Uitgerekend 16 t/m 30 november 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rabi, 8 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    @Gliss Dat is het wel denk ik! Ik ga na de eerste goede echo inschrijven bij de opvang, dat is mn volgende to do. ;)

@Banoe Mooie test!!

Fijn al die goede testen hier dames!

Banoe vindt dit leuk.
  2. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw

Oja opvang. Doe je dat na de termijnecho of al na de vroege echo? (Mijne is bij 7+0)

3. Banoe

Banoe Actief lid

7 feb 2020
    187
    559
    93
    Vrouw
    Wij willen het zolang mogelijk voor onszelf houden dit keer. Echt een geheimpje. Vorige keren met 8-9 weken toen al verteld na een goede echo. Ik hoop tot een week of 15 minstens ofzo

mum2be2 en Gliss vinden dit leuk.
  4. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Weten bij jullie al anderen het?
    Ik had gisteren meteen m'n eerste uitdaging.

- ik was na het streepje op de dipstick een predictor gaan halen en belde mn man dat die positief was en ik dacht zwanger te zijn. Op dat moment zat mn zwager tegenover m'n man in de zaak en die hoorde het door de telefoon. Dus die weet het. Hij heeft beloofd z'n mond te houden en heeft gisteravond niets gezegd (al gok ik dat hij het zn vriendin misschien wel gaat zeggen).

- Toen kwam de uitdaging, want we gingen bij mn schoonouders (+ zwager en vriendin) eten. En dat zijn nogal Bourgondiërs met eten en alcohol. Nou drink ik thuis nauwelijks en bij hun het afgelopen jaar meestal maar 1 glas, maar helemaal geen alcohol zou misschien opvallen. Het zijn van die mensen die ongevraagd je glas vullen.
    Mijn zwager gaf me behulpzaam alcoholvrije biertjes ;)
    Bij het eten had ik water in mn wijnglas gedaan, maar toen ik op was gestaan om wat te pakken had mn schoonvader mn glas gevuld met witte wijn (flink vol). Dus toen mijn man wat verder was met zijn glas, zo sneaky mogelijk de glazen omgeruild en later weer voor een leeg glas. Echt een soap hoor!
    Mn schoonvader had t niet door.
    Mn schoonmoeder heeft me deze hele avond 2x over mn arm gewreven. En normaal is ze niet 'lichamelijk'. Ik vraag me echt af of ze het door heeft..

We willen het iig pas na de echo vertellen.
    Hopen het zolang vol te houden, want we zaten natuurlijk in een traject en familie en vrienden weten dat. Ze vragen ook regelmatig hoe het gaat. Ik weet nog niet wat ik ga zeggen (het gaat wel, wel wat last van de hormonen??)
    Volgende week zie ik mn twee beste vriendinnen een hele dag+avond, die heel betrokken zijn. Ik vraag me af hoe ik me ga redden :roflmao:

Jolicoeur, mum2be2 en Spectre vinden dit leuk.
  5. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja dat is ook zeker niet niks. Maar opzich is het allemaal vrij snel gegaan. Eind oktober begonnen met prikken (stimuleren) eind november de punctie. 1 dec verse terugplaatsing gehad maar geen plakker. Rustmaand. 28 Jan cryo terugplaatsing gehad in kunstmatige cyclus maar ook geen plakker en gelijk door naar de volgende ronde 1 maart een cryo terugplaatsing en dat is onze topper!!

ja dat is altijd lastig als het bij beide goed zit in theorie. Nja nu is het gelukt en daar gaat het om!
    Bij ons kwam icsi gelijk in aanmerking omdat mijn mijn verminderd vruchtbaar is.

6. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Wat een spannende tijd voor je! Maar voor zo'n traject lijkt het idd vrij snel te zijn gegaan, wat fijn :)

7. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ik doe het al na de 7 weken echo, om zeker te zijn van een plek.

Gliss vindt dit leuk.
  8. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ik heb het wel al een aantal mensen verteld, omdat ik weet dat ik steun goed kan gebruiken als ik weer behoorlijk misselijk word. Mijn moeder en zusje weten het bijv, en 3 goede vriendinnen. Mijn man wil het juist nog voor zich houden en heeft het nog niemand verteld. Daarin verschillen we dus maar we vinden het ok dat we daarin allebei anders handelen (dus zijn familie komt pas later).
    Mn vriendinnen wilde ik het eigenlijk na de 7 weken echo zeggen, maar ze zijn een vrijgezellenfeest aan het plannen voor 1 vd 3 en toen dacht ik wel; oh toch wel handig als ze het nu al weten. ;) Want een aantal dingen zijn voor mij dan echt geen optie.
    Verder vroeg gister via de app het zusje van mijn man of ik ongesteld was geworden deze week (die weet dat we bezig zijn). Ik heb dus niet gereageerd haha, ik kan echt niet zo goed liegen. Maar denk dat ze nu wel een vermoeden heeft daardoor. ;)

Spectre en Gliss vinden dit leuk.
  9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.580
    113
    Vrouw
    Mooie oploop hoor :)

Gliss vindt dit leuk.
  10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.580
    113
    Vrouw
    Mijn werkgever heb ik direct ingelicht, schadelijke stoffen dus moest wel.. nog 1 andere collega weet het en verder wil ik het tot de 1e echo stil houden.
    Mijn ouders wil ik binnenkort wel inlichten, maar nog ff bedenken hoe en wanneer. Nu met corona wil ik daar niet te veel over de vloer komen (Mijn vader is hartpatiënt en dus een risicogroep)
    Nouja nog ff de tijd om te bedenken hoe of wat :)
    Na de 1e echo denk ik verdere familie inlichten en dan mag het van mij ook wel wereldkundig gemaakt worden haha

Gliss vindt dit leuk.
  11. Kikki1

Kikki1 Actief lid

28 aug 2017
    130
    40
    28
    Vrouw
    Ik ga deze keer niet meedoen met Moeders voor Moeders. Vorige keer wel gedaan maar vindt het met een grote peuter in huis niet handig. Die wil precies weten waar dat voor is en we willen het gewoon nog niet vertellen want dan duurt het nog zoooolang. Eerst maar een goede echo afwachten!

Ook aan anderen vertellen we het pas rond de 10/12 weken. Heerlijk ons geheimpje saampjes nu!

Gliss vindt dit leuk.
  12. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Wat voor apps hebben jullie?
    Ik heb Zwangerhap van het voedingscentrum, erg handig, ik vroeg me af of ik mosselen mag eten ;)
    En ik vind het leuk dat ze je kindje met eten vergelijken. Sesamzaadje it is ;)

En 24baby, niet voor het forum maar voor de weken beschrijving

mum2be2 vindt dit leuk.
  13. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    @Gliss Ik gebruik dezelfde app, erg leuk inderdaad. Je kunt ook echo foto's zien per week.

Mijn oudste is ziek (buikgriep in ieder geval, heb ik vorige week ook gehad, maar hij kucht ook en daarvan is onduidelijk waar dat van komt), dus ik zit voorlopig aan huis gekluisterd. Ik ben wel blij dat het redelijk mooi weer is buiten, dat geeft toch een iets lichter en vrolijker gevoel.

14. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Waar zie je die echo's?

15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.580
    113
    Vrouw
    Ik heb de zwangerschap+ app. Vind het een leuke app :)

16. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Als je naar baby gaat en dan naar afbeeldingen :)

17. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    Hoii,

Ik kom hier ook bij! Ik had woensdag mijn eerste positieve test(echt een tuurlijntje, bijna niet te zien).
    Ik ben denk ik 12 DPO, weet het niet zeker door mijn vmk vorige maand.

Dit zijn mijn testen van vandaag! Kan het nog niet geloven en angst dat het opnieuw misgaat na 2 miskramen is er. Zeker als ik kramp heb.

toch ontzettend blij! Want heb nog nooit zulke mooie testen gehad!

hebben jullie nog tips voor mij? Dit is mijn 1e zwangerschap. Volgende week bel ik met mijn verloskundige.

Bijgevoegde bestanden:

Kikki1, Spectre, Froezel en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    @miikka Welkom en gefeliciteerd! Wat fijn je duidelijke test! Ik heb geen tips :) Het is de eerste weken echt uitzitten totdat er steeds meer zekerheid en duidelijkheid is. Voor ons allemaal spannend dus extra fijn om dat te kunnen delen!

miikka vindt dit leuk.
  19. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    @miikka , welkom en gefeliciteerd! Spannend na 2x een MK, we kunnen allemaal het 1e trimester wel omkijken ;), gelukkig kunnen we hier alles delen.

miikka vindt dit leuk.
  20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.071
    17.026
    113
    #220 Sado, 14 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2020
    Hoi! Mag ik meeschrijven? :)

27 jaar en zwanger van ons derde kindje. We hebben al een dochter van net 3 en een zoon die volgende maand 2 wordt. Ik weet niet exact hoe ver ik ben; gekke, lange, onregelmatige cyclussen gehad en uitgerekend deze ronde geen ovulatietesten gebruikt ;) 10 dagen geleden positief getest op cyclusdag 40(! een persoonlijk record!).
    Met wat rekenen kom ik op een uitgerekende datum van 18 november uit en dus 4+3 zwanger. Maar kan nog iets eerder/later worden :)

Eerste echo staat gepland op 6 april (nog ruim 3 weken nagelbijten, grrrrr). Ik loop - net als bij de vorige zwangerschappen - bij de gynaecoloog wegens reeds bekende hypertensie. Zal, net als de vorige keren, met +/- 38 weken ingeleid worden. Zal dus ergens begin november worden ;)

Spectre, Kikki1 en Gliss vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina