Uitgerekend 16 t/m 30 november 2020 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sado, 28 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Precies dat is ook mijn beargumentatie. In de herfst en winter ben ik van mezelf snel verkouden en vaak met een fijne blafhoest en koorts. Dus ik loop het liever niet op.

Kikki1 vindt dit leuk.
  2. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Denk de laatste week veel na over het straks met corona er in de herfst en de winter uit gaat zien. Merk dat ik er een beetje 'bangig' van wordt. Heb geen zin in raamvisite of andere extra regels waar we ons moeten houden. Als ik even in het ziekenhuis moet blijven ma de bevalling, dan wil ik gewoon dat mn Kids op bezoek kunnen komen bij hun zusje ed. Ben op dat gebied best een doemdenker en zie veel beren om de weg.. Meh...

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Eerlijk gezegd ben ik niet zo bang voor corona. Denk ook niet zozeer dat er een echte tweede golf gaat komen of dat ik zelf kwetsbaar ervoor ben.. Sommige maatregelen vind ik ook heel tegenstrijdig. Maar goed, voor de baby wil ik wél voorzichtig zijn natuurlijk. Ze zijn nog zo kwetsbaar als ze klein zijn.
    Maar ik wil kraambezoek niet weghouden. Nu komen toch alleen naaste familie en goede vrienden is de verwachting..
    Naaste familie wil ik wel gewoon de baby laten vasthouden.. Vrienden dan niet direct denk ik en ook niet meteen de eerste week uitnodigen. Zodat er niet gelijk veel verschillende mensen rondom de baby staan.

Sado vindt dit leuk.
  4. Areca

Areca Bekend lid

20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Ik ben gewoon corona moe... :p laat ik het daar ophouden.

Puckebell, Spectre en Sado vinden dit leuk.
  5. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ja het wordt tijd dat er een vaccin komt ed, of een andere oplossing. Allemaal een slokje moedermelk met antistoffen ofzo. Hahaha ben er ook echt heel erg klaar mee. Maar ben wel voorzichtig idd voor de baby maar ook voor mezelf zolang ik nog zwanger ben.

6. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Areca ik denk dat iedereen wel coronamoe is op een bepaalde manier. Althans als ik voor mezelf spreek ben ik ook corona moe, maar merk dat dit ook voortkomt uit frustraties over weerlegbare feiten vanuit diegene die zo enorm vastbijten dat alle maatregelen maar weg moeten. Maar bijvoorbeeld ook uitspraken dat het natuurlijke opruiming zou zijn van ouderen en mensen die dus kwetsbaar zijn. Als risicogroep staat dat mij enorm tegen, ik moet nog 37 worden heb straks 3 kinderen die ik ook graag op zie groeien. Mijn activiteiten zijn normaal al behoorlijk beperkt vanwege mijn handicap maar nu bijvoorbeeld nog veel meer doordat ik risicogroep ben en een handicap heb en voor mij corona fataal kan zijn. En dan val ik nog niet eens in de zwaarste risicogroep.
    Dus ja ook ik ben coronamoe, maar ben ook van mening dat zolang het niet onder controle is of helemaal weg er simpelweg maatregelen nodig zijn zowel ter bescherming van diegene met een brozere gezondheid als voor diegene met een goede gezondheid. Wanneer je als gezond persoon met een meer dan uitstekende sportieve levensstijl en uithoudingsvermogen na corona er nog slechter voor staat dan diegene met kanker die ruim 3 jaar geleden nog maar een half jaar zou hebben, lijkt het mij serieuze business dat zijn effecten die ik zelfs van een zware griep niet heb meegemaakt. En dat betrof niet slechts 1 persoon.

7. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Goodmorning,

Hoe gaat het met iedereen?
    Hier wel oké eigenlijk, nu lekker dagje vrij, de box wordt vandaag door babypark geleverd, dan hebben we alles binnen.

Vanavond komt de schilder onze dakkapel schilderen. En mijn man moet nog even verwarming vervangen en dan gaat ons huis de verkoop in. Spannend! Ik regel al het papierwerk, dus dat zijn leuke klusjes.
    Zo gaan de weken wel lekker snel ;) en doordat ik alle dagen werk heb ik nu ook mooi de tijd daarvoor.

De boys zijn lekker naar school tot half 3 vandaag, heerlijk ff rust in huis weer :D.

Spectre, Bloem4, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Wat betreft Corona, we houden ons aan de afstand regels op straat en winkels en ontsmetten onze handen etc. Op het werk van mij kunnen we ons er niet aan houden, we werken veel te dicht op elkaar, anders kunnen we gewoon niet werken, gelukkig hebben we wel plexiglas tussen de balie en de mensen.

Ik zou het wel heel jammer vinden als de jongens straks niet het ZH in mogen om hun zusje te bewonderen maar daar hebben we ze al op voorbereidt....
    Dat we geen kraamvisite krijgen vind ik heerlijk, ik hou daar namelijk sowieso niet van :oops:, alleen opa en oma’s mogen komen.

Spectre en Sado vinden dit leuk.
  9. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @mum2be2 betreffende het bezoeken in het zkh, bij de 1 na laatste versoepeling werd er gezegd dat kinderen onder de 12 wel langs mochten in het zkh en kinderen vanaf 12 niet. Ik weet niet van welke maand jou oudste is maar hier zou dat dus betekenen dat de oudste niet langs mag komen want die is dan 2 weken tot een maand 12 en de jongste mag dan sowieso wel :|. Voelt heel krom.

10. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    oh mijn oudste is dan al bijna 13....:(

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Nou, inderdaad! Heb echt een hekel aan ‘verplicht’ bezoek, die kunnen wij nu ook mooi op een nette manier omzeilen in verband met Corona.
    Onze ouders/broers/zussen mogen komen en onze beste vrienden (is een getrouwd stel). Verder geen kraamvisite voor ons :)

mum2be2 vindt dit leuk.
  12. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Dat heb ik dus ook. Dit is mijn laatste zwangerschap en mijn dochters zijn bijna 4 en 6. Ze zijn zo ontzettend betrokken bij de zwangerschap en baby maar door de corona wordt het ze wel heel lastig gemaakt om echt "betrokken" te zijn. Ze mogen niet mee naar echo's, niet mee naar afspraken. Dus zou het ook zo erg vinden als ze niet op bezoek mogen komen in het ziekenhuis.

Maev en mum2be2 vinden dit leuk.
  13. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Vind t oprecht vervelend dat jullie de twijfel hebben of jullie kids er bij mogen zijn. Dat hebben wij gelukkig niet.

Wij hadden wel besloten eind september een tuin feestje te geven omdat ik dit jaar 30 word mijn vriend 35 en we de baby verwachten. Ik zit pertinent niet te wachten op een babyshower. Dus wou het soort van zelf regelen op deze manier... Maarja das de vraag of dat dus nu door gaat :rolleyes: Onze tuin is ruim genoeg om genoeg afstand te houden maarja we wachten nu maar af hoe t allemaal gaat lopen.

Kraambezoek zit ik ook niet op te wachten :roflmao:. Ik ben oprecht een gezelligheidsmens maar ik haat verplichte bezoekjes zoals dit:|.
    Daarnaast kan ik ook echt heel beschermend zijn en maak me nu al druk over t vasthouden van andere in de 1e week.

Wel even wat grappigs ik heb vanacht gedroomd dat de kleine knul er was maar we hadden m een verkeerde naam gegeven en ik was er helemaal van ondersteboven en van de kaart:roflmao: We twijfelen nog enorm over de naam maar ik gok dat mijn droom voor mij wel een knoop heeft doorgehakt:p

mum2be2 vindt dit leuk.
  14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Maar met kraamvisite vraag je toch ook alleen de mensen die het dichtst bij je staan?? Lijkt mij hoor. Zou het niet leuk vinden als we onze goede vrienden niet uit zouden nodigen ivm corona, maar daar wel hebben gezeten met bbq etc.

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    #955 Sado, 20 aug 2020
    Laatst bewerkt: 20 aug 2020
    We hebben een redelijk kleine kring, geen grote vriendengroepen die we nu ook regelmatig zien, dus dat gaat hier niet op, eigenlijk :).

Bezoekjes van collega’s, buren, tantes-die-we-1x-per-jaar-zien, etc, slaan we nu dus over.

Spectre vindt dit leuk.
  16. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Nou mijn collega’s bijvoorbeeld komen zo met een man of 15 tegelijk, nou kan dat natuurlijk niet icm corona, maar ik hou dus überhaupt niet van zulke verplichte bezoekjes.

Hier dus alleen de opa’s en oma’s en onze broers en zus (zijn er maar 3 samen).
    Rest laten we niet toe.

Spectre vindt dit leuk.
  17. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Ik las ook al een tip van een foto bij het kaartje indoen ivm corona omstandigheden.
    Vond het niet gek, ga het onthouden, je weet nooit tegen die tijd.

18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Oké, ik snap het ook wel hoor. Ik ben stiekem ook wel blij met minder bezoek of geen verjaardag te hoeven vieren :oops: maar hier sowieso niet echt mensen of vage bekenden die langs komen of die we een kaartje sturen.
    Maar zo heb ik een vriendin die is 3 maanden terug bevallen en tot nu zijn we nog niet langs geweest. Ik vind dat gewoon jammer. Verwacht ook niet gelijk de eerste weken langs te kunnen, maar gewoon helemaal niet snap ik niet:o:ze gaat nu ook naar het kdv namelijk.

mum2be2 vindt dit leuk.
  19. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ooh corona, wat een drama zeg :|

Ik hoorde dat de bad bevallingen niet door konden gaan toen Corona zo hot en happening was. Ik hoop echt niet dat dat weer gaat gebeuren want wil zo graag in bad als het mogelijk is.

Kraambezoek is bij ons straks gewoon welkom mits ze “gezond” zijn (maar dat zou los van Corona ook zo zijn). Het fijne is natuurlijk wel dat we mensen waar we minder mee hebben of anders niks van horen makkelijker kunnen weren zonder lullig te zijn ;)

Maev en mum2be2 vinden dit leuk.
  20. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Hi dames..lees tussendoor wel mee hoor maar te druk met nesteldrang om te reageren :roflmao: en ben nogsteeds bezig met te bedenken wat ik mn baas moet mailen ivm vreselijke bekkenpijn die steeds meer word. Heb nu nog 1 week vakantie maar zelfs thuis lukken dingen amper. Die mensen zien me aankomen...ja ik kom u helpen maar ik kan veder niets tillen,verschuiven,staan,lopen...:confused:

Deel Deze Pagina