Ik heb hetzelfde voedingskussen. Flessen van dr Brown, heb begrepen dat helpt om krampjes te voorkomen. Luieremmer: https://www.mamaloesbabysjop.nl/luieremmer-diaperchamp-medium-silver-4021?channable=01abc1696400343336323780&gclid=EAIaIQobChMI-Jvp6NjS6wIVF-vtCh09qQKgEAQYBiABEgKrOfD_BwE. Geen idee of die fijn is maar heb ik gekregen van een vriendin waarvan de kids uit de luier zijn. Andere vriendin is zeer tevreden over tommy tippie begreep ik!
@hibiscusje Qua luieremmer hebben we de korbel, npu ja we hebben er 2, 1 beneden en 1 boven. 1 roze en een mint. https://www.babyentiener.nl/coci-marcel-korbell-luieremmer-mint.html Navullingen lijken heel duur maar we doen er echt lang mee. Bij ons worden de luiers apart en gratis ingezameld via de kdv's en de milieustraat, voor restafval en gft betalen wij. Qua voedingskussen heb ik een grote van doomoo en een kleintje van done by deer. Met de grote slaap ik ook, de kleine gebruik ik op de bank momenteel voor mijn rug. Qua flessen hebben we de avent natural en die combineren we bij H nog met het groene koliek ding van avent. Na onze kraamzorg bij H heb ik een aversie tegen de dr brown flessen gekregen. We moesten en zouden een dr brown fles aan gaan schaffen want dit en dat en H zou ander niet goed genoeg kunnen drinken en zuigen, tot de vk er was en het met de avent fles probeerde en ze het prima deed. Daarbij had ik altijd ruzie met de dr brown van een vriendin als de kleine langskwam of kwam logeren. Mijn tip zou wel zijn om niet teveel qua flessen aan te schaffen, ieder kind is anders en de 1 accepteert de ene fles beter dan de ander. Wij hebben nu op de flessen van H na 1 fles met prematuren speen (de 0 speen van avent) voor de baby. Zolang H haar melk alleen uit de fles wil drinken mag daar niks anders in ivm allergie (ook geen gekolfde melk na steriliseren).
Morning Dames, Ik was de afgelopen dagen te kapot om mee te kletsen. Dat verhuizen en slecht slapen is echt geen fijne combi. Zo toch weer even naar het huis om schoon te maken en dan de rest van de dag plat op de bank. Ik heb een Voedingskussen van MamaLoes en daar komt een ilmaha relax hoes om geen zodra die kleine er is. Geen luieremmer aangezien het al zo klein is hier dus gewoon buiten in een prullenbak. Heb 2 flesjes van dr Brown gehaald en heb er 1 van avent. Toevallig van de week wel al 2 blikken voeding gehaald, we gaan voor geitenmelk aangezien dit net zo goed verteerbaar is als bv.
Hier heb ik een flesje van advent en een Difrax set... Mijn schoonzusje werkt bij de Kruidvat en dokter Brown flessen blijken dus enorm slecht te zijn. Daar krijgen zei de meeste klachten over dus vandaar voor Difrax gegaan. En kan me voorstellen dat een verhuizing dat een verhuizing er goed inhakt @Puckebell kan je vandaag wel goed uitrusten?
Idd Even pas op de plaats hoor. K snap dat je graag alles af wilt hebben maar je gaat er niet sneller door als je jezelf zo kapot werkt.
Even een heerlijk ochtendje alleen thuis, dat is zeldzaam sinds mijn man en ik door Corona beide fulltime thuiswerken Mijn man is met de kinderen naar zijn ouders en ik heb dus fijn het rijk alleen thuis. Net de eerste was aangezet, straks nog even de badkamer lekker langzaam schoonmaken en daarna met de beentjes omhoog met een kop thee en een boek Ik heb nog het Hypnobirthing boek liggen. Zou ik me - gezien het termijn - echt eens wat uitgebreider in moeten verdiepen maar kom er echt níet doorheen. Het blijkt iets te ‘zweverig’ voor mij.... Nu dus maar een alternatief bedenken gezien eigenlijk alle medische pijnbestrijding afvalt ivm vaart van de bevallingen en ik wil ergens op terug kunnen vallen (al is het enkel iets mentaal). Een TENS heeft dit ziekenhuis helaas niet (die heb ik de vorige keer gebruikt), twijfel of ik er nu zelf 1 zal aanschaffen.
We hebben vrijdag de overdracht van het huis dus hebben nog even om de boel netjes te krijgen maar wil hier niet elke dag heen. Hopelijk vandaag het meeste klaar. Het lastige is dat het chalet zo klein is dat ik echt netjes wil hebben en Nesteldrang erbij maakt het extra vermoeiend. Probeer wel zoveel mogelijk rust te pakken en weer wat bij te tanken.
Ik denk dat het per kindje verschillend is welke fles beter gaat. De difrax was hier een ramp bij m'n zoontje. De avent ging wel, maar die dronk hij op1 of andere manier veel te snel leeg en was altijd gedoe welke speen beter ging dus dacht laat ik nu dr brown proberen. Maar wie weet ga ik toch weer voor de avent.
@Sado heerlijk zo eventjes helemaal alleen Zie daar nu al naar uit in m'n verlof, m'n zoontje gaat nog gewoon de 2 dagen dan naar de opvang, heerlijk tijd voor mezelf
Groot gelijk!!! Die van mij gaan straks ook gewoon nog. Voor hen fijn om in het ritme te blijven en voor mij fijn om wat rustmomenten te hebben. En daarnaast hebben ze het véél te leuk daar om ze nu weken of zelfs maanden thuis te gaan houden Ik zeg: win/win.
Zo de wasmachine ombouw is ook klaar, heb ik eindelijk mijn vouwtafel zoals ik al 5 jaar wil Zo de was wegwerken/opruimen dan kan ik rustig gaan zitten met de beentjes omhoog. Weer iets van mijn to do lijstje af Nu het dichtmaken van de spijlen bij de trap nog dan is al het hout van D zijn oude bed ook weggewerkt, scheelt weer een ritje naar de stort. Dan staan er nog maar 2 dingen op mijn to do lijst voor de bevalling
Wat is jullie ervaring met soepele rompertjes? Welke merken/winkels? Met de jongens had ik goede ervaringen met Hema, is dat nog zo? Ik moet nog wat rompertjes erbij hebben.
ik weet niet welke fijn zijn ik heb gewoon overal wat gekocht. Hm Primark Hema en Prenatal. Na t wassen voelen de prenatal rompers t fijnst. Plus dat zijn omslag rompertjes denk dat dat wel heel fijn is.