Uitgerekend 16 t/m 30 november 2020 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sado, 28 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Goed tips allemaal!
    Die Tula ziet er ook mooi uit, hij gaat op het lijstje.

Sado vindt dit leuk.
  2. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Ik krijg t helemaal benauwd bij t idee van dragen :(. Ik hoop zo dat t niet nodig is

3. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Het hoeft helemaal niet he, ik heb de jongens ook nooit gedragen. Was ook niet nodig. Altijd heerlijk met de kinderwagen gelopen. Ik weet ook nog niet of ik het wel ga doen hoor, maar dan weet ik in elk geval wel iets over de mogelijkheden van een goede draagzak.

Spectre, hibiscusje, Maev en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Oh ik heb zo'n last van bandenpijn en een strakke buik....
    En ik moet straks nog een stukje fietsen naar de makelaar...:confused:

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Is helemaal niet nodig, joh! Net wat jij fijn vindt, hoor :)
    Ik wilde het op voorhand ook niet en eerlijk: ben er nog steeds geen fan van. Ik vond het vooral prettig bij de sprongetjesdagen dat de baby nonstop bij me wilde zijn, kreeg ik ook nog wat gedaan als ik de baby handsfree kon dragen.
    Maar beide keren na 4-5 maanden helemaal niet meer gedragen, heb een soort van chronisch rugpijn en vind het gewoon niet prettig.

Ik vind het er altijd leuk uitzien als mensen grotere baby’s of zelfs peuters in een draagzak hebben, maar mij niet gezien :D

hibiscusje en mum2be2 vinden dit leuk.
  6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Brrr, hier ook veel last van deze week. En die nare steken van het indalen, bleh.

Succes met fietsen, zal niet fijn zijn zo:$

7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Je moet alleen dragen wanneer je je daar zelf prettig bij voelt. De oudste heb ik ook alleen in de draagzak gehad om de trap af te gaan, simpelweg omdat ik dat doodeng vond maar dat lag ook aan de situatie in huis met mijn ex.
    H heb ik wel meer gedragen omdat ik dat fijn vond en mij vooral rustiger maakte tijdens de ppd. Ik moest haar constant kunnen zien ;) maar dragen kan ik ook makkelijker combineren met de rolstoel heb ik bij haar gemerkt.
    Wat ik ermee wil zeggen, je moet daarin doen wat je zelf prettig vind, niet enkel wat een ander aanraad of doet.

hibiscusje vindt dit leuk.
  8. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @mum2be2 succes met fietsen ik vind mijn rolstoel al vervelend met die banden pijn en indalings steken laat staan een zadel.

9. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Ja je leest zoveel dingen en soms maakt t me wel onzeker. Vooral als iemand reageert met ik wil niet dragen.
    Dan lees je reacties met: wacht maar tot de baby er is dan heb je niks meer te willen. En als dat de enige manier is om je baby stil te krijgen ga je vanzelf wel dragen. enz....

Ik kan gewoon heel slecht tegen het vast zitten aan iets of iemand anders. Het benauwd me enorm t idee al :oops:

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Ik weet niet of je mij daar ook mee bedoelt, maar dat bedoelde ik zeker niet, hoor :) Dat was voor mij een oplossing met lastigere dagen, maar zeker niet de oplossing (die zal nl. per baby en zeker ook per moeder verschillen, wat hier werkte hoeft voor jou natuurlijk niet te werken)

11. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Mijn man was gelukkig heel vroeg thuis dus we hebben een stukje gewandeld, dat voelde prettiger! We zijn zelfs te vroeg, dus we wachten nu nog even.

Maev en Sado vinden dit leuk.
  12. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik snap wat je bedoeld, en er zijn er genoeg die het ook bedoelen zoals je aangeeft, ook betreffende andere adviezen. Maar er zijn er ook zat die het bedoelen als zijnde van dit heeft voor mij gewerkt zonder de bedoeling te hebben om het op te dringen of je er onzeker over te maken.

Zie het als advies geven over bijv de inrichting van je keuken, kledingkast of huis. Wat voor de 1 makkelijk en handig is is het omgekeerde voor de ander. Zo probeer ik de meeste adviezen in ieder geval te lezen en zelfs dan word ook ik regelmatig onzeker, ook al is het nu de 3e ;)

hibiscusje en Sado vinden dit leuk.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    @hibiscusje gewoon je eigen gevoel daarin volgen.. als jij niet wilt dragen moet je dat ook zeker niet doen.
    Bij m'n zoontje heb ik het ook nooit gedaan, behalve die ene keer op vakantie.. met een kinderwagen lopen in Zwitserland was niet te doen haha.

Nu bij de 2e lijkt het me gewoon handig voor bepaalde dingen. Maar ook nog niet 100% zeker hoor, heb er ook nog geen gekocht.

Sado en hibiscusje vinden dit leuk.
  14. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    Ik wacht even de kraamkadootjes af, ik weet al dat wij al kadobonnen krijgen dus hopelijk kan ik daarvan een draagzak kopen van tula.

Ik heb trouwens 23 normale hydrofieldoeken en 8 xl. Is dat genoeg of moet ik nog meer halen?

Dinsdag moet ik naar het ziekenhuis. Als ik met spoed een keizersnede moet ondergaan moeten ze nu onderzoeken wat voor mij het beste is. Want ik reageer nauwelijks op verdovingen/slaapmedicatie etc. En ze praten al over narcose.

Ik wil echt geen narcose en geen slaapmedicatie . Dus ik ben dan al tevreden als de scherpte van de pijn weg is. Ik heb liever dat ik iets voel dan ik onder narcose ben. Helaas weet ik dat het ziekenhuis dat niet wilt hebben want je kan in shock raken etc.

Maar ik ga er vanuit dat ik een normale bevalling ga krijgen en als corona heftig blijft dan thuis.

Sado vindt dit leuk.
  15. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Nee ik bedoel jouw zeker er niet mee! Ik heb er gewoon beetje over zitten zoeken en was echt zo'n 2 kamp ding dus dat maakte me zo onzeker

Sado vindt dit leuk.
  16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Jep!:o::roflmao:
    5398DFE5-BD63-4A98-9B20-08973F83FDE7.jpeg

Maev, Labby, 86Hoop en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Sado vindt dit leuk.
  18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    @miikka jaa dat zijn wel voldoende hydrofielen hoor :)
    Best spannend zeg in het geval het een keizersnede wordt, lijkt me best een lastige keuze indd. Begrijpelijk dat je niet onder narcose wilt.. Maar pijn van de keizersnede zelf lijkt me ook niks.
    Hopelijk gewoon een natuurlijke bevalling en is deze lastige keuze niet nodig!!

mum2be2 vindt dit leuk.
  19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Ik denk genoeg hoor! Je gebruikt er (zeker op het begin wss wel meerdere per dag) maar ze zijn ook zo gewassen natuurlijk :) Fijn ook de XL!

Klinkt heftig! Hopelijk is een (spoed)keizersnede niet nodig, maar goed om het vast besproken te hebben :)

miikka vindt dit leuk.
  20. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    Ik wil echt geen narcose. Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Er is vast wel iets dat ze iets voor mij wel iets werkt. Maar ik hoop gewoon op een thuisbevalling en mijn vriend(vanaf volgende week mijn man haha) wilt graag dat ik het ziekenhuis beval. Dus kan corona mooi als excuus dan gebruiken haha. Hij verzint ook elke keer wat nieuws waardoor hij toch naar het ziekenhuis wilt gaan.

Maev, Ilse84, Spectre en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina