Uitgerekend 16 t/m 30 november 2020 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sado, 28 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.064
    17.020
    113
    Eerste babywasje zit hier in de machine! Zo lief weer, al dat kleine spul

(mijn andere kinderen zitten in maat 104 en 92/98, dus opzich nog klein spul, maar maat 50 en 56 is wel weer heel mini, hihi :D)

Maev, Labby en Spectre vinden dit leuk.
  2. Areca

Areca Bekend lid

20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Hier bijna alle wasjes al gedaan! Alles staat bijna klaar hihi.

mum2be2, Labby en Spectre vinden dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.826
    18.545
    113
    Vrouw
    Hier ook alle wasjes al gedaan afgelopen weken, enkel nog beddegoed enz.
    Verlof wil ik zo min mogelijk hoeven te doen :)

mum2be2, Labby en Sado vinden dit leuk.
  4. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Dat heb ik dus nog helemaal niet gedaan, babywasjes :oops:

Over 2 weekjes ga ik dat doen, in mijn verlof ;).

Vandaag tekenen we de verkoopakte en morgen de koopakte van het nieuwe huis, whoehoe!
    Gaat voorspoedig hier! Heel fijn!
    Alles is voor de baby er komt geregeld, ook de hypotheek. Nice!

fijne middag allemaal!

Bloem4, miikka, Ilse84 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Goed bezig meiden!

Ik heb vandaag m'n kraampakket besteld in de intake met de verloskundige gehad! Verder is er nog steeds geen naam en de babykamer en huis nog een puinzooi. Ik heb er geen energie voor om wat op te pakken, of om wat in het huishouden te kunnen doen.

mum2be2 vindt dit leuk.
  6. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    Hoii,

ik ga even klagen hoor. Maar wat zijn mensen zo irritant. Ik liep 2 weken voor met de groei van mijn buik en nu is het bijgetrokken. Sinds afgelopen week krijg ik constant te horen wat heb jij een kleine buik.

Ik ben slank, draag vaak shirtje met simpel vestje. Dus het lijkt klein maar wat dan nog hoe mijn buik is. Het is mijn BUIK!!
    Ik heb het vandaag nu al zo vaak gehoord...

Maar goed. Ben nu aan het oriënteren op babyverzorging, welke merken raden jullie aan? Wacht zowiezo op een aanbieding maar het mag een a- merk of niet a-merk zijn, als het maar goed is.

Vandaag ook proefdruk ontvangen van mijn zelf ontworpen geboortekaartje, nog paar aanpassingen en ander soort papier dan kan ik dat ook afvinken.

Sommige van jullie hebben al kinderen, zijn er ook spulletjes waar jullie echt niet zonder kunnen? Basis spulletjes heb ik volgens mij allemaal al wel binnen.

hibiscusje en Spectre vinden dit leuk.
  7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.826
    18.545
    113
    Vrouw
    @miikka het is toch nooit goed voor mensen haha. Zo hoorde ik gister dat mijn buik erg laag zat?? Uhh ok bedankt voor het compliment?
    Qua Baby verzorging heb ik van allerlei merken. Gratis setje baby Rituals gehad, ruikt lekker. Verder veel zwitsal en kruidvat merk..
    Ik zou niet te veel kopen in 1x, als je baby een erg gevoelig huidje heeft zou ik kijken naar bijv. Naïf baby verzorging, dacht dat dat hypoallergeen is.

En wat ik niet zou kunnen missen; bepanthen. Vind ik echt het beste werken bij rode billetjes.

Hebben deze keer ook een Baby badzitje gekocht, kreeg altijd zo'n lamme arm van het vasthouden dus leek me zo'n zitje wel handig. Maar ik doe de baby in het begin het meest in de tummy tub, vind ik makkelijker met vullen en leegkiepen ;)

Op de basis spulletjes na weet ik het niet zo goed waar ik écht niet zonder zou kunnen.. ja hydrofielen heb je nooit genoeg van haha :p

miikka vindt dit leuk.
  8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.064
    17.020
    113
    Pffff irritant. Zo stom dat bemoeien van iedereen...:rolleyes: Niks van aantrekken.

Wat betreft je andere vragen sluit ik me bij @Spectre aan :p Hier dol op de babylijn van Rituals (de striae creme is ook fijn) en gebruik verder veel Zwitsal.
    En inderdaad: geloof de uitzetlijsten niet, je kan noooooit genoeg hydrofiele luiers hebben:roflmao:

Niet zonder kunnen is een groot woord, maar ik vind de onderstaande spullen wel makkelijk en fijn om te hebben:
    * Draagzak (ook fijn binnenshuis voor de sprongetjes/wat moeilijkere dagen)
    * Babyswing (wij hebben de 4Moms Mamaroo)
    * Base voor de Maxi Cosi in de auto (klik en klaar, ideaal!)
    * Magnetronsterilisator (eenvoudiger dan in pannen uitkoken)

Dat schiet me zo gauw even te binnen :D

hibiscusje en miikka vinden dit leuk.
  9. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    handig jullie tips :D

Vriendin van me had ook al gezegd dat op de uitzetlijsten te weinig hydrofiele doeken stonden dus daar ben ik ook enthousiast mee aan de slag gegaan.

Ik weet niet hoe t voor jullie babys is geweest maar ik krijg van veel mensen de tip van de bemini slaapzakken. Heb deze dus ook gekocht.
    de 1 vond ze heel fijn want de handjes zitten er al aan en je hoeft de baby er snachts niet uit te halen voor het verschonen. En de ander dus vooral omdat haar baby wakker werd als ze der dekentje los had gewiebeld.
    Natuurlijk is elke baby anders maar ik vond het goede argumenten er 2 aan te schaffen

Spectre en Sado vinden dit leuk.
  10. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    En heb in principe alles gewassen maar ik krijg elke keer weer wat :roflmao:Luxe probleem ik heb erg enthousiaste en meelevende klanten dus krijg bijna elke dag wel iets.

Labby, mum2be2, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.064
    17.020
    113
    Ik kende het merk niet, dus even gegoogled en ziet er mooi en handig uit inderdaad! :)

Wij zijn ook beide keren (en nu ook van plan) gauw op slaapzakken overgegaan. Vind laken+deken niet handig (ben niet zo’n ster in strak opmaken, het is extra was, etc) en altijd een beetje eng (vraag me steeds af of de baby niet toch onder de deken terechtkomt:rolleyes:).
    Ik heb ze voornamelijk van Prenatal ‘huismerk’ :) We zijn geen fan van hele strakke slaapzakken/inbakeren, dus is prima :)

mum2be2 en hibiscusje vinden dit leuk.
  12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.064
    17.020
    113
    Heerlijk luxe probleem! :D En heel lief

hibiscusje vindt dit leuk.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.826
    18.545
    113
    Vrouw
    Slaapzak heb ik volgens mij pas vanaf maat 62 gebruikt ofzo bij de 1e. Of in ieder geval toen hij de dekens van zich af ging trappen. De eerste 2 maanden was hij 's avonds nog lekker bij ons beneden (sliep overal doorheen) en dan na z'n laatste fles met z'n kleertjes in bed.
    Daarna zijn we begonnen met bedritueel en pyjama/ Slaapzak.
    Die bemini slaapzakken zien er wel fijn uit indd! Ik wacht het nog even af voor we een slaapzak kopen.

14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.826
    18.545
    113
    Vrouw
    Heeft iemand tips of ervaring met een fijne draagzak? Het lijkt me erg handig nu bij de 2e om een draagzak te hebben. Draagdoek lijkt me niks met dat knopen etc:oops:
    Ik heb zitten kijken naar een Tula free to grow en Marsupi. Voorkeur gaat uit naar de Tula omdat je die langer kunt gebruiken. Maar ik lees ook vaak van mensen die hem weer verkopen omdat hun kindje er niet in wilde enz.... is dat gewoon een kwestie van uitproberen?

15. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    #1635 mum2be2, 23 sep 2020
    Laatst bewerkt: 23 sep 2020
    Ik vind de Artipoppe zo mooi, maar zo duur! :eek: Dus ik kijk ook nog naar een alternatief.

Heb geen ervaring met dragen trouwens. Bij de jongens niet gedaan.

Slaapzakje kopen we later pas, die gebruik ik in het begin nog niet.
    Wij leggen de kleine de eerste tijd ook tussen een babysleep zij lig kussen, dat voorkomt een afgeplat hoofdje, de jongens hebben ook hele mooie ronde hoofdjes ;).

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.064
    17.020
    113
    Ik ben geen hele fanatieke drager (beide keren tot zo’n 4 maanden gedragen) maar heb goede ervaringen met de Tula Free To Grow :)
    Eigenlijk niets anders uitgeprobeerd en op verhalen van anderen afgegaan... Ik weet dat er speciaalzaken zijn waar je van alles uitproberen kan, misschien is dat iets voor je?

Mvm2018, mum2be2 en Spectre vinden dit leuk.
  17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.826
    18.545
    113
    Vrouw
    Ja zelfs tweedehands nog erg duur de artipoppe:oops:
    Bij de 1e heb ik 1x een draagzak gebruikt, een geleende, toen we met vakantie gingen naar Zwitserland. Hij was toen een halfjaar oud. Hij vond het wel prima, ik vond de draagzak wat minder fijn zitten.
    Een makkelijk verstelbare zou fijn zijn. Bij de marsupi heb je verschillende maten dus dat wordt al lastig als mijn man hem ook wilt gebruiken....
    Ik denk dat ik een Tula tweedehands ga kopen en dan maar kijken of het wat is.

mum2be2 vindt dit leuk.
  18. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier pas een tula free to grow gekocht, maar vind de draagdoek ook wel fijn. Gevoelsmatig is dan het gewicht meer verdeeld. Van de oudste had ik nog een babybjorn draagzak maar die heb ik eigenlijk alleen gebruikt voor van de trap lopen. Ben heel benieuwd hoe de tula straks bevalt, daar kan zowel de mini straks nog in als H.
    Qua slaapzakken, bij H hebben we heel erg moeten opletten welke slaapzak we kochten ivm met de brace, hij moest dus breed genoeg zijn en de rits moest echt tot helemaal onder open gaan. We hebben dus best wel wat slaapzakken liggen nog van haar. Zelfs nog een paar van de oudste die mijn moeder gebruikte voor de rest van de kleinkinderen. We hebben dus wel verschillende merken. Zijn nog wel in dubio voor het inbakeren maar wachten even af hoe ze slaapt straks, bij H kon dat niet ivm gips en daarna brace en bij D nooit een advies over gehad of toen van gehoord. Maar goed ze ligt hier sowieso eerst in de wieg en daarna pas in het ledikant als het niet meer past of ze er niet goed (meer) in slaapt.

Qua noodzakelijke spullen xl hydrofielen en met de tijd een xl omslagdoek. Die xl hydrofielen zijn ook veel makkelijker te gebruiken in het ledikantje vinden wij. En voor diegene die bv willen geven colostreum spuitjes om evt bij te voeden wanneer nodig of wanneer je voor de bevalling al kolft te bewaren. En voedingsshirts/topjes. Qua verzorging heb ik zwitsal en weleda sowieso in huis, bij h gebruik ik zwitsal voor haar haartjes en weleda voor haar huidje samen met de crème voor haar eczeem.

19. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Voor diegene die een tula overwegen, het is interessant om de europese site van babytula in de gaten te houden. Daar heb ik een tijdje geleden mijn tula via gekocht in de sale en was zelfs goedkoper dan wat ik 2e hands kon vinden.

mum2be2 en Spectre vinden dit leuk.
  20. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ik heb ook een tula free to grow, drie draagdoeken, een custom made draagzak en een ringsling.

Mn tula gebruikte ik het meeste, omdat ik een draagzak het makkelijkst in gebruik vind.

Voor de eerste maanden is een elastische draagdoek heel erg fijn. Daar heb ik veel mee gelopen en deze is vrij gemakkelijk in gebruik. Dat komt omdat je deze eerst knoopt en daarna de baby erin zet. Deze doeken kosten ook niet zoveel en dus makkelijk om te kijken of het wat is!

Als je wilt uitproberen is er ook online een draagdoekenbieb te vinden kun je voor huurprijs (en borg) een draagdoek of draagzak lenen.

mum2be2 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina