat hè.. ene kant begrijp ik het ook wel, maar als je al zo lang last hebt en je gewoon moe bent dan vind ik dat ze best kunnen kijken wat ze voor je kunnen doen (bijv. Of strippen mogelijk is tegen die tijd)
    Ik had het zelf ook aangegeven bij de vk of ze met 40 weken kunnen kijken om te strippen. Maar ze wachten liever tot 41 weken.. Maar wat nu als ik dat zelf niet wil :o::|

Maev, mum2be2 en Puckebell vinden dit leuk.
  16. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    Haha nou zo is het ongeveer hoor :roflmao:

hibiscusje vindt dit leuk.
  17. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja ik snap ook goed dat ze het niet zomaar doen maar ik zeg niet voor de grap dat ik er klaar mee ben natuurlijk :o:
    Ik hoop niet dat het nodig is en dat die kleine gewoon lekker snel zelf komt maar anders ga ik gewoon voet bij stuk houden hoor :eek: Mijn lijf mijn kindje

86Hoop en Spectre vinden dit leuk.
  18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.081
    17.056
    113
    @Spectre @Puckebell Jammer dat ze pas met 41 weken willen strippen, denk dat het in veel gevallen vóór die tijd al wel mogelijk is, toch? En snap best dat ze niet met 37 weken - zonder medische reden - willen ingrijpen, maar vanaf een week of 40 zouden ze het best per situatie kunnen bekijken, zou ik denken...
    Volgens mij is het ook zo dat strippen slechts een laatste zetje is, dus als je lichaam/de baby er écht niet aan toe is, zal het toch niets doen.

Hopelijk komen de baby’s gewoon netjes op tijd:thumup:

86Hoop, riga01, Spectre en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Banoe

Banoe Actief lid

7 feb 2020
    187
    559
    93
    Vrouw
    @Spectre je mag in NL de keuze maken om met 41 weken ingeleid te worden. En daar wil ik graag voor kiezen ivm mijn 1e bevalling.
    (overtijd, afnemend vruchtwater, hoop stress bij mijn zoon die poepte rond 40wkn in het vruchtwater zagen ze aan zn nageltjes, en vlak voor de bevalling en vlak na de bevalling. Dat ging sowieso mis met meconium in zn longen en klaplong etc)

echter is inleiden iets forceren wat er nog niet helemaal klaar voor is dus dat doen ze liever niet. Het geeft medische risico’s, over het algemeen gaat het veel moeizamer, behave bij Sado haha.

het voelt een beetje als twee kwaden. Dus met dat in het hoofd wil/mag ik vanaf 40 weken proberen het op een andere manier op te wekken, in dit geval strippen. Zeker omdat het ook niet de eerste is, moet dit wel lukken.
    misschien kan jij dit ook als reden gebruiken? Dat je het liever op een natuurlijke manier wil dmv strippen ipv inleiden en ze zo een beetje ‘ompraten?

86Hoop, Sado, Spectre en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Oh ik heb echt zulke zuurbranden de afgelopen week, echt elke dag, het was even weg, maar nu weer helemaal terug :confused: zo naar...

Deel Deze Pagina