Zooo echt niet normaal hoor. En dan haal ik weinig met oog op de emigratie maar als je al kijkt wat er tijdelijk mee gaat naar het chalet is de helft Al van Sjakie Wow
Hoi! Ik lees af en toe met jullie mee maar hoor wel dit groepje (uitgerekend 16-11). Maar ben niet zo erg actief. Vandaar slechts een mee-lezer . Maar nu toch een vraagje. We naderen het 3e trimester. Advies van het RIVM voor medewerkers van kinderopvang/onderwijs ed is om vanaf het 3e trimester niet meer binnen de 1,5 meter van de kinderen te werken. Zijn er hier meer die daarmee te maken hebben? Hoe gaat jullie werkgever hiermee om? Ik ben nu ruim 27 weken en werk in het onderwijs. Hoe het precies handen en voeten krijgt weten ze nog niet en wordt deze week uitgezocht (scholen zijn natuurlijk pas net weer begonnen. Hier in elk geval). Maar ben benieuwd hoe dit bij anderen geregeld is...
Hi @Kikki1 ik werk in de kinderopvang en dst is nu idd de afspraak. Ik mag kiezen wat ik wil. Op de groep blijven of vervangend werk. Heb gekozen voor vervangend werk. Ik werk in de invalpoule en als vaste invaller op een aantal vestigingen. Moet wel zelf op zoek naar vervangend werk wat dat hebben ze in de invalpoule niet. Mag jij ook kiezen of is het een verplichting?
Ik mag vervroegd met verlof. Zij hebben aangegeven dat ze geen vervangend werk hebben voor mij dus geldt dit als ziekmelding bij uwv. Alsin... mijn verlof is al begonnen! (Kinderdagverblijf)
Ik denk huh, hoe kan dat gezien ik 1 oktober mijn eerste verlofdag heb, maar jij hebt nog vakantie toch? Die heb ik net gehad Heeeerlijk, we kunnen al aftellen!!!
Echt he! Haha Sjakie, te leuk. Hier heet die sinds de terugplaatsing Frummel. Toch wel makkelijk, want daardoor noemt iedereen m nu Frummel Oeh nu ben ik door jullie ook aan het tellen geslagen, nu vakantie maar daarna nog 21 dagen werken! 19 oktober met verlof. Heb er zo'n zin in!
Mijn energie is trouwens echt helemaal op. Ik slaap zó slecht in en kan geen fijne houding vinden + heel veel last van m'n linkerarm, denk beknelde zenuw waardoor ik van de zeurende pijn de slaap niet kan vinden. Ga het vanmiddag maar even aangeven bij de verloskundige. Kon wel janken vannacht, om 2 uur had ik nog niet geslapen en vanmorgen om half 7 was mijn zoontje alweer wakker. Zou zo graag weer eens een paar goede nachten hebben.
Aah wat rot die nachten zeg....& Hopelijk word dat snel beter. Hier vanmiddag ook weer controle! En bijna het 3de trimester in!
Hier nog 19 halve dagen werken , WoW gaat snel! @Spectre, wat balen dat je niet kan slapen... dat breekt je wel op.
Zou voor je arm misschien toch eens langs de fysio, hier heeft het echt geholpen vorige week, mijn nek zat vast. Mag vanmiddag weer want begon weer vast te zitten.
Ja ga bellen of ik deze week terecht kan, volgende week zijn we een weekje weg en wil dan echt niet constant met die pijn lopen. Gekke is dat ik er pas last van krijg zodra ik op bed lig.
Ah fijn dat hij zo snel binnen is en negatief. Overigens blijf ik mij wat dat betreft verbazen over de mensen die bijvoorbeeld op facebook zo hard roepen dat de pcr testen (diegene uit de teststraten) het rhinovirus (verkoudheid), hooikoorts en nog een aantal enkel zouden aangeven ipv corona. Ik vraag me af of die mensen dan dus ook daadwerkelijk dit als ervaring hebben of simpelweg een aantal anderen na praten die zich baseren op de testen die al jarenlang afgenomen worden via huisartsen die bij nivel zijn aangesloten. Dat laatste aangezien ze steeds met de grafiekjes daarvan strooien als onderbouwing, terwijl zowel textueel bij de grafiekjes als uit de grafiek op te maken is dat vanaf 1 juni de uitslagen van corona daarin niet meer worden opgenomen omdat die teststraten toen voor iedereen open gingen. Sorrie moest het even kwijt, buiten dat het bij ons negatief als uitslag kwam hoor ik van meer mensen in onze omgeving met hooikoorts of verkoudheidsklachten dat ze negatoef getest zijn. Heb van diegene die positief getest zijn nog geen 1x gehoord dat uit de uitgebreidere test vervolgens kwam dat het rhino of hooikoorts bleek te zijn. (Iets met hormonen en irritatiepuntje zeg maar)
Dank je! Dat weet ik eigenlijk nog niet. Ik denk wel dat ik liever niet zo dicht bij de kinderen werk. Het risico gewoon zo kaag mogelijk houden lijkt mij het fijnste. Op zich ben ik sterk, zelden ziek. Maar door de baby werkt je lijf gewoon een beetje anders en zo’n heftige ziekte (tenminste dat kan het zijn) wil je dan gewoon echt niet.