Uitgerekend 16 t/m 30 november 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rabi, 8 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    @Ilse84 Spannend, en hopelijk leuk! Ben benieuwd!

Ilse84 vindt dit leuk.
  2. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ik ben blij dat de kinderen straks weer naar school mogen! Zo fijn voor ze. En hopelijk gaan ze ook weer snel verder met voetbaltrainingen, dat zou ze echt goed doen.

Ilse84, Banoe, mum2be2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Fijn dat je eerder kon komen, maar begrijp ik het goed dat ze dat niet gedaan hebben toen je opgenomen werd?
    Succes vanmiddag?

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.087
    17.066
    113
    Wat spannend! Succes alvast!! :)

Ilse84 vindt dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.853
    18.598
    113
    Vrouw
    Yess, herkenbaar, ook van m'n 1e zwangerschap, constant verstopte neus en bloedneuzen. Leuk joh:o::roflmao:

Ilse84 vindt dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.853
    18.598
    113
    Vrouw
    Fijn dat je eerder mag komen! Veel Succes, hopelijk mooi kloppend hartje te zien

Ilse84 vindt dit leuk.
  7. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    @Ilse84 , spannend succes vanmiddag!

Ilse84 vindt dit leuk.
  8. Banoe

Banoe Actief lid

7 feb 2020
    187
    559
    93
    Vrouw
    Fijn @Ilse84 , dat geeft hopelijk iets meer geruststelling
    Hier ook ontzettend onzeker geweest. Bij de vroege echo zei ze: ooh dit is wel echt heel klein nog. wat logisch is op een termijn van 6.5 toen maar toch blijven die woorden dan in mn hoofd zitten. Met de doppler kon ik steeds niks vinden dus ik ging er bijna vanuit dat het was gestopt met groeien. Vanmorgen nog een keer goed gezocht en het hartje kunnen vinden! Nu kan ik het toch misschien wat eerder vertellen op het werk aangezien de kinderopvang weer volledig opengaat straks.

86Hoop, Rabi en Ilse84 vinden dit leuk.
  9. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ja ze hebben toen gekeken echt extreem kort. Ze sprak van een vitale zwangerschap maar toen ik vroeg of ze dan een kloppend hartje had gezien zei ze nee.... Dus hopelijk vandaag een kloppend hartje!

10. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    ik ben ook blij dat ze weer naar school zijn, iets meer rust thuis!

11. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Oh dat is wel heel rot, terwijl juist die info je net even een steuntje in de rug kan geven als je je zo beroerd voelt. Op naar een mooi kloppend hartje en alsnog dat steuntje in de rug vandaag dus.

12. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik twijfel heel erg of ik er blij mee ben. Aan de ene kant is het voor hem echt wel goed om weer naar school te gaan ter voorkoming van een terugval qua sociaal emotioneel. En qua ritme ook thuis zou het echt wel rust geven. Maar hij mocht in principe afgelopen weken ook een paar dagen komen en dat hebben we in overleg met school, juf en therapeut niet gedaan. Ik zit zelf in de risicogroep en de jongste sowieso ook, hij zelf is wel een risicogroep omdat hij nu de lichamelijke ontwikkeling heeft (verandering hormonen door pubertijd) waarop de epilepsie kan terugkomen en in het verleden kon hij niet zelfstandig uit een aanval komen, we weten wat dat kan doen met de juf, ons maar ook andere kinderen. Hij is nu sinds hij medicatie kreeg aanvalsvrij en sinds 2015 ook medicatie vrij. Maar hebben dus van de arts wel een seintje gekregen dat dit een trigger kan zijn in zijn geval en hij daarom een risicogroep is alleen wel minder dan ik en dochter. Als we opvang hadden had dochter niet gemogen is door de arts op het hart gedrukt. Dus vind het erg dubbel en weet dus ook nog niet wat we gaan doen. We hebben daar 6 mei even overleg met school over.

13. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    In jullie geval is het anders, dan zou ik er toch ook niet zo blij mee zijn. Maar je kan er dan zelf voor kiezen om je kind toch niet te laten gaan ivm dat hij in de risicogroep valt en jij ook toch?

14. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ja precies! Dan weet ik tenminste waarvoor ik het doe allemaal!

mum2be2 en Maev vinden dit leuk.
  15. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Super dat je het kon vinden met de echo!

16. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    @Maev Ik kan me het wel voorstellen dat het voor jullie dubbel is. Aan de andere kant kan het virus zomaar nog zeker een jaar rondwaren. Ga je hem dan ook een jaar lang thuis houden? Ik vind dat zelf wel lastig, net als het niet kunnen bezoeken van oude mensen. Ik zou zelf als ik oud was denken; ja liever nog een fijne kortere tijd met familie om me heen dan een langere eenzame tijd zonder ze. Maar goed, als ik zelf in een risicogroep zou vallen zou ik me er ook heel onrustig bij voelen hoor, snap dat echt wel dat dit geen fijne situatie is om mee te dealen!

17. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Klopt, vandaar dat we ook gaan overleggen. Ik kan dan ouder zijn maar door het te overleggen kun je ook andere visies etc krijgen. Maar vind het dus wel heel erg lastig nu. Mede omdat ik niet overtuigd ben door de uitleg die er gegeven wordt, ze hebben vooral gekeken naar hoe het binnen een gezinssituatie verloopt waarbij de ouders de eerste waren die besmet waren en dua zoals ze zelf zeggen vervokgens immuun zouden zijn. Dus eigenlijk is er totaal niet gekeken naar hoe er besmet wordt buiten de gezinnen bijvoorbeeld op scholen.

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.087
    17.066
    113
    Hier ook ja, irritant kwaaltje :p

Hoewel ik vooral tegen de derde trimester kwaaltjes opzie... Beide keren erg last gehad van maagzuur en rusteloze beneno_O

19. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dat is dus ook een beetje de dubio die wij hebben, want als we hem wel thuis houden hoelang gaan we dat dan doen. En wat voor gevolgen heeft dat dan op hem. Qua leren maak ik me daar echt niet druk om want dat gaat thuis net zo goed als op school. En hij is daar echt wel heel makkelijk in. Gelukkig.
    En tja een risicogroep zijn is 1 ding maar vind het ook geen optie om ons nog maanden op te sluiten. Zijn wat dat betreft blij dat de kaarten voor concert at sea geldig zijn voor volgend jaar en de oppas voor dan ook al rond is. Maar ik snak dus echt wel even naar een dagje ontspanning of dat nou met 2 een dagje spa is of een dagje efteling met zijn allen etc.

20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.853
    18.598
    113
    Vrouw
    Pfft ja maagzuur, nam vaak maar een pak melk mee naar boven als ik ging slapeno_O en hoofdeinde omhoog.
    Rusteloze benen heb ik in het begin van m'n 1e zwangerschap ook gehad, toen hielp magnesium wel.
    Tot nu toe valt het gelukkig mee.

Sado vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina