Hahah qua eten ja herkenbaar. Pas waren we uit eten en dan zit ik echt op de kaart te kijken van; Ohhhh dat is lekker....maar helaas mag ik nu niet. Broodje gerookte zalm of carpaccio indd, denk dat mijn man in de kraamweek wel een paar keer een broodje bij de bakker mag gaan halen
Een Italiaanse bol filet American met daarnaast Sushi met zalm een stukje biefstuk en een heel lekker wijntje! Rare combi maar ik wil t !
Ik kom even mopperen hoor. Worden jullie ook zo moe van die eeuwige vergelijkingen. Voorbeeld: Mijn neef vraagt hoe ver ik ook al weer ben dus ik zeg 31 weken. krijg ik als reactie oh ja dus me zus is verder dan jij ben. Nou hou je hart maar vast want die heeft t echt zwaar op t moment. En ze werkt al sinds 15 weken niet meer. Gelukkig heb jij dat allemaal niet. Fijn dat jij wel een goede zwangerschap heb. Ik ga daar verder niet op in want ik heb totaal geen behoefte om zielig gevonden te worden. Maar waarom moeten mensen zo ontzettend vergelijken. Ja ik vind t kut voor der dat ze zich zo snel zo beroerd voelde en sinds dat moment thuis zit. maar als ik 1 ding heb geleerd is t wel dat je niet kan kiezen hoe je zwangerschap loopt of gaat. En dan heb je ook nog mensen die t nodig vinden overal wat van te vinden. "oh jeetje ben je zwanger van een tweeling?" tot "oh ja je ziet nu pas dat je zwanger ben he. Dat komt natuurlijk door de extra kilo's " Echt ik zou als caesar Milan rond willen lopen en iedereen die een foute opmerking geeft een tik op hun achterhoofd willen geven "BAD BEHAVIOR!" pffff .......
Oh dat is vervelend zeg zulk commentaar. Sommige mensen zijn gewoon niet slimmer denk ik dan . Lekker langs je heen laten gaan hoor.
Bij de eerste ingeleid (duurde 3 dgn) die wilde echt niet komen. Tot het laatste moment, toen hij zijn schouder erin zette Hij kwam met 41,3 (had te weinig vruchtwater) Dus ik dacht dat de tweede ook wel later zou komen. Maar die kwam uit zichzelf met 39.3 dus deze keer weet ik het echt niet! wel zin in hoor
@hibiscusje de like is puur om het laatste stukje, maar dat had je vast door. Hier zijn we met zijn3-en zwanger en er wordt behoorlijk vergeleken de eerste is vandaag 40 weken maar liep vorige keer tot 41+6 voor ze ingeleid werd. Maar wordt er vooral moe van als ik een keer boodschappen doe dat ik echt constant de vraag/opmerking krijg duurt zeker niet lang meer en je kan echt ieder moment bevallen zo te zien (en dat al vanaf een maand of 5,5/6) Qua bevalling ik hoop nu vooral dat we alles rond hebben voor de aankoop van de woning voor we gaan bevallen als we ingeloot worden. Al gaf de contactpersoon van de bank al wel aan dat ze anders op 'kraamvisite' kwamen zodat ik ook kon tekenen.
Fijn dat de contactpersoon mee denkt! En idd wat je zegt de opmerkingen van mensen. Niet normaal! Ik heb werkelijk nog nooit iets gezegd tegen een zwangere vrouw over haar buik. Zo onnodig ook.
@hibiscusje Ik moest wel erg lachen om het laatste stukje Ik zie het al voor me, Caesar Milan met z’n “tsssjj tsssj” geluidje Maar inderdaad: zóóó irritant.... Op de een of andere manier denken veel mensen dat ze zodra je zwanger bent opeens het recht hebben om van alles over je lijf te zeggen. Bekenden, wildvreemden, slaat nergens op. Hoe vaak ik op random momenten - zoals tijdens het leggen van mijn boodschappen op de band - wel niet hoor “Goh jij hoeft niet lang meer, he!”. En dan geef je aan hoeveel weken het nog duurt en dan krijg je als reactie een mooi verhaal dat de tante van de buurvrouw van de kapper écht een kleinere buik had op mijn termijn. Ok, Truus Maar van bekenden ook veel... “Goh je waggelt wel, he”. “Goh, je ziet er moe uit!”. “Kan je nog wel lópen met die buik?!” Goede constateringen hoor, top @Banoe Da’s een lange inleiding geweest, 3 dagen, wow! Fijn dat de tweede spontaan kwam Net een flinke bestelling geplaatst bij Prenatal (MamaMazzelDagen zijn begonnen, nog bedankt voor de tip @hibiscusje ). Denk dat we er nu helemaal zijn voor de baby, wooohooo!
Ik ga me bed in t is blijkbaar niet mijn dag vandaag. Ben jarig 30 geworden... en vriendlief heeft dus werkelijk niks voor me gekocht. Toen hij dat vanochtend zei moest ik huilen (hormonen). Gaat hij vanmiddag even boodschappen halen neemt hij zo'n achterlijk bosje bloemen van de jumbo mee helft van de bos waren lelies dus die konden direct de kliko in ( katten). En nu staat er dus een vaas met 6 roze bloempjes op tafel. Misschien klink ik verwend of wat dan ook maar onze 2 dagen weg met overnachting in die toffe hotelkamer was mijn cadeau aan hem. Dus had toch stiekem wel een bos rozen ofzo verwacht . Stom misschien maar ben er best verdrietig over.
Allereerst gefeliciteerd ! Ten tweede, nee je klinkt niet verwend. Het is best wel beetje gek dat hij niks gekocht had. Was die het vergeten of iets? Wat rot... Knuffel voor jou!
Gefeliciteerd met je verjaardag! En eerlijk vind ik het niet verwend overkomen, zeker niet als je het andersom bekijkt. Vermoed dat het vanmorgen vooral over kwam alsof hij het vergeten is en eerlijk dan zou ik een bosje bloemen van de supermarkt ook niet waarderen. Dan nog liever niks zeg maar. Mijn vader heeft altijd de traditie gehad dat hij voor mijn moeder en mij als dochter een bos rozen kocht (aantal rozen van je leeftijd in het rood en voor het komende jaar 1 witte) mijn man heeft dat overgenomen in overleg met mijn vader. En daar wordt een gods vermogen aan uitgegeven want zowel mijn moeder als ik zijn in december jarig en rozen zijn dan enorm duur. Ik heb de afgelopen 3 jaar (en aan mijn vader eerder ook al) aangegeven dat ik het idee enorm waardeer maar dat ik het net zo leuk vind om een bos 'gewone' seizoensbloemen te krijgen of bijvoorbeeld een orchidee overigens heeft mijn vader het nog steeds niet helemaal afgeleerd, al komt hij tegenwoordig wel met een orchidee ipv rozen Dikke knuffel
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Verwend? Nee joh! Ik vind het eerder vreemd dat hij niets voor je verjaardag heeft gehaald. Zeker gezien je 30 bent geworden (toch een speciale leeftijd), je zwanger bent van jullie eerste kindje én je hem onlangs nog zo’n gaaf cadeau gegeven hebt... Jammer dat je niet zo’n fijne dag hebt gehad
@hibiscusje, gefeliciteerd met je verjaardag!!! Je stelt je niet aan hoor, ik zou ook not amused zijn als ie dat vergeten was en helemaal met 30 jaar. Hopelijk maakt ie het nog goed.
zijn "excuus" was hij wist niks... Heb m wel even duidelijk gemaakt dat hij voor zijn ouders ook nooit wat weet maar altijd een mooie bos bloemen koopt bij de bloemist en dat ik dus blijkbaar niet meer waard ben dan een jumbo bosje. Ik vind t ook niks voor hem, hij staat onder mijn vriendinnen ook bekend als t voorbeeld voor hun man... Helaas heb ik vandaag dus gewoon pech? Ik weet t niet maar t maakt me erg verdrietig. Wat ik mezelf dan weer kwalijk neem want ik ben de laatste tijd niet de makkelijkste en misschien dat hij daarom maar niks heeft verzonnen. Ik ben in elk geval me bed maar ingekropen. Hopelijk val ik snel in slaap en slaap ik beter dan vanacht. Thanks voor jullie felicitaties
@hibiscusje Gefeliciteerd met je verjaardag! Maar verwend klink je helemaal niet. Met je verjaardag verwacht je toch wel iets van je partner, snap dat je even teleurgesteld bent. Hopelijk maakt hij het goed met je
Voor de flesvoeding mama's; welke flessen en hoeveel flessen hebben jullie? Ik weet het even niet meer wat ik moet aanschaffen haha. Flessen van m'n zoontje toendertijd allemaal weggegooid omdat ze gewoon versleten waren. Heb nog 1 philips avent flesje 60ml. Maar dat is enkel voor de eerste dagen. Welke fles / hoeveel ml gebruiken jullie daarna? Ik dacht zelf 260ml. En dan hebben ze weer een nieuwe lijn; anti colic. Handig om die aan te schaffen of gewoon bij de natural houden? Ivm spenen die dan weer anders zijn en niet meer passen bijv.
@hibiscusje van harte en hoop dat je een mooi jaar tegemoet gaat, met minder zorgen en een lieve baby en dat je vent volgende keer weer attent is misschien veel aan zn hoofd ook? Stress van n leuk cadeau vinden kan soms ook meespelen en dan uiteindelijk echt niks weten. Over opmerkingen: ik vind de opmerking: ‘wacht maar’ heel vervelend. Als je zegt dat het goed gaat of je je goed voelt. En dan zeggen ze dat. Ik dan van binnen: Wat nou wacht maar, ja ik weet dat het zeer gaat doen en heftig is en daarna je leven op zn kop staat. Maar nu voel ik me vandaag goed. Let me be.
Wij hebben Philips Avent Naturel. Toevallig net bij Prenatal besteld Ik heb de startersset (qua flesjes zit daar 2x 125 ml en 2x 260ml in), 2 losse 260ml flesjes en 1 los 125ml flesje gekocht. Ik kwam de anti colic net ook tegen en even getwijfeld, maar twee keer prettig de Natural lijn gebruikt, dus daar nu ook maar bij gehouden